Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames,

er zijn helaas heel wat berichten verdwenen, ik had gisteren nog uitgebreid terug willen komen maar ben als een blok in slaap gevallen.

Sandra, wat ben ik blij te lezen dat alles goed is, jeetje, je schrikt je weer helemaal lam zeg!!!

Ursela, fijn dat het gesprek goed is gegaan, en wat het contract betreft, dat komt nog wel toch? wat mijn"schoonzusje" betreft, moet zeggen dat ik er totaal niet mee bezig ben, wellicht ook omdat er niet echt een hecht contact is ofzo. Kan goed zijn dat we haar pas zien als de kleine geboren is.

Fren, we hebben vandaag inderdaad weer een echo gehad, voor de nekplooimeting. De kleine was erg druk maar gelukkig hebben ze toch nog goed kunnen meten, ze meten meerdere malen, de dunste meting was 0,9 en de dikste 1,2, niets verontrustend.Zo lief, heel de tijd een armpje omhoog en zwaaien....volgens mij een rechtshandige hoor.

vanwege de lengte is de uitgerekende datum nu definitief gewijzigd in 15-8-2011 (ipv. 18-8 uitgerekend met punctie).

Gisteren was de glucose intolleranttietest, ging goed, alleen bij het 2de bloedprikken was er een babytie van een maand of 8 binnen, daar was ook bloed bij afgenomen, het kindje huilde zo erg dat ik het ook niet droog hield, jeetje!! ik had echt met het ventje te doen.

Caroline, ik moest vandaag geregeld aan die vriendin van je denken, ik vind het zo enorm erg!!! trek je het een beetje allemaal?

Nico, wat fijn dat het achter de rug is, ik ben er van overtuigd dat ze van super kwaliteit zijn!!!

Spaatje, goed om te lezen dat je het eea. aan het overwegen betn, erg spannend ok natuurlijk, heel veel wijsheid!!!

Syl, hoe gaat het nu met jou?

dames, hebben jullie al plannen voor het avondeten? bij ons worden het wraps met roerbakgroenten en kip, man blij en ik blij.....

liefs

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks meiden, ik ben alweer wat rustiger, hoewel ik nu dus zit met mijn schuldgevoel richting werk (en collega's). Maar dat moet ik niet doen want iedereen leeft juist erg mee (tja verstand versus gevoel he).

Nico, lekker dat je weer thuis bent. Kan me voorstellen dat je niet heel tevreden bent met het resultaat maar hou je er inderdaad maar aan vast dat je maar één mooie embryo nodig hebt. Spaatje zegt net dat haar arts niet wist of minder eicellen ook betekent dat ze dan wel van betere kwaliteit zijn, maar mijn gynaecoloog zegt dat dat wel degelijk verschil maakt. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.

Sylvie, ik duim voor jou hoor, en daarbij komen woorden voorbij als wonderen die de wereld nog niet uit zijn enzo :-)!

Sandra, poe, gelukkig zeg! Hopelijk ga je je vandaag weer wat meer gerust voelen!

Spaatje, goed dat je je zo goed voorbereid op je gesprek bij mc kinderwens. Ik vind hen bij uitstek een kliniek waar ze meer rekening houden met de wensen van de patient, ik hoor goede verhalen over ze.

Ursela, nou, dat is inderdaad maar goed dat je vandaag het gesprek bent aangegaan, aangezien je leidinggevende het dus al had gehoord! Fijn dat ze blij voor je was!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi Babeth,

Leuk dat je kleintje gezwaaid heeft ;-) en fijn dat er geen verontrustende berichten zijn.

Wij eten vandaag lekker hollands gehaktballen, wortelen en aardapelen...heb al honger maar zou wel een uurtje of zes worden hier..

Geplaatst

Laika,

fijn te horen dat je weer wat rustiger betn en wat fijn dat je collega´s zo goed op je reageren!!! meid, zodra jij weer lekker in je vel zit dan kan je weer volle kracht vooruit hoor, gelukkig heb je ook nog wat leuke afleiding (filmpje)

hou je haaks he!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Babeth,

Dank!

Wat fijn om te lezen dat je kindje zo lekker gaat! Hoe voel je je eigenlijk nu?

Ik eet vanavond bij mijn moeder, comfortfood: pasta gevuld met noten en kaas, met een saus van verse spinazie, boursin en gebakken champignons. Lekker!

Geplaatst

Hi spaatje, we hebben 4 rietjes en de verwachting is dat dat voor 2-3 pogingen is, afhankelijk van het ontdooiproces... Hte is inderdaad pijnlijk, maar hij zei al dat hi het morgen nog een keer zou doen als dat zou moeten om samen een kindje te kjrijgen.

Geplaatst

Ohw dames, maak me niet lekker. Dit zijn allemaal dingen die ik niet mag eten op dit moment.

Sylvie, even op jou vraag terugkomend. ik eet verhoudings gewijs net zo veel enkelt vele malen gezonder.

Groente komt me al de strot uit kan ik je zeggen. Water ook. Ik lust geen spa rood e.d.

Ik eet veel fruit. ik zal je mijn dag even laten zien.

ontbijt

250 ml magere yoghurt met 4 eetlepels muesli

1 mandarijn

tussendoor 1

2 crackers met halvarine en 30+ kaas

lunch

3 volkoren boterhammen met halvarine en 3 vleeswaren

1 glas versgeperste jus d'orange

tussendoor 2

2 liga evergreen

Diner

175 gram aardappels

Groente onbeperkt

125 gram vlees

juslepel magere jus

tussendoor 3

1 stuk fruit (meestal een appel)

1 plak ontbijtkoek met halvarine.

Water en thee onbeperkt zonder suiker.

Light producten is uit den boze vanwege de vervangende suikers naar aspartaan e.d.

Dus zo bij mijn oppasmeiden krijg ik apart aardappels en groente. En dan op de Wii aan de slag.

Zaterdag wordt mijn wii weer gemaakt. Dan hoef ik niet speciaal een rondje van een half uur te lopen, maar kan ik gewoon thuis in de huiskamer aan de slag.

Sterkte allemaal en een dikke hug!!!!

Geplaatst

babath, wat fijn dat alles goed is. Je bent nu uitgerekend op de verjaardag van mn vriend, grappig.

Laika, fijn dat het weer iets beter gaat. Hou je taai, het is niet anders.

Nico, gat het goed? kan me voorstellen dat er een lichte teleurstalling was nav de 3 eicellen, maar als het 3 toppertjes worden, hoor je niemand klagen, toch? Laat je nu maar lekker verwennen! Bij mij moesten ze vorig jaar ook echt op mn buik hangen ivm verstopte eierstokken en dan is 26 keer aanprikken geen feest... Zo zie je maar, ieder nadeel...

Eten... hmm. Ik eet alleen, en ben vanmiddag al uit lunchen geweest, dus denk dat de restjes op gaan. Liggen nog gehaktballen, pastinaak, champignons, wortel en paprika... wat ik daar nu van ga brouwen???

Geplaatst

Ruby, hou je van soep? Dat is mijn manier van afvallen en veel groente eten namelijk: voor iedere maaltijd een kop soep nemen, super simpel, zie onder:

fruit een ui en een teen knoflook

voeg toen: 1 stronk broccoli / 1 courgette / 2 gele paprika's / doperwten / wortel / pond tomaat **

even aanfruiten

500 ml (groente)bouillon toevoegen

5 min laten koken

staafmixer erin

KLAAR!

** kies voor 1 soort groente

Geplaatst

Spaatje er is geen wachtlijst bij MCK dus je hoeft niet 10 jaar te wachten. Heb vrijdag de arts gesproken en het recept voor de ivf is binnen, mag opstarten wanneer ik wil.

Babeth fijn dat de echo weer goed was.

Ruby zoveel krijg ik dus niet weg op een dag, met moeite 3 boterhammen tussen de middag. Water probeer ik ook veel te drinken en smokkel met Dr. Pepper maar niet meer dan 1 blikje per dag en soms ook helemaal niet.

Mijn avondeten net in de prullenbak gegooid, de bonen en tauge roken niet meer fris, nog 2 dagen houdbaar en de kip ga ik ook niet meer gebruiken, dat is nu al de 3de keer bij de AH.

Ga er mee terug, helaas is hier de winkel dicht, zijn aan het verbouwen. Kl*te, heb trouwens toch geen honger.

Geplaatst
Hi spaatje, we hebben 4 rietjes en de verwachting is dat dat voor 2-3 pogingen is, afhankelijk van het ontdooiproces... Hte is inderdaad pijnlijk, maar hij zei al dat hi het morgen nog een keer zou doen als dat zou moeten om samen een kindje te kjrijgen.

Wat lief...en hij heeft niet het gevoel dat hij nutteloos toekijkt, mijn man vindt dat heel naar, ben toch blij dat tese niet nodig is..maar dikke duim voor je man!

Geplaatst

@ Syl-vie, is idd geen wachtlijst dat vertelde de dame aan de telefoon al, maar ben bang dat ze na mijn kruisverhoor er 1-jte verzinnen ;-). Hoop zo dat ze mee willen gaan in die drie keer IUI. Fijn dat je weer zo snel verder kan, wil je dat ook? HOe was je rijsttafel van vorige week?

Geplaatst

@ Henne, heb ik nu in een post van jou iets gelezen over L carnitine en zink, kan het niet meer vinden, en wil graag weten of het voor man of vrouw was en welke functie het heeft....ik heb het al wel gekocht....

Geplaatst

Wat een dag vol emoties weer! De blue monday van gisteren zijn we wel mooi kwijt ;-)

Ursela, helaas mocht ik me nog niet aanmelden. We kunnen het nog een keer proberen als ik een positieve ovulatietset heb, maar ik moest nergens op rekenen. Had mezelf gelijk alweer van alles in m'n hoofd gehaald, maar vandaag gelukkig nuchterder. We gaan gewoon testen, dat zou ik waarschijnlijk toch doen om m'n cycluslengte te bepalen en dan zien we wel. Lukt het, dan hebben we mazzel, lukt het niet dan gaan we voor maart. Heb op mn werk de dagen voor een mogelijke tp geblokt in de agenda, dus komt wel goed.

Goed dat bij jou op het werk 't hoge woord eruit is. De reactie niet negatief, lekker!

San, wat een onwijze sschrik, gelukkig zit het goed maar kan me voorstellen dat je nog niet rustig bent.

Babeth, mooie nekplooimeting. Fijn om te horen!

Nico, drie is te veel zeggen ze wel, maar voor jou gaat drie gewoon precies genoeg zijn! Kan me de domper goed indenken, je wilt zo graag meer en cryo's etc. Kom eerst maar lekker bij van de punctie en dan proberen positief te visualiseren: drie mooie embryootjes, eentje (?) terug en twee in de vriezer. Kan best.

Spaatje, ik zal eens nadenken over vragen. Wij hebben toen in Voorburg ook een waslijst afgewerkt haha. Overstappen is echt vrij simpel en lang niet elk ziekenhuis heeft een wachtlijst.

Syl hoe komt het dat je geen honger hebt meis? Meestal ben jij wel van het lekkere eten.

Hier gisteren geen trek, dan mislukt koken ook prompt. Vandaag wel zin in eten, ga zalm in de oven grillen en dan met pasta en ik denk spinazi. En volgens mij hoor ik daar m'n lieve al! Joehoe, da's tenminste eens gezellig vroeg :-)

Fijne avond meiden!

P.S. Nog een extra knuffel voor de meiden in de wachtweken!!!!!!!!

Geplaatst
@ Henne, heb ik nu in een post van jou iets gelezen over L carnitine en zink, kan het niet meer vinden, en wil graag weten of het voor man of vrouw was en welke functie het heeft....ik heb het al wel gekocht....

Mijn man slikt dat om het zaad te verbeteren. Samen met nog een heel rijtje.

Geplaatst

@ Henne, dat is het toch juist blijven hangen, dan krijgt hij die er bij. Ga ook zeker een lijst met vragen tikken, ben nu ook echt wel over de overstapangst heen, het is nét dat eerste stapje, zou bijna zeggen dat ik er zin in heb.

Geplaatst
Mijn man slikt dat om het zaad te verbeteren. Samen met nog een heel rijtje.

Lees ik het toch net als: 'mijn man slikt zaad om het te verbeteren'... Naja, waar zit ik dan met mijn gedachten???

Geplaatst

hahaha schiet hier in de lach om jou Laika...ga nu verzinnen of ik het met een serieus gezicht aan mijn man ga melden...wat hij moet slikken voor de beste kwaliteit

Geplaatst

Spaatje nee hoor ze gaan geen wachtlijst verzinnen hoor. Hetzelfde als bij mij, ik mocht ook weer door voor iui helaas dat het nu weer geen zin heeft ivm de zaad aantallen.

Fran fijn dat Vin ook het zijn deel doet zonder mokken, kan me ook voorstellen dat er genoeg mannen zijn die niet zo willen meewerken.

Henne jij had dat dus gisteren en dan mislukt ook het eten, heeeeel herkenbaar.

Ben moe, te moe om te eten, meteen paniek in de tent natuurlijk want ik heb altijd honger....

Klinkt trouwens erg lekker wat jij opnoemt.

Geplaatst

Denk ook wel dat ze heel wat gewend zijn daar...voel mezelf soms zo'n zeurdoorvraagdoos....mijn huisarts zei laatst tegen mij, je hebt oren op stelen en maakt een analyse van elke zin....pffff jaah sorrie...ze moest er wel om lachen maar ze vindt ook dat ik het mezelf daardoor moeilijker maak...ik weet gewoon graag alles:happy8:

Geplaatst

Sylvie die vermoeidheid...van de spanningen en hormonen van de afgelopen periode of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Geplaatst

Spaatje echt ze nemen de tijd voor je, neem een lijst mee met vragen en ze worden beantwoordt. Daar zijn ze idd voor. Ik heb Dr. Pieterse. Op hun site staan ook allemaal foto's.

Er spelen andere dingen mee maar ik heb genoeg afleiding. Zit niet echt te stressen of het wel of niet gelukt is.

Geplaatst

Syl-vie, ik hoop dat je stiekem stomverbaasd staat te kijken over 1,5 week en dat je woorden 'nu weer geen zin heeft' worden geloochenstrafd.

Ik kwam even kijken of er al nieuws was van sandra, en dat is er gelukkig. PFFFF wat een hel moet jij doorgegaan zijn. En nog steeds geen rustig mooi roze wolkje. Ik vind het erg goed dat ze nu hebben ontdekt waar die bloedingen vandaan komen, dat er geen verrassing om de hoek komt kijken.

Ik heb me toch een partij trek gekregen van dit forum bijlezen.....nog even wachten tot manlief thuis is, hier wordt het wraps met veel schaaltjes met van alles om het te vullen. Ik wil altijd alles erin hebben en dan is het veels te veel, wordt echt een kliederzooi. Ik kijk er nu al naar uit, heerlijk.

Henne, ik vind het eigenlijk heel goed klinken. Zolang je zelf niet verteerd wordt met ongeduld om te beginnen lijkt het mij verstandig om er een cyclus overheen te laten gaan zodat je lichaam er echt klaar voor is (in jouw geval een woordspeling, maar die zal je al veels te vaak gehoord hebben).

Spaatje, misschien kan je het met me delen? Ik vraag altijd veels te weinig en dan zit ik met onvervulde vragen thuis, ook niet handig. Ik heb daardoor een enorme bewondering voor mensen die de juiste vragen kunnen stellen.

Babeth, ooh, hij/zij zwaaide. Wat fijn en geweldig en goed en super en bijzonder en speciaal en mooi.

Nu ga ik de bakjes vullen met wrapingedienten.

Geplaatst

Hoop dat het snel beter met je gaat, dat "gedoe" met de zaak maakt het ook niet gemakkelijker.

En toch als je leest wat wij hier met z'n alle te verstouwen hebben, buiten de kinderwens om, zijn we toch maar een stel sterke meiden bij elkaar!

Geplaatst

nou. experiment staat in de oven: hartige taart met het gekruide gehakt dat ik nog had, uitje erover gebakken en dan pastinaak en wortel (eerst gestoomt) erover. Ben heel benieuwd :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden