Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Pfff wat is dit zwaar, wat een verdriet in dat huis... (Kaartje, de man van een goeie vriendin is zondagavond overleden, 2 kindjes van 1 en 4 jaar). Ben maandagochtend naar haar toe gegaan en gisteravond laat thuis gekomen. Heb me over de kinderen ontfermd, de eerste dag wilde het zoontje van 1 niet veel van me weten, hij wilde alleen mama, dus heb ik me over dochterlief ontfermd, uren zitten kleuren, tv kijken en met de barbies spelen. Gisteren was vooral met het ventje, gelukkig vindt hij me nu lief, is aan me gewend. Was wel weer wennen om een kindje van 1 te verzorgen, eerste luier natuurlijk verkeerd om... Naar bed brengen en niet willen slapen natuurlijk... Maar ik was blij dat ik er was, heb heel veel kunnen doen. Het heeft er wel ingehakt zeg... maandag is de begrafenis dus een schoonzus zei: waarom doe je dan vrijdag de TP niet? Verdriet is wat anders dan stress zei ze, maar het lijkt me toch niet verstandig. Ik wil woensdag en donderdag weer naar haar toe, kijken wat ze daarvan vindt, vanavond bel ik haar. Balen is dat ze anderhalf uur hier vandaag woont, maar ja, het zij zo.

Je gaat wel alles relativeren moet ik zeggen, als ik weer eens boos ben op mijn vriend... hij is er tenminste nog. Nou ja ik hou op want jullie zitten hier ook niet op te wachten.

Ik ga straks het EMC bellen om te vragen hoe het nou zit met die verbouwing en wanneer ze nou sluiten want dat zou later zijn geworden. Misschien kan ik dan volgende maand nog terecht, anders zal het wel april of mei worden denk ik.

Fijn dat jullie meeleven meiden, ik had ook niet anders verwacht!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline top hoor wat je doet voor je vriendin.. Zal echt heel moeilijk en onwerkelijk zijn, iemand die er gewoon niet meer is. Krijg er steeds een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Veel sterkte nog hoor.

Wat de tp betreft, doe wat je gevoel je ingeeft. Maar vergeet in je hulp naar je vriendin ook jezelf niet.

Geplaatst

Caroline, wat rot zeg. Had wel meegekregen dat er dus iets aan de hand was maar niet wat. Heftig altijd dit soort dingen. Fijn dat je ze in ieder geval kunt ondersteunen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je volgende maand gewoon nog terecht kunt.

Geplaatst

Caroline wat zal ze veel steun aan je hebben en fijn dat je de kinderen opvangt. Kan me voorstellen dat dit er allemaal nogal inhakt.

ALs je het verhaal kwijt moet opschrijven hoor, we leven allemaal mee.

Luister goed naar jezelf wat betreft een tp.

Sterkte meid!

Geplaatst

Carloline fijn dat je even verteld hoe het met je is. Wat een drama in dit gezin. Onvoorstelbaar dat je zo van de 1 op de andere dag je partner moet missen, de kinderen hun vader.

Fijn dat je er zo kunt zijn voor haar, gaat het met jou wel goed? Trek je dit?

Heel veel sterkte en wat dit tp betreft...doen wat nu op dit moment voor jou goed voelt zodat je later geen spijt krijgt.

Ik heb gebeld met het zh, 2 maart een afsrpaak in utrecht en 23 maart in de kliniek in aalten. Ik wil heel graag die pillen kopen daar maar dat kan alleen als je een afspraak maakt. Voor de man kun je ze wel via internet kopen maar dan zijn ze veel duurder. Dat ga ik toch alvast doen en dan kan ik ze in maart verder wel daar kopen. Dan kan Gerard in elk geval starten.

Ik hoop dat we in april weer kunnen gaan beginnen met een poging.

Nu ga ik zo douchen en dan zo weer naar het werk, nog 3 late diensten en dan lekker vrij.

Meiden die in de wachtweken zitten hoe is het?

Miki hoe is het op je nieuwe baan?

Sandra fijne dag morgen, alvast gefeliciteerd!

Geplaatst

Miki idd je nieuwe baan, oeps vergeten, bevalt het een beetje?

Zal wel hectisch zijn in het begin, hopelijk heb je nog iets aan al het advies gehad hoe om te gaan met zw collega's.

Geplaatst

meiden ik ben er nog maar druk, heb snel gescrold maar kon natuurlijk niet alles volgen..

Sterkte San en Caroline.

Nico, balen.

tot later meiden, moet weer verder grrr

Geplaatst

hi ladies,

ben kapot, gebroken...vanochtend telefoontje gehad en geen goed nieuws.

Van de 3 eicellen is er eentje uit elkaar gevallen en op het moment dat ze belde was er bij de andere twee nog niets te zien van een bevruchting...ze zei dat er nog een hele kleine kans in zat dat er wel nog wat zou gebeuren, ze houden het in de gaten vanmiddag en morgenochtend worden we tussen half 9 en 9 uur gebeld. Het lab gaat dan namelijk nog een keer controleren of er iets gebeurd is..mocht het zo zijn, dan hebben we alsnog om kwart over 10 de tp..maar ik heb er geen vertrouwen meer in...dit was dus onze 3e vergoede poging. is al over voordat ie is begonnen..

vriend is ook eerder naar huis gekomen, had de tranen in zijn ogen staan op het werk...we weten het allebei even niet meer...hoe kan dit? we zijn 3 maanden vantevoren al begonnen met allerlei voorbereidingen, vitamines, antioxidanten, weet ik wat nog meer allemaal..en weer voor noppes...

kan het even niet meer aan..

liefs,

nico

Geplaatst

oh nico... ik ben echt even helemaal stil.

Wat wil ik graag opbeurende woorden voor je typen, maar ik snap heel goed dat jullie het nu even niet meer zien zitten. Zeker als je voor je gevoel alles goed gedaan hebt. Ik hoop dat jullie het kunnen opbrengen om toch nog een sprankje hoop te vinden voor morgen. Goed dat jullie samen zijn nu, is heel belangrijk.

Meisje, ik denk aan je en ga mn vingers blauw duimen! Er moet toch nog een kansje zijn dat het goedkomt?!?

Geplaatst

Nico dit is niet wat je wil. Jeetje wat een enorme domper zeg. Heel veel sterkte samen en ook ik ga heel hard voor jullie duimen....

Geplaatst

oh Nico meisje wat erg voor jullie! weet niet zo goed wat ik moet zeggen..

IIk hoop alleen met heel mijn hart dat er morgen toch 2 mooie bevruchtingen zijn!!

Sterkte meisje xx

Knuf Sab

Geplaatst

Nico vind het zo erg voor jullie, dit mag niet gebeuren. Wat een onmacht moet dit zijn. De kans dat ze dadelijk nog gaan delen is dus wel aanwezig maar heel klein.

Dit hakt erin bij jullie.

Sterkte er gaat hier een kaarsje aan en ik ga heel hard duimen.

Geplaatst

Nico ik hoop zo voor jullie dat het toch goedkomt! Sterkte ermee.

Hier weer even een staaltje van miscommunicatie meegemaakt. Ik heb zojuist het EMC gebeld omdat ik zeker wilde weten dat het goed was doorgekomen dat ik vrijdag de TP niet wil. Wat denk je? Stond gewoon in de agenda om morgen te ontdooien! En vrijdag de TP te hebben. Terwijl ze maandagochtend bij het Maasstad zeiden: ja hoor, we hebben het nog niet doorgegeven en ik haal u er uit... Zucht. Net natuurlijk het Maasstad gebeld en ze gaat uitzoeken wie er maandagochtend gewerkt heeft en gaat nogmaals ook het EMC nog bellen.

Het is toch wat, als ik niet had gebeld waren mijn cryo's dus gewoon ontdooid morgen!

Geplaatst

goedemiddag meiden,

Wat een nare berichten zeg...

Syl-vie, gaat het weer wat beter nu je wat verder op de dag bent, al weer trek in je eten?

Caroline , gewoon tikken wat je krwijt wilt, en RESPECT voor wat jij doet, misschien voor jou heel zelfsprekend maar toch, ik vindt het heel knap van je.

Mikki, kan al zeggen of je baan bevalt?

Lieve Nico...weet niet wat ik moet of kan zeggen, allleen dat ik aan je denk, voor je duim en hoop dat er een wondertje mag gebeuren.

Morgen om 06:45 de deur uit en meestal pas rond 18:00 weer binnen dus Sandra fijne dag morgen, geniet van je zwangere verjaardag!!

Maak even een jump onder de douche...eten staat klaar, voor morgen vast gekookt en al wat werk voorbereid en gedaan voor morgen.... Heb wat pijn in mijn onderbuik rechts EI EI EI ....gaan denk ik op tijd naar bed vandaag :-) baat het niet hebben we er toch plezier van gehad.

Geplaatst

Caroline zoals je eerder deze week al zei je moet overal zelf bovenop blijven zitten. Daarom zijn wij ook weggegaan bij Sfg en EMC.

Geplaatst

Ach nico, wat is dit nu weer voor een nieuws? Dat had je helemaal niet verwacht, ik niet. Tja, hoe het kan, pech? Want aan jullie inzet ligt het zeker niet, als iemand wat gedaan heeft om de goede omstandigheden te creeeren gaat de prijs naar jullie toe. Ik hoop dat je een positief telefoontje krijgt morgen. Sterkte en succes!

Caroline, wat fijn dat je jouw vriendin bij kan staan en kan helpen. Vergeet jezelf niet. Ook jij veel sterkte. Goed dat je hebt gebeld!

Sen, succes.

Sylvia, de voorbode van het ziekzijn zat hem bij jou dus in het verliezen van je eetlust. Zorg goed voor jezelf enne, je kan nu geen griep gebruiken.

Hier moe moe moe moe. Maar als ik het lijstje op ga schrijven wat ik vandaag tot nu toe heb gedaan is dat niet verwonderlijk. Komt goed hoor, daarom zit ik nu lekker even te ontspannen achter dit scherm.

Geplaatst

Nico wat een teleurstelling. Kan begrijpen dat je het helemaal beu bent.

Caroline, wat mooi dat je iemand door een hele moeilijke tijd helpt.

Verder ben ik net terug van de gewichtsconsulente. er was 800 gram af. Voor een vrouw is het normaal een pond per week. Dus ben best blij. Enkelt het resultaat van mijn man. Ja wat kan ik daar over zeggen 4 kilo eraf.

Sterkte voor iedereen.

Geplaatst

Nico, wat een vreselijk bericht....Weet ff niet wat ik moet zeggen, wat moet dit een verschrikkelijke domper zijn. Bah,bah, waarom nou toch? Je hebt er zelf nu niet veel vertrouwen meer in maar ik ga toch ook heel erg duimen voor een wonder, ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Caroline, je bent een geweldige vriendin! Wat een ontzettend drama is dit zeg, sterkte. En was een stelletje sukkels zijn ze daar in het ziekenhuis, goed dat je er zelf nog zo bovenop zit, je ziet het, dat blijft altijd belangrijk.

Meiden, ik heb een bijzondere middag gehad. Ik ben met mijn beste vriendin naar de film geweest en daarna hebben we geluncht. Mijn vriendin is moeder van een kindje van 1 (waar wij voogd van zijn) en weet nog niet of ze nog een tweede wil. Maar zij en haar man willen ons wel heel graag helpen, als dat nodig is. We hebben het er dus over gehad dat ik altijd goeie bevruchtingen en embryo's heb maar dat het meestal niet tot een innestelling komt. En nu hebben zij dus aangeboden om draagmoeder te zijn voor ons. We hebben het er ooit al eens over gehad maar ze staat er dus nog steeds achter. Uiteraard hopen we dat ik uiteindelijk zelf nog zwanger wordt en ook moet haar kinderwens volledig vervuld zijn (dus zij moeten eerst zelf nog beslissen of ze nog een tweede willen) maar wat een geweldig gebaar he? Ze is praktisch als een zusje en het lijkt haar zo mooi om dit samen met ons te kunnen meemaken. Ik vind het echt superlief!

Toen ik thuiskwam lag er nog een brief van het VU dat er twee cryo's ingevroren zjn dus mocht deze verse embryo niet aanslaan dan willen we sowieso wel de cryo's zelf proberen. Maar mocht dat ook niet lukken dan ga ik me eens goed verdiepen in het fenomeen draagmoederschap en het bespreken in het ziekenhuis.

Liefs, Laika

Geplaatst

Wat een wisselend nieuws weer hier vandaag. Nico, kun je al een beetje vooruit kijken naar morgen?

Caro, je bent een topwijf!! Kan me voorstellen dat het loodzwaar is voor je vriendin, maar zeker ook voor jou. Hou jezelf goed in de gaten!!

Ruby

Geplaatst

Grr, weer tel die niet meewerkt.

Ruby, hoe frustrerend ook, mannen vallen helaas altijd sneller af. Weet niet hoe dat komt, maar er ix wel een verklaring voor geloof ik. Hou vol, de eerste kilo is bijna weg! Het begin is er dus.

Laika, wat een bijzondere dag inderdaad. Super dat je vriendin jullie op deze wijze wil helpen. Fantastisch ook dat je 2 cryo's hebt!!

Wij hebben net de brief over de info bijeenkomst ontvangen: de 21e moeten we 's avonds om 7 uur in Nijmegen zijn. Fijn dat het niet midden op de dag is, ik moet nog vaak genoeg verzuimen.

Geplaatst

Caroline wat een domme mensen werken er toch nietwaar?? Gelukkig heb je zelf nog gebeld. Trek je het nog een beetje????

Laika wat bijzonder dat je vriendin draagmoeder zou willen zijn zeg. Dat is niet niks. Ik hoop van harte dat je het niet nodig hebt. gefeliciteerd met je cryo's!!

Geplaatst

Spaatje even rechtzetten: niet dom van het EMC hoor, die hebben het gewoon doorgekregen van het Maasstad, dus daar zat de fout. Ben verder altijd heel tevreden over ze.

Heel erg, ik heb de neiging om morgenochtend weer met het EMC te bellen of degene die dan dienst heeft me ook kan vertellen dat er inderdaad een streep door mijn naam staat...

Ik ben even gaan rekenen en het EMC doet op 8 maart de laatste TP. Dat moet ik kunnen halen toch? Eigenlijk stond het gepland voor 5 februari dus dat is precies een maand later... ik heb afgesproken dat ik op de eerste dag menstruatie weer bel en dat we dan samen gaan rekenen of ik weer met ovulatietesten aan de gang ga. Hoop dat dat net zo goed gaat als deze keer... Ik vind het wel heel jammer hoor, was er helemaal klaar voor maar ik vind dit zoiets ingrijpends en allesomvattend ik weet niet, ik heb gewoon het gevoel dat dat voor gaat. Ik trek het nog wel hoor, was gisteravond wel heel blij om thuis te zijn en man en kind te zien. En ik had het gevoel dat ik een week was weg geweest, zoveel energie vreet het. Maar geeft niet, ik doe het graag!

Geplaatst

Oh Nico, wat een rotnieuws. Hopelijk worden jullie morgen alsnog verrast.

Caroline, ik geloof dat ik als ik jou was inderdaad morgenochtend nog even een keer zou bellen.

Geplaatst

Laika wat een bijzondere vriendschap heb jij. Fijn om andere opties te bekijken en als dit dan op deze manier kan. Maar hopelijk gaan jullie cryo's lukken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden