Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Snap ik Silvie, ik heb uberhaupt bijna spijt dat ik erover geschreven heb. Zeker als iemand zich erdoor op kosten gejaagd voelt.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihi...strak plan sylvie! Komt er in elk geval op neer dat ik een klein beetje een snelle jelle ben en ook nog eens enorm impulsief! Maarrrrrr....we hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar...en toch...

Miki...doen we! Ik hoop dat ik het vandaag/morgen binnenkrijg en dan mail ik je even! Bedankt alvast voor dit aanbod!

En het is ook erg veel geld allemaal maar momenteel interesseert dat me niet zoveel meer. Ik wil best een bende geld uitgeven...als het maar helpt of duidelijkheid geeft.

Als we het hebben over grenzen verleggen...dat ben ik momenteel best aan het doen :)

Geplaatst

Miki...even wat uit de wereld helpen!

Ik voel me absoluut niet op kosten gejaagd...!!!

Het is mijn eigen verantwoordelijkheid welke info ik tot me neem en wat ik daarmee doe! Ik beslis zelf om op internet te struinen naar mogelijkheden, tips en trucs. Ik ben alleen maar heel erg blij dat ik op deze manier verder kan zoeken naar mogelijkheden!

Dusss....wil je dat uit je hoofd zetten! Ik ben zelf impulsief en dan erbij...gerard ook een beetje. We hebben dit samen echt in overleg gedaan en ik heb hier geen spijt van hoor!

Geplaatst

Esther, nog even ter afsluiting. Misschien ben ik wat streng vandaag, door mijn eigen achtbaantje. Maar ik snap dat je graag wilt. Alleen heb ik zelf ook ervaren dat haast, doorduwen en daardoor niet altijd even scherp handelen niet echt bijdragen aan welk proces dan ook. Sommige dingen vallen niet te forceren, sommige dingen duren nu eenmaal even. Meer berusten in hoe het gaat en op die flow meebewegen geeft mij al veel meer rust. Maar de onrust blijft dichtbij, bewijst mijn testdrang van deze week maar weer... Dus ach, echt recht van spreken heb ik niet. :)

Enfin, fijn als jij een foto kan maken van de ingredienten. Mijn verpakking is rond en dat gaat steeds mis!

Geplaatst

Ook vanuit mij nog even ter afsluiting...:)

Blij met je meedenken...met je 'strengheid', me even met beide benen op de vloer helpen! Thanks!

Ik merk ook wel aan mezelf dat ik een klein beetje paniekerig bezig ben, komt voort vanuit een down en verdrietig gevoel en een gevoel dat ik zoooo toe ben aan rust, duidelijkheid.

Wil het leventje weer teveel naar mijn eigen hand zetten.

Dus meis...we laten het hierbij, maar dank je! Voel je niet vervelend!

Jij geen spijt, ik geen spijt. Verantwoordelijk voor eigen handelen! okido?

Geplaatst

Mooi en lief gespreken EDR, kus. Okido! En goed dat je het beseft. Het hoort er allemaal bij.

Over dat verdriet... Kom je toe aan af en toe flink huilen? Dat mag hoor lieverd, echt. Het helpt mij om niet met dat verdriet me vast te bijten in de oplossing. Toegeven aan dat het zwaar en moeilijk is.

Misschien eens met z'n allen een stevig potje binnenkort. Zin in :)

Geplaatst

Ik heb vorige week vrijdag samen met gerard heel erg gehuild. En vorige week dinsdag bij mijn zus een paar traantjes gelaten. Verder eigenlijk niet.

Ik merk wel dat ik heel gauw emotioneel ben, snel bijna moet huilen maar dat houd ik tegen. Ik ben bang dat het hek van de dam is als ik de sluisen open zet :).

Het duurt ook veel langer dit keer voordat ik mijn eigen oude ikje weer ben. Gerard merkt het ook aan me, maakt zich zorgen.

Ik ben er één van de oplossingen, zoeken naar mogelijkheden of duidelijkheid hebben dat het nooit zover gaat komen bij ons. Boek sluiten zeg maar. De tussenweg...onzekerheid...is eigenlijk in mijn ogen geen optie...! Ik wíl dat niet! Ik ben die onzekerheid zo beu!

En wat betreft dat potje met z'n allen huilen en blij zijn...daar zat ik vanmorgen nog over na te denken! Lijkt me zo bijzonder om elkaar in real life te gaan zien, zo langzamerhand 'ken' je elkaar toch een klein beetje. Maar het lijkt me ook wel een klein beetje spannend hoor!

Geplaatst

Esther, gelukkig al wat tranen ontlading gehad dus. Ze nu niet weg duwen hoor! Het advies van de fertiliteitencounseler van het AMC was dat ik echt af en toe de tijd moest nemen om te huilen. Om ook te ontdekken dat je dan niet in een zwart gat valt. Maar dan een plek bij jezelf ontdekt, eentje van rust en warmte, waarin je goed voor jezelf zorgt!

Ja die ontmoeting, ik ben ook zo benieuwd naar iedereen. Wanneer was hij nou gepland ook alweer?

Geplaatst (aangepast)

Is er al een datum bekend mbt het gezamelijk potje huilen...en zeker weten ook huilen van het lachen?

oeps lees weer eens half..twee keer de zelfde vraag

aangepast door spaatje
niet opgelet ;-)
Geplaatst

hihi...Syl...klinkt me wel bekend in de oren...mijn vriend zijn telefoon is er een keer in gevallen en ik geloof dat ik zelf ook al een keer erin gehangen heb...

Geplaatst

ik doe mee met het potje huilen.

Esther...hoop dat je alle goeie spullen in huis hebt gehaald!!! Fijn dat je toch vorige week de tranen hebt kunnen toelaten.

Hoe voel ik me??? tja...wat zal ik schrijven dames. ik heb dit vanochtend op mijn blog gezet (niet hier in dit forum, maar mijn eigen persoonlijke blog)

Wanted: dead or alive aka working parts for my body

Gezocht:

- een goed werkende baarmoeder

- twee goedwerkende eierstokken (bij voorkeur een linker en rechter)

- twee goedwerkende eileiders (bij voorkeur een linker en rechter)

Wat krijg je ervoor terug?

- een baarmoeder waarin zich geen embryo's willen nestelen

- een eierstok met een minimale voorraad aan eitjes

- een eileider die niet weet hoe ie moet werken

Natuurlijk snap ik dat dit niet mogelijk is, maar mijn lichaam dat ik van moeder natuur heb gekregen is kapot en ik wens een nieuw lichaam....

Tis niet dat ik kwaad ben op mijn lichaam...het vreemde is, ik voel me leeg en gevoelloos...nog niet eens zozeer dat ik gefaald heb...ben gewoon lamgeslagen en perplex en onzeker...hoe nu verder??? Van mijn zusje heb ik informatie gekregen over Brussel (Jette) en dr. De vroey..

Gent spreekt me ook wel aan, en Düsseldorf ook...heb toch ook aan draagmoederschap gedacht...vanochtend in bed een flinke huilbui gehad en in die huilbui heb ik mijn oudste zus gesmsd of zij ons kind wilde dragen als draagmoeder mochten wij hiertoe besluiten...het moment nadat ik het had verstuurd had ik zoiets van...wat doe je nu nico...zoiets moet je persoonlijk vragen en niet via sms...mijn zus belde me een uur later of zo op en zei me helaas dat haar antwoord op mijn vraag nee was. ze wordt dit jaar 40 en ze weet niet of zij het aankan om het kindje af te staan na al die maanden bij zich te hebben gedragen...en ze vond ook dat ik het beter niet via de sms had moeten vragen...snap ik helemaal...en begrijp ik ook..neem het haar ook niet kwalijk...

denk ook niet dat draagmoeder iets zal worden, want de draagmoeder blijft altijd de juridische moeder, no matter what...net als de man indien de draagmoeder gehuwd is...hij wordt dan de juridische vader...heel complex allemaal...

Heb mijn moeder ook nog gebeld, want die had ik dus donderdag ook aan het huilen gemaakt...maar ze weet dat ze makkelijk praten heeft, maar probeert zich wel in te leven...ze is toch mijn moeder...en ze gaf ook aan dat ze ons altijd willen helpen als het financieel niet te trekken is voor een volgende ivf...

verder wil ik het er met anderen eigenlijk niet over hebben...zelfs niet met mijn beste vriendin...begrijp dat ze het goed bedoelen, maar ze kunnen toch niets voor ons doen..behalve luisteren dan...maar dat wordt al moeilijk als ik er niet over wil praten..

heb bij de verzekering ook nog nagevraagd en als het nu niet tot een punctie was gekomen, dan hadden we nog een ivf over gehad...helaas is dat nu niet zo, dus we moeten het inderdaad nu zelf betalen...of we nu in NL blijven of naar het buitenland willen gaan...

En dan lees ik jullie stukjes over supplementen en dergelijke..als het voor jullie goed voelt, moet je het zeker doen...wij hebben dan niet te maken met een verslechterd zaad, maar ook wij hebben alles geprobeerd, al langer dan 3 maanden...en ik wil jullie ook niet ontmoedigen. Hoop echt dat het voor jullie gaat werken dames!!!

En muts dat ik ben...heb zelfs al gedacht aan wanneer ik weer een poging zou willen wagen...mei zoiets...

maar mèèn...wat is 2011 al slecht begonnen...en dat terwijl 2011 hét jaar zou worden...die horoscoop was dus ook grote BS...

liefs,

Nico

Geplaatst

Oh Nico ik wou dat ik je dat allemaal kon geven.....

Volgens mijn agenda is de bijeenkomst 16 april!!!!!! vind het ook wel spannend, ik wil meer zwangeren erbij hebben hoor, anders voel ik me zitten hoor!!!!!!!

Geplaatst

Mooi geschreven NICO, ben er stil van.

Sandra, we gaan ons best doen met z'n allen hoor ;-)

Zojuist de afspraak gemaakt met MCK we gaan 17/2, kon nog eerder maar wil graag mijn dossier in huis hebben. Ga maar snel aan mijn vragenlijst beginnen...

Geplaatst

Nico wat fijn meid om iets van je te horen. Vind het knap hoe goed je het allemaal bewoordt en ook dat ondanks alles je het hoofd nog niet laat hangen.

Dat je jezelf nu verder klote voelt is heel normaal en huilen kun je van opknappen. Vindt het toch wel een actie om zoiets naar je zus via sms te sturen, koppie er niet helemaal bij.

Denk dat wij elkaar onderling ook wel zouden willen helpen maar wij voldoen al helemaal niet aan de strenge criteria.

Zonder jou lijstjes hier gaan wj het niet redden.....

16 april is idd the meeting, Sandra Babeth komt toch ook of ben ik abuis, dan ben je igg niet alleen zw en hopelijk zijn er tegen die meer zw.

Spaatje lekker snel al een gesprek, weet je ook al met wie?

Ben zo benwieuwd wat jij er van vindt.

Even een aanrader als je doorgaat en je moet wachten zit er vlakbij een groot winkelcentrum een KIPPIE. Daar hebben ze de lekkerste overheerlijke broodjes, kippedingetjes, mjam mjam. Ja dames bijna etenstijd, voor mij dan.

Echt een aanrader, kan nu al niet wachten om daar snel weer langs te mogen.

Geplaatst

owww da's lekker ;-) winkelcentrum is natuurlijk altijd leuk

Gesprek is met Dr. Heijnsbroek..weet even niet meer wie jij hebt...

Geplaatst

Ik heb dr. Pieterse vrouwelijk, hoewel ik zelf meer van de mannen ben is zij ook erg prettig.

Dr. Heijnsbroek heeft bij mij 1x een punctie gedaan en verder ook vaak echo's, rustige vrouw met heldere en duidelijke antwoorden.

Bij de punctie had ze fluwelen handschoentjes aangetrokken.

Om de hoek ligt een woonmarkt met allemaal verschillende winkels daar is weinig te halen, voor Kippie moet je wel in de auto maar daar ben je in 3 minuten.

Geplaatst

Ik ga zeker verslag uitbrengen ik hou wel van duidelijk en helder...man vrouw maakt mij niet uit....wie weet komen we elkaar wel tegen :-)

Geplaatst

Ik als directeur heb mijn onderdanen bier gegeven en zit zelf met een fles wijn voor mijn snufferd.

Meiden het is weekend godzijdank!!!!!!

Tot later.

Spaatje spreken we af bij Kippie.......gezellig....

Geplaatst

Het is weer bijna etenstijd... ik ga noedels met sugar snaps, paprika, champi's, kip en sweet chili saus maken, mmm!

Kom net van de mondhygieniste en ze vond de ontstekingen meevallen, eigenlijk zag mijn tandvlees er best goed uit. Heeft de boel weer schoongemaakt en zei dat als je weerstand afneemt, je er meer last van hebt... Tja, veel weerstand heb ik niet op het moment. Hopen dat het vanaf nu beter gaat...

Geplaatst

Caroline dat klinkt erg lekker.....

Tandvlees is toch altijd een van de eerste dingen wat gaat opspelen bij weinig weerstand. Maar gelukkig viel het mee.

Geplaatst

Nico, heb veel aan je gedacht deze dagen. Fijn om van je te horen. Ik snap zo'n sms-actie wel, je zoekt een houvast een grijppunt. Ik hoop dat je dat kan vinden.

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb weer heel wat bij moten lezen...Syl, ik begon met jou zoektochten in de toiletpot, ik moetst erg lachrn, sorry!!! hoe krijg je het toch moor elkaar. Gelukkig viel de schade mee, alhowel, een toilettauma als vrouw lijkt me erg lastig......

wat 16 april betreft, ik ben er ook hoor!!! ben erg benieuwd naar jullie live, zal vast bijzonder zijn, emotioneel maar ook vooral veel herkenning en begrip, steun!

Spaatje , wat fijn die afspraak op korte termijn!!!

Fren, jij hebt het gelukkig ook nog goed geregeld gekregen gelukkkig!

Nico, ik las met een brok je bericht, erg heftig moet ik zeggen, ik kan me de actie van de sms wel voorstellen, soms handel je even impuslief maar wel vanuit je gevoel.... naar welk ziekenhuis je eventueel overweegt te gaan, houd er rekening mee dat je in Brussel veel duurder uit bent. ter vergelijking, een icsi in DD komt op € 2300 incl. metingen en in Brussel op € 4200 en daar komen de tussentijdse echo´s en bloedafnames nog bij. Indien je zovr bent kan ik je adviseren om op beide plaatsen een afspraak te maken voor een intake en om daar de sfeer ed. te proeven. Verder kan de wachttijd in Brussel nogal lang zijn.Voor nu lieverd wens ik je onwijs veel sterkte en wat 2011 betreft, we hebben nog 10 maanden te gaan!!!!!

Laika, bedankt voor je positieve bericht!!! lastig als je maar voor 5% hoop hebt maar ook wellicht zelfbescherming??? ik duim voor je!!

Testr, ik las iets over een vaag positieve test, ik hoop dat er overmorgen een duidelijke+ te zien is, erg spannend zeg, heel veel succes!!!

Caroline, fijn te lezen dat het bij de mondhygienist goed was....maar lukt het allemaal een beetje, het verlies van de man van je vriendin is zo vers....

Syl, ik lees dat jij surinaams gaat eten, wat lekker!!!!! ik eet mousaka met een salade, mijn man is iets bij de chinees halen (hij ook weer blij)

hier gaat het redelijk, gisteren erg veel gehuild, ook toen we bij mijn moeder waren, jeetje, de emoties zitten enorm hoog. Je ondergaat een ingreep met een risico terwijl we juist alle risico´s proberen uit te sluiten.Toch hebben mijn man en ik er nu meer rust bij gekregen, we weten dat we nu tot de risicogroep horen, hoe dan ook.

We houden het vertrouwen dat de omstandigheden nu optimaal zijn, en zo voelt het ook wel voor me. Maar het stomme is als ik maar denk aan de gyn die toen de bevalling deed dan vullen mijn ogen zich alweer met tranen, terwijl hij erg behulpzaam was...

We zijn nu op dag 1 na het nieuws, vandaag alweer beter als gisteren dus wellicht morgen nog beter.

dames, ik ga even wat eten

allemaal alvast een heel fijn weekend!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, heb nu even de tijd om wat uitgebreider te reageren. Fijn dat je merkt dat je dag alweer iest lichter was vandaag dan gisteren. Krijg een brok in mijn keel als ik denk aan de emoties waar jullie doorheen moeten. En ook jouw lichaam en het vertrouwen daarin. Heftige confrontaties keer op keer. En als ik dan het fotootje zie van lars en nic, met die lieve hoofdjes dicht bij elkaar, dezelfde gyn die ook lars en nic in haar/zijn handen heeft gehad. Jeetje, dat mag wat tranen kosten ja. Pas goed op jezelf, op je liefste, lars, nic en het kindje wat in je groeit.

Henne, had je een betere dag vandaag?

Sylvie, ik heb net je verhaal gelezen over de wcpot. Ik hoop dat je dit soort dingen hier blijft delen want ik moest er om lachen.

Fren, deze mand weer een stapje verder, fijn.

Miki, in je onderschrift lees ik dat je al vaker spontaan zwanger bent geweest in de laatste 6 jaar. Vraagje nav je streperige verhaal, is dat steeds vroeg misgegaan? Test je iedere maand? Ik snap je enthousiasme goed over het lichte streepje. Het kan een begin zijn nietwaar?

Laika, kom op, sandra en babeth willen graag meer bolle buiken (of beginnende buikjes) zien in april.

Spaatje, gossie, dan al een gesprek, ga je nu je onderschrift aanpassen? Of voelt dat nog niet als het juiste?

Hmmm, ik ga nooit meer even snel dit topic bijlezen als ik nog niet gegeten heb..... Vandaag voor het eerst weer een dagdienst gedraaid. Deze maand is mijn verlof officieel voorbij en kan ik meer gaan werken. Erg leuk om overdag te werken, had sommige patienten ook al bijna een jaar niet gezien. Bij sommigen is dat moeilijk, die zijn zo enorm achteruit gegaan. Maar ook mooie trotse momenten, dat de meneer van 95 als eerste als ik binnen kom me feliciteerd met mijn dochtertje, goed geheugen en daarnaast het vermogen om zich ondanks zijn ziekte in te leven in anderen. Al met al een fijne dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden