Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè Sandra ga voor je duimen dat het bloeden stopt en dat je een rustige nacht krijgt.

Dadelijk even met de hond wandelen, geen zin in.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San,heb echt met je te doen meid. Wat een spanning.

Ik zit the jackal te kijken, tis bruce willis avond volgens mij. Kga niet al te laat liggen morgen naar beverwijk

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag ongesteld geworden, ga het net redden voor de sluiting van het lab in het EMC, dus ben in principe weer in de race. Moet denk ik nog wel bloed prikken, morgen maar eens het zh bellen.

Voor de zoveelste keer de Truman show gekeken, blijft een leuke film. Welterusten allemaal, voor nu of straks!

Geplaatst

hoi dames

Caroline, wat fijn om te lezen dat jullie weer in de race zijn!!! alvast veel succes.

Henne, ik zou denk ik wel even contact opnmen met ze, ik snap dat je dadelijkecht door wilt gaan maar stel je voor dat het nadelig is. Bij mij was mijn cyclus sinds de bevalling heel lang geworden, pfff werd er helemaal onzeker van maar kwam gelukkig allemaal goed. Maar je wilt natuurlijk nu geen verdere vertragign oplopen door je eigen lijf. Wie weet is het iets onschulidgs, ik dacht het weleens vaker gelezen te hebben?

Sandra, wat rot dat je nog steeds rood verlies hebt. Het is inderdaad doodeng! Hier geen rood meer maar wel nog lichtbruin bij het afvegen. Straks even mee boodschappen gedaan, dat ging goed gelukkig.

Syl, jij home alone vanavond, arme meid. Wel een gek idee om nu met die nieuwe klant bezig te zijn en met het pand waarmee jullie zoveel ellende hebben gekregen, wie weet waartoe dit zal leiden.....wie weet een forse compensatie!!?

Henne, wat een goed idee trouwens van die kaarten! zelf maak ik veel gebruik van greetz, ideaal, en daardoor vaak op tijd haha.

dames, ik heb overigens weer een zwangerschapsdagboek besteld, ik merk dat mijn emoties en gevoelens erg hoog zitten, en weet uit ervaring dat het schrijven helpt, zal blij zijn als het binnen is!

ik ga maar eens mijn bed opzoeken, sandra, er is inderdaad geen bal op de tv!

trusten alvast

Geplaatst

Goedemorgen, het is alweer zondag wat gaat zo'n weekend toch hard.....

Vanmorgen al een ziek hondje, overgegeven dus ben al aan het schoonmaken geweest.

Slecht geslapen, jammer om op een zondag al om 07.00 naast je bed te staan.

Caroline goed nieuws, back in the race!

Sandra goede nachtrust gehad?

Babeth heb altijd zoveel op de harde schijf staan van de dvd dat wij altijd wel iets te kijken hebben. Maar voor een zaterdagavond was er idd weinig.

Heb een film gekeken, The private lives of Pippa Lee, was een leuke film, vermakelijk en boeiend.

Wij hebben Film1 t/m 5, dus genoeg variatie, neem altijd vanalles op en soms gooi je dat meteen eraf maar zo kom je onverwacht ook hele bijzondere films tegen.

Nico hoorde ik jou nou over Millenium, die hebben ze laatst ook uitgezonden op tv maar vergeten op te nemen, schijnt erug goed te zijn.

Geplaatst

Babeth nog steds rood bloedverlies hier helaas. Wel stukken minder. Merk dat ik opstandig ben en boos. Dat door dit gebeuren steeds ons wordt ontnomen om te genieten. Als ik ook maar iets actiefs doe, bv afwasmachine uitruimen dan heb ik een knijpend gevoel in mijn buik en is het bloedverlies ietsje meer. Ben ook zo bang dat ik straks alle activiteiten zal moeten laten schieten, wil tenslotte wel een gezonde spruit over een half jaartje.

Gelukkig wel lekker goed doorgeslapen, lag er om half 11 in en was om half 9 wakker. Niet dat ik me uitgerust voel maar het begin is er. Gister waren de wallen tot onder mijn knieën te zien.

Syl wat zonde van het beestje, en voor jou natuurlijk ook.

Caroline weer in de race???? Spannend!!!

Geplaatst

Mogge meiden,

Hier heel raar gedroomd over spermadonors en draagmoeders, werd helemaal sjaggie wakker, echt bizar. Ook niet helemaal fit, wil eigenlijk gewoon eens een dag slapen, maar dat komt er niet van en ach....ik doe het toch ook niet. Zo richting Utrecht, gezellig met vriendinnen. Dan zal m'n humeur wel opknappen. Wil niet zo zijn, maar ben zo snel ontevreden en kribbig door alles... :-(

Sandra boos zou ik ook zijn en bang. Ben je eindelijk zover, krijg je dit weer over je heen. Misschien wordt het idd rust nemen? Zou zwaar zijn, maar uiteindelijk de moeite waard natuurlijk. Zo oneerlijk dat na een niet gewoon voortrraject de zwanegrschap dan ook nog zo moeizaam moet verlopen. Babeth hoe is het jou vergaan vanacht?

Lieve meiden, ik moet opschieten. Moet nog zorgen dan ik er een beetje florisant uitzie, wallen niet tot op m'n knieeen, maar tot op m'n tenen. Daar gaat geen make-upje meer tegen helpen vrees ik ;-)

Geplaatst

Hoi dames

Syl, wij nemen ook veel op de dvd op, ideaal, zeker nu ik zoveel op de bank lig. Wat sneu van jullie hondje dat het weer zo ziek is, ook voor jullie uiteraard!NU voelt het weekend wellicht wat langer nu je zo vroeg naast je bed stond.

Sandra, vervelend dat je voelt dat het lijkt te verergeren als je jezelf inspant. Ik doe ook zo min mogelijk, de was in de wasmachine of droger doe ik zittend op een krukje.

Ik moet eerlijk zeggen als ik de diagnose volledig rust nemen krijg, de rest van de zwangerschap dat dat er inhakt maar ik probeer nog niet te ver vooruit te kijken.Tot alles nu rustig is t.m. een paar weken na de ingreep mag ik al niets doen. Ik heb het al geaccepteerd. Klinkt misschien wat makkelijk maar zo is het echt.

Henne, ik slaap weer goed en nog steeds veel, ik heb die dinsdagavond echt eenmalig veel verloren, daarna wat bruin, donderdag nog 1x wat donkerrood en daarna alleen bruin. En nog niet eens dat het maandverband vies wordt. Ik had wel gehoopt dat het eerder gestopt zou zijn en dat het woensdag door zou gaan maar goed, dat wordt 8 dagen later als het op tijd gestopt is.

Hoe lastig het ook ik, ik probeer het echt per dag te bekijken, het kan ineens zo anders zijn.

De 23ste hebben we samen een spannende dag Henne!

dames, een fijne zondag!

Geplaatst

Sandra wat vervelend zeg! Misschien moet je een week vrij nemen? Dit is toch geen doen!

Ik heb vanmorgen het zh gebeld en ik hoef niet opnieuw bloed te prikken, dat scheelt weer. Anders moest ik weer beslissen hier of in R'dam, met het risico dat het als ik het hier doe het niet goed wordt doorgegeven... opnieuw prikken hoeft alleen voor een punctie zei ze. Dus over ruim een week weer beginnen met ovulatietesten, gooi er maar weer 32,95 tegenaan want die Clear blue testen werkten prima vorige keer.

Oh ja, had nog een vraagje, ervan uitgaande dat ik 1 of 2 maart de TP zal hebben, we willen een paar dagen later dat weekend weg doen met z'n tweeen, dan gaan we natuurlijk veel lopen door de stad, museum etc. Ik lees wel eens dat mensen een week niks doen na de TP, is dat nou echt nodig? Ik heb altijd normaal gedaan maar ja, ben dus ook nooit zwanger geworden, ja, wel 7 jaar geleden, op de natuurlijke manier, toen wist ik het niet dus ook normaal gedaan maar nu... ik vind dat altijd zo lastig! Iemand een mening? Vast wel!

Geplaatst

Hoi Caroline

wat leuk dat jullie een weekendje weggaan, ons werd in Brussel verteld dat bewegen juist goed was: voor de doorbloeding.

Zelf deed ik het in de wachtweken wel rustiger aan, dwz, niets tillen, niet stofzuigen maar met de hond wandelen wel hoor.

Volgens mij kan het geen kwaad, en het is allemaal ontspannend en leuk toch?

Geplaatst

Ja das waar en ik hoef niet te stofzuigen haha! Helaas ook geen alcohol, das wel jammer, ik drink bijna nooit maar als we samen uit eten gaan (zeer sporadisch) hoort een wijntje er wel bij...

Geplaatst

he dames,

jeetje ursula...das wel even schrikken van je moeder!! knap het positieve ervan in zien...hoop dat ze indd het brusje van merel nog kan meemaken, maar volgens mij gaat dat wel lukken!!! sterkte in elk geval!!

Syl...balen van jullie zieke hond...en idd een beetje dubbel gevol met de nieuwe klant en het pand van de oude klant...hoe was het avondje clubben van je hubbie???

Millenium hebben we intussen op blue ray...de trilogie box...was laatst bij de mediamarkt geloof ik in de aanbieding...

gisteren toch maar twee films gehuurd: The Town, met Ben Affleck en Lebanon, over 4 jonge libanezen in een tank tijdens de libanonoorlog...niet echt mijn film...voornamelijk gefilmd vanuit de tank...om gek van te worden...

the Town..tja...ik zie Ben Affleck niet echt graag spelen, maar op zich was het wel een leuke film...beetje raar einde...maar goed...

San...balen zeg dat het nog niet over is het bloeden...kan me voorstellen dat je boos bent...zou ik ook zijn...hoop dat het bloedverlies snel voorbij is en dat je eindelijk van de zwangerschap kunt gaan genieten...

Babeth...fijn dat het al iets minder is...hoop dat het bij jou ook gauw anders zal zijn!!!

Henne...mmmm...balen zeg van jouw bloedverlies...niet echt duidelijk zo op deze manier...

Volgens mij zitten we nu bijna allemaal in een rode zone...hier komt het ook rijkelijk eruit gestroomd...sorry voor de details...gelukkig wel zonder de gebruikelijke krampen...

wij hebben gisteren lasagna gehad. vandaag krijgen we chicken 2-night met rijst...

morgen gaan we maar weer gewoon normaal koken...aardappelen, vlees en groente..hihihi...

volgende week zondag is de Damenzietsung...carnavalszitting voor alleen vrouwen...gezellig...heb er zin in...ondanks dat ik liever nuchter erheen was gegaan...vrees dat het alcoholgehalte op die dag voor mij in een keer omhoog zal schieten...inhalen wat ik al die maanden heb moeten missen...hahahaha...

pakje voor de optocht is ook al klaar...moet alleen nog elastiek in de broek doen...zal een foto plaatsen als ie helemaal klaar is...

liefs,

Nico

Geplaatst

hai allemaal,

lekker rustig weekendje hier! Gisteren heerlijk over het strand gebanjerd met mn moeder en de hond, en net de auto maar eens uitgemest van binnen en buiten. Was hard nodig, haha!

San, jemig mina, wat schrikken iedere keer weer. Morgen moest je weer naar de gyn, toch? Misschien toch eens vragen of het beter is om je (tijdelijk) ziek te melden zodat je wat rust krijgt? Vind de opmerking van de vlos wel een erg mooie; dit kindje is geen goudklompje maar een diamantje... Zorg er maar goed voor!!

Caro, wat fijn dat je nog net voor de sluiting doorkunt. Is alles weer een beetje tot rust gekomen bij jou? Hoe is het met je vriendin?

Ik heb na onze enige tp zelfs de hele woonkamer geschilderd, nu ik er over nadenk was dat misschien niet de beste move, maar ik denk altijd maar; mensen die op de normale wijze zwanger raken, weten dat pas veel later dan wij en passen hun activiteiten er ook niet op aan.

Babeth, ik las in een van de tweelingtopics dat er ook ioemand was die cerclage heeft gehad, misschien kun je daar wat antwoorden op je vragen krijgen?

Nico, ben heel benieuwd naar je carnavals-outfit!! FOTO"S PLEASE!!

Ursula, wat een vreselijk nieuws over je moeder, hou je taai!

ga weer even lekker bankhangen!

DIkke kus,

Fran

Geplaatst

Hai Fren,

Lief dat je het vraagt. Ik ben donderdag en vrijdag de hele dag weer bij haar geweest, het blijft een drama maar ze is weer een beetje zichzelf. Ze leeft nog wel in een roes, maar we hebben voor het eerst ook over ons gepraat, ze was weer geinteresseerd in andere dingen en dat is een goed teken. Ze moet gaan uitvogelen hoe ze het gaat doen met 2 kinderen, ik heb gezegd dat ze het niet perfect moet willen, dan het ene kind maar even laten wachten, dan het andere...

Ik heb gezegd dat ik komende week niet kom, moet even aan mezelf gaan denken want het kost me heel veel energie. Ik doe het graag, maar heb ook weer (hoop ik) een TP over een paar weken en moet werken. Bovendien heb ik hoge bloeddruk (ben naar aanleiding van dit drama maar weer eens naar de huisarts gegaan voor een check up, ga niet zo snel naar de dokter maar je schrikt hier zo van) niet alarmerend maar wel te hoog, volgende week weer terugkomen. Was natuurlijk wel erg gestresst dus verwacht dat het volgende week alweer lager is. Ik ga haar uiteraard wel bellen enzo, hou haar in de gaten. Gelukkig heeft ze een lieve buurvrouw/vriendin die ook elke dag even komt aanwippen. Ik ben er nog veel mee bezig merk ik, het is ook zo ingrijpend, nog nooit zoiets meegemaakt, pfff...

Geplaatst

hei!

Bedankt voor jullie lieve woorden, doet me goed. Tjeetje henne, om zoiets over de telefoon te horen te krijgen en dan nadat de ingreep al gebeurd is. Hoe gaat het nu met ze? Gaat het goed? Mijn ouders verzwijgen dergelijke dingen meestal voor ons, zo is ze vorig jaar gedotterd, kreeg ik nu pas te horen. Daarom weet ik dat het nu echt serieus is. Ik ga desondanks niet de tijd die we nog hebben negatief doorbrengen. Ik besef alleen heel goed dat de kans eigenlijk niet aanwezig is dat ze merel of merels broertje/zusje ziet opgroeien. Ik heb gisteren eindelijk een vliegtuig geboekt naar nld, de tijd daar doorbrengen met mijn moeder en de vriendin die haar partner had verloren. En volgens mij is het precies tijdens de meeting. Dus geen skype voor mij, ik ben dan veels te druk met andere dingen. Heb nu al zin in nld-uitje. Ik haat vliegen, ben bang, dit verklaard ook waarom ik nu pas heb geboekt, een hoge drempel.

Sen, wat ontzettend jammer dat jij al drie jaar je moeder moet missen. Kan ze nooit jullie kleintje ontmoeten.

Caroline, heftig om dat te lezen van je vriendin. Ik herken er ook iets in van mijn vriendin. Ook die is nu nog steeds vooral bezig om te behapstukken en regelen en uit te denken hoe ze het met de kinderen doet. Opeens in je eentje twee kinderen opvoeden terwijl je hier niet voor kiest is voor haar zwaar. Ze heeft hierbij hulp gezocht in de buitenstaander-hoek. Dit omdat ze eerst veel hulp kreeg van vrienden en familie. Maar dan voelde ze zich vaak bezwaard. Ze wilde alleen hulp en geen gesprek en alleen kort zeggen wat moest gebeuren en het niet lief vragen want ze heeft geen energie over om dingen lief te vragen. Daarom voelt ze zich nu fijner met een onbekende in huis maar wel via een vertrouwde organisatie. Goed dat je even voor jezelf kiest.

Nico, ik heb het even niet meer gevolgd, ga je morgen huisarts bellen voor een verwijzing?

Esther, hoe gaat het nu met jullie? Zit je nog eventjes in je schulp?

En hoe is het met alle anderen?

Sab, wat was de uitslag van het zaad?

Geplaatst

Hi meiden,

Uresla goed dat je geboekt hebt. Ik haat vliegen, dus Korea zie ik vreselijk tegenop maar we willen toch echt wel een keer gaan. Ook een beetje met de gedachte 'voor het te laat is'. Mijn schoonouders komen ongeveer eens per jaar hierheen voor een paar weken. Twee jaar geleden had ze toen net een pacemaker en vond ik haar heel erg snel moe. Ze waren ook vreselijk bang en onwennig en het was snel te druk met de kinderen enzo. Afgelopen zomer waren ze er voor ons trouwen en toen vond ik haar (en ook mijn schoonvader) veel beter. Onbezorgder en fitter. Maar uiteindelijk worden ze natuurlijk ook gewoon ouder. Mijn schoonvader wordt dit jaar 70....hoe lang zullen ze het nog vol kunnen houden om 12 uur te vliegen met 8 uur tijdsverschil.... Ik hoop heel erg dat ze in ieder geval van ons nog kindje(s) zullen zien. Ze waren zo vreselijk blij toen ik zwanger was en dan op afstand ook te moeten vertellen dat het mis is gegaan. De wereld is tegenwoordig heel klein, maar op dat soort momenten is de afstand toch heel reeel.

Sab ja hoe was de test!? Wat was nu die horizontale swimm out?? En wanneer krijg je de uitslag? 3 maart of eerder?

Hier een heerlijke dag gehad. Gelunched met vriendinnen, lekker rondje etalages gedaan en toen nog op een (verwarmd) terrasjes gezeten wat eigenlijk toch wel koud was haha. Veel bijgekletst en gelachen, echt even wat ik nodig had. Ben wel tevreden over dit weekend eigenlijk. Kennelijk geeft de zekerheid dat er deze maand niks gebeurd dan ook wel weer de nodige rust en ontspanning, ondanks dat ik ervan blijf balen. Net soep gegeten met tosti's, lekker makkerlijk. En ga nu even lekker op internet zoeken naar een leuk huisje oid voor de week van 21 maart. We hebben dan beiden vrij, maar dus ook een tp als het goed is. Heb bedacht dat we dan wel een midweek op rijafstand van Voorburg een huisje kunnen huren. Toch even eruit. Als iemand nog suggesties heeft...

Nico, carnaval zit me niet in het bloed, maar foto's van leuek outfits? Altijd goed haha! In ieder geval ook even een lekkere uitlaatklep lijkt me.

San bij jij de dag een beetje doorgekomen? Babeth gelukkig geen bloedverlies meer. Samen nog even volhouden tot de 23e, spannende dag wordt dat. Caroline goed dat je even aan jezelf denkt en dat je dat eerlijk aangeeft. Ongelooflijk zwaar moet het allemaal zijn voor je vriendin. Wat is het leven soms toch vreselijk hard en oneerlijk.

Geplaatst

Fren, bedankt voor de tip, ik heb er op gezocht en inderdaad een vriendin van een forumgenootje had haar eerste kindje vanwege een vroeggeboorte verloren, bij de volgende zwangerschap kreeg ze inderdaad een cerclage. Gelukkig zijn er veel succesverhalen en het scheelt, bij ons doen ze het preventief, niet omdat aangetoond is dat ik een zwakke baarmoedermond of hals heb.

Ik ben erg benieuwd wat de arts morgen te zeggen heeft.

Nico, ik ben ook ontzettend benieuwd naar je outfit!!! leuk dat je het zelf gemaakt hebt, gaan jullie met een hele groep in dezelfde kleding? dat herinner ik me vooral van Maastricht.

Henne, fijn te horen dat je een leuk weekend hebt gehad!! wat leeftijd van ouders betreft, inderdaad moeilijk....mijn moeder is net 73 geworden en je merkt dat ze ouder wordt. Haar moeder overleed onverwachts op 74 jarige leeftijd, dat houd me dan extra bezig.

Mijn vader is in 1996 overleden, heb het er erg moeilijk mee gehad dat hij nooit mijn man ontmoet heeft, er niet bij was met ons trouwen. Maar goed, ik geloof heilig dat er meer is en ben er ook van overtuigd dat hij van boven me in de gaten houdt en ook bij onze jongens is, met vast nog meer dierbaren.

Caroline, ik vind het knap van je dat je even tijd voor jezelf neemt en gelukkig heeft je vriendin er ook begrip voor.

Ursela, ik twijfelde even of je moeder nu hier woont of in Noorwegen, maar ook niet bij je in de buurt dus. Knap dat je ondanks je angst toch geboekt hebt, april zal voor jou een zware maand zijn.

dadelijk maar even lekker op de bank ploffen voor Boer zoekt vrouw......

Geplaatst

Henne wat fijn dat je een leuk weekend gehad hebt. Was je wel aan toe.

Mijn schoonouders zijn ook al halverwege de 70. Gelukkig wonen ze hier bijna om de hoek. Is toch anders met mijn eigen ouders. Die zijn begin 60 en kwakkelen met van alles, dus niet zo snel en mobiel soms. Ik geniet van alle momenten die we met ze hebben. En ik hoop ze allemaal nog lang te mogen zien en meemaken.

Jammer Ursula dat je niet bij de meeting kan zijn. Zeker omdat je in Nld bent. Maar je familie en vrienden gaan natuurlijk voor en in gedachten ben je gewoon bij ons. Zullen we anders een foto van je op tafel zetten?????? hihi

Geplaatst

Leuk Nico een foto als het klaar is, jou eerdere profielfoto was ook met een carnavalsoutfit, vond dat lijken op iets uit Alice in wonderland???

Henne lekker geluncht, even over hele andere kletsen is altijd wel gezellig.

Sandra veel succes vanmiddag bij de echo, hopelijk wordt je weer iets wijzer en kom je wat geruster thuis.

Mijn moeder is ook al 71 en woont 130 km bij me vandaan, vindt dat soms moeilijk. Vader is al in 1983 overleden. Ze is altijd alleen gebleven.

Merk ook dat ze ouder wordt maar zelf wil ze daar nog niet aan, ze vergeet dingen maar dat is natuurlijk niet zo....

Schoonouders zijn 10 jaar jonger en dat verschil merk je wel.

Zou het heel erg vinden dat als we nog ooit kinderen krijgen en dat ze er niet meer is, krijg tranen in mijn ogen.

Geplaatst

goedemorgen dames,

Vandaag zou mijn moeder 61 zijn geworden. In maart 2004 is ze plotseling overleden. Ben wat buik betreft een kind dat op haar moeder lijkt. en ik vind het heel moelijk dat ik het allemaal niet met haar kan delen.

Ook bij ons trouwen is ze niet geweest. Wel is ze door de babs genoemd in de speech omdat ik dat graag wilde.

Nu ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen. IK MIS HAAR ZO!!!!

Verder heb ik een k.... weekend gehad. heb wel 7.5 km gelopen, maar daarna toch een buikgriep gekregen. Wel gewoon gegeten e.d.

Dus ben benieuwd morgen wat de weegschaal aan geeft.

Ursula, jammer dat je er niet bij bent, maar dit gaat gewoon voor.

Jullie houden het allemaal wel spannend met alle zware en moeilijke dingen.

Ga maar snel eens werken.

Sterkte allemaal

Ruby

Geplaatst

Hi allemaal,

Goh, hier zijn best veel meiden die al een ouder verloren hebben, lijkt me erg moeilijk om al op zo'n jonge leeftijd je vader of moeder te moeten missen. Ruby, jouw moeder is ook jong overleden, kan me voorstellen dat dat nog steeds heel pijnlijk is....

Ursela, wat heftig van jouw moeder! Veel sterkte de komende tijd, het lijkt me allemaal erg onzeker maar gelukkig hebben jullie een positieve houding, dat is al erg belangrijk.

Henne, goed dat je zo'n lekker weekend hebt gehad. En wat een goed idee om rond je tp even lekker weg te gaan. Wij zijn toen ook een weekendje weggeweest en ja, het blijft toch wel door je hoofd spoken maar de tijd gaat wel sneller. Je hebt afleiding en lekker tijd voor elkaar, dat is wel heel fijn.

Caroline, ik heb ook niet anders gedaan dan normaal hoor, na de tp. Alleen op de dag van de tp wat rustiger aan gedaan. En verder wel alvast geleefd als een zwangere (geen alcohol, geen rood vlees) maar zelfs daarover verschillen de meningen dus ik zou gewoon lekker gaan!

Sandra, hoe gaat het nu met je? Ben je al een beetje bekomen van de schrik?

Ik heb ook wel een leuk weekend gehad. Zaterdag met mijn schoonfamilie uit eten geweest. Ik heb maar gezegd dat ik de avond ervoor een beetje teveel had gedronken en dat ik daardoor niet wilde drinken, volgens mij hadden ze niets in de gaten....Gisteren mijn eigen verjaardag gevierd, lekker uit eten geweest met mijn ouders, vriend, nichtje (soort zusje van me) en haar man. Zij weten het wel al en dat was dus een stuk makkelijker. Ik heb wel gezegd dat ik het er niet over wilde hebben verder. Ik ben zo onzeker als de pest over deze zwangerschap en ik ben eigenlijk gewoon nog steeds in ontkenning. Pas als de eerste echo geweest is wordt het denk ik wat reeeler. Maar ik blijf steeds Henne in mijn achterhoofd houden.....Bruine afscheiding is wel volledig gestopt en ook de buikpijn is minder geworden.

Vandaag nog lekker een dagje vrij, hoewel ik vanavond wel een cursus heb.

Fijne dag meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

owwwww meiden

wat een tranen weer, het is ook zo´n moelijk onderwerp en weer een echte blue monday!....

Syl, logisch dat je liever dichterbij zou wonen, bij ons zit er 12 km tussen en dat vind ik al echt genoeg!Mijn moeder is ook altijd alleen gebleven maar als ze echt even niets kan vanwege haar gezondheid vind ze het ook weleens wat eng, lijkt me ook logisch.

Ruby, met name zo´n verjaardagen, feestelijke gebeurtenissen zijn erg lasig he?

Wat rot dat je buikgriep gekregen hebt maar een prestatie 7,5 km hardlopen, top hoor, met dat lopen en de bruikgriep zal er een mooi resultaat zijn.

dames, werk ze vandaag

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey meiden.

Ik ben er nog hoor! Ik lees elke dag wel even mee maar heb momenteel weinig fut en energie om te reageren. Sorry.

Henne ik kan me voorstellen dat het een echte teleurstelling is dat de kogel door de kerk is dat deze maand niet gaat lukken. Ergens is het zo fijn om te kunnen starten, het gevoel van weer in de race te zijn vind ik altijd prettiger dan in de wachtstand te staan. Deze week krijg je dus de uitslagen? Spannend of valt het mee?

Fijn hoor dat jullie straks er even lekker tussen uit gaan. Geniet ervan! En donderdag veel plezier met de opnames!

Ursela wat heftig om zo'n bericht te krijgen van je moeder! Het lijkt me ook zwaar dat je in zulke tijden wat verder weg woont of niet? Hartfalen is wel een hele nare ziekte. Hoe staat je moeder er zelf in? Fijn dat je binnenkort naar nederland komt! Ik hoop dat dit voor jullie een hele fijne tijd gaat worden, sterkte!

Wat heftig om te lezen over het verlies van ouders bij sommigen van ons. Het nadenken hierover schuif ik eigenlijk altijd voor me uit, dat is iets waar ik niet over na wil denken (struisvogelpolitiek, ik weet het). Nou zijn onze ouders nog niet zo oud (allemaal eind 50, begin 60) maar het kan natuurlijk maar zo gebeuren. Mijn grootouders leven nog (opa en oma eind 80 en oma 93) en voor mijn gevoel 'moeten' die eerst komen te overlijden voordat ik na 'hoef' te denken over het overlijden van mijn ouders. Maar wat lijkt het me een groot gemis om te moeten leven zonder ouders.

Sandra hoe is het met je? Wat een nare tijd voor jullie, wat een spanning. Wat legt dit een schaduw over deze, zo lang verwachte, zwangerschap.

Babeth voor jou ook spannende weken. Meiden wat zullen jullie blij zijn als het straks juni/juli is of niet? Dan is het nog eventjes zeg maar.

Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden naar jullie toe. Ik ben bang om verkeerde dingen te zeggen, dat jullie dingen ervaren als bagetaliseren van jullie gevoel. En dat is niet wat ik wil. Weet dat we met jullie meeleven!

Laika moeilijk om te gaan genieten. Wanneer heb je de eerste echo?

Rubster hoe is het met je? Geen fijn weekend gehad dus? Ik hoop voor je dat de weegschaal morgen een beetje lief voor je is!

Sylvie jij druk aan de poets geweest! Heerlijk hoor (zeg ik maar meen ik niks van eigenlijk, maar kan me wel het gevoel van voldoening voor de geest halen na een ochtend flink poetsen hoor!).

Fijn dat jullie toch nog wegen proberen te zoeken om er uit te komen wat betreft de zaak. Hebben jullie er nog moed in?

Nico hoe is het met jou? Wanneer is het eigenlijk carnaval? Ik ben niet zo'n carnaval mens en bij ons in het oosten leeft het ook niet zo geloof ik. Maar doe foto lijkt me lachen hoor!

Miki las in het topic van dd dat jullie gesprek daar wel inzichten heeft gegeven. Heb een goede tijd samen en ik hoop op een heel groot, klein wonder voor jullie. Goed dat je aangeeft wat afstand te nemen, geniet van je werk. En wat die pillen betreft is alles duidelijk hoor.

Hier hele drukke dagen gehad. Veel gewerkt en deze week ook veel werken. Nu 2 late diensten en dan heb ik er vijf opzitten, woensdag een dagje vrij, dan twee dagdiensten en vrijdagavond richting veldhoven naar een vriendinnenweekend daar georganiseerd door de Eva (EO). eigenlijk weinig zin in. GEen zin om Gerard een paar dagen niet te zien. We zijn eigenlijk nooit afzonderlijk weg. Ik ben een muts wat dat betreft maar ik ga hem een klein beetje missen denk ik. Zondagavond komen we thuis en dan moet ik geloof ik weer vijf dagen werken. Bah, word al moe van de gedachte.

Verder gaat het matig hier. Tussen Gerard en mij gaat het goed hoor, het is eigenlijk nooit slecht geweest maar soms heb je periodes dat je je terugtrekt in je eigen holletje en niks en niemand wilt. Gewoon alleen verdrietig zijn. Gerard uit zich wel, ik vind dat idd moeilijker momenteel. Maar af en toe dan komt het er wel uit en hebben we samen verdriet.

Maar het is zwaar, zo zwaar! Het is een sluier die om me heen ligt en die mee momenteel neerdrukt, down maakt. Het leven iets minder glans geeft.

Ik merk ook wel aanmezelf dat ik mensen om me heen sneller dingen verwijt, kan reacties van mensen om me heen slecht händelen. Ik ben wel zover dat ik, als mensen vragen aan me hoe het is, kan zeggen dat ik me niet zo goed voel. Dat we een zware tijd hebben. Ik ga niet zeggen momenteel dat het goed gaat want dat gaat het gewoon niet. Het kan echt beter.

Ik denk dat we in de toekomst ook wel iets van hulp moeten hebben dat is iets waar ik wel naar toe ga leven. Maar ik wil eens goed uitzoeken wat dan bij ons past. Ik heb geen gevoel bij maatschappelijk werk, ik heb meer behoefte in wat begeleiding in zingevingsvragen en geloofsvragen denk ik. Maar dat gaat zich vanzelf uitkristaliseren, dat wordt vanzelf duidelijk.

Ik ga nu douchen en nog even op zoek naar Zorro kijken.

Ik lees elke dag mee hoor, vaak even tussen de bedrijven door op mijn mobiel, maar ik reageer gewoon wat minder. Maar leef echt met jullie mee.

Geplaatst

Babeth, ik heb gewoon gewandeld hoor. Dat was al zwaar genoeg. Heb een lichte liesblessure. maar ben wel trots op mezelf

Wat mijn moeder betreft, ze is overleden toen ze 54 was. Ze heeft altijd gezegd ik wordt geen 50 en toen ze dat werd zei ze, ik wordt niet oud. En daarin heeft ze gelijk gekregen. Vandaag is haar verjaardag. Dus niks geen valentijnsdag, daar doen we niet aan.

MEt feestdagen e.d. was mijn moeder ook altijd de spil in de familie. Dat is nu niet meer. Meestal zien we familie 1x per jaar met de familie dag die ik in ere wil houden. Dit is gebeurd nadat mijn oma en moeder (zit een half jaar tussen) zijn overleden.

We hebben al heel veel leuke dingen gedaan met elkaar. Nu weer kijken wat het dit jaar gaat worden.

Verder gaat het redelijk met de buikgriep. ben wel zo misselijk als een hond, maar eten gewoon wat we moten eten en drink veel water.

Hoe is het met iedereen?

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Morning! Ik ben aan het bijlezen maar na zo'n weekend valt dit niet mee. Ben nog moe, gister katerig, niet meer gewend om te drinken en zoooooo laat naar bed te gaan. Maaaaaaaaaar t was t zeker waard hahaha. Echt geweldig, de lol bruist van de foto's, echt lachen om te zien.

Ik reageer later vandaag verder op jullie, nu even een album aanmaken want ik word alleen maar gesmst waar dat album nou blijft ;-)

Dus, vanuit een Brakkig Den Haag, tot later :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden