Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Laika

jeetje meid, ik ben even helemaal stil van je bericht!!! verdorie dus toch? is het inderdaad geen idee om een spoedecho te laten maken? kan het bleodverlies veroorzaakt worden door de endo? misschien zeg ik iets vreemds maar ik wil het even niet geloven denk ik....

Ik vind het echt vreselijk om te lezen, wil je heel veel sterkte wensen en neem eerst de tijd om deze vreselijke manier een beetje te verwerken.....

veel sterkte en kracht !!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Laika...

wat een wanhoop klinkt er door je woorden heen. Wat een groot verdriet!

Dit is ongelooflijk waar jullie nu doorheen gaan. Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen meis. Ik wil je heel veel sterkte wensen, heel veel lieve mensen om je heen die jullie op dit moment bij kunnen staan. En ik sluit me wel bij de rest aan, zou je echt niet het ziekenhuis kunnen bellen?

liefs esther

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie berichtjes. Ik zal straks het ziekenhuis wel even bellen maar ik heb er zelf geen vertrouwen meer in....

Mijn vriend en ik gaan straks (als de buikpijn het toelaat) maar even uitwaaien...

Geplaatst

he meiden, ik zit op mn werk maar moet nu even reageren hoor want dit raakt me recht in het hart.

Lieve Laika, meissie wat erg voor jullie. De gevoelens die je beschrijft zijn zo herkenbaar dat ik er gewoon eng van word. Alsof ik het zelf geschreven heb. Dat je niet meer weet of je ooit nog gelukkig zal worden, dat je het zo oneerlijk vindt maar niemand de schuld kan geven, dat je niet kan en wil leven zonder kindje, de pijn, de eenzaamheid, de wanhoop. Pffff kon ik je maar zeggen hoe maar ik weet het zelf nieteens... heel veel sterkte meid. We moeten toch hopen op betere tijden, hoe dan ook.

Geplaatst

Lieve Laika je verdriet en pijn spatten idd van het scherm af. Wat is dit toch allemaal oneerlijk. Hopelijk mag je vandaag nog langs het ziekenhuis en heb je echt zekerheid, want die heb je nu niet echt toch??

Sterkte en een hele dikke Knuffel

Geplaatst

Hee Lieve Laika,

Ik hoopte zo dat je je ten onrechte ongerust was aan het maken..... Ik vind het echt ongelooflijk rot voor jullie! Zoveel herkenning in wat je schrijft: oneerlijkheid, wanhoop, verdriet.... Ik blijf stiekem nog even duimen dat het wel goed zit, misschien voor jou tegen beter weten in, maar ik hoop gewoon zo dat het wel nog goed zit....

Meid, voor nu een hele dikke knuffel!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Laika, wilde dat ik iets kon zeggen wat zou kunnen troosten maar die woorden zijn er nu niet. Ik vind het zo gemeen en onrechtvaardig dat dit jullie moet overkomen. Zo te lezen heb je wel een hele lieve partner die je steunt. Ik snap dat je nu de toekomst niet ziet zitten, het is niet niets wat er nu gebeurd, eindelijk weer zwanger na zoveel moeite en dan (lijkt?) het nu toch mis te gaan. Zo oneerlijk. Misschien kan je met het ziekenhuis gaan praten over eventuele ondersteuning met medicijnen tegen miskraam de volgende keer? Sorry, waarschijnlijk sla ik de plank helemaal mis om daarover te praten, te voortijdig. Ik hoop stiekem met de anderen mee dat het toch niet zo is maar zoals syl-vie al een keertje schreef ken jij je eigen lichaam het beste. Een vriendin van mij is na vier miskramen en jaren verder zwanger (nu 10 weken) mbv ondersteunende medicijnen.

Ach arme laika, wat een ellende, heel veel sterkte!!

Geplaatst

He verdorie Laika, wat een verdriet lees ik in je bericht, vooral dat je zo het gevoel hebt alleen te zijn en je zo veel zorgen maakt over alleen zijn in de toekomst. Meid het is oneerlijk, bah!

Veel sterkte ik denk aan je

Geplaatst

Och lieve Laika.....waarom nou toch? Ik zit met kippenvel en tranen achter m'n scherm. Voor jou om wat je schrijft dat je voelt en voor mezelf omdat het zo herkenbaar is. Dat donkere, diepe, zwarte gat waarin je valt en denkt nooit meer uit te komen. Het enige dat ik kan zeggen is dat er op een gegeven moment toch altijd weer een lichtpuntje komt, hoe klein ook. Maar daar heb je nu geen bal aan. Heel veel sterkte en een dikke knuffel, wou dat ik meer kon doen.

Henne

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank, dank, wat is het toch fijn en naar tegelijk dat jullie zoveel herkennen in mijn verhaal. De eerste grote ellende-golf is alweer een beetje gezakt....

Ik heb gelukkig inderdaad wel veel steun van mijn vriend, van mijn ouders, van twee goede vriendinnen, maar wanneer je met zoveel pijn zit, helpt dat troosten eigenlijk niet.

Ik heb het ziekenhuis gebeld maar helaas konden ze niet veel voor me doen. Het is toch een kwestie van afwachten. Als het eenmaal goed is doorgebroken kunnen ze wel nog een echo doen om te kijken of ik schoon ben. Ze gaven aan dat het nu nog heel goed kon zijn dat ze een vruchtzakje (of alleen dik bms) zouden zien aangezien ik nog niet superhard aan het bloeden ben. Ik mocht wel stoppen met de utrogestan, vandaag zou toch de laatste dag zijn dat ik het moest gebruiken en die ene dag zou het verschil niet meer maken, zeiden ze. Ik moet ze in ieder geval weer bellen als de miskraam echt goed is doorgezet.

Pfft. We zijn zojuist naar de bios geweest, we hebben Black Swan gezien en ik kon me er wonderbaarlijk genoeg nog wel op concentreren ook. Op mijn werk reageerden ze goed, ik ga morgen een mail sturen met een overdracht omdat ik mezelf echt de tijd wil geven dit weer te verwerken, zowel lichamelijk als geestelijk. Mijn vriend heeft ook direct de hele week vrij genomen en staat nu in de keuken een lekker maaltje te bereiden voor me.

Ik heb ook zeker al twee uur niet meer gehuild...Maar het gevoel van oneerlijkheid en verdriet overheerst nog enorm.

Geplaatst

Laika wat blijft het onzeker zeg. Het is zo zuur dat je alleen kan afwachten en meer niet. Ik hoop nog steeds van harte dat je lijf je heel erg voor de gek houdt.

Fijn dat jullie samen nu tijd hebben voor elkaar en jullie verdriet. Ik hoop dat het eten je smaakt!!

Geplaatst

Ohh Laika tis toch niet te geloven....meisje wat zullen jullie het zwaar hebben. Daar kunnen geen woorden je beter door laten voelen.

Ik wil je dan ook alleen maar laten weten dat ik erg geraakt ben door wat je schrijft en ik hoop dat je angsten geen waarheid worden.

Is het alleen niet gek met een hcg van 253 dat een paar dagen later een miskraam op komst is...? Ik heb er geen kennis van verder, maar zou het niet toch goed kunnen zitten?

Ik blijf hopen voor jullie.

In ieder geval heel veel sterkte in deze moeilijke dagen.

Liefs Sab

Geplaatst

Henne, dat was ook mijn bedoeling eigenlijk hoor, de testen puur ter controle. Dan weet ik iig dat er een eisprong was. Vind het wel een beetje zonde om te doen, maar alla...ik doe het toch maar wel....

Voor de rest van de meiden, heb even snel bijgelezen maar net terug van trainen en nu lekker theetje drinken en douchen en naar bed, donderdag ben ik er weer wat uitgebreider.

fijne avond, liefs Sab

Geplaatst

Hey Sab, ja hcg was redelijk hoog maar ja, dat is natuurlijk wel alweer 6 dagen geleden. En pas sinds vandaag rood bloed. En nog steeds gaat het niet heel hard. Wel begint de spanning in mijn borsten nu ook af te nemen.Het hcg neemt volgens mij heel geleidelijk af op dit moment.

Meiden, ik ga zo naar bed, kijken of ik een beetje kan slapen. Morgen weer een nieuwe dag en die staat hier in dit topic dan niet de hele dag in het teken van mij, dat beloof ik! Dank voor al jullie lieve berichtjes, dat is toch een troost.

Welterusten,

Laika

Geplaatst

laika ook al zou de dag van morgen volledig in het teken staan van jou dan was dat nog geen probleem meis!

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen! Sterkte!

Geplaatst

Laika, ik ben het met Esther eens hoor, dat geeft helemaal niks, de ene dag gaat het om die en de andere dag om die. We hadden natuurlijk alleen liever gehad dat het om jou ging omdat je een mooie echo hebt gehad! Sterkte vandaag en ik hoop dat j je wat beter voelt of in ieder geval wat gelspane hebt.

Babethe, vandaag de dag toch? Heel veel succes!

fijne dag meiden ik ga naar mijn wekr zo.

xx Sab

Geplaatst

lieve Laika,

gelukkig dat je je gedachten gisteren op iets anders hebt kunnen zetten, ondanks het grote verdriet. Jammer dat ze in het ziekenhuis niets kunnen/willen doen...ik hoop dat je toch iets hebt kunnen slapen?

en helemaal niet erg als vandaag alleen om jou zou draaien...daarvoor zijn we toch allemaal hier??? dikke knuffel!!!

Babeth...heel veel succes vandaag!!! je bent in mijn gedachten!!!

Sab....lees dat je weer aan het trainen bent...betekent dit dat je knie weer beter is? of ben je voorzichtig aan het trainen?

gisteravond tijdens het meetmoment weer een aangename verrassing....nee...helaas niet met mijn gewicht...want ik was een kilo bijgekomen...hahaha...maar ja...wat wil je met al die chocola, 1 keer per dag shaken, broodjes hier...nee...de verrassing was dat de zus van mijn begeleidster zich ook heeft gemeld als eiceldonor...lief he??? Het is nog niet zeker wat we gaan doen...we neigen toch allebei naar nog een keer proberen, maar dan in DD en ik vermoed dat we dan verder gaan met eiceldonatie als het niet mocht lukken...het zusje is 31 jaar, dus er is nog wel iets van speling...zo heb je geen donor...en zo heb je er opeens twee...

Kaartje...hoe is het met jou?

Testr...bevalt de baan nog steeds?

Weet het effe niet meer met de rest...heb wel proberen mee te lezen, maar mijn concentratievermogen is ook nog niet zoals het moet zijn...geloof dat de spiekbriefjes weer erbij moeten worden gehaald...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Babeth succes vandaag, dat het allemaal maar soepeltjes mag verlopen en je lekker snel weer in je eigen bedje mag kruipen!!

Laika net wat de anderen al aangaven. geeft niks als je de hoofdmoot bent van de dag. Idd wel jammer dat het niet met goed nieuws is.

Nico wat bijzonder zeg, 2 eiceldonoren. Dat was zeker een verassing en jammer van die kilo die erbij is maar ook begrijpelijk en als je er maar van genoten hebt. De touwtjes nu weer aanspannen en je netjes gedragen hihi.

Ik moet vanmiddag ook weer naar de dietiste, ik denk dat dit vandaag voor het laatst is. Ben zwanger, moet gezond eten dus dat gaat vast wel lukken.

Geplaatst

he San...waarom is jouw mood op sad??? omdat je het bloedverlies hebt? Of heb ik iets anders gemist???succes bij de diëtiste vandaag...zal wel fijn zijn de laatste keer...zeker gezien de reden...

liefs,

Nico

Geplaatst

Eigenlijk sad omdat ik me rustig moet houden en daar ben ik heel slecht in hihi. Heb het nu weer veranderd in happy, wil uitkijken naar een mooie huwelijksdag.

Geplaatst

hahahah...jaa...daar kan ik me wel iets bij voorstellen...je verplicht rustig moeten houden terwijl je dat zelf heel moeilijk vindt...

op naar een mooie huwelijksdag...wanneer gaat het ook alweer gebeuren???

x

Nico

Geplaatst

Nico ze komen bijna uit de lucht vallen al die aanbiedingen, wel fijn dat er zoveel mensen meedenken.

En die kilo, ach dat kan altijd een keer.

Laika het is hierboven al gezegd, we steunen elkaar en nu gaat er iets meer aandacht naar jou uit. Heel verdrietig maar als er iets is laat ons het weten.

Hopelijk heb je kunnen slapen.

Hier niet veel bijzonders, vanmiddag op kraamvisitie bij schoonzusje, we zien wel hoe het valt....

Geplaatst

Laika, geeft helemaal niet dat je de aandacht krijgt. Dat is nu gewoon zo en helemaal niet erg. Hou je taai. Het is ontzettend moeilijk.

Nico, 1 kilo erbij tsja soms kan dat gebeuren.

Sylvie, succes bij de kraamvisite vanmiddag

Babeth, hoe is het nu?

Sandra, probeer wel je rust te houden hoor. Is erg belangrijk denk ik.

Bij ons is het weer een beetje goed. We zijn nu 2.5 kg in 3 weken afgevallen. Mijn mannetje 7 in 3 weken.

Geen diarree meer. Wel een oogontsteking. Dat doet erg zeer en heb een zalfje gekregen.

Wanneer was onze meetingdag ook al weer???

Iedereen succes en een dikke knuffel.

Rubster

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden