Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvie, de eerste 1,2 kilo eraf. Goed hoor. Hou vol je eigen bedachte dieet.

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het is met laika.

Fran, goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad bij petticoat. Wil er ook nog naar toe.

Hier nog steeds last van een ontstoken oog. is best pijnlijk en irritant. Maar ja, had een zalfje van de dokter gekregen, maar heb het idee dat ik daar niet zo goed tegen kan..

Las ook dat Miepie dit weekend even naar huis mag. Ze doet het goed met haar 3 spruitjes he!!!

Groetjs

Ruby

Geplaatst

Nou, hier ben ik dan. We zijn nogal overdonderd door het nieuws want.....alles blijkt gewoon goed!

Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en er was een mooi vruchtzakje te zien en ook al een dooierzakje, prima op schema volgens de arts. Ze kon niet verklaren waarom ik dan toch bloedverlies en pijn heb. Het kan van alles zijn; een wat beter doorbloedde baarmoedermond, de myoom zou wat kunnen groeien waardoor ik wat pijn heb, de endometriose zou in het begin wat kunnen opspelen door de groei van de baarmoeder etc. Het is echt supervaag! De gyn gaf aan niets anders voor mij te kunnen doen dan wat vaker dan normaal echo's te maken, ter geruststelling. Dat vond ik wel heel lief. De volgende echo is daarom nu op 28 februari gepland in plaats van 3 maart. Dan ben ik 6 weken en 5 dagen en dat hoopt ze misschien hartactiviteit te zien.

We zijn echt stomverbaasd. De gyn gaf aan dat ik nog maar lekker rustig aan moet doen, vooral ook vanwege de buikpijn. Ook mag ik gewoon paracetamol blijven gebruiken, als dat nodig is.

Man o man, wat zitten wij in een achtbaan zeg! Maar nu wel in een goeie......

Ik voel me wel een beetje suf dat ik hier zo heb lopen panikeren...ik was er echt van overtuigd dat het mis ging. En nog steeds, ik had net weer best wat bruine afscheiding en dan voel ik me toch weer onzeker. Terwijl ik verdorie net twee uur geleden een prachtige echo heb gehad! Oke, Laika, loslaten.....

Liefs!

Geplaatst

Laika wat een prachtig nieuws en ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb al 13 weken bloedverlies van een veegje tot heel veel helderrood en flinke stolsels.

Het is heel moeilijk maar probeer positief te blijven, ben zo blij voor jullie!!!!!!!

Geplaatst

joehoeeeeeeee, ik zei het toch? hahaha, kon het me haast niet voorstellen, maar ik ben blij dat ik het nu een keer goed heb hihi.

Genieten maaaaaaaaar, op 3 maart ook nog gewoon een echo?

Geplaatst

Heey wat goed laika..gefeliciteerd!

Ik zit te wachten bij MCK...nog 10 minuutjes

Ga maar even lezen, maar wilde even op laika reageren!

Henne, hoe zit je haar ;-)

Geplaatst

Laika wat een supernieuws!! Nu nog even je handtekening aanpassen he... probeer er een beetje van te genieten, wat een rare dag moet dit voor jullie zijn.

Geplaatst

laika...super nieuws!!! gefeliciteerd meid...en nu rustig aan doen....positief blijven denken!!!

LIefs,

nico

Geplaatst

Layka, gefeliteerd zeg. En niet zeggen dat de paniek hier voor niets is. DAt gaat nu eenmaal zo. Geniet ervan ook al is het moeilijk....

Geplaatst

Hoi dames, ik Baal ,zie dat mijn uitgebreide reactie van vanmorgen weg is!!!!! Zucht..

Laika wat een geweldig nieuws!!! Ik had al geschreven dat ik op een wondertje hoopte voor jullie.wat een bericht zeg, gelukkig een begripvolle arts en snel weer een echo.

hier gaat het best goed, nog geen energy maar een rustige baarmoeder en geen pijn of een verontrustend gevoel.

Liefs Babeth

Geplaatst

Lieve Laika!

Van harte gefeliciteerd. Ik heb je met speciale belangstelling gevolgd, zie handtekening (hier nl preciies hetzelfde verhaal). Ik heb nu mijn echo ook al op 25/2 om te kijken of er een hartje klopt. Ik hoopte en dacht al een beetje dat het bij jou ook die kant op zou kunnen gaan, maar het is zo'n onwaarschijnlijk, haast science-fiction achtig iets dat ik het je maar niet heb verteld. Ik ben heel blij voor je, dit nu te lezen. Ik wens je een voorspoedige en gezonde zwangerschap toe.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hoi meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij. Druk weekend gehad en aantal dagen druk met werken en zo. Dan is het hier opeens niet meer bij te houden. Voor ik ben bijgelezen en kan reageren moet ik dan al weer aan het werk of zo. Hoop gebeurd hier de laatste dagen.

Laika, wat super dat de echo er goed uit zag. Nu hopelijk volgende keer een kloppend hartje. Dan ben je denk ik pas echt gerustgesteld.

Henne, hoe ging het? Zat je haar en je make-up goed? ;-)

Syl-vie, fijn dat het kraambezoek is meegevallen. Zo te horen gaan zij ook goed om met jullie gevoelens.

Babeth, fijn dat het achter de rug is. Doe maar lekker rustig aan.

Oh, heb geloof ik ook een 'nico-lijstje' nodig. De rest is me even ontschoten.

A.s. woensdag ga ik op kraambezoek bij mijn collega. Ze is vorige week bevallen van haar dochtertje. Wilde al snel bij haar op bezoek komen, maar kreeg ook nog een smsje of ik snel kwam, want ze wil haar zo graag aan me laten zien. Echt lief, ze weet hoe gek ik ben op baby's en dat ik er ook geen moeite mee heb om bij haar op bezoek te komen. Heb er zin in.

Geplaatst

Kaartje fijn wat van je te horen! Vind het knap van je dat je geen moeite hebt met kraamvisites! Heerlijk voor je!

Laika...nogmaals van harte gefeliciteerd. Wat een emotionele achtbaan voor jullie, onvoorstelbaar. Hoe voel je je nu? En hoe is het met je man?

Henne zit als het goed is nog voor de camera's! Ze zouden om 13.00 bij haar zijn. Ben erg benieuwd hoe het gegaan is hoor! Spannend!

Babeth...fijn dat je je redelijk voelt. Je hoefde dus geen nachtje te blijven als ik het goed begrijp?

hier is het noro virus weer op zijn retour! Voel me eigenlijk wel goed. Gisteren al even in de tuin bezig geweest, ramen gelapt en de douche gedaan. Vandaag de studeerkamer op de kop gezet, alle boeken (zijn er véééél) stuk voor stuk uit de kast gehaald en afgenomen, alle papierzooi opgeruimd, helemaal uitgesopt. Bed hangt buiten, lekker uitgeklopt en de gordijnen van de slaapkamer samen flink uitgeklopt. Goed hé! Heerlijk gevoel om even lekker bezig te zijn.

Nu zit ik lekker een aflevering van rozegeur en wodka lyme te kijken. Verder hoef ik niks meer vandaag. Gerard is laat thuis, zit op school. Ik ga zondigen...pizza eten!

Morgenochtend komt de schoonmaakster en ga ik mijn koffer inpakken!

Geplaatst

Laika wat een super nieuws, doe het rustig aan meid!

Joehoe!!!!

Babeth zal zeker emo zijn geweest zeg. Lig je geïnstalleerd op de bank. Rustig aan dus.

Kaartje fijn dat je kunt genieten van kraamvisitie. Vond Jef best bijzonder dat kleine frummeltje, kan niet wachten om weer te gaan.

Esther heerlijk vooruit. Eerst wat werk verricht en daarna lekker op de bank en vanavond zondigen, altijd leuk.

Ruby

Geplaatst

Hier even verder ging niet goed.

Ruby misschien ben je allergisch voor de zalf, niet dat het erger wordt vooral bij je oog.

Sab zit je nog in je pyjama?

Spaatje heel benieuwd naar je gesprek bij MCK.

Hier klaar met poetsen en wassen en weer heerlijk voldaan. Dit weekend ga ik mezelf onder handen nemen, scheren, nagels ed.

Dadelijk met de hond wandelen, die is vanmorgen in bad geweest en nog steeds boos. Nog geen flauw idee wat we gaan eten.

Geplaatst

Esther, zo te horen voel je je inderdaad weer een stuk beter als je op deze manier je hele huis aan het soppen bent ;-).

Ik ben verwend. Vanaf het moment dat ik de praktijk heb overgenomen wordt mijn huis elke maandag schoongemaakt. Ben daar echt zo blij mee. Zou niet weten wanneer ik het zelf zou moeten doen. En dan na te gaan dat ik 2 dagen vrij ben door de weeks (maar ik werk 3 avonden + soms avond/nachtdiensten dus op jaarbasis werk ik fulltime). Verveel me nooit. Moet juist altijd zorgen dat ik gas terug neem en ook eens thuis ben. Dat ging de laatste maanden steeds beter, maar de laatste weken zit mijn agenda weer bomvol.

Ik kan er niks aan doen, vind baby's gewoon te leuk. Vooral de baby's dan van mensen die ik ook goed ken. Van het dochtertje van mijn collega heb ik al 3d-echo's gezien. Ben dus heel benieuwd of ze er zo uit ziet zoals ik in mijn hoofd heb.

Wie had er nou ook al weer een gesprek vandaag? Sab geloof ik? Hoe is het gegaan?

Misschien moeten we weer even op zoek naar het laatste lijstje en bijwerken?

Geplaatst

U vraagt wij draaien, heb echt ver terug moeten gaan voor een lijstje, moet even bijgewerkt worden zie ik.

Pauze

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: evaluatie Amersfoort 14 februari, intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Behandeling

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Syl, ik zit niet meer in mijn pyjama hoor hahaha. Ben al naar de Appie geweest, speeltuin, gefietst, tuin gezeten. Heerlijk zeg, eerste keer in de tuin dit jaar. Dat wisten jullie nog niet maar de donderdag is al een jaar of 5 mijn vrije dag en eigenlijk is het altijd (lees 9 van de 10 dagen) pestweer op donderdag. Dus ik ben erg blij dat ik lekker in het zonnetje heb mogen/kunnen zitten.

Over 3 weken op wintersport, ahhhhhhhhhhh ook lekker in de zon en bikini mee want sneeuw ligt er niet hahahahaha.

Nu ff lekker bankhangen met Carolijn en Shrek kijken, altijd leuk hihi.

Geplaatst

Elke week hulp in huis...hmmmm heerlijk! Ik ben al blij met 1 keer in de 2 weken. Maar dan blijft er idd nog genoeg over. Geeft niet, is wel goed voor me!

Sab is het echt warm genoeg om buiten te zitten?

Ik heb gisteren mezelf een grote beurt gegeven sylvie...heerlijk! Gescrubt, maskertje voor gezicht en haren, nagels gevijld en gelakt, geschoren, bodylotion...hamam is er niks bij hihi

Geplaatst

Oh en ehhh...merk dat ik idd weer wat beter in mijn vel zit. Voel me opgewekter eigenlijk. Gisteren ontdekte ik dit bij mezelf. FIjn gevoel. Heeft lang geduurd die dipbui van me, drie weken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden