Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, goed idee, nickname-echt. maak maar weer een lijstje haha. mijn achternaam hou ik wel graag voor mezelf :-d

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther en Henne, wat een TOP!-filmpjes hebben jullie gemaakt. Ben trots op jullie.

Vooralsnog heb ik Henne gevraagd mij eerst op het lijstje te laten staan en dan zie ik t.z.t. nog wat ik ga doen.

Ben er nog niet zeker van of het wel verstandig is v.w.b. de (rouw)verwerking.

Fijne zondag allemaal!!!

Geplaatst

hoi meiden

wel grappig met die emails, Nico, je had het erover dat die van jou makkelijk te rherkennenwas....haha ik moest echt nadenken!!! want voor mij bne je gewoon Nico (zo heet mijn vader overigens ook en daar is Nick ook naar vernoemd).

Ik zal erg moeten wennen hoor aan jullie echt namen dan. Mijn man kijkt me weleens vreemd aan als ik het heb over wat iemand van eht forum heeft meegemaakt, hij moet dan even schakelen dat het nicknames zijn.....

Sab, ik heb misschien een stukje gemist maar ik be erg nieuwschierig naar die foto in je handtekening ....

Guusje, Roestvlek welkom hier!!!

ps. ik zag dat de naam van het topic weer aangepast is, erg leuk maar op naar allen!!!

hier vandaag ook weer een rustig dagje, mijn man gaat even naar het voetballen, een vriendin komt langs en ik ga verder mijn gemak houden (what´s new)

ow wat erg, ik heb alleen nog maar een glas karnemelk op maar kijk uit naar ons avondeten, erg oerhollands: verse sperzieboontjes, aardappeltjes en een gehaktbal.....eerst maar even een ontbijt/lunch klaarmaken haha

haha Syl, onze buurvrouw had ook steeds zin in frikandellen, mijn man vroeg al waarom ik die tik niet heb!

Geplaatst

Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

'nieuwe' meisjes, zetten jullie jezelf er bij??

ivm de topicnaam :-p

Geplaatst

Babeth, ik heb een beetje meegekregen hoe het met je gaat, goed om te lezen dat alles goed met je/jullie gaat!

Martha, ik zat laatst nog aan je te denken, was zo benieuwd hoe het met je gaat! En gister zag ik dat je zo af en toe hier nog komt buurten. Moedig van je, kan me zo voorstellen dat het best lastig is.

Geplaatst

Babeth, ik vind Jansen een beetje freaky en wilde een freaky foto erbij, alleen ik krijg m er niet naast haha

Geplaatst

Pauze

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Nieuw meisje staat er bij ;-)

Geplaatst

Kun je geen echte foto van 'm vinden Sab? Of 3 maart even maken stiekem haha. Hij gaat trouwens ook nog een interview geven voor de docu. Enne, na mijn curettage was ie gewoon LIEF. Nooit achter 'm gezocht, maar echt waar.

Roestvlek ook welkom hier en veel plezier vanmiddag! Vond het de eerste keer in het lab zo bijzonder, trouwens de tweede en derde keer ook nog :-)

Geplaatst

hahah Henne, nou ik hoef m niet echt te zien nu al hoor.Ik kna nog wel wachten tot 3 maart ;-)

Ik zit trouwens op cd 18 en nog geen eisprong, ik word er nu toch wel wat nerveus van....wel tekenen van vruchtbaarheid maar niks te zien op de test....pffff

Geplaatst

meestal een week of 5, max 6....Ben nu uitgegaan van mijn laatste cyclus, die was 31 dagen....we zullen het wel zien, maar morgen weer nieuwe testen halen als ik nog geen positieve test heb, weer 35 eurie ;-)

Veel plezier vandaag met de verjaardag hihi

Geplaatst

Goeie titel van het topic weer Sab!

Haha Guusje, je zal wel gedacht hebben met die groepssex, maar inderdaad, het draait hier om eten, rare woorden en ook nog behandelingen...

Mijn beste vriendin is net gearriveerd met haar dochter, gaan zo lekker met z'n tweeen lunchen (papa mag bij de kids blijven) gezellig!

Fijne dag!

Geplaatst

Pauze

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Zwanger

Aangepast want we weten nog niet maart of mei.

Sab is creatief met topicnamen, wel overzichtelijk, handig een super moderator in ons midden....

Geplaatst

hoi dames

haha Sab, wat lachen zeg, ik kan me voorstellen als een dergelijk arts zich aan je voorstelt je jezelf even achter de oren krabt.....Bij mij is de eigen cyclus ook langer sinds de bevalling, op een gegeven moment zelfs 41 dagen! wel lastig hoor. Ik hoop dat je gauw een teken op ene test ziet!!

Wat je ovulatietesten betreft, misschien een idee om ook die van sensitest erbij te gebruiken, als je er nog niet volledig op durft te vertrouwen? Ik was er erg tevreden over en je bent lang niet zoveel geld kwijt www.sensitest.nl

fijne zondag!

Geplaatst

Hey Babeth, is dat ook met de streepjes vergelijken? Ik vond het soms wel lastig te zien, jij niet? Want deze had ik idd eerst, maar vind dit toch wel erg makkelijk, met die smiley, nou ja als ie komt natuurlijk haha. Misschien bestel ik deze er nog wel even bij.

Tis geen tp of wel een tp natuurlijk en ik temp ook elke dag, word er ondertussen wel een beetje gestoord van.

Nou, ik ga me nu eindelijk fatsoeneren want we gaan zo naar Haarlem. niet meer heel veel zin, want nog steeds moe, maar later altijd wel weer gezellig.

tot later meisjes.

Geplaatst

goeie topicnaam weer Sab!

Wasmachine doet het weer en nog wel zonder ruzie, haha! Mn moeder bracht gister de hond en ze wist te vertellen dat de kraan op een heel andere plek zit dan wij dachten. Ding hoefde dus niet van zn plek, verkalkt zeefje er uit en gaan met die banaan! Opgelucht!!

Geplaatst

Goedemiddag,

Heb gisteravond laat nog even de pilot gekeken, heel mooi om te zien, en jullie zagen er idd allemaal goed uit hoor! niets om je zorgen over te maken Henne :-) de goed gevulde koelkast was mij ook opgevallen. Je uitlleg over het aantal eicellen was heel duidelijk Esther. Normaal geproken kan ik me wel inleven in mensen die iets over hun leven vertellen in een docu, nu was het toch even heel anders, je hoort en zien anderen delen van jou verhaal vertellen...zaten in deze pilot al veel herkenbare stukjes, het niet kunnen/willen stoppen, zo herkenbaar. kan niet wachten tot het helemaal uitgezonden wordt.

In mijn email, adres is mijn echte naam te vinden, alleen geen enkele verwijzing naar mijn nickname...kwam er gister ook achter dat ik met mijn duffe autopilot hoofd, zakelijk mailadres had opgegeven, kreeg alles binnen via mijn BB, en toen kon ik dus niet gelijk gaan kijken. Heb geen moeite met een lijstje echt nick, maar zou fijn zijn als dat niet voor iedereen te lezen is maar alleen voor de dames van het lijstje.

Welkom roestvlek en guusje! veel lees plezier, het gaat hier idd veel over eten en andere zaken....en af en toe over de behandeling ;-)

Idd Sab, naam is weer leuk...ik let er nu op was de eerste keren, niet opgevallen

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mooie pilot hoor!!! Niets ervan dat je er niet mooi uit ziet. Kom zeg!!! Jullie zijn kanjers allebei.

Ik reageer vanavond nog wat uitgebreider, moetnu richting pa en schoonouders en uiteindelijk naar het zwembad.

Fijne dag nog.

Geplaatst

Dank je Spaatje, dat ik juist even fijn om eens over andere dingen te praten, eten en ..... wat was het ook al weer? hahaha

Hier (aan de kust) komt het zonnetje door!!! Heerlijk, en ik zag net op de webcam dat ik Oostenrijk ook de zon schijnt. Morgen om 7.30 vlieg ik er naar toe, mijn man is er al (met vrienden) en ik vlieg ""even"" over voor een paar dagen. Ik ga niet skieeen, ik hou er niet zo van en mag nu ook niet. Maar ik hoop wel lekker in het zonnetje te kunnen zitten en genieten van de buitenlucht! En donderdag middag vlieg ik weer terug. Wat een luxe he?

Geplaatst

hm, opluchting was van korte duur. Vaatwasser doet het nog steeds niet. Hebben alles wat los kon losgehad, maar het kreng geeft geen sjoege. Morgen dus maar de miele-service bellen. Voel de pijn in mn portemonnee nu al :-(

En heel fijn: vanavond een etentje, dus mag alles met de hand afwassen, joepie!

Geplaatst

Hë fran...dat is (&*&))*++!! zeg maar..... misschien kan je iets met de gasten regelen, die het laatst klaar is doet de afwas ;-)

Geplaatst

Guusje veel plezier met je korte vakantie, heerlijk hoor.

Fran war balen zeg ook nog als je eters krijgt.

Succes met afwas, misschien helpen ze mee.

Geplaatst

Hee meiden,

Ben ik weer :-) inderdaad een druk weekend achter de rug: vrijdag verhuizers in huis, ruim de helft van de spullen is mee. Zaterdag nog allerlei dingen te regelen en 's avondsons afscheidsfeestje. Was echt super! Heel gezellig, leuk om iedereen nog ff te zien, super lieve cadeautjes, echt super allemaal. Denk dat er vrijdag el een traantjes zullen zijn als we daadwerkelijkmhet vliegtuig instappen... Vandaag echt zo brak als een konijn.... Poeh... Maar goed, ook weer overleefd :-). Morgen nog een dag verhuizers en dan nog lekker vier daagjes van Shanghai genieten!

Henne: ik stuur je een pb met mijn mailadres: zou erg graag de pilot willen zien. Wat betreft 16 april: lijkt me erg leuk! Maar moet natuurlijk wel kijken of ik dan in nl ben. Wie weet valt het recombineren met een behandeling. Het lijkt me leuk en bijzonder om jullie te zien.

Ik ga slapen: fijns avond nog!

Ivfsh

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden