Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nine...zie dat je meeleest hoe gaat het?

Hier alleen een lange maandag, om 06:40 de deur uit en om 18:45 thuis....ga maar even bijlezen

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn babeth dat je kunt genieten! Het is je van harte gegund!

Ik stuur haar een lief babypakje op maar ga niet op kraamvisite!

Spaatje yeg wat een lange dag voor jou! Erg moe?

Ik heb mijn wijntje op, heerlijk op zoek naar zorro gekeken en duik nu mijn bed in!

Trusten meiden!

Geplaatst

Haha Caroline wat herkenbaar!!! Ik vertrek iedere maandag om 20.30 naar Boven en vrijdagavond is het ook feest...

Fren en erg goed idee ik denk dat velen Dan ook weer ontregeld raken....ja ik ook haha

Roestvlek, helemaal vergeten maar je bent welcome hoor!!!!

Dames, slaap lekker!!!

Geplaatst

Fren, niet overslaan de maandag, is mijn vrije dag ;-)

Werkse allemaal vandaag of geniet van een vrije dag/luierdag als je niet hoeft te werken!

Caroline, balen van ej column zeg (had eroverheen gelezen orry ) Hopelijk vandaag wat duidelijkeid daarover.

Henne, nog 1 dagje meis, trek je het nog?

tot later

xx

Geplaatst

Zo weer een nieuwe dag dus nieuwe kansen.

Ik heb sinds vanacht geen bruinverlies meer gehad!!!!!! Nu maar hopen dat ik de 2 dagen versla die ik de vorige keer gehaald heb. Moet zeggen heb nog eens nagedacht over wat esther vroeg of het niet bijzonder was om zwanger te zijn en ik antwoorde nee. Na een onrustige nacht slapen moet ik bekennen dat het helemaal niet waar is. Natuurlijk is het bijzonder en ik heb echt wel geniet momentjes alleen anders dan in de boekjes staan zeg maar. Ik kan ernorm genieten als ik op zolder even naar de wagen ga spieken of mijn echofotootjes bekijk. Ik probeer mezelf denk nog te beschermen, ben gewoon nog ontzettend bang dat ik straks wakker wordt in een nachtmerrie. Maar so far so good moet ik maar denken en vele van jullie willen in mijn schoenen staan dus zullen het misschien wel als gezeur ervaren??? Zo is het absoluut niet bedoeld. Ik moet mezelf maar eens een goede schop onder mijn kont geven en die onzekerheid de deur uitsturen. Ik ga mijn best ervoor doen!!!

Henne idd nog 1 nachtje slapen, spannend!!

Allenmaal een fijne rustige of productieve dag toegewenst. Ik doe het rustig aan voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Gewoon werken. Is nog druk ook én moet morgenochtend zelf een training geven :-S Als spss deskundige ;-) Oh ja, dat vroeg iemand... ik werk als onderzoeker bij een onderzoeks- en adviesbureau voor arbeidsmarkcommunicatie en recruitement. Mond vol. Weet dus wel eea van de arbeidsmarkt, maar arbeidsmarktdeskundige....neu.... En die voorraad in de koelkast: 't lijkt meer dan het is, niet alle dozen zitten vol, maar heb idd de laatste keer van iemand heel veel deca gekregen. Mocht het nodig zijn, dan kan ik er nog een poging mee doen. Moet trouwens wel eens naar de datum gaan kijken. Na morgen. Nu eerst verstand op nul (nou je niet helemaal dan), blik op oneindig en de dag doorkomen. Ach, als je eenmaal aan de slag bent gaat het meestal wel toch?

Werk ze allemaal! Of geniet van een vrije dag als je die hebt.

Geplaatst

Haha henne, zo'n mond vol dat ze het dachten samen te vatten?? Ik moest vanmorgen aan je denken, henne is morgen aan de beurt, ik overmorgen....

Sandra, fijn te lezen dat je het wel degelijk als bijzonder ervaart en ik geloof niet dat iemand je ervaart als zeurend of wat dan ook hoor. de onzekerheid en angst kent inmiddels iedereen wel.....fijn dat het bruinverlies gestopt is!!! Ik verlies nog steeds bruin bloed, vraag me nu af of het van de cerclage is of weer van de placenta en dat het bruin wordt omdat het naar buiten komen langer duurt vanwege de cerclage....was het maar donderdag !

Dadelijk rustig douchen en naar beneden, schoonmoeder komt weer en jaagt er de stofzuiger doorheen , super!!

Dames, werk ze

Geplaatst

Henne is vroeg dat omdat ik dan ook wel wil weten wat je dan doet. Maar dat is idd een mond vol.

Zolang het maar bevalt vooral na de moeilijke start bij je nieuwe wg.

Sandra he he geen afscheiding zou het echt zijn dat het nu eens ophoudt. Wordt tijd voor een rustige zw.

Een zw zoals ze in de boekjes staan zullen we wel nooit meemaken vooral door onze geschedenis. Wij blijven op onze hoede.

Babeth fijn dat schoonmoeder langs komt om te stofzuigen.

Ik neem Bones altijd op, wel jammer want nu zenden Law and Order LA opeens niet meer uit.

Iemand die volgens mij minder blij is met haar schoonmoeder is mijn schoonzsuje. Ze willen best vaak langskomen om hun eerste kleinkind te bewonderen.

Geloof bijna elke 2 dagen, too much lijkt mij. Dus ze belt vaak af en daar is ze dan een beetje gepikeerd over. Echt ze bedoelt het goed maar je wil niet dat je schoonmoeder gastvrouw is bij al het kraambezoek.

Had dit al tegen schoonzusje gezegd dat dit zou gebeuren. Daarom hadden wij als eerste moeten zijn, ik kan mijn schoonmoeder beter aan :-)

Geplaatst

Nico jammer van je jongste broertje dat jullie daar zou weining contact mee hebben door een jaloerse vriendin.....

Alsof het soms allemaal nog niet moeilijk genoeg is.

En natuurlijk steekt dat, waarom zij wel en wij niet. Er was niet eens een kans. Iedereen zal dat gevoel wel herkennen. Je gunt het ons allemaal maar als er dadelijk bij iemand staat dat ze zw dan steekt dat en dat mag.

Maakt het er niet makkelijk op.

Gooi het er uit hoor, wij proberen je weer omhoog te trekken!!!

Geplaatst

Sab het is niet alleen een column ik heb 6 artikelen geschreven! En inderdaad vanmorgen een mail dat het maartnummer niet doorgaat en dat iemand mij daar vorige week van op de hoogte had moeten stellen. Ik zal het bedrijf niet noemen maar ze zijn vaker zo slordig, zucht... Er is mij verzekerd dat het juninummer wel uitkomt maar ik heb er al een tijdje een hard hoofd in of dit tijdschrift wel blijft bestaan. En het is mijn belangrijkste opdrachtgever dus zou wel heel balen zijn...

Verder ga ik straks om half 3 weer naar de tandarts om een foto te laten maken, ik heb nog steeds last van ontstoken tandvlees en wil er van af voor mijn (hopelijk) TP volgende week, vraag me af of er meer aan de hand is. Ik las net op de site van de tandarts trouwens dat het heel belangrijk is dat zwangere vrouwen geen ontstekingen hebben, dat zou kunnen leiden tot vroeggeboorte en laag geboortegewicht... Wist ik al hoor, maar ik denk ik meld het nog even hier...

Het zonnetje schijnt eindelijk hier, ga zo douchen en aan het werk, meld me later wel weer. Oh ja, nog geen smiley op mijn test vanmorgen maar had ik ook niet verwacht.

Geplaatst

collegaatje stond net op mijn kamer...big smile van heb ik jou daar....en ze snapte niet dat ik gewoon niets te melden had...ja...toen ik in tranen uitbarste toen drong het tot haar door dat het eigenlijk wel lomp van haar was en dat ze er niet aan gedacht had hoe vervelend het voor mij zou zijn...

pfff...en ik kan ook nog niet naar huis, want ik heb vanmiddag nog een afspraak met een andere afdeling staan...

life sucks!!!

Geplaatst

caroline...succes bij de tandarts....en hopelijk blijft het tijdschrift wel bestaan...balen dat ze jou niet ervan op de hoogte hebben gebracht...

Geplaatst

Nico wat rot zeg en vervelend dat je collega even niet aan je gedacht had. Life sucks idd big time!!!

Hopelijk verloopt je afspraak vanmiddag naar wens en kan je daarna thuis lekker afstomen..... Sterkte

Geplaatst

Hei!

Heb geen tijd om alles bij te lezen. Maar ik heb wle de docu-pilotstukjes gezien en wil daar even op reageren.

Ten eerste, tja, henne, esther, dat haar van jullie dat kan natuurlijk niet. Jullie zien er veels te leuk uit en helemaal niet als door de vele hormonen alle glans verloren ivf-isci dames. Volgens mij zit er een kapster op dit forum, misschien kan zij er wat aan doen?

Ten tweede, ik vond het moeilijk om als onbevooroordeeld persoon te kijken, Ik was al aan het begin helemaal in tranen want ik dacht dat de echo-foto het kleintje van henne was maar toen dat bij esther ook verscheen snapte ik dat dit anders bedoeld was. Daarnaast ken ik nu een beetje jullie verhalen. Het klopte in ieder geval helemaal, het beeld wat ik had door jullie ontboezemingen en stukjes op dit forum en hoe jullie overkwamen paste naadloos in elkaar. Daarnaast viel het me op wat een liefde er is tussen jullie en je mannen. Dat spatte ervan af. Een liefde die je zo graag 'bekroond' zou willen zien. Ook dat lag apert en schrijnend aan de bovenkant.

Ik vroeg me wel af in hoeverre er steeds een inleiding gegeven gaat worden op wat isci-ivf is. Ik denk dat het voor een leek namelijk iets te veel termen/onbekende dingen zou kunnen zijn.

Toen ik klaar was met kijken bedacht ik me, esther, dat je die naalden daar niet op de grond kan laten staan als straks de kleine kan kruipen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Esther, is meestal op dagen dat ik op kantoor werk, meestal erg moe ja vandaar dat ik dat maar twee keer per week doe

Henneh nog 20 uurtjes...schiet al op, als je nu 12 uur zou kunnen slapen zou fijn zijn ;-)

Sandra, probeer wel te genieten hoor van je zwangerschap..straks is die kleine er en dan heb je zoiets van hé had ik nu maar, maar ik snap wel hoor

Nico, het is wel tegelijk allemaal heey...en dan toch weer die grap er tussendoor, blijf ze er in houden meid! ennuh idd gooi de ellende er maar lekker uit!

Caroline, vervelend zeg..als je werk voor niet of gaat het naar een volgend nummer? en succes bij de tandarte

Sylvie, werken wij dicht bij elkaar...kom een keer een bakkie doen ;-)

Hier een leuke grap...heel mijn stem is weg, bijna niets gezegd vandaag, wel wat tel. contact met mijn man, één keer nam de directuer op om mij uit te lachen pestkop ;-) dus de hele dag collega's gesproken via de mail...werkt ook!

Vanvond lekker boerenkool met worst..moet ik alleen wel even gaan maken ;-(

Geplaatst

Nou dat was weer fijn. Morgen mag ik weer naar de tandarts... Ze zag een gaatje onder een gevulde kies en wil nog 2 vullingen vervangen. Ik heb gezegd alleen die ene die al ver is, de rest zien we wel. Uitgelegd dat ik volgende week hopelijk een TP heb enzo maar ze zei oh, verdoven mag best hoor, als je zwanger bent. Nou dat zien we dan wel. Die ene die ze morgen gaat doen kan de reden zijn dat ik last blijf houden van mijn tandvlees maar ze zei kan ook door stress... en dan kan het wel weken soms zelfs maanden duren! Daar heb ik natuurlijk geen zin in dus hopelijk helpt het als ik morgen geweest ben, geen zin in brrr...

Spaatje ik heb niet gebeld vandaag voor die teksten, ik vind dat ze mij moeten bellen. Dus ik weet nog niet wat er gaat gebeuren, in ieder geval wil ik ervoor betaald worden want het was in opdracht en dan kan ik er niks aan doen dat het niet doorgaat, ik heb de tijd er in gestoken...

Vandaag zo'n vermoeiende dag voor beiden, net besloten Chinees te halen, dat is lang geleden!

Geplaatst

Caroline wat ontzettend balen van die klant en de toekomst is dus een beetje onzeker of het tijdschrift blijft bestaan.

Niet leuk en zonde van de tijd.

Morgen ook nog naar de tandarts en kan ontstoken tandvlees komen door stress, weer wat geleerd.

Lekker chinees.

Henne alvast veel succes voor morgen, ga je eerst werken of blijf je thuis.

Hier dadelijk nog een vergadering en daarna uitrusten, morgen weer een hele beladen dag.

Geplaatst

Sylvie ik moet notabene zelf een training geven...van 9.30 tot 12.00 terwijl ik dan tussen 12.00 en 12.30 gebeld word. Nou ja, 't geeft in ieder geval afleiding en de tijd gaat snel (hoop ik).

Geplaatst

Hoi dames,

Caroline dat was minder bij de Tandarts, ik heb iedere keer voor een behanding een extra controle laten doen . Wat je tandvlees bereft, hebben ze weleens een kweekje gedaan? Jaar of 6 geleden kreeg ik antibiotica omdat ik last had van een hardnekkige bacterie, sindsdien nooit meer problemen gehad. Tijdens de zwAngerschap flos ik extra en gebruik ook raggertjes .

Lachen, mijn man braadt voor het eerst in zijn leven gehaktballen...gekookte aardappelen heeft ie al geruild voor aardappelkroketjes uit de oven en dan sperziebonen.

Henne zo te lezen vliegt de ochtend moorgen bij je voorbij , dat is wel lekker!

Vandochtend had ik meer bloedverlies naar mijn idee, toch even contact met de poli opgenomen naar niets verontrustends...blij als de controle donderdag achter de rug is. Sinds vanmiddag is het trouwens weer minder geworden .

Geplaatst

Zenuwslopend hoor Babeth. Nog even volhouden tot donderdag.

Sandra is het bruinverlies bij jou weggebleven? Wat je van de week schreef over niet genieten en toch ook wel, dat herken ik heeeeel erg. Ik was blij, natuurlijk was ik blij, maar ik was ook heel erg terughoudend. Er was gewoon te veel gebeurd om gelijk op een roze wolk te klimmen. Op sommige momenten kon ik opeens enorm genieten, dan was ik gewoon door m'n hele lijf intens blij. Dan voelde ik zo'n rust omdat het eindelijk gelukt was. Maar andere momenten wilde ik het liefst dat niemand het erover had, vond ik de zwangerschap m'n leven overnemen, het was gewoon zo'n omslag van ruim vier jaar lang niet zwanger opeens dan wel. En jij hebt er dan ook nog eens bloedverlies bij, met alle ozekerheid vandien. Ik vind het dus echt niet gek dat je niet jubelend door het huis rent. Hou jij je geluk gewoon nog maar even heel voorizichtig diep van binnen, dat komt er vanzelf wel uit als het vertrouwen toeneemt. En zo niet, who cares? Dat beeld van de happy zwangere is ook maar een mythe, ik ken hopen zwangere vriendinnen en collega's die heel graag dat kind wilden, maar liever vandaag dan morgen niet meer zwanger waren.

Caroline ik heb de tandarts ook verzet naar vlak voor de tp. Al tijden gekloot met een vulling. Denk dat ie uitgeboord moet worden. Hoop dat het tenminste niet erger is. De vorige keer wilde ze een foto maken maar toen was ik zwanger. Zeiden toen idd dat bepaalde verdoving wel mag als je zwanger bent. Voor als het nodig zou zijn. Tandvlees heb ik vaak last van, slikken van betacaroteen helpt me goed. Daar kun je geen worteltjes tegenop eten ;-)

Wie vroeg het ook alweer....zeef zeef....over de test die Esther en ik gemaakt hadden, dat was op http://www.fitforme.nl Je kunt daar invullen wat je eet en dan krijg je een overzicht van je vitaminetekort. Ik heb het trouwens net even herhaald met als aanname dat ik vaker noten en peulvruchten eet en nu kom ik wel veel beter uit. Beetje jammer dat je dus geen advies over je eten krijgt, maar wel een 'op maat' voedingssuplement kunt kopen. Maar ja, daar is het een commerciele site voor he.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden