Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nico, hopelijk voel je je vandaag wat beter en kun je wel van de carnaval genieten. Ook al is het met alcohol...

Fran, altijd klote als er wat stuk gaat. Ik ben nooit van de reparatie haha, wij zijn allebei niet zo handig dus x zijn s nel geneigd nieuw te kooien. Volgens mij kunnen jullie dat ook beter doen haha.

Syl, nog musselijk? Was je nou al ongesteld geworden eigenlijk?

Ik ben nog in bed en lig telekuds te kijken, nostalgie...

Ben benieuwd hoe laat ik eruit ga, ben zoooooo moe....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge, allemaal toch wel lekker geslapen ondanks misselijkheid, kapotte apparaten etc.? Hier hebben we in de vier jar dat de keuken staat al tig keer een monteur over de vloer gehad. Twee keer de inductieplaat stuk, een keer de oven, een keer de combi en een keer de vaatwasser. Gelukkig vijf jaar garantie op alles, dus ik bel elke keer vrolijk weer op. Zelf klussen doen we helemaaal niet. De verwarming heeft twee weken gelekt (met een handdoekje eronder) tot J. er toch maar mee aan de gang ging met een vriend (één moertje aandraaien en klaar). En we hebben maanden zonder licht in de slaapkamer gezeten tot mijn vader kwam er er wel even naar wilde kijken: ook een kwestie van één stekkertje. Dan schaam ik me toch wel haha. En J. heeft nog wel ir. voor z'n naam staan, schande toch!

Nico meis, feest je maar helemaal te pletter, alles eruit. Is carnaval bij uitstek geschikt voor lijkt me. Sen hoe is het bij jullie? De lucht een beetje geklaard? Spaatje hoop dat je toch wat los krijgt van het EMC. Anders moeten ze in Leiderdorp hun concullega's zelf maar ff bellen hoor. Babeth hoe gaat het bij jou? Hoe lang moet je rust houden en hoe voel je je? Sandra zijn de trouwplannen nog weer een beetje uitgebreid? Hebben jullie een leuk prijsje gekregen van het hotel? Laika hoe is het met het bloedverlies? Twee meiden in de race... ik typ bijna áán de race, maar dat hopen we toch niet haha! Sab jouw spellingscheck had ook een goeie bui geloof ik? Musselijk, kooien, telekuds??? :-D

We hebben hier heerlijk gisteren alle boodschappen al gedaan en we hadden voor donderdag al flink schoongemaakt. Hoeven dus maar ons halve normale zaterdagprogramma af te draaien dus ik kruip gewoon heerlijk nog even terug in bed. Geniet was tenslotte één van m'n gedragsinstructies ;-)

Tot later (ongetwijfeld)!

Henne

Geplaatst

Fran wat balen zeg en sterkte vandaag, hier ook een hekel aan geknutsel bij ons ook meestal dan ruzie.

Zie het al helmaal voor me.....

Succes.

Sab misselijk wel wat gezakt, heel slecht geslapen, :yawn: meestal in het weekend, om 06.00 al wakker.

Ongi heb ik al gehad, loop alweer tegen eisprong aan.

Gezellig telekids aan het kijken of ben je al uit bed.

Vandaag toch veel doen, administratie, maandag een belangrijke afspraak.

Jeroen probeert morgen weer eens te vliegen maar met dit weer gaat dat niet lukken.

Eerst boterham eten.

Geplaatst

Morgen dames! Wat is iedereen er weer lekker vroeg bij! Sly, ik ga die app nog zoeken, mijn man kan met zijn phone thuis de barcodes scannen van producten, maar ja Dan scan je Thuis wat je al in huis hebt... Schiet niet op.

Henne Groot gelijk dat je nog even blijft liggen en genieten! Hier gaat het wel goed, geen harde buiken, geen weeen dus mijn baarmoeder is lekker rustig. Ik merl nog wel dat de narcose nog niet uit mijn lijf is, veel drinken en rustig aan, wat toch al moet.nog wel wat oud bloedverlies maar dat is niet vreemd.

Fren wat ellendig van je vaatwasser, ik kan er ook niet tegen! Laatst wel mijn man zover gekregen om te kijken of hij een storing aan de wasmachine zelf kon oplossen met hulp van Internet. Hij voelde er niets voor maar gaat momenteel een discussie uit de weg haha (ik en hormonen + traanbuizen) de storing was zo verholpen en gelukkig een monteur uitgespaard , natuurlijk 2 maanden buiten garantie.....

Nico meid, ik hoop echt dat je met de komende carnavalsviering de afgelopen klote periode wat kunt verzachten !!! Vind het zo rot voor je!! Had je nog afspraken gemaakt met andere ziekenhuizen of nemen jullie een pauze ?

Syl, klopt hè dat jullie in mei verder willen gaan ? Ik hoop voor julie. Dat er dan op zakelijk gebied ook wat rust gekomen is!!

Henne, komende donderdag hebben jullie de uitslagen , erg spannend !denk je zelf dat er iets uit zal komen?

Lijkt me dubbel, je wilt direct door dus geen gekke dingen maar stel je voor men heeft een verklaring gevonden, wat is dan het vervolg? Succes lieverd!

Esther, als je dit leest, de eerste nacht alleen ben je al weer doorgekomen , morgen ben je weer lekker thuis!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Nico, heb je nog een beetje kunnen slapen? Heb zo met je te doen.

Oei, als ik jullie zo lees ben ik een koude kikker. Mijn man is een paar jaar geleden voor drie weken kamperen op spitsbergen geweest (ik wilde niet mee, heb een hekel aan op gletschers lopen, stomme touwen). En de laatste week vond ik het moeilijk, vooral omdat hij niet kon bellen. Maar zelf ging ik doodleuk een week na zijn thuiskomst wekenlang met een vriendin noorwegen rondtouren.

Babeth, fijn dat het rustig is in je buik.

Geplaatst

Goedemorgen!

Ivfsh, haha, oke, workload dus. Nou, die is inderdaad erg hoog. Ik heb er potverdorie zelfs van gedroomd vannacht. Ik vrees dat wanneer ik maandag op mijn werk kom, er niets met mijn overdracht gedaan is. Simpelweg omdat de anderen het ook veel te druk hebben. Maar ja, ik ga volgende week minder uren werken (op dokters advies) dus ik ga het wel gelijk aankaarten maandag.

Fran, irritant, kapotte apparaten! Wij wonen sinds een jaar in dit huis en tot nu toe valt het allemaal mee hier. Behalve de CV die, ondanks tig malen ontluchten, nog steeds klinkt als een onderzeeer wanneer we hem aanzetten.

Esther, nog heel eventjes zonder je man! Ik kan op zich ook wel prima zonder mijn vriend, ik vind het soms ook wel heel lekker om even een avondje alleen te zijn en en wanneer ik een weekendje wegga met vriendinnen dan mis ik hem verder ook niet, maar ik vind het wel vervelend om zonder hem te moeten slapen. Mijn vriend had hiervoor een baan met wisseldiensten en dan ging het soms om 22 uur de deur uit 's avonds en dan was ie om 8 uur weer thuis. Dat vond ik wel heel ongezellig!

Gisteren samen een gezellig avondje gehad. Lekker uit eten geweest en naar het theater. Zodirect naar de supermarkt om voor morgen (dan hebben we 6 eters) boodschappen te halen en vanavond eten bij vrienden. Gezellig (maar wel druk).

Fijne dag!

Liefs, Laika

Geplaatst

Nog even voor m'n administratie ;-) Van de volgende meiden heb ik een emailadres ivm de pilot en/of meeting. Ruby jij had je wel aangemeld voor 16 april, maar geen email ingevuld.

Esther

Caroline

Francis

Sandra

Babeth

Sylvie

Sab

Spaatje

Kaartje

Van dit topic (als ik uitga van het lijstje) mis ik dan:

Nico

Sen

Ruby dus

Laika

en....nu moet ik even gaan spieken wordt vervolgd...

Miki

IVFSH

Ursula

Meiden uit het onderste rijtje: als je de pilot wil zien en/of de 16e naar de meeting wilt komen, stuur me dan z.s.m. even een pb'tje met je mailadres!!!!! Of een pb'tje als je de pilot wel wil zien, maar je mail niet wilt geven, dat kan natuurlijk ook.

Henne

Geplaatst

Gevonden!!!!!

Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Geplaatst

Meiden, ik zie de naam van het topic steeds veranderen, hilarisch... maar hoop uiteindelijk dat er ooit komt te staan:

Pauzemeisjes, allemaal zwanger!!!

Liefs

Geplaatst

Henne, ik heb je een pb'tje gestuurd.

Vandaag hebben we een tv voor in de slaapkamer gekocht. Die nu nog even snel installeren en dan naar het zwembad.

Kom later nog wel eens terug.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Zo weer een drukte geweest hier en lachen zeg met die spellingscontrole van die mobiele apparaten. Zo modern ben ik niet hihi.

Nico ik hoop dat je lekker van de carnaval kan genieten en dat je er lekker van opknapt. Het is ook niet niks wat jullie ff op je bordje gedumpt hebben gekregen hoor.

Babeth fijn dat alles rustig is in je buik en gewoon zo houden!!

Sab hoe was telekuds;)????

Henne nog even lekker in je bed gelegen??? We hebben nog geen prijs gekregen van het hotel, dat krijgen we ergens volgende week, maar denk toch wel dat het dat gaat worden. Dan eten we maar een paar weken droog brood hihi.

Waarschijnlijk vergeet ik er weer een paar, maar heb een goed excuus (zw dementie) makkelijk hoor zo'n slap excuus :)

Vanmorgen voor het eerst 3 uurtjes gewerkt en moet zeggen dat het me erg is tegengevallen. Heb alleen wat bestellingen gedaan en koffie gedronken en was vanmiddag helemaal kapot dus even lekker liggen ronken, voel het ook goed aan mijn buik als ik te veel heb gedaan. Gelukkig mag ik van de werkgever alle rust nemen die ik nodig heb en ik hoop dat ik me dan ook niet al te eigenwijs ga gedragen. Ze zijn allemaal zo voorzichtig met mij en onze Spruit....

Voor het archief: Straks naar de Mc Donalds. Helemaal fout maar allebei geen zin om te koken...

Geplaatst
Martha zal waarschijnlijk niet komen maar je weet natuurlijk nooit.

Lekker bezig met je lijstjes Henne :-)

Heerlijk, lijstjes....kick ik op: ritme, regelmaat en overzicht ;-)

Geplaatst

UPDATE

Van de volgende meiden heb ik een emailadres ivm de pilot en meeting. Ruby jij had je wel aangemeld voor 16 april, maar geen email ingevuld.

Esther

Caroline

Francis

Sandra

Babeth

Sylvie

Sab

Spaatje

Kaartje

Nico

Sen

Laika

Ruby

Ursula

Van dit topic (als ik uitga van het lijstje) mis ik dan:

Miki (jouw email heb ik trouwens wel bedenk ik, maar laat even weten of je de 16e wilt komen?)

IVFSH

We zijn er bijna.... Nu is IVFSH vanaf dit weekend geloof ik offline ivm de verhuizing? Ik zal haar een pb'tje sturen en dan kunnen jullie vanaf nu dus de link in je mail verwachten!

Geplaatst

Vandaag een studie gemaakt van vitamines / voedingssuplementen tijdens de zwangerschap. Ik gebruik nogal veel ivm chronische vermoeidheid. Kwam twee interessante sites tegen.

Een grappige test om te kijken of je met je voeding alle vitamines binnenkrijgt. 't Is wel commerciel, doel is vitaminepreparaten verkopen :-) Dus neem het met een korrel zout. Ik kwam werkelijk álles tekort, terwijl ik feitelijk alleen geen zuivel eet. Maar toch leuk om eens te doen. Let wel op: je vult een tel. nr. in dus wordt gegarandeerd een keer gebeld of je die rommel wilt kopen.

http://www.fitforme.nl/over-de-voedingstest

En dat het voedingscentrum. Niet (minder?) commercieel.... de test hier stelt geen bal voor. Hoewel ik volgens deze test dus wel goed eet volgens 'het nieuwe eten'. Grappig, ik doe ook al aan het nieuwe werken en het nieuwe rijden. Anyway, wel veel info over vitamines tijdens de zwangerschap, ook welke kruiden je beter niet kunt gebruiken. Voor mij erg handig omdat vel suplementen wel kruidenextracten bevatten. Die ga ik dus allemaal schrappen vanaf cd1

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/zwangerschap.aspx

Geplaatst

Henne ik ben erg benieuwd!!

Kan me voorstellen dat Martha liever niet komt maar inderdaad, wie weet. Ze is wel onwijs krachtig en bijzonder !

Caroline, dat belooft nog wat .....haha

Sandra pas Goed op jezelf hoor en echt een stapje terug als je lichaam dat aangeeft.beb benieuwd hoe de Mac jou smaakt. Ik moest en zou laatst ook bij de Mac iets eten, na 2 happen vroeg ik me echt af waarom toch.. HAha

Geplaatst

Ik heb Martha apart gemaild om te vragen wat zij fijn vindt. Op de hoogte zijn en kijken of ze wil komen, of dat ze sowieso niet komt.

Geplaatst

Heb toch even alles laten vallen en gekeken.

Prachtig, echt bij beide zo mooi verwoord, tranen in mijn ogen.

Toch ook heel bijzonder om jullie nu bewegend te zien want je hebt toch een beeld bij iemand.

Je voelt de emoties bij jullie, hoop dat veel mensen het gaan zien en echt een beeld krijgen bij de persoon achter de zware behandelingen en dat er misschien wat meer begrip komt bij sommige mensen.

Esther vindt dat jullie de keuze van embryo's die gemaakt is goed overbrengen, ik heb er iig meer respect voor gekregen.

Beide petje af!!!

Geplaatst

Lieve henne en Esther, ik heb zojuist de filmpjes bekeken en ik ben er enorm van onder de indruk !!! Eerst bekeek ik die van Henne en Jay, bij het zien van die baby echo schoot ik direct vol, ik dacht aan jullie verloren hummeltje.meiden ik kan niet anders zeggen dan diep respect voor jullie allemaal!!!! Esther jij was bang om saai over te komen, echt totaal niet!!! Alles gaat met zoveel gevoel en ik moet zeggen dat jullie alles ook zo goed weten te verwoorden!!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten tot alles in 2012 wordt uitgezonden en hoop dan echt dat jullie alles terugzien met een kleine in de buik of nog beter in de wieg!!! Jullie zijn echt kanjers!

Liefs Babeth en bedankt dat jullie deze beelden hebben willen delen

Geplaatst

hoi,

heb ook net gekeken. Wat hebben jullie het allemaal goed verwoord!!! echt heel goed gedaan meiden en jullie zagen er ook mooi uit (las eerder dat jullie twijfelden over je uiterlijk, nergens voor nodig). Ik vind het zo knap dat jullie dit hebben gedaan, ik zou het niet kunnen... respect!!!

Geplaatst

Babeth met jou verderr alles goed, is de narcose al een beetje uit je lichaam.

Echt heel bijzonder die beelden, blijf er naar kijken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden