Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Roestvlek: TP 2 embryo's op 20-2-2011

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Roestvlek: Testen op 6-3-2011

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

'nieuwe' meisjes, zetten jullie jezelf er bij??

ivm de topicnaam :-p

Bedankt meiden, heb mijn erbij gezet!

Geplaatst
Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: tp 2 embryo's op 20-2-2011

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Roestvlke: testen op 6-3-2011

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Nieuw meisje staat er bij ;-)

Ook hier, staat het andere nieuwe meisje erbij :-) Nogmaals omdat ik de "oude" lijst had aangepast.
Geplaatst

Weet even zo snel niet wie het had over alleen de echte namen via de mail. Dat leek me ook de bedoeling toch? Jullie mogen mijn echte naam weten en gebruiken, alleen niet hier ;-).

Henne, naam lijkt me geen probleem op 16 april. Gebruiken we gewoon onze 'echte' namen. Kunnen we geen naambordjes maken met echte naam bovenaan en nickname eronder of zo? hihi

Zijn er trouwens al plannen?

Geplaatst

Babeth, wat fijn om te lezen dat de "ingreep" goed is verlopen en alles goed gaat.

Guusje, fijne vakantie! heerlijk even tussenuit, even iets anders zien :)

IvfSH, geniet lekker van de laatste dagen in Shanghai (toch?), suc6 met de verhuizing en goede reis!

Henne, het was inderdaad erg bijzonder om in het lab te mogen kijken. Nogmaals alleen maar heel veel lof voor het personeel van Voorburg. Ze zijn zo meelevend, lief, nemen alle tijd voor je en dat kom je niet meer veel tegen. We waren opgeroepen en kregen toen uitleg over de stadium/kwaliteit van de 5 bevruchtingen. Ik had ergens toch wat hogere verwachtingen en schrok/viel in een gat, toen ik zag/hoorde dat van de 5 embryo's maar 1 goede erbij zat (cijfer 2) en eentje van een cijfer 3, de rest was helaas niet zo goed door gedeeld. Doordat ik de teleurstelling nog moest verwerken, kon ik helaas niet in volle teugen van het bijzondere moment in het lab genieten. Zo stom, ik weet het... maar ik was zo geschrokken van de resultaten...had dit niet zien aankomen, ook omdat ze tegen mijn vriend hadden gezegd dat hij superzaad had, hoopte ik stiekem op meer. Ik had vandaag Dr. Vink voor de tp en ze zag wel dat het niet zo goed met me ging. Ze vroeg eventjes door en na de tp heeft ze nog even de tijd genomen om met mij hierover te praten. Dat was zo ontzettend lief en bijzonder, wat een geweldig arts. Ze probeerde me moed in te praten en gaaf uitleg dat ik er toch in moest blijven geloven want elk embryo is uniek en het zegt niets over hoe de rest het deed. Op dit moment voel ik me wel beter en ga proberen alle moed bij elkaar te nemen en positief te zijn/blijven. Morgen zal het wel beter gaan.

Iemand nog tips voor de wachtweken? Wat wel, wat beter niet kan? Intussen zoveel erover gelezen maar zou toch graag van de meiden die zwanger zijn geraakt, horen wat jullie deden. Alvast hartstikke bedankt.

Nog een fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Roestvlek,

Wat enorm vervelend dat je je zo rot voelt. Wel super fijn dat je arts dit opmerkte en met je gesproken had. Is toch altijd wel fijn. Misschien kon ze het een en ander uitleggen zodat je er iets beter mee om kan gaan.

Probeer het een beetje op een rijtje te krijgen, en denk aan jezelf. Volg je gevoel, en doe geen dingen die je niet wilt. Zo ga ik zelf met teleurstellingen om, teminste, dat probeer ik. Maar het is makkelijker gezegt dan gedaan.

Guusje

Geplaatst (aangepast)

Hoi dames

Guusje, geniet lekker van de daagjes in de zon, heerlijk, ook al vind je skieën niets aan, gewoon lekker een andere omgeving en heerlijk alleen maar relaxen!!!

Roestvlek, je hebt vandaag een tp gehad!!! wat ontzettend spannend meid, ik heb rustig aan gedaan: geen zware huishoudelijke dingen thuis, ik heb pt gewerkt, tenminste dat was de planning maar op dag 9 na de tp bleek ik geveld door de griep! volledig uitgeschakeld en aan de paracetamol om de koorts te drukken (paniek). Maar ik had me vorogenomen om wat minder hooi op mijn vork te nemen op het werk, in de middag ging ik op de bank liggen en sliep ik echt even. Verder vermeed ik koude dranken en gweoon gezonde voeding.Ow ja, visualiseren, en als ik naar bed ging speelde ik de cd van Zita West af, of het geholpen heeft ik weet het niet....was iedere keer zo vertrokken haha

ow ja, ik slik (ook toen al) de zwangerschapsvitamines van VSM (Puur mama) en daarbij nog 1x daags B100 + 2 capsules Omega3, dit alles slik ik nog steeds overigens.

Heel veel succes!!!!

Sab, inderdaad, ik gebruikte die stripjes waarbij een 2de streepje moet verschijnen, ik vond ze juist fijn omdat ik voorafgaande aan de eisprong duidelijk een steeds donkerder wordend streepje zag.

Fren, wat ontzettend balen van die vaatwasser zeg!!! alsnog de monteur erbij (auwwww)

dames, ik had me zo verheugd op de aardappelen met boontjes.....maar mijn man zijn dag ik zo anders gelopen, hij heeft er zo de balen van....nu is hij chinees halen met voor mij een loempia, ook goed.

liefs

Babeth

aangepast door Meiske74
aanvulling
Geplaatst

Dames!!! Heb net een mailtje verstuurd over de 16e, hoeven we er hier geen berichtjes meer over te missen ;-)

Roetsvlek wat balen dat je zo van slag was. Wel fijn dat je er nog even over nagepraat hebt, heeft dat je ook een beetje gerustgesteld? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs na twee pogingen, plus een cryo tp nog steeds niet weet wie nou dr. Vink en wie dr. van Os is haha. In het EMC wist ik dat wel allemaal precies omdat ik bij sommigen écht geen afspraak wilde voor een evaluatie ofzo. Maar hier heb ik geen voorkeur, vind ze beide erg goed, professioneel, rustig en aardig. Heb ze met de miskraam ook beiden meegemaakt een dag na elkaar en ze hebben me beiden super opgevangen. Trouwens, de verpleegkundigen ook.

De keer dat ik zwanger werd heb ik in de wachtweken best veel gedaan, maar geen fysiek zware dingen als tillen, stofzuigen etc. En idd ook het visualiseren en het positief blijven, dingen doen waar je vrolijk van wordt. Of dat het 'm gedaan heeft....mwaahhh....maar het maakt de wachtweken denk ik wel wat makkelijker.

Hier een leuke dag achter de rug. Dochter van beste vriendin werd zes. Was gewoon erg gezellig en vertrouwd, ken haar al bijna 30 jaar. Nu wel moe, dus even snel douchen en dan eens kijken of die boeren echt een vrouw zochten of toch meer een onbetaalde extra kracht ;-)

Fijne avond allemaal en morgen geen blue monday he!!!!

Henne

Geplaatst

Ik ga morgen mijn eerste ovulatietest weer doen dus dan voel ik me pas echt in de race. Hoop inderdaad geen Blue Monday, mag wel het zonnetje gaan schijnen!

Ik heb je mailtje beantwoord Henne.

Ik ben ook benieuwd naar de boeren, ik vind deze serie toch een stuk minder leuk dan anders, ik weet het niet, beetje mutserig allemaal...

Tot later!

Geplaatst

@Henne en Esther: Ik heb net de linkjes bekeken van de pilot, Henne, nogmaals bedankt voor het doorsturen. Esther, wat ontzettend leuk om je nu in 'levende lijve' te zien. Ik vind jullie mooie, sterke en slimme vrouwen en jullie hebben het fantastisch gedaan. Ben er gewoon ontroerd door. Respect, meiden, en heel veel liefs xxx

Geplaatst

Dank je wel Henne, mail is al beantwoord ook....dacht laat ik snel zijn.

Wij kijken niet naar de boeren...doe mij maar BEN, en dan naar NET 5 fringe en medium. Morgen om 05:45 gaat wekkerje weer, en dan een dagje werken @ Rotterdam

Geplaatst

Hey meiden...

Ik ben er weer. Ik heb de afgelopen twee dagen wel meegelezen op mijn mobiel maar had geen tijd om te reageren. Wat is het hier gezellig geweest!

Allereerst Guusje en Roestvlek welkom hier! Guusje sterkte en succes met deze pauze...ik hoop dat jullie op kunnen laden voor een evt. volgende poging. En roestvlek jij al in de wachtweken...spannend hoor! En niet de moed nu al laten zakken hoor!

Ik heb net alle reacties op de pilot voor zitten lezen aan Gerard, ben er zo blij mee! Vind het zo super dat jullie op deze manier reageren! Ik was eigenlijk echt wel een beetje zenuwachtig hoor...

En wat betreft onze meeting...joh wat lijkt het me leuk om jullie allemaal te gaan zien! Henne en ik hebben natuurlijk wel een kleine achterstand nu...

Henne ik zal je mail morgen even beantwoorden.

Elliebellie...thanks voor je lieve reactie!

Babeth fijn dat het redelijk gaat met je. En super dat je de discipline hebt om het zo rustig aan te doen (weet wel dat je ook niet veel energie hebt momenteel maar dan nog...petje af).

Nico hoe is het met jou meis? Heb je een beetje kunnen genieten vandaag? Ik hoop voor je dat jullie echt een leuke dag hebben gehad!

En de rest...hoe is het? Ik heb vijf pagina's terug moeten lezen dus kan niet op iedereen reageren! Sorry!

Oh ja...ivsh...geniet van je laatste dagen in het verre oosten! En leuk dat je op gewone tijden mee kunt kletsen straks! Zou leuk zijn als je bij onze meeting kan zijn!

Hoe mijn weekend was...heel bijzonder. Het was een vriendinnenweekend van de EVA (tijdschrift van de EO) en het thema was: leven in vrijheid, niet volmaakt-wel vergeven. Klinkt misschien een beetje vaag maar het was super! Zoveel mooie dingen mee kunnen nemen, zoveel mogen leren.

En Gerard heb ik gemist hoor! Wij zijn echt geen 'bankstel'...als wij 1 avond in de week samen iets doen of op de bank zitten dan heb je het wel gehad. Dat komt door mijn wisselende diensten en door de week zit gerard altijd boven te leren. Maar ik mis gewoon het samen in 1 huis zijn, thuiskomen, naast elkaar in bed kruipen.

Maar het was de moeite dubbel en dwars waard deze dagen.

Geplaatst

ja...wat dat betreft hebben wij dus wel een 'achterstand' zoals ik net al zei! Gek idee hoor!

Mijn man studeert idd nog, hbo opleiding. Hij zit op de helft, moet nog 1,5 jaar. Maar hij werkt al jaren hoor, hij werkt bij een bank als verzekerings- en beleggingsadviseur. Hij werkt 32 uur en doet daarnaast zijn studie.

Geplaatst

Henne ik heb net trouwens die test gedaan...hellup!!! Ik heb zo'n beetje overal een ernstig tekort aan...

Ik ga deze week serieus naar de tuinen, eens kijken wat ik allemaal kan krijgen daar.

Maar wie kan me even op weg helpen...ik heb zo'n beetje een tekort aan alle vitamines, als ik dan een goeie multinvitamine neem dan is dat probleem toch opgelost?

Geplaatst

nee hoor...ik heb geen hyves! Dus de enige waar ik een beeld bij heb is bij Henne, Sylvie, Sandra, Babeth (laatste drie hebben weleens foto's laten zien in dit topic in een ver verleden) en miki (via mail). De rest niet. En foto's is wel anders dan live hé!

Geplaatst

Hi Esther fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad! Enne wat betreft die vitamines....het is een commerciele site die voedingssuplementen verkoopt! Dus neem het wel even met een flinke korrel zout he! Als ik de test op het voedingscentrum invul komt eruit dat ik goed bezig ben. Ik wil die fitforme nog een keer in gaan vullen met heel veel groente en fruit en genoeg zuivel (wat ik nu niet eet) en dan eens kijken wat eruit komt. Denk dat je dan nóg tekorten krijgt, anders kunnen ze je niks adviseren. Als je echt denkt dat er een probleem zit, dan zou ik de huisarts vragen om eea na te kijken. Ik bleek op een gegeven moment echt een vit. D tekort te hebben.....in de zomer nog wel.... En da's voor zwanger worden wel een belangrijke. Als multi zou ik kijken naar een pre-zwangerschaps variant? Hoef je er ook geen losse foliumzuur meer bij te slikken. Of kijk even naar wat er in DD wordt voorgeschreven? Je slikt nu toch ook die supllementen uit Gent? Niet teveel ineens gaan gebruiken hoor! En je zeker niet gek laten maken door zo'n site. Bij de Douglas heb je standaard ook een oogcreme en aparte nachtcreme en speciale reiniger nodig als je alleen maar een mascara komt kopen ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden