Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen leuke plannen allemaal voor vandaag. Veel plezier

Nico...je bent weer in de race meid. Wat een apart gevoel of niet?

Ik lig op bed met 39 gr koorts. Ziekenhuis gebeld en opnames afgebeld . Baal enorm

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Achneeeee, meissie! Hier zit je ECHT NIET op te wachten. Hmm, beterschap. Wat zegt het ziekenhuis? Onderdrukken lijkt me met paracetamol? Heeft geen effect op je eitjes, is me uitgelegd door de apotheek. Otrivin mag ook, mocht je hoofd vol zitten.

Ik denk aan je, en duim hard dat je snel mag opknappen!!! Baal maar even flink, dat mag ook wel. Want dit is echt niet leuk.

Sen leuke plannen allemaal voor vandaag. Veel plezier

Nico...je bent weer in de race meid. Wat een apart gevoel of niet?

Ik lig op bed met 39 gr koorts. Ziekenhuis gebeld en opnames afgebeld . Baal enorm

Geplaatst

Hoi Sen, ik ben ook bekend met Clomid, heb het 3 keer gebruikt (bij mijn IUI-pogingen), ik had nergens last van. Maar ja, het is wel troep natuurlijk dus het zal vast wel bijwerkingen kunnen geven, staat er niet iets over in de bijsluiter?

Fran, ik loop in het VU ziekenhuis. Ik krijg nu gewoon op 10 januari de intake (die afspraak stond al maar de arts wilde dus weten of die nog door moest gaan. Ja dus) en dan waarschijnlijk op 12 januari de eerste spuit. En die punctie, bij jou deed ie dus ook zo´n pijn? Ik heb al heel wat meegemaakt (incl een acute alvleesklierontsteking en een gebarsten eileider waardoor ik een liter bloed in mijn buik had) maar de punctie staat wat betreft pijn met stip op nr 1. Ik MOET echt meer pijnmedicatie want ik ga gewoon van mijn stokkie!

Sab, wat zielig voor je meisje! Vertroetel haar maar lekker, het is niet niks.

Esther, balen dat je ziek bent! Het komt altijd slecht uit maar nu is het wel heel beroerd getimed. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Sandra, ik ga duimen voor een prachtecho voor jou morgen!

Liefs, Laika

Geplaatst

Ik slik 8 pcm per dag, alleen al om die snerterige hoofdpijn sinds gisteren. Verder heb ik niks in huis. Gerard niet vanavond nog maar even neusspray en dampo halen. Zh zei verder niks eigenlijk. Dacht ook niet dat het kwaad kon. Het us alleen irritant. Kan morgen ook niet werken en dat zit me dwars. Moet me straks met de punctie ook al ziek melden.

Geplaatst

Even niet aan je werk denken hoor! Heel lief, maar jouw hoofd zit vol genoeg nu. Letterlijk en figuurlijk. Het kan ook vast geen kwaad, ook al voel je je rot... nu heb je wel meer rust. Probeer daar -ondanks de frustratie van het ziek zijn- stiekem ook een beetje van te genieten hoor!

xxx

Ik slik 8 pcm per dag, alleen al om die snerterige hoofdpijn sinds gisteren. Verder heb ik niks in huis. Gerard niet vanavond nog maar even neusspray en dampo halen. Zh zei verder niks eigenlijk. Dacht ook niet dat het kwaad kon. Het us alleen irritant. Kan morgen ook niet werken en dat zit me dwars. Moet me straks met de punctie ook al ziek melden.
Geplaatst

Esther wat vervelend zeg. Idd net wat miki zegt niet aan je werk denken. Als ze je nodig hebben sta je vast altijd voor je collega's klaar nietwaar???? Dat moeten ze voor jou nu dan ook maar doen. Dit is niet iets wat door je eigen schuld komt dus neem je rust, is veel belangrijker dan werken momenteel!!!!

Beterschap.

Geplaatst

Esther wat klote voor je!! Beterschap!

Ik ging gister beter maar werd weer wakker met hoofdpijn en ben nu heel misselijk, bleh, te vroeg gejuichd. Net wat gegeten dacht dat dat zou helpen maar nee, ga toch maar weer terug naar bed, saai!

Geplaatst

Jeetje Caroline, wat zit er in jullie huis??? Altijd ziek zwak en misselijk de laatste maanden geloof ik. Misschien tijd voor een heerlijke ontspannen vakantie met zijn drietjes????? Moet wel kunnen natuurlijk hihi.

Heb met je te doen, sterkte en beterschap....

Geplaatst

caroline...net wat sandra zegt...wat is dat toch bij jullie? Het blijft bezig hé! Beterschap!

Wat betreft schuldig voelen...ik heb het gevoel dat ik iedereen z'n planning in de soep gooi...die van het werk, die van het ziekenhuis, die van de opnames, die van gerard (heeft echt wel e.e.a. moeten regelen voor vandaag op z'n werk en kan eigenlijk momenteel geen uur missen voor z'n studie).

Nou ja, ik weet het wel hoor, je doet er niks aan maar het voelt gewoon niet goed!

Anyway...mijn zusje heeft vandaag haar 20 weken echo gehad en alles is goed! Het is momenteel ook rustig wat harde buiken betreft dus...positieve berichten!

Geplaatst

Esther...het zit je niet echt mee...balen dat je zo ziek bent en alles hebt moeten omgooien...ook vervelend voor Gerard, maar voel je niet schuldig...weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan...dit is overmacht...ziek worden kan iedereen overkomen...jij bent nu even het belangrijkste...je collega's weten dat je ook voor hun zult klaar staan als het nodig is...ik voel me ook bezwaard om vrij te nemen 3 weken lang vanaf het moment van de punctie tot aan de testdatum, maar ik wil gewoon alles uitsluiten bij deze 3e ivf...

en goed nieuws dat het beter met je zus gaat!!! een hele opluchting natuurlijk!!

had ik al doorgegeven dat ik gebeld had met de apotheek? durft die muts ook nog te vragen of het hun fout wel was...ja duhuh...ja...want waarom zou ik die dozen al openmaken...muts...ze hadden ze op voorraad, dus ik kan straks de ontbrekende 6 stuks nog ophalen...

Klaartje...hoe is het met jou??? voel je je alweer wat beter??? hoe gaat ie op je werk?

Babeth...ook nog alles oke???

Laika...goed dat jullie toch nog het intakegesprek laten plaatsvinden. Zou ik waarschijnlijk ook doen als ik al een tijd eruit zou hebben gelegen...nog een klein weekje en dan is het zover...succes!!

Miki...lekker een vakantie gepland...waar gaat de reis naar toe???

ga eens even lunchen (lees: shaken)...gisteren trouwens weer een meetmoment gehad en dat was weer oké. Zat weer op mijn gewicht van voor de kerst...hihihi...vetpercentage en bmi ook weer iets omlaag...op zich is mijn bmi wel oké om te beginnen, maar ik zie nu al die blik van de ivf-assistente....wel op je gewicht letten, mevrouw...hihihi...en mijn reactie daarop is dan weer...ja...maar daar ben ik al mee bezig...whoehahahahaha...

vanavond weer een release-lesje geven met mijn andere 3 collegaatjes...de power...heb m nu opstaan...krijg ik echt een kick van...ram veel energie...hihih

Caroline...jeetje...het moet toch wel eens beter worden bij jullie...beterschap en sterkte!!!

mmm...zie nu dat het een beetje van de hak-op-de-tak-bericht is geworden..hahahaha...

nou girls...fijne dag!!!

Oja Sylvie...fijn dat jullie toch besloten hebben om op te starten, ondanks alle troubles zakelijk...succes meid...weet je al ongeveer wanneer jullie iets te horen krijgen over het wel/niet geld terugkrijgen van die klant? Of, ik bedoel eigenlijk wanneer...wel helemaal niet netjes dat men zich nu teruggetrokken heeft van de toezegging van het geld...en dan zeg ik het nog netjes...

liefs,

Nico

Geplaatst

Esther wat fijn dat het met je zus goed gaat!!!! Dat doet je toch zeker wel goed???? Wordt je zeker sneller beter van.........

Nico goed hoor, ben trots op je hihi.

Geplaatst

Ik denk dat ik al iets onder de leden had rondom de behandeling maar het toen heb onderdrukt, daarna de feestdagen, wilde ik ook niet ziek zijn en daarom komt het er nu uit denk ik...

Het enige voordeel is dat ik de kerstkilo's alweer kwijt ben! Had gedacht er veel moeite voor te moeten doen maar ziek zijn is altijd erg goed voor de lijn! Ben zelf nog iets meer afgevallen alweer, nu 6 kilo, dus dat is een troost...

Sandra voordat ik het vergeet: succes en plezier morgen!

Geplaatst

Ik was op de vorige pagina blijven hangen.

Esther wat ontzettned klote dat je nu ziek met koorts te bed ligt, als ik dichterbij had gewoond was ik even langsgekomen met Dampo en kippensoep.

Maak je niet druk over werk maar denk aan jezelf, weet het is soms moeilijk maar echt proberen.

Fijn dat het met je zus en baby goed gaat momenteel.

Caroline wat een ziekenboeg zeg, beterschap, nu goed uitzieken en die kilo's zijn mooi meegenomen.

Nico klasse meid je kerst "kilo's" er af. Ik ga vrijdag weer naar de dietist, let in iig ogoed op met mijn lunch en avondeten wat ik naar binnen werk.

Hebben vandaag van de curator te horen gekregen dat hij voor alle gedupeerde een rechtzaak gaat beginnen. Hij vertegenwoordigd ons niet omdat wij een te grote claim hebben en wij willen dadelijk niet met € 1000.- af gescheept worden

We moeten het opnemen tegen een gemeente dus dat wordt niet makkelijk. Er ligt nu een brief waarop ze 2 wk tijd hebben om te reageren anders stappen we naar de rechter.

Als ik nu niet opstart met de iui dan volgende maand misschien ook niet, we zien het wel, maak me wel zorgen om het zaad, Jeroen heeft het best zwaar.

Ben trouwens vandaag onverwacht ongi geworden, geen kramp niets, dus over 2 dagen de eerste spuit erin, raar weer zeg.

Babeth hoe gaat het met jou, volgens mij best zwaar weer werken en zwanger, pas je goed op jezelf.

Geplaatst
Ikke niet hoor! Zit lekker in mijn huispak met laptop op schoot...

ben jij thuis dan?

Had deze pagina gemist, ben nog aan het werk, bleh.

Wel goed dat je op bent nu, hoe reageerde ze van de opnames?

Geplaatst

Ze reageerden heel lief hoor. Het wordt alleen wel krap dag voor ze. A.s. vrijdagmiddag gaan we een nieuwe poging doen. Ik neem toch aandat ik me dan wel wat prettiger voel!

Ik word van in bed blijven liggen alleen maar ellendiger altijd. Ik heb lekker gedouched en ben daarna even op de bank gaan liggen. Nu lekker een bak yoghurt met crusli. Met mijn eetlust is niks mis! Ik ben niet heeeeel ziek hoor, voel me alleen lamlendig. Ik voel al m'n botten, wist niet dat ik er zoveel had!

En mijn neus wordt roooooddddd.....kan ik ook niet hebben natuurlijk voor vrijdag hihi.

Kippesoep...lekker! je brengt me wel op een idee! Ik stuur gerard uit het werk wel even langs de ah...verse sinaasappelsap, dampo en kippensoep halen!

Wat een heftige en nare tijd voor jullie! Ik kan me er weinig bij voorstellen hoe het moet voelen om in deze situatie te zitten maar het zal enorm veel stress opleveren en zwaar zijn. helemaal als je, zoals je eerder uitlegde, eigenlijk een kleine partij bent als je kijkt naar de andere partij. Klein duimpje tegen de grote reus.

Hebben jullie een goede advocaat in de arm genomen? En Jeroen heeft het dus m.n. psychisch erg zwaar nu? bah, wilde dat we wat voor jullie konden doen!

Maar hoezo maak je je zorgen om het zaad? Heeft stress invloed op de kwaliteit ervan?

Wat gaat het nu snel ook bij jullie...gezellig straks met z'n allen op het wachtbankje! Spannend hoor meiden

Geplaatst

Beterschap Esther, rustig aan! Ze kunnenmet make-up veel wegwerken voor tv hoor. Zeker rode neuzen. Ik had een keer een fotoshoot van mijn werk, voor een landelijk blad... de dag na onze 2e mk. Nou... wat een bagger. Maar tegen zoveel verdriet valt ook niet op te smeren!

SYlvie, het feest gaat beginnen dus. Ik heb dat ook wel eens, dat de ongi onaangekondigd begint. Nu niet... nada. ;-) Balen dat julie no zoveel zakelijk gedoe hebben, sterkte!

Hier druk met werk (mijn plannen) voorbereiden, alhoewel ik moeite heb met concentreren heb. Vakantie nog niet finaal!

xxx

Geplaatst

Miki ik denk dat ik het opmaken zelf moet doen hoor, geloof niet dat zij dat doen. Nou ja, komt wel goed. Heb goeie make-up dus dat wegwerken gaat wel lukken alleen op een gegeven moment krijg je een velletjesneus :(

Jij hebt wel wat ervaring met de pers begrijp ik of niet? Nee, ik geloof dat je daar niet tegen smeren kunt. Heftig sowieso dat je een dag na je miskraam dit moest doen!

Hoe bedoel je vakantie nog niet finaal?

Geplaatst

Jaaa lang leve de make-up, dat rode neusje werken ze wel even weg. Eetlust is altijd goed.

Ik probeer ook nooit lang in bed te liggen maar dan beneden op de bank, lig je de hele dag in je bed te meuren moet je er 's avonds weer in slapen.

Laat maar kippensoep halen, lekker.....

Of stress echt invloed heeft weet ik niet alleen rookt hij als een ketter en slurpt bakken koffie naar binnen.

We proberen het en als de kwaliteit slecht is gaan we maar weer even in de pauze stand, we zien het wel.

Gezellig dat we dadelijk op een bankje zitten en hopelijk door naar het uitgerekend topic.

vindt een vakantie plannen altijd zooooo leuk, alles erbij dromen, heerlijk, wil ook weg. :-( zegt ze stampvoetend als een klein kind......

Geplaatst

Toch weer aardig wat bij te lezen :-)

Ik heb nu een slapend kind op de bank, zo schattig dat gesnurk hihi. En ik zit ook in mijn huispak, lees lekkere losse broek met warm vest, met de laptop op schoot aan de groene thee met frambozen hmmm lekker.

Esther, gelukkig dat je eetlust er nog wel gewoon is anders voel je je daar ook alleen maar slapper van. Kippensoep helpt echt he als je grieperig bent, heb ik ooit eens ergens gelezen. Hopelijk voel je je snel weer op en top zodat alles door kan gaan! En fijn dat de 20 weken echo van je zusje goed was joh!

Miki, al een idee waar jullie naartoe willen gaan? Ik kijk ook al weer uit naar de wintersport, hmmm heerlijk t zonnetje in, hoop ik haha.

Babeth, werk je weer ft?

Klaartje, wat is jouw vrije dag ook alweer? En red je het een beetje of ben je vandaag al uitgeput voor de rest van de week?

Caroline, misschien moet je voor de cryo-poging geen risico nemen en wachten tot je je helemaal op en top voelt. Stel dat je nog kwakkelt tegen die tijd, dan krijg je daarna spijt misschien....

Laika, spannen hoor bijna weer beginnen. Wel aardig trouwens dat ze jullie bellen om te vragen of jullie niet eerder willen starten, meestal is het andersom...

Nico, goed zeg die kilootjes er weer af! Ik ook weer, had toch wel aardig gezondigd vorige week, was wel wat bijgekomen, is er ook weer af, jihaaaaa.

Ik moest van de week ook mijn gewicht doorgeven aan de afdeling en ik was blij dat ik kon zeggen, nee mijn gewicht is geen issue meer. Zo stond het er blijkbaar of zo....En wat een k*ttekoppen bij de apo zeg, tssss, soms snappen ze echt niet wat zo'n behandeling betekent, zijn niet zo maar pilletjes die je ff ophaalt hoor!

Sandra: alvast hee veel plezier morgen enne...hoe laat weten wij wat? hahaha

Sylive, spannenddddddd dan gaat het ineens hard he als je nu al ongesteld bent geworden....

Vast weer iemand vergeten, maar mijn vaatwasser piept en die wil ik snel even uitzetten voordat Carolijn wakker wordt!

xx Sab

Geplaatst

Kiezen over de plek lukt maar niet en ook niet over de datum! Ik wil nu, aangezien mijn cyclus toch nog in de war is (en we dus geen ziekenhuis dingen doen kunnen) en ik niet aan het werk ben. Maar vanavond gaan we echt een klap erop geven hoor!

Pfff, contact met die dame uit mijn nieuwe team, die net zwanger is. Pittig bijdehand joh. Meteen op mijn eerste verzoek al een "weet ik ook wel" houding aannemen. Het is maar hoe je jezelf wil presenteren bij je nieuwe baas... Maar ja, zo kan ik meteen wel even oefenen in mijn irritatie naar haar, misschien ben ik wel extra streng omdat zij iets heeft dat ik zo graag wil....

Geplaatst

maar gaan jullie wintersporten of zonnen? haha. Enne, ik wil haar zeker niet verdedigen, maar heeft ze niet onwijze last van hormonen als ze haaibaaierig doet??

Ik zit al 3 weken te wachten op een mailtje van iemand op Aruba, die zou kijken wat hij kon regelen voor ons qua hotelprijs. Ik wil tie tickets boeken voordat ze weg zijn en ik hoor maar niks, echt zoooooooo annoying!!

Geplaatst

Het wordt wintersport, sowieso... lekker knallen!!!

Misschien ff bellen dan naar Aruba? Ze zijn niet zo snel daar. Kost ff wat, maar wellicht alsnog sneller. Een vriendin van mij woont daar, lekker hoor.

Ja en dat zou goed kunnen. Ze is 16 weken nu...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden