Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Risotto nog nooit zelf gemaakt.

Mijn taxichauffeur met piepende banden is onderweg.

Kayla weer helemaal boos want ze mag niet mee.

Geplaatst

Knorr wereld gerechten...heel simpel (maar w.s. niet lekker voor degenen die fijnproevers zijn denk ik hoor)

Ga je met de taxi uit eten?

Geplaatst

Haha, soms moet ik zo lachen om die droge humor hier :-)

Wij hebben net gegeten, pasta met brocoli en mediterraans gemarineerde speklapjes. Ik gebruik nooit potjes en pakjes omdat daar teveel in zit wat ik niet mag. Sta dus altijd weer zelf te snijden en doen. Ach, ook wel leuk. Voor noodgevallen en hele moeie momenten heb ik altijd wel wat in de diepvries.

Geplaatst

Nou hè hè was heerlijk, niet veel gegeten maar genoten hoor. Nu lekker op de bank, pyjama aan en over een uur de Pregnyl zetten.

Misschien hier toch eens een receptenhoekje oprichten......

Geplaatst

ow het gaat over eten... lekker :) maar ik mag van mezelf nu even niet teveel en te vet eten en snoepen want ik ben een paar kilo aangekomen dus effe dimmen nu.

Babeth, goed dat je even gas terugneemt. Hele goede beslissing.

bij mij is ook weer de twijfel toegeslagen want ik heb sinds vanmiddag een menstruatieachtig gevoel, zo in die rug zegmaar. Ik zit nu op cyclusdag 26 maar had dus een hele late eisprong (dag 24) maar als mn cyclus normaal zou zijn geweest, dus met eisprong rond dag 14, dan zou ik dus overmorgen ongesteld moeten worden. En een paar maanden geleden had ik natuurlijk al zoiets raars: een eisprong rond cd 35 en op cd 41 ongesteld! dus ik weet het nu effe niet meer.

Geplaatst

wat een gedoe sen als je niet van je cyclus op aan kunt (kromme zin, ik zie het!).

Ik ken dat niet maar dat zal wel onzeker zijn nu!

Geplaatst

Rot Sen, die onzekerheid met lange en kortere cycli. Zo weet je nooit waar je aan toe bent. Rugpijn zegt ook niks, kan ook een goed teken zijn. Hoop dat iedereen een beetje kan slapen! Truste.

Geplaatst

Es, ik heb dat ook nog nooit eerder gehad. Altijd keurig netjes 28 dagen, hooguit 1 dag verschil. Een paar maanden geleden had ik opeens een hele lange cyclus. Daarna weer normaal en nu dus weer een lange cyclus. Vorige maand (na de mislukte poging) was het ook gewoon netjes op cd 29. Denk dat cyclus gewoon van slag is ofzo

Geplaatst

wanneer moest jij nou ook alweer voor de 1e fm?

Klaartje...weltrusten! Zelfdiscipline heb je hoor :)

Ik hoop ook dat ik een beetje kan slapen...zal wel erg vroeg wakker zijn morgen.

Geplaatst

Sen, lastig zeg. Vervelend dat je cylcus zo raar is, daar word je erg onzeker van, lijkt me.

Esther, woehoeh, wat een spanning weer....Ik hoop het zo, ik hoop het zo!

Sylvie, over een klein half uurtje de pregnyl voor jou. Ik moest hem gisteren om 23.00 zetten, 10.000 eenheden, dat is een flinke hoeveelheid vloeistof (ik meng altijd 5000 met een ampul vloeistof), ik bleef maar injecteren ;-).

Meiden, mijn eispronggevoel is gelukkig weer gezakt, heb heerlijk de hele avond op de bank gelegen en mijn vriend heeft lekker voor me gekookt. Ik voel me nu redelijk oke maar morgen om half elf mag ik me melden voor de punctie en ik schijt werkelijk waar in mijn broek ervoor...Duimen jullie voor me dat ie niet zo heel pijnlijk is?

Ik meld me morgen weer!

Liefs, Laika

Geplaatst

owww spannend Laika, heeeel veel succes morgen!

Es, voor jou ook superspannend. Ik hoop dat de streep morgen ietsje dikker is

Klaartje, wat een zelfdiscipline. Ik moet van mezelf ook om 22.00 uur in bed liggen maar nu heb ik alweer zoiets van shit ik wil nog niet.. argh. Maar ik ga toch maar zo. Truste allemaal

Geplaatst

Morgen dus weer een spannende dag!

Laika, heel veel succes en laat je lekker verwennen als hè terug bent!

Es, ben heel benieuwd naar het streepje morgen!

Geplaatst

Sylvie...wat een verhaal zeg...gelukkig dat het uiteindelijk toch nog goed gekomen is en dat je woensdag de iui hebt.

laika....ik duim voor je dat de punctie morgen reuze zal meevallen!!!

Esther...ik zie je al bijna door de woonkamer springen...het is je gegund dat je nu een positieve test in handen krijgt!!

Babeth...goed van je dat je aan de bel hebt getrokken voor je zelf en dat je nu minder werkt!!!

Sen...balen meid dat je lichaam je nu zo in de steek laat...kan het dan nu niet eens een keertje gewoon normaal gaan???

Sab...fijn dat het meegevallen is met je knie....

net terug van reiki...wil ook dolgraag naar bed, maar moet mijn vriend dadelijk nog ophalen van het werk...

hij heeft me nu extra behandeld op mijn eierstok en een krachtsymbool op mijn onderrug getekend om me meer kracht mee te geven de komende dagen. Heb ook afgesproken dat ik hem op de hoogte breng wanneer ik de punctie heb, dan gaat hij namelijk reiki op afstand geven...ondanks dat ik eventjes wat minder positief gevoel had, is dat nu weer terug aan het komen...begin het meer en meer spannend te vinden..ook omdat dit onze 3e ivf is...en ik langzaam toch begin af te vragen of het wel juist is wat ik allemaal doe..maar de kaarten hadden me ook gezegd dat ik gewoon moet vasthouden waarmee ik bezig ben en daarin moet geloven...dat probeer ik dus maar te doen...

was het maar al woensdag...dan wist ik al ongeveer wanneer ik de punctie kan verwachten...

heb nu ook al de hele avond een drukkend stekend gevoel links...denk dat mijn follikels aan het groeien zijn...laten we het hopen...

ga even mijn blog bijwerken.

fijne avond!!

liefs,

nico

Geplaatst

De server lag er weer even uit dus een nieuwe poging

Laika veel succes, zal voor je duimen. 2 ampullen Pregnyl kun je ook met 1 ampul water mengen, dat scheelt nogal.

Nico de Reiki was weer succesvol, hopelijk lig je al in bed.

Helaas hier alweer wakker, ben zo moe maar waarom slaap ik dan niet.

Nieuwe poging.

Geplaatst

Vanmorgen niks te zien binnen 5 minuten op de test. Oh wat voel ik me belachelijk. Gisteren me zo druk lopen maken om niks. Moeilijk om nu nog in een goede afloop te geloven

Geplaatst

en toch moet je dat wel doen! Testen op dag 8 is echt super vroeg! Je weet nu in ieder geval wel zeker dat als er een streep komt, hij er staat met de juiste reden!!

Hou vol meid!

Geplaatst

Etsher je moet je vooral niet belachelijk voelen lieverd! Je hebt je niet druk gemaakt om niks, er was een streepje, dat geeft hoop en daar mag je wat door voelen. Hoop en vreugde om iets wat je zo graag wilt, zijn nooit belachelijk! Snap (weet) dat het moeilijk is nu nog hoop te houden maar kom op meis, alles kan nog. Hou je taai!!!!!

Geplaatst

Dames,

Wat een spanning.

Esther, je test inderdaad wel vroeg. Hou de moed erin.

Sylvie, was een stress zo op de maandag. Ook voor jou de moed erin houden

Laika, hou je haaks straks bij de punctie. Het is voor een goed doel moeten we maar denken.

Wij vandaag om 13.30 uur naar de ICSI intake. Ben benieuwd. Zal straks even de vragen opschrijven.

gisteravond naar de gewichtsconsulent geweest. We gaan voor 1700 calorieen. Best nog veel.

Ga nu gauw aan het werk dan kan ik straks rustig naar het ziekenhuis en daarna vertel ik jullie alles wat er gezegd is e.d.

Ben best gespannen en zo moe!!!!!

Dikke kus van mij, voor iedereen

Ruby

Geplaatst

Is niet belachelijk Esther dat is menselijk en het blijft vroeg met testen.

Een tweede streepje op de test ondanks dat je weet dat het misschien nog Pregnyl is geeft hoop.

Geplaatst

Esther, niet zo praten hoor, het is echt niet belachelijk wt je doet, voelt, schrijft etc. Iedereen hier zou hetzelfde voelen en doen. Hou nog moed hoor, ik heb er wel een goed gevoel over meisje. Ik ben helaas voor jou niet helderziend maar toch...! Vandaag dag 8 toch? Of 9? eitherway, allebei nog vroeg voor een megapositieve test!

Knuf Sab

Geplaatst

Rubster, succes straks, de eerste stap wordt weer gezet!

Laika, hoe laat heb je de punctie? We duimen voor je.

Nico, hoe voel je je? Heb je er een beetje vertrouwen in?

Babeth, goed hoor dat je zo aan jezelf denkt, een ander doet dat echt niet voor je!

Zou Kaartje al wat weten?? Ben wel benieuwd hoor.

Sylvie, lekker gegeten?

Sen, maak je niet gek hoor, we duimen dat ook jij straks een positieve test hebt!

Ik vergeet de rest,hoe is het met jullie meisjes? Caroline, Sandra? Wie nog meer? hpppfffff zeef ben ik, ik moet nog ontbijten misschien scheelt dat ;-)

Ik ben trouwens vadnaag thuis gebleven, even een dagje rustig aan, gister heeft er aardig ingehakt, die autorit en t lopen van de ene naar de andere afdeling in het zh...

dussssss ik ga jullie lekker vervelen met berichtjes vandaag ;-)

Groetjes Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden