Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra goed voorbeeld doet volgen het is nu jou tijd voor een positieve test.

Fijne ouders heb jij Mart. Ik heb een werkster die 2x in de wk komt maar helaas moet ik die betalen. Moet er niet aan denken dat mijn schoonmoeder hier komt poetsen, wij hanteren niet echt hetzelfde idee van schoonmaken en hygiene zeg maar, de schat.

Caroline volgens mij voel jij je redelijk fit na de punctie of ben ik te optimistisch.

Jeroen aan het werk. Lig op de bank met een wijntje om de krampen wat minder te maken:-) Zit te flipperen tussen tv oranje en sterren.nl beetje foute muziek maar wel vermakelijk. Vooral oude afleveringen van Op volle toeren, prachtig.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik voel me inderdaad wel fit Sylvie, maar heb wel een beetje een zware buik, das eigenlijk alles. Bij het opstaan en gaan zitten voel ik me een beetje een bejaarde...

Sandra je bedoelde inderdaad Mart en mij... geeft niet hoor, hormoontje hormoontjes...

Ik heb op zich ook niet zo'n moeite met de bollen maar vind het wel lastig om er 3 x per dag aan te denken, vooral midden op de dag. Was makkelijker geweest alleen 's ochtends en 's avonds...

Ben benieuwd of ik morgen nog wat voel. Ik kan aan de ene kant niet wachten tot donderdag, aan de andere kant komt er ook altijd weer zo'n moment in de wachtweken dat ik het niet meer zie zitten... en dat moment vrees ik nu al een beetje, want nu voel ik me blij omdat het zo goed ging vandaag, alle mogelijkheden liggen nog open... Ik mag 18 dagen na de punctie testen en dat is dus een dag voor Kerst, zucht... eigenlijk net als vorig jaar.

Geplaatst

Caroline, wanneer heb je trouwens de tp? Als het bij ons goed gaat dan wij waarschijnlijk vrijdag al.

Sylvie, inderdaad heel fijn dat ze bij ons komen poetsen. Voorheen (samen met m'n ex) betaalde ik m'n moeder er ook voor, maar na al die toestanden en we nu weer opnieuw gesetteld zijn is het zo gegroeid en ze hoeven er niks voor. Super lief. En ik vind het helemaal prima hoe ze het doet. Ik hoef ook niks te verbergen, want ze weet toch alles wel van ons. No problem dus!

Gezellig hoor met een wijntje en Nederlandse muziek. Ook niet echt mijn genre, maar ach voor een keertje. Kan het schelen!

Geplaatst

Berichten hadden elkaar gekruist Caroline.

Je hebt dus donderdag de tp en ik vrijdag.

Ik mag meestal 15 dagen na de tp testen, dus komen we bijna gelijk uit alleen ik op 1e Kerstdag...

Geplaatst

Ja, zucht...maar ik denk wel dat ik daarom iets eerder ga testen, als ik tenminste nog niet ongesteld ben geworden.

Geplaatst

hey meiden, moest weer effe teruglezen hoor :) wat is er weer veel geschreven!

@Babeth, dat ziet er heeeel goed uit meid. Volgens mij is het gewoon raak!

@Ursela: gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een wonder!

@Mart: het gaat goed he, je hebt flink wat follikels, nu op naar een goede oogst

@Carolien: wat een goede opbrengst meid, maar wat moet je lang wachten totdat je weet hoeveel er zijn bevrucht?

@Sandra: wat toevallig zeg dat jij uit Poeldijk komt en in Monster hebt gewoond.

@Nico: ik kan de foto van je kat niet zien, jammer want ik ben een echte kattenfreak. Heb er hier 4 rondlopen.

@Sylvie: goed dat de ongi is doorgebroken en tofifee is lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr :) Je vroeg over mijn dorpje wat op de schop wordt genomen. Ze doen dat in 4 fases: de eerste fase (2 straten) zijn al gesloopt en volgend jaar gaan ze daar beginnen met de nieuwbouw. Ik woon in de 3e fase en wij komen op zijn vroegst in 2017 aan de beurt (sloop). Dus wij hebben nog even. Als we willen kunnen we natuurlijk ook eerder verhuizen naar een nieuwbouwwoning in fase 1 of 2.

@Esther: leuke tas joh, ben je nu alweer aan het werk? volgens mij werk je heel erg veel of lijkt dat maar zo omdat je onregelmatige tijden werkt?

@Klaartje: wat een prachtig gedichtje zeg.. ben stiekem een beetje jaloers. Zoiets zou mijn vriend nooit doen denk ik. Hij is zoiezo geen romanticus ofzo. Komt nooit met een verrassing. Ik zei hem dat pas en toen was zijn antwoord daarop "ja straks vind je er niets aan". Daarom moet ik ook altijd mijn eigen cadeautjes uitzoeken enzo. In oktober was ik jarig en toen belde hij me op mn werk om iets te vragen en voordat hij ophing zei hij "ik moet nu opschieten want ik moet nog effe een bos bloemen voor je kopen" hahaha... ik zei nog "dat zeg je toch niet van tevoren???!" en hij zo "hoezo niet, doe niet zo moeilijk" Mannen?!?!?!

Ik ben vandaag weer voor't eerst wezen werken nadat vorige week bleek dat de poging mislukt was. Ik ging een beetje met lood in mn schoenen, bang voor de opmerkingen. Meestal goed bedoeld maar ik kan er zo weinig mee. Maar het viel mee. Er werd me gevraagd hoe ik ermee omga... ehh tja, weet ik veel?! ik heb er maar mee om te gaan... en gisteren kreeg ik me toch een opmerking van iemand die zei "dat je geen kinderen kan krijgen wil niet zeggen dat je een mislukking bent hoor" mijn god... zeg dan liever niets... Ik denk steeds dat ik al die domme zogenaamde goedbedoelde maar averechts werkende opmerkingen nu allemaal wel in mn register heb zitten maar toch verbazen ze me steeds weer met nieuwe...

Geplaatst

Sen, het zijn wel goedbedoelde opmerkingen, maar men weet vaak niet wat te zeggen. Ze kunnen beter maar niks zeggen, maar ja dat is ook weer niet leuk...

Gister zijn we uit eten geweest en toen kwamen we een bekende tegen.

Hij vroeg of het goed had gesmaakt. Ik gaf als antwoord, ja hoor, ik heb m'n buikje weer rond.

Geeft ie als antwoord, hoezo dan ben je in verwachting? Huh? We hadden het toch over het eten, of vergis ik me.

Geplaatst

Tja Sen helaas verzinnen ze steeds weer dommere (goedbedoelde) opmerkingen. We kennen ze helaas allemaal wel.....

ging het wel een beetje met werken????

Geplaatst

inderdaad een stomme opmerking van de vriend Mart... maar wij zijn er ook extra gevoelig voor natuurlijk. Als je niet bezig zou zijn met zwanger worden had je er misschien om gelachen? of wist die vriend van jullie situatie?

San, het werken ging op zich wel. Ik was alleen na de lunch alweer bekaf en wilde het liefst naar huis. Toch maar tot 16.30 uur gebleven.

Net is mn vriendin langsgeweest. Zij heeft ook jaren in de medische molen gezeten. Ze had het over een boek genaamd "De eisprong" ze ging het voor me opzoeken. Kennen jullie het?

Geplaatst

Nee, hij wist er niet vanaf. Het is ook niet echt een vriend, maar meer een kennis... Ja wij zijn er inderdaad erg gevoelig voor en zulke opmerkingen doen toch altijd wat met je.

Geplaatst

Wat een gezellig gebabbel hier.

Goedbedoelde opmerkingen kunnen nogal eens apart zijn.

Lekker koezen is het toch Mart.

Nou ik zeg welterusten......

Geplaatst

Sen het is altijd 3 dagen na de punctie in het EMC: 's ochtends bellen naar het Maasstad, die dan niet weten hoeveel, 's middags uur of 2 de TP, waar je hoort hoeveel, op dag 3 dus, dat is toch gebruikelijk?

Mart ik ga ook eerder testen hoor! Hoop dat dat nodig is tenmiste . Ik denk dat wij allebei wel voor de Kerst weten of we zwanger zijn... 15 dagen na de TP is dus hetzelfde als 18 dagen na de punctie in mijn geval... Grappig dat het maar 1 dag scheelt terwijl jij dacht dat ik een stuk voor ging lopen, je hebt me aardig bij weten te houden!

Welterusten wie dit nog leest! (ik heb vanmiddag een uurtje geslapen dus nu vrij wakker...)

Geplaatst

Carolien, ik heb 1x op dag 2 na de punctie moeten bellen en op dag 3 de tp gehad en de andere keren op dag 1 na de punctie bellen en op dag 2 de tp.

Ik ga nu echt slapen anders ben ik morgen echt een zombie. Truste allemaal!

Geplaatst

Hey meiden...

wat is het hier druk geweest! Was gewoon jaloers op jullie, gezellig zo hoor.

Maar goed...geld moet ook verdiend worden! Ik werk trouwens niet zoveel hoor, 32 uur per week. Ik denk idd dat dat zo lijkt omdat ik zo onregelmatig werk. Ik ben juist heel erg veel vrij geweest de afgelopen twee weken.

Nel...fijn dat het goed is gegaan met de kleine. Lijkt me best lastig hoor om je kind in het ziekenhuis te hebben liggen. Sterkte!

Sylvie...heb jij al met al een lekker dagje gehad? Een 'niks hoeft alles mag' dag? Wat heerlijk zeg twee keer per week huishoudelijke hulp! Ik heb 1 keer per 2 weken. Anders wordt het me toch te gortig hoor financieel.

Caroline...super score! En wat fijn dat je je nu redelijk voelt. Nu een paar spannende dagen...

Mart...heerlijk morgen een spuitvrije dag. En dan overmorgen de punctie. Wat gaat het weer dichtbij komen hé! Ik moet wel zeggen dat ik bij jou en sandra meer spanning heb omdat je weet dat het bij jullie bijna 'klaar' is! Meiden wat zou het fijn zijn als jullie met z'n allen december en dit jaar met een positieve test af mogen sluiten!

Sandra...voor jou zijn het enorm spannende dagen! We zijn allemaal hard aan het duimen voor je, dat je deze dagen door gaat komen zonder bloed. Trek je de spanning nog een beetje? En heerlijk hoor een avondje griek! Gun het jezelf maar!

Babeth...kreeg een smsje van miki dat je positief had getest en ik kreeg kippevel! Wat bijzonder weer. Maar ik kan me ook voorstellen dat er spanning bij komt tot aan de eerste echo? Eerst overmorgen opnieuw een positieve test! Hoe voel je je nu? Is het niet enorm onwerkelijk?

Klaartje...hoe is het met jou? Het is rustig van jouw kant. Hoe voel je je? A.s. woensdag ga je even naar het werk las ik, zie je er erg tegenop?

Ik vergeet mensen...weet het gewoon. Dat spijt me enorm maar ik ga morgenavond even wat uitgebreider teruglezen. Ik duik nu zo mijn bed in. Morgenochtend er weer optijd uit. Ik heb een bijscholing in een ander ziekenhuis om negen uur. Morgenmiddag met een vriendin even thee drinken in zwolle en morgenavond niks...

Dus...tot morgen.

Slaap lekker allemaal...ik wens jullie een, zover mogelijk, ontspannen nacht toe. Op naar een nieuwe spannende dag morgen voor een aantal van ons.

En ik sluit me aan bij babeth hoor...in april BBB!!!

liefs esther

Geplaatst

Esther ik drurf het bijna niet te zeggen maar ik werk 28 uur dus minder dan jij. Ik heb dan ook geen huishoudelijke hulp dus dat streept elkaar weer weg nietwaar??

Ik zou soms wel meer willen werken maar heb vroeger zware depressie gehad en kan dat gewoon niet aan helaas. Zo met dit aantal uurtjes en daarnaast mijn huishouden is het goed te doen gelukkig. Wil nooit meer zo diep zakken als toen dus dan maar iets minder luxe leven maar wel gezellig.

Ik vind het altijd zo moeilijk rekenen met de dagen ben geloof ik weer mis geweest. Is de dag van de tp nou dat 1 of dag 0?? Ik heb altijd gerekend dag 1 (en nu de 8e tp ga ik twijfelen grrr) dus dan zou ik op dag 9 zitten vandaag. En anders op dag 8. Snap niet hoe ik nu zo ineens verstrooid en onzeker over de dagen tellen ben. Ach zal er wel bij horen.

Gelukkig redelijk geslapen, de drang om vroeg te testen is er voor het eerst. Heb dit nog nooit gehad. Denk dat ik er maar gewoon aan toe ga geven. Als het weer het vandaag toelaat ga ik gewoon wat testen halen. Die van 2 voor 5 euro.

Heb ook nog eens goed mijn cyclus bekeken zit op cd 26 dus het is echt spannend de komende dagen.

Dacht gisteren bij de griek dat mijn smaak beter was, maar dat kan ook gewoon zijn omdat ik het ontzettend lekker vind zucht gewoon wachten dus. Ik wou dat ik de cd van Zita West gekocht had.

Lekker dagje vrij, wasje draaid alweer, ga straks echt even strijken er ligt schandalig veel. Is het maar weg ook.

Prettige dag allemaal!!

Geplaatst

Sandra...meid het valt me elke keer op dat jij zo vroeg uit de veren bent als je een dag vrij bent! Knap! ALs ik vrij ben dan vind ik mijn bed veelste lekker....draai me graag nog een keertje om.

Wat dat 28/32 uur werken...verhoudingsgewijs levert minder werken meer op! Dus geniet er maar van! Ik werkte vorig jaar tijdens de behandelingen ook veel minder en ben na de laatste behandelingen 32 uur gaan werken. Gerard werkt ook 32 uur naast zijn studie. Hij moet nog 1,5 jaar en gaat dan weer volledig werken, is dan klaar met studie. Dan ga ik denk ik ook weer lekker wat uurtjes minder werken. Ach wat klets ik...ik werk dan parttime want ik heb dan een kleintje thuis!!!

De dag van de tp is dag 0! Ik zat daar de afgelopen keer ook mee te klieren! Wilde ook gaan testen totdat ik me realiseerde dat ik op dag 8 zat...vond ik toch een beetje te vroeg. Maar spannend hoor als je gaat testen! Ik heb een bijscholing maar houd het forum in de gaten vandaag...

Ik hoop dat je een beetje kunt genieten van je vrije dag zonder al te veel spanning!

Meiden iedereen een fijne dag vandaag...tot vanavond.

Geplaatst

Ja Esther ik ben een echte vroege vogel. Kan soms niet wachten tot het 8 uur is om boodschappen te gaan doen. Hoe bedoel je je hoeft niet gek te zijn om in de ouderen psychiatrie te werken, maar het helpt wel mee hihi.

Je hoeft voor mij het forum vandaag niet bij te houden hoor, dan zit ik op dag 8 en is het echt nog te vroeg, misschien gooi ik er morgen een testje tegenaan. Dat is tenslotte ongeveer mijn ongi dag natuurlijk gezien. Veel plezier met je bijscholing, vind ik zelf altijd erg leuk. Betaald een beetje babbelen over het werk of weer eens wat praktijk ervaring opdoen. Ik werk op kleinschalig dus er komen weinig verpleegtechnische handelingen voor daar.

Geplaatst

Sorry kon me toch niet beheersen en heb een test gedaan net. Niet te geloven maar een heel licht plusje!!!!!!!!! Nu maar hopen dat hij de komende dagen donkerder wordt!! het is tenslotte pas dag 8 na de tp.

[ATTACH=CONFIG]361[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]360[/ATTACH] kan het gewoon niet geloven, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat hoe licht het plusje ook is toch echt positief!!!!!!!!!!!!!!!! :happydance: Laat het geluk bij ons blijven please :toppie:

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

hebben jullie vanmorgen ook ijs weg moeten hakken op je autoruiten, verschrikkelijk zeg.

Ging een rondje met de hond lopen kom ik terug staan dezelfde mensen nog steeds te schrapen bij hun auto's, slik.....

Ben 15 min bezig geweest.

Sandra ik zag je kat niet meer, leuke nieuwe foto.

Ik heb de laatste keer geen dagen geteld, hield me vast aan de test datum.

Maar morgen misschien testen, dapper. Wat is het toch zwaar die laatste dagen.

Esther wat studeert Gerard en ook nog erbij werken, lijkt me pittig zeg!

Geplaatst

Sandra ik zie het, schrik me dood toen ik je berichtje zag.

Ik begin er van te stuiteren, nu maar hopen dat het donkerder wordt, ik gun het jullie zo.

Wanneer ga je nu weer testen, morgenochtend of daarna?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden