Ga naar inhoud

TELEGRAAF:Menselijke embryo's in de aanbieding

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vond het een goed stuk op tv, ben misschien wel bevooroordeeld want het zijn mijn artsen bij MC Kinderwens. Maar adoptie is ook ooit begonnen waarschijnlijk met veel tegenwerking en commentaar. Iemand moet eens de eerste zijn. Vind wel dat het bekend moet worden bij het kind zodat ze weten waar ze vandaan komen. Persoonlijk zou ik er moeite mee hebben om een embryo af te staan, maar voor diegene die er vrede mee hebben zeg ik doen!

Geplaatst

Ik zal eens kijken of ik het terug kan kijken bij programma gemist. Het is toch wel iets waar wij (mijn man en ik) over na willen denken. Aan de ene kant weet ik niet in hoeverre ik echt DIT zou willen maar daar moet ik me eerst in verdiepen voor ik een oordeel kan vellen.

Dank voor je reactie hoor!

Geplaatst

Zal er wel opstaan want het was vorige week op ned 2. En daar werd het helemaal uitgelicht.

Ik heb het ook gezien maar wij willen het niet. Het is teveel ons voor mijn gevoel. Plus het feit dat er straks iemand 16 jaar later op de stoep staat omdat hij/zij je kind is.. Nee ik geloof niet dat ik dat kan.

Ben wel blij dat er mensen zijn die het wel willen doen.

Geplaatst

wij hebben geen cryo's meer over maar anders zou ik het toch ook niet doen denk ik

eicel donatie mss wel maar om nou ergens een volbloed broertje of zusje van ons kindje te hebben rond lopen lijkt mij erg moeilijk

zou steeds bang zijn dat puckie en het onbekende kindje elkaar ergens treffen en dan een relatie krijgen

de wereld is maar zo klein

bovendien zou ik een volbloed kindje willen kennen en zien opgroeien dus als ik het al zou doen zou het voor een bekend koppel willen doen

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik begrijp je helemaal... Ik zou het niet kunnen... ik zou het nooit doen.. ik zou de rest van me leven gek worden en opgeven moment het kind zelfs gaan opzoeken en wie weet...

lijkt het zoveel op me andere kind en dan kunnen er gekke dingen gebeuren..

Ik gun iedereen kinderen echt waar, maar ik zou me eigen emmy niet weg kunnen geven.

PS IK HEB HET STUKJE OP TV NIET GEZIEN HELAAS.

Geplaatst
Ik begrijp je helemaal... Ik zou het niet kunnen... ik zou het nooit doen.. ik zou de rest van me leven gek worden en opgeven moment het kind zelfs gaan opzoeken en wie weet...

lijkt het zoveel op me andere kind en dan kunnen er gekke dingen gebeuren..

Ik gun iedereen kinderen echt waar, maar ik zou me eigen emmy niet weg kunnen geven.

PS IK HEB HET STUKJE OP TV NIET GEZIEN HELAAS.

Hierboven staat een link bij het bericht van Kimmie. Daar kun je het programma zien.

Weet niet of die nog werkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden