Jump to content

TELEGRAAF:Menselijke embryo's in de aanbieding

Recommended Posts

Posted

De kop van het bericht is een beetje fout vindt ik.

Alsof het niks is 'in de aanbieding'.

Verder vindt ik dat er niet veel op tegen is. Als mensen hun cryo's willen doneren en er zijn mensen waarbij het niet gelukt is en die op deze manier toch een kindje kunnen krijgen is dan toch een mooie oplossing.

Posted

De kop komt inderdaad erg vreemd over, maar ik ga er vanuit dat de bedoeling goed is.

Posted

Echt een walgelijke Telegraaf kop. Embryo-donatie kan dé oplossing zijn voor wenskoppels. En ook voor het kind zal de hechting natuurlijk beter verlopen als hij/zij gedragen is door wensmamma. Ik vind het juist prachtig.

Posted

Het idee van die donatie vind ik heel mooi.

Wij stonden hier ook voor open, maar we hadden geen cryo's om te doneren.

We hadden er zo graag een ander gelukkig meegemaakt!

Posted

Wij hebben 2 embryo's 'over' oftewel cryo's en ik worstel met de vraag; 'Wat gaan we hiermee doen?'

Helaas kunnen wij geen kindjes meer krijgen omdat mijn baarmoeder tijdens de bevalling van ons kindje is verwijderd...:-( Wij hebben nog 2 cryo's 'over'. De gedachte om deze cryo's te schenken aan een wenskoppel vind ik moeilijk, omdat het ons kindje is, maar omdat ik weet wat het is om een wenskoppel of wensmoeder te zijn, ga je er toch over nadenken. Moeilijk, maar wel het nadenken of overdenken waard, vooral omdat je weet dat je een wenskoppel heel gelukkig kunt maken.

Posted

Ik vind het op zich ook een goede zaak. Als ouders deze embryo's aan wensouders zouden willen schenken, dan vind ik dat net zo iets goeds/moois als zaaddonatie of eiceldonatie. Alleen is dit dan al bij elkaar gebracht.

Al zou ik niet weten of ik dit persoonlijk zelf zou kunnen.

Maar wat een heftige reacties op telegraaf.nl zeg. Alsof het allemaal maar zo makkelijk is. Dan merk je echt dat het mensen zijn die geen moeite hebben met kindjes krijgen of iemand in hun omgeving. Zo van: je kan toch ook adopteren of lukt het niet, dan is het voor jou niet weggelegd om een kindje te krijgen.

Lekker makkelijk gezegd allemaal. Je zou maar zelf in zo'n situatie zitten, toch?!

Posted

Echt belachelijk deze reacties. Kun je weer zien wat een DOMME MENSEN zonder empathisch vermogen deze krant lezen of reageren op dit artikel.......

Posted
Ik vind het op zich ook een goede zaak. Als ouders deze embryo's aan wensouders zouden willen schenken, dan vind ik dat net zo iets goeds/moois als zaaddonatie of eiceldonatie. Alleen is dit dan al bij elkaar gebracht.

Al zou ik niet weten of ik dit persoonlijk zelf zou kunnen.

Maar wat een heftige reacties op telegraaf.nl zeg. Alsof het allemaal maar zo makkelijk is. Dan merk je echt dat het mensen zijn die geen moeite hebben met kindjes krijgen of iemand in hun omgeving. Zo van: je kan toch ook adopteren of lukt het niet, dan is het voor jou niet weggelegd om een kindje te krijgen.

Lekker makkelijk gezegd allemaal. Je zou maar zelf in zo'n situatie zitten, toch?!

Sandie,

Ik had ook enorme moeite bij het lezen van de reacties in de Telegraaf. Dat het dan niet weggelegd is voor ons!!!!

Ze hebben inderdaad geen idee waar ze het over hebben. Ik heb ze maar niet verder gelezen, werd er te verdrietig en boos van.

Posted

Guusje:

Ja ik werd er ook verdrietig van hoor.

Zoals ik zei; waarschijnlijk hebben zij er geen ervaring mee met hoe het ook anders kan gaan. Gelukkig voor hen, maar jammer dat er dan evengoed geen begrip is.

Mensen kunnen zo dom en onwetend zijn en daarmee ook vaak kwetsend.

Mensen hebben hun oordeel ook zo snel klaar of weten het allemaal wel te vertellen.

Nou laat ze maar hoor, laat ze maar lullen. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ons wel steunen en begripvol zijn. Helaas zijn dat wel bijna altijd mensen die het verdriet van dichtbij hebben meegemaakt.

Posted

Wat een vreselijke kop. Het idee vind ik wel mooi maar geen idee of ik als we cryo's over zouden hebben dat zou kunnen. Moeilijk onderwerp. Iedereen moet het zelf bepalen. Maar er mag zeker geen geld aan verdient worden

Posted

Ben wel benieuwd naar het programma. De reacties van de Telegraaf lees ik niet eens, de meeste hebben geen flauw idee waar ze over spreken en zullen zich waarschijnlijk voortplanten als konijnen.

Morgen toevallig de eerste fm bij MC Kinderwens.

Posted

Wat een bijzondere oplossing! Ik heb het er toevallig deze week met mijn man over gehad omdat bij een vriendinnetje van mij helaas de 2e poging mislukt is. Toen zei mijn man; mogen wij onze cryo's niet aan hen geven als ons gezin compleet is? Prachtig gebaar maar zoul wel graag alleen bekenden blij maken.

De reacties vind ik ook heel erg om te lezen. Word er boos van en heb de neiging om te reageren. Maar laat ik de wijste zijn en het negeren. Hoewel ik vooral heel boos word als ik lees dat ze het belachelijk vinden dat dit vergoed wordt in de verzekering. Ik eis toch ook niet dat alle rokers niet meer behandeld worden voor COPD,kanker enz?

Heel onredelijk en denk inderdaad dat zij niemand kennen die dit traject hebben meegemaakt....

Posted

@ boogie: daar heb je gelijk in. Wij zeuren toch idd ook niet als mensen medische hulp nodig hebben omdat ze roken. Of een maagband moeten hebben omdat ze teveel eten?

En trouwens, dat is nog iets wat ze hunzelf aandoen!! Hier kunnen wij toch niks aan doen?

Posted

Stemmingmakerij van de Telegraaf, met typische ongenuanceerde Telegraafreacties erbij. Walgelijk.

Maar ik vind het een goed initiatief.

Posted

Inderdaad jammer dat er zulke kwetsende en ondoordachte reacties bij staan. Ik zou er geen probleem mee hebben om de emmies af te staan, het is enkel een bouwsteentje, de verdere ontwikkeling tot mens gebeurd in de buik van een ander en vooral in het hart van een ander, toch een prachtig idee, helaas doet niet ieder ziekenhuis hier aan mee en hebben velen slechts de keus om deze bouwsteen af te staan aan de wetenschap of te laten vernietigen en juist dat idee staat mij ontzettend tegen, met zoveel moeite en liefde verkregen en dan doelloos weggooien...

Posted

typische Telegraafkop!

ik vind het verder mooi dat met het doneren van cryo´s andere mensen een kans krijgen en het embryootje ook.

Zelf weten we nog niet als we cryo´s over hebben wat we dan zouden doen... maar goed, zover is het nog lang niet!

Ik hoop dat er veel mensen via deze weg alsnog hun wens in vervulling zien gaan!

Posted

hee meiden,

Tja.... wat zullen we zeggen....

Als eerste dat de telegraaf zijn reputatie weer eer aandoet, wat een vreselijke sensatiekrant is het toch.....

Verder vind ik het wel weer 'interessant' om te lezen wat voor beeld mensen er blijkbaar bij hebben..... een hele verkeerde voorstelling van zaken.

-die reactie waar iemand de vergelijk maakt met een levende kikker invriezen en dan weer laten ontdooien.....

- die reactie ' het is lichaamsvreemd materiaal waardoor er geen goede zwangerschap kan ontstaan'.....

- die reactie ' in welke week gebeurd dit gerommel eigenlijk: derde, vierde week?

- enz ik kan nog wel even doorgaan....

Het maakt wel duidelijk wat een 'leek' er maar van weet en hoeveel informatie wij inmiddels over dit onderwerp hebben opgedaan. Ook wel weer goed voor ons om ons te realiseren. Als we het hele proces aan een ander uitleggen (zeker als het gaat om cryo's), dan moeten we wellicht soms duidelijker zijn over sommige details. Want om eerlijk te zijn moest ik soms wel echt lachen om de onwetendheid van sommige mensen die reageerden in de Telegraaf.

Maar goed, het principe van embryo donatie: persoonlijk vind ik het erg goed dat het een mogelijkheid is. Mochten wij ooit in de gelukkige omstandgheid komen dat we cryo's 'over hebben. Dan weet ik zeker dat deze cryo's niet op een betere plek terecht kunnen komen dan bij ons koppels die zo dolgraag een kindje willen!

Groetjes,

IVFSH

Posted

wat een vreselijke kop zeg!

ik vind het een goede zaak als je er voor open zou staan..Zelf zou ik het niet kunnen dat gaat me net een stapje te ver..Terwijl ik wel nagedacht heb om straks eiceldonor te worden..Wat kan een mens toch raar zijn;)

Posted

Typische Telegraafkop, typische Telegraaf reacties. Deze laatste vooral niet lezen. Je voelt je er ellendig door en waarom? Donatie op deze manier is in Ndl. toegestaan en kan veel mensen helpen. En ik neem aan dat stellen die cryo's doneren, daar zeer goed over nagedacht hebben en stellen die ontvangen ook.

Persoonlijk vind ik het minder goed dat donatie volledig anoniem kan (in dit geval ook?), omdat dit later toch wel vragen en problemen op kan leveren. Maar dat staat los van dit smakeloze stuk. Vraag me af of dit nav een PR actie van Leiderdorp is trouwens of eigen initiatief van de krant....

Posted

Ik vind het initiatief erg goed. Zo kunnen er nog vele stellen geholpen worden!

De manier waarop er gereageerd word, vind ik veelal kwetsend. Wat kunnen mensen oordelen over dingen waar je geen kaas van hebben gegeten!

Ik hoor net dat het om 19.30 uur op het nieuws komt! Rtl 4. En als ik het stuk lees is dit de dokter die mij toch mooi zwanger heeft gemaakt ;)