Ga naar inhoud

Geen bevruchting met IVF wel met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Roossie

Ik had ook bedacht dat ik misschien maar acupunctuur erbij moest doen. Met name om rustiger te blijven. Was behoorlijk gespannen de laatste keer. Heb de nacht voor de terugplaatsing nauwelijk geslapen, zo gespannen was ik voor het telefoontje over of er terugplaatsing zou plaatsvinden en hoeveel embryo's er ontstaan waren. Maar als het ook kan helpen voor de innestelling, dan is het helemaal goed om te doen.

Vandaag nog precies een maand wachten voor jou.

Groetjes, Yonne

hoi dames,

ik breek hier even in vanwege de gedachte over acupunctuur, ik kan het echt aanraden! ik heb het zowel bij de poging van Lars en ]Nick als de keer na hun gedaan, juist om wat rustiger de behandling in te gaan en om de innesteling te bevorderen. laatste keer weliswaar geen zwangerschap maar de behandeling viel me weer erg mee! ik kan het alleen maar aanraden.

veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

@wannabemom, wat een geluk dat ze die combi hebben gedaan icsi/ivf! Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat niet, daar baal ik toch wel van! Maarja misschien hadden ze dat sowieso niet gedaan omdat mijn mans zaadkwaliteit gewoon goed is.

Wanneer heb je je TP?

@Yonne, ja het kost veel energie hé al de behandelingen. Soms denk ik ook, ik ken mijn man 4,5 jaar en daarvan zijn we al 4 jaren bezig om zwanger te raken, wat zullen we een rust hebben als het eenmaal zover is, dat hoop ik dan. Maar het blijft idd moeilijk als je anderen wel met kindjes ziet en je grote wens gaat ook niet zomaar weg en je wilt later ook niet tegen jezelf zeggen ohw had ik maar. Ik ken mezelf als ik er niet alles aan doe, dan krijg ik later spijt. 60 follikels is ook ontzettend veel meis wow! En daarna 82 follikels? poehhhhh

Acupunctuur is echt super om er naast te doen. zo iemand bekijkt je hele lichaam, niet alleen de focus op je baarmoeder. Het is niet alleen de baarmoeder die telt, alles staat tot elkaar in verbinding.En ik vind het zelf heerlijk ontspannend en fijn ook al die adviezen die ze geeft. Voor de punctie krijg ik ook bepaalde kruiden en net na de TP kan ik ook een behandeling krijgen. Als ik dan zwanger ben wil ze dat ik in ieder geval 12 weken iedere week kom, om me te helpen geen miskraam te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden, maar kijk maar of het iets voor je is. Succes meis!

@Meiske is het met me eens lees ik, ja super hé acupunctuur!!!

Nog 28 dagen en dan kan ik eindelijk naar het gesprek!!! wav.gif wav.gif

Liefs Roossie

Geplaatst

Even een kort snel antwoordje.

Die 82 waren niet het aantal follikels hoor, maar de hoeveelheid puregon smile.gif Heb het misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven.

Gr. Yonne

Geplaatst

Moest dus ook meteen stoppen met puregon toen ze in het ziekenhuis zagen dat het zoveel waren. Ik moest wel doorgaan met de decapeptyl, bleeeh, tot de follikels vanzelf kleiner waren geworden. Toen dat na een paar weken het geval was mocht ik weer gaan stimuleren. Gelukkig heb ik er relatief weinig last van gehad. Natuurlijk wel een wat opgezette buik en wat druk erin, maar allemaal prima te doen.

Liefs Yonne

Geplaatst

@Yonne, gelukkig is het wat dat betreft goed gegaan!

Ik had ook een hele gevoelige onderbuik toen ik met 23 follikels liep en nog wat kleintjes.

Soms voelde ik ze duwen in mijn buik, ze zochten de ruimte om te kunnen groeien, daar had ik wel wat buikpijn van en een keer wat misselijk. Maar heb het toen rustig aan gedaan en was ook wel te doen.

Ik ga nu van 200 eenheden puregon naar 150 eenheden.

Liefs Roossie

• 3 weken later...
Geplaatst

Beste Roossie,

In Mei 2010 was onze eerste IVF poging hadden we 8 eicellen (puregon). Ik kon mijn geluk niet op.

Helaas was er maar 1 bevrucht. Deze was 6 cellig en is ook terug geplaatst.

Geen zwangerschap.

Vorige maand zijn we begonnen en mochten we voor ICSI gaan.

De punctie was afgelopen vrijdag. Wederom 8 eicellen (menopur).

Maandag 4 oktober was de terugplaatsing.

We hadden nu 5 bevruchtingen.

Ze hebben 2 emmies teruggeplaatst

1x 9 cellig

1x morula.

Dus ja met ICSI hadden wij meer bevruchtingen.

Geef de hoop NIET op!!

Liefs,

Gabrie

Geplaatst

@Gabrie, bedankt voor je mooie berichtje!

Wat goed zeg dat jullie 5 bevruchtingen hebben met ICSI!

Succes met afwachten, ik zal voor je duimen!

Ik voel me goed en ben erg positief ingesteld! Nog 5 dagen en dan hebben we eindelijk het gesprek en ons prikschema.

Ben alleen sinds gisteren erg verkouden geworden, hopelijk is dat over als we beginnen.

Liefs Roossie

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Ik benieuwd hoe het de ICSI-ers is vergaan na de IVF.

Wij zijn nu bezig met ICSI na 6x iui en 3x ivf. Nooit zwanger, alleen soms kort spontaan. Bij de ivf's hadden we van de 6, 7 en 9 eitjes elke keer maar 3 a 4 embryo's van B en C kwaliteit en geen cryo's.

Het zaad zou goed zijn, dus mogelijk mijn eitjes niet. We gaan het nu ontdekken! Die duidelijkheid bij elke stap, is inderdaad -ondanks de (tot nu toe) teleurstellende afloop- ook weer prettig. Zo staan we er steeds meer realistisch in.

En wie weet hebben we gewoon wel eens geluk nu! Ik gun het ons allemaal.

Geplaatst

Ik heb ondertussen een ICSI behandeling gehad. Van de 9 eitjes zijn er 5 embryo's ontstaan. 1 tp 7 cellig en 1 cryo de rest viel helaas af. Maar we zijn nu heel erg blij dat we nu embryo's hebben!

Testr succes!

Geplaatst

Bij ons bleek dankzij de IVF dat het schildje van de eicellen te hard waren, zodat er geen zaadjes doorheen konden komen. Blij te weten war er aan de hand was, helaas hadden we hier vele IUI's en 1x IVF voor nodig. De isci heeft geluk gebracht.

Succes meiden, veel geluk toegewenst.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

@Stephanie wat een geweldig nieuws!! Hopelijk brengt ICSI ons ook veel geluk!

Ik had gisteren flinke steken van mijn schaambeen naar mijn stuitje en toen naar de linkerkant van mijn baarmoeder.

Daarna sloeg de moeheid in mijn benen, vandaag voel ik me een stuk beter en ga morgen weer werken.

We zitten nu op dag 3 na de TP.

Geplaatst
@Stephanie wat een geweldig nieuws!! Hopelijk brengt ICSI ons ook veel geluk!

Ik had gisteren flinke steken van mijn schaambeen naar mijn stuitje en toen naar de linkerkant van mijn baarmoeder.

Daarna sloeg de moeheid in mijn benen, vandaag voel ik me een stuk beter en ga morgen weer werken.

We zitten nu op dag 3 na de TP.

Ik hoop dat het steken een goed teken is!! Duim, duim :-D

Liefs Elke

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb het hier nog niet verteld, maar ik heb 25 nov. positief getest tijdens mijn vakantie!

Ik geloof ook echt dat de emmy links zit, die innesteling heb ik met die steken dus onwijs gevoeld!

We zijn zo blij, maar het is nog erg onwerkelijk.

27 dec. 1ste echo in het ziekenhuis, 3 jan. bij de verloskundige.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden