Jump to content

Slagingskans Iui Na 3 Mislukte Pogingen

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Heb net vernomen dat m'n derde poging van IUI weer mislukt is. Ben er eigenlijk kapot van en verlies een beetje de hoop. Ik ben bang dat het nooit gaat lukken. Kennen/Zijn jullie succesverhalen waar het na meer dan 3 keer IUI toch nog gelukt is.

Thanks... ik heb dringend een paar oppeppers nodig....

Groetjes Maartje

Posted

hey Maartje,

Helaas kan ik je geen succesvarhaal vertellen, maar je leest ze wel regelmatig hoor! laatst las ik iemand die bij de 9e poging zwanger is geraakt, dus...geef de moed niet op meis...al weet ik dat het moeilijk is!

Succes!

Kriskras

Posted

Ik heb een ex-colega die van de 4e iui zwanger is geworden! Het zegt natuurlijk niks, maar misschien pept het je toch een beetje op. Succes, hou hoop!

Henne

Posted

Hey Maartje, ik kan je geen succesverhaal over mezelf vertellen, want 5 x IUI mislukt, maar oud-klasgenoot was na de 5e IUI zwanger en nu moeder.

Maar snap je heel goed, ik was na de 5e mislukte IUI hélemaal kapot, nu even pauze, maar houd de moed erin!!! Als je het even niet trekt is het misschien verstandig om even één maand over te slaan.

Hoeveel IUI's krijg je nog?

Nina

Posted

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Er is dus toch nog hoop... Nina, ik heb nog 3 pogingen te gaan, maar ik heb ooit eens gehoord dat de meeste vrouwen bij iui zwanger worden in de eerste 3 pogingen. Balen als je daar dus niet bij zit. En over een rustmaandje, tussen de 2e en de 3e poging hebben we ook een rustmaandje gehad ivm vakantie. Ik moet zeggen dat ik de behandeling op zich wel mee vind vallen. Ik gebruik geen hormonen, alleen pregnyl voor de eisprong, maar de 4e poging ga ik doen mbv ovulatietesten. Net zo ''betrouwbaar'' volgens de arts.

Alleen iedere keer die klap in je gezicht als je dan weer ongesteld wordt he..

Liefs Maartje

Posted

Maartje, geef de moed niet op!!! Als je op de normale manier zwanger probeert te raken, kan dat ook even duren. Bij mijn schoonzus heeft het een jaar geduurd bij allebei haar kinderen. En iui is in mijn ogen nog 'normaal' met een beetje extra hulp.

Dat je er kapot van bent is begrijpelijk. Als je de verhalen hier op het forum leest zie je dat de meeste meiden allemaal een keer de hoop verliezen. Logisch toch als je een aantal keren een zware teleurstelling krijgt te verwerken. Dat is emotioneel ook zwaar. Dat zakt over een paar dagen wel weer, en zo lang laat je die emotie gewoon over je heen komen.

Heel veel sterkte!

Groet van Ellie.

Posted

Hoi Maartje,

Hier is de oppepper: ik ben van de 4de iui zwanger geraakt van een prachtig jongetje dat hier in de box ligt. Inmiddels ben ik aan de 3de iui bezig voor een broertje of zusje. Houdt moed!!!

groet,

Jeanine

Posted

Hoi Jeanine,

Dat is zeker een oppepper! Wat fijn dat het dan toch nog lukt lijkt me! Eind van deze week gaan wij voor de 4e iui, spannend.. Moed houden we zeker, maar soms heel even ver te zoeken... Vooral de weken erna vind ik erg slopend. Succes bij jullie 3e iui!

Groetjes Maartje

Posted

Succes met je 4e IUI!!!

Wel fijn dat je geen hormonen gebruikt, dat scheelt heel veel, de behandeling zelf valt wel mee, maar elke dag hormonen spuiten gaat je niet in de koude kleren zitten.

@ Jeanine, ook bedankt voor de oppepper! En veel succes met de 3e IUI

Liefs Nina

Posted

Ik ben van de 6e IUI zwanger geraakt met zeer slechte zaadkwaliteit. Dus het kan! Helaas is het toen bij ons misgegaan (een buitenbaarmoederlijke zwangerschap), maar nu ben ik toch spontaan zwanger geraakt!

Posted

Wow, gefeliciteerd, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wij gaan vlgnd maand voor onze 6e IUI, hoop dat het dan een keer raak is!!!

Posted

Houd moed Maartje!!...ik kan helaas geen IUI ervaringen met je delen daarvoor kwam ik niet in aanmerking....maar mijn duimen draaien mee voor jou!!

Lfs nano...

Posted

Hoi Maartje,

Hier ook een succes verhaal. Ik ben bij de 2e keer van poging 4 met iui zwanger geraakt. De eerste keer had ik overstimulatie vandaar. En inmiddels een gezonde zoon van twee en halve week oud!

Dus houd moed en heel veel succes!

liefs Annie

Posted

Hier ook 4e keer zwanger!! ik geloofde er ook niet meer in!!

Maar het gebeurde toch!!!!! Zonder hormonen!!

Het kan nog makkelijk!!!! hou hoop!! ookal wordt het steeds moeilijker weet ik!!

Posted

Hoi Britt super zeg dat je zwanger bent! Ik lees gelukkig toch een aantal positieve verhalen. Waar ik wel erg van baal is het volgende.. Gisterenmiddag had ik een positieve ovulatietest. Ik dus bellen naar het ziekenhuis rond 4 uur. Zegt ze dat het voor vandaag al helemaal vol zit met de inseminaties.. Kan er dus niet meer bij, het was zelfs overboekt! Ik vroeg haar of zondagochtend dan kon, maar dat was ook vol! Ook vertelde ze mij dat ik altijd 's ochtends moest testen. Dit is mij nooit verteld! Ik baal nu enorm. Ik moet dus een maand overslaan omdat er geen plek is. Hebben jullie dit weleens meegemaakt? En degene die ovulatietesten gebruiken, is het echt zo dat je perse 's ochtends moet testen? Ik vind het raar dat dit nooit aan mij verteld is..

Maartje

Posted
Dank je wel Nano! Mag ik vragen in welk traject je dan zit,omdat je niet in aanmerking kwam voor iui?

Groetjes Maartje

Ja hoor kort traject IVF....;-)

Wat vreselijk dat je niet terecht kan....pfff....en zouden ze nog met een zusterziekenhuis kunnen of willen bellen?....of mag je dat zelf misschien dien?....Lfs nano

Posted

Hoi Nano, ik heb daar niet bij stil gestaan om dat te vragen. Ik weet ook niet of dat wel mogelijk is, ben natuurlijk bij hun onder behandeling. Het overviel me ook wel, echt vriendelijk was ze ook niet. Ze was volgens mij een beetje geirriteerd omdat ik zo ''laat'' belde. Heb er echt wel flink de balen in..

Maartje

Posted

Hoi Maartje,

Balen zeg! Ik had een soortgelijk iets. Ik had eigenlijk mijn eisprong in het weekend. Maar dan werken ze niet. Ook het andere ziekenhuis niet. Dus nu heb ik wat meer puregon gespoten en uiteindelijk toch vrijdag de iui gehad. Maar misschien wel te snel, waardoor het eitje niet is gesprongen. Ik voel ook helemaal niks, dus ik denk dat het een weggegooide poging is. Ik baal ook wel. Maar de gynaecologen zelf ook hier. Het is het beleid van het ziekenhuis.

Ik hoop dat je wel sex hebt gehad gisteren? Voor de zekerheid? Ik zou dat wel gedaan hebben, ondanks dat mijn man slechte zwemmers heeft. Er hoeft er maar één snel genoeg te zijn!

groet,

Jeanine

Posted

Vind 't erg raar dat veel ziekenhuizen niet in 't weekend werken, bij mij iig wel op zaterdag (Diak Utrecht)

En idd, de liefde bedrijven blijft goed, ook om de romantiek er een beetje in te houden ;) Positieve energie werkt ook door in je binnenste!!

Ik wist ook niet dat je die test 's ochtends moest doen (ik hoef dat ook niet met de hormonen), alleen dat je 2 uur voor de test niks mag drinken ( en dat is overdag idd best lastig).

Sterkte Maartje, jammer dat er zo wéér een maand voorbij gaat.

Liefs Nina

Posted

@ maartje, ik heb het 2x gehad dat ze geen plek meer hadden. Was ik echt heel boos om! Maar je kan er helaas niks aan veranderen, behalve naar een ander ziekenhuis gaan....

Posted

Wat een vreemde gang van zaken Maartje. Het is wel ontmoedigend zeg als je je enkele weken aan het voorbereiden bent!

In mijn ziekenhuis is de poli ook dicht in het weekend, maar mijn cyclus wordt helemaal gevolgd. Het laten springen van het eiblaasje gebeurt m.b.v. een pregnylinjectie. Daarmee kunnen ze de dag enigszins beinvloeden. Ik heb altijd gedacht dat dat bij iedereen zo werd gevolgd m.b.v. echo's. Weet je waarom het bij jou op deze manier gaat?

Bij mij is vandaag iui poging 3 mislukt(menstuatie), dus ik ga nummer 4 starten.

Veel succes in ieder geval met je nieuwe poging en het wachten.

Groet van Ellie.

Posted

Maartje: Ik word er toch altijd weer een beetje pissig van. Hoe kan een fertiliteitspoli nu in het weekend dicht gaan? Ik heb het hier al vaker gelezen en ik snap daar echt niets van. Een ziekenhuis is toch een 24-uurs bedrijf. Ik werk en word behandeld in Nieuwegein en ik heb dit nog nooit bij de hand gehad. Veel sterkte meis. Voor positieve IUI verhalen ben ik ook niet de juiste persoon maar ik wens je heel veel geluk!

Posted

Hoi Elly,

Bij mij wordt het ook allemaal gevolgd, maar ze kunnen niet de groei van je eitje beinvloeden. Ik had op dinsdag een follikel van 14. Eigenlijk zou mijn eisprong dan op zaterdag zijn. Als het een beetje door zou groeien. Uiteindelijk had ik gelukkig woensdag 16. Daarna meten ze niet meer en hebben ze ervoor gekozen om vrijdag de iui te doen. Maar als het ziekenhuis had gewerkt, dan hadden ze het toch op zaterdag gedaan, omdat ze bang waren dat het nog net niet rijp genoeg was om vrijdag te springen. En dat ondanks de pregnyl injectie op woensdagavond. Dus je weet het nooit. Ik heb nu ook helemaal niks gevoeld. Gisteren een beetje krampen. En vandaag had ik opeens een beetje bloed bij het afvegen. Een hele vage streep, maar hij was er wel. Ik snap er niks van. Ik heb pas vrijdag de inseminatie gehad, dus het kan geen innestelingsbloed zijn, en ook geen ongesteldheidsbloed. Maar ja, ik zal het ook wel nooit te weten komen.

groet,

Jeanine