Ga naar inhoud

De hel die wachtweken heet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

Ik zit inmiddels op dag 11 van de wachtweken van mijn zesde terugplaatsing. Dit is een verse en we hebben al twee verse en 3 cryo TP gehad.

Ik voel alweer een aantal dagen zoveel, van pijnlijke krampen tot gevoelige borsten en ga zo maar door. Ik heb sinds gisteren echt het idee dat ik ongi moet worden vorige keren kreeg ik dit gevoel eerder en ging het ook eerder mis (dag 10 bij vers en dag 7 bij cryo).

Ik word langzaamaan gek en ben hele uren aaneen op internet aan het zoeken of mijn klachten positief of negatief zijn. COnclusie: Het kan alle kanten op.

Jullie kennen deze gekmakende rotweken ook als geen ander, maar ben eigenlijk heel erg op zoek naar wat jullie voelen of voelden en of jullie toen zwanger zijn geworden.

Groetjes Pauline

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste Pauline,

Helaas is het mij nog niet gelukt om zwanger te worden....maar wilde je vanaf hier even veel succes wensen....hoop dat het okay is en dat je de 9 dolle maanden in bent gegaan...;-)

Lfs Nano

Geplaatst

Lieve Pauline

Ik zal je heel eerlijk het advies van mijn arts geven.................het zegt helemaal niets. Geen zwangerschap is hetzelfde. Maar juist het feit dat je er zo mee bezig bent en loopt te stressen bij ieder dingetje dat je voelt.......dat kan het proces juist negatief beinvloeden. Ook al lijkt het op de keren dat het fout ging.........dat wil helemaal niet zeggen dat er nu niets in je baarmoeder gebeurt. Je lichaam kan je zo voor de gek houden!!! Ben zelf ook paar keer overtuigd geweest zwanger te zijn...........was het niet. En toen ik een keer overtuigd was het niet te zijn...........was ik overtijd!! Maar het ging alsnog fout. Weet je.........het zegt niets.

Ik snap het wel. Heb er zelf ook ingezeten. Maar heb op gegeven moment deze site even aan de kant gelegd. Ging weg, naar buiten, leuke dingen doen. Heel bewust afleiding gezocht. Toen vlogen de dagen voorbij.

De laatste dagen zijn het moeilijkst. Elke keer ging de zin door mijn hoofd.......LAAT HET PROCES ZIJN GANG GAAN........LAAT HET LOS

En......het hielp wel!!! Weet je..............het is allang bepaald of je wel of niet zwanger bent. Je moet juist geen stress hebben.

Sterkte meid........ontspan en relax voor zover het gaat. Krampjes kan van alles zijn. Ik duim voor je dat het gaat lukken.

liefs

Egeltje

Geplaatst

hoi allemaal

Dank voor jullie reacties.

@Egeltje, ik denk wel dat je gelijk hebt, maar het is zo vreselijk moeilijk om er niet continue mee bezig te zijn als je van alles voelt...

Vanochtend erg eigenwijs geweest en 15 dagen punctie (12 dagen na TP) een test gedaan van het Kruidvat. Die werd meteen positief.

Wist niet wat ik zag. Durf alleen nog niet heel blij te zijn, omdat het volgens mij nog alle kanten op kan. Maar aan de andere kant: heb in de afgelopen 4 jaar nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad....

Ga maar wat afleiding zoeken :-)

Liefs Pauline

Geplaatst

Pauline, het begin is er een positieve test. Je hebt echt niet te vroeg getest en het wordt nog spannend maar toch.

Je bent zw. hier alvast een voorzichtige felicitatie.

Geplaatst

Pauline gefeliciteerd! Een positieve test betekend toch echt dat je zwanger bent! En nu de volgende spannende weken! Sterkte hoor.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de felicitaties, ik hou toch maar even een slag om de arm, ik moet nog tot zaterdag wachten had het ziekenhuis gezegd. En je weet nooit of het alsnog misgaat. Maar ben stiekem wel een beetje blij.

Man was vanochtend helemaal emotioneel ervan, onze wens is al zolang zo groot!

Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben. Ik had er eigenlijk al niet meer op gerekend (5 IUI's en dit was 6e terugplaatsing IVF en ik ben ook nog eens 8 uur na de terugplaatsing geopereerd onder narcose aan een gedraaide eierstok), dus alles kan.

Nu maar hopen en bidden dat het goed gaat!!!!

Liefs Pauline

Geplaatst

hier ook alvast een voorzichtige felicitatie. Er is in ieder geval wat in je lichaam gebeurt en ook nog eens een operatie vlak na de tp. Heftig hoor. Ga er lekker op uit vandaag, beetje buitenlucht happen, in het zonnetje zitten, lekker kopje koffie of thee op terrasje pakken en voor je het weet is de dag voorbij.

Ik duim voor je dat het zo goed blijft gaan!!!!!! Deze weken zijn idd een regelrechte hel.......

Geplaatst

Een positieve test in dit stadium duidt volgens mij echt op een zwangerschap, dus bij deze ook van mij alvast een voorzichte felicitatie. En nu op naar de volgende wachtweken voor de eerste echo.

Geplaatst

Vanochtend weer getest (blijf ik voorlopig ook wel doen :-D ) en het teststreepje was nog donkerder dan gisteren. Morgen is TP 2 weken geleden, zaterdag officiele testmoment...

Vind het zoooo spannend!

Liefs Pauline

Geplaatst

Volgens min zou ik me ook wild testen...hahaha iedere dag wel 3 x......

Zaterdag is nog maar twee dagen....oooohw Pauline ik gun het je zo!!

Vanochtend weer getest (blijf ik voorlopig ook wel doen :-D ) en het teststreepje was nog donkerder dan gisteren. Morgen is TP 2 weken geleden, zaterdag officiele testmoment...

Vind het zoooo spannend!

Liefs Pauline

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd!

Je hebt zoals eerder al werd geschreven niet 'te vroeg' getest.

De testen die je gisteren en vandaag hebt gedaan kun je echt geloven.

JE BENT ZWANGER!

Geplaatst

Vanochtend weer getest, dit keer met digitale van Clearblue en na korte wachttijd: ZWANGER in beeld.

Vind het zoooo spannend, morgen ga ik zo'n test doen waar dan ook nog de duur van de zwangerschap wordt aangegeven.

Lijk wel testverslaafd ;-)

Jett, jij mag vandaag testen, weet je al wat?

Ga maandag ziekenhuis bellen om afspraak te maken rond 7 weken, dan kunnen ze op een echo al wat zien (hartslag?). Hoop dat het goed blijft gaan..

Liefs Pauline

Geplaatst

Vanochtend ook even gebeld met zkh omdat ik nieuwe kliederbollen moet hebben (tot en met week 10 gebruiken, moeten jullie dat ook als je zwanger bent?)

en mocht gelijk afspraak maken voor echo: 12 oktober om half 11. Echt heel spannend, dan ben ik precies 7 weken...

Liefs Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

Bij mij was het helaas foute boel. Ik wens jou een super echo: ik weet nog dat ik echt letterlijk sprakeloos was toen ik het knipperende hartje zag op de eerste echo, zó bijzonder.

Jett

Geplaatst

Hij die kliederbollen zolang door gebruiken???

Ik heb genoeg voor 12 dagen mee gehad (72 akelige bolletjes...;-))....ik weet wel dat je het foliumzuur tot de 10e week door moet slikken daarna zeker niet meer om ademhalingsproblemen bij de baby te voorkomen...

Maar PAULINE !!!! Test maar raak hoor!!!! Geniet ervan.... Het is je zo gegund!!!

Geplaatst

Gisch jett,

Wat een droevig bericht....heel veel sterkte vanaf hier.....

Hoi Pauline,

Bij mij was het helaas foute boel. Ik wens jou een super echo: ik weet nog dat ik echt letterlijk sprakeloos was toen ik het knipperende hartje zag op de eerste echo, zó bijzonder.

Jett

Geplaatst

He Jett,

Wat rot en verdrietig dat het foute boel was. Met hoeveel weken ging het mis?

Ben inmiddels maar gestopt met testen want werd beetje dure hobby. mOrgen wel naar internist om schildklier te checken, vraag ik gelijk of hij ook HCG wil meten, kan ik zien of het gelijkloopt met de waarden die bij deze periode horen.

Vind het zo spannend, morgen over een week eindelijk de echo. En nu maar hopen, duimen en bidden dat het goed blijft gaan.

Ik duim ook voor jullie!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Spannend hoor Pauline....moet jij nu tot week 10 de bolletjes Gaan gebruiken?

He Jett,

Wat rot en verdrietig dat het foute boel was. Met hoeveel weken ging het mis?

Ben inmiddels maar gestopt met testen want werd beetje dure hobby. mOrgen wel naar internist om schildklier te checken, vraag ik gelijk of hij ook HCG wil meten, kan ik zien of het gelijkloopt met de waarden die bij deze periode horen.

Vind het zo spannend, morgen over een week eindelijk de echo. En nu maar hopen, duimen en bidden dat het goed blijft gaan.

Ik duim ook voor jullie!

Groetjes Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden