Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Spaatje SUCCES!

@Vriezen die bolletjes hoefde ik gelukkig niet deze keer (heb helemaal geen medicijnen gebruikt). Maar bij de verse had ik ze ook op de dag van terugplaatsing en dat vond ik wel shit maar dat maken ze vaker mee natuurlijk en ze maken bij de terugplaatsing eerst de vagina schoon van binnen zodat ze goed zicht hebben op de baarmoedermond. Heb ze trouwens wel gewoon met de hand ingebracht vond dat het makkelijkst.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja.. handschoenen is natuurlijk ook nog een optie, maar dan ga ik met zoveel spullen lopen slepen als ik naar mijn werk moet. Dan maar handen wassen hoor.

Geplaatst

Die 'proppenschieter' (ja, ja er is een poos geleden een naam voor dat ding verzonnen) gebruik ik wel.

Je kan hem uit elkaar trekken om schoon te maken.

Je moet zelf een manier vinden om die bollen in te brengen, het zijn er heel wat dus dat komt vast wel goed.

Spaatje,

Ben je terug van de punctie en uit aan het rusten?

M'n duimen draaien voor je!

Geplaatst

Haha.. proppenschieter.. dat is wel een mooie naam voor dat ding. Het komt vast goed met die dingen.

KRijgen jullie daar trouwens ook zo'n last van je borsten van? Ik had het al na de eerste dag gebruiken. Net als hoofdpijn. Erg irritant moet ik zeggen, maar ja.. het is voor een goed doel.

weet iemand eigenlijk of je die bollen nog moet gebruiken na een postieve test? Dat had ik namelijk willen vragen, maar ben ik vergeten.

Geplaatst

hallo dames

ik vind die proppenschieter(hahaha) een ideaal ding,heb het idee dat ik ze dan ook ver genoeg in breng,met de handen vind ik veel onhandiger,en ze glippen zo uit de hand....dat ding maak je schoon en klaar

ik moet de bollen bij een positieve test door gebruiken tot 12 weken,maar ik heb een cryo tp gehad,dus weetniet meer hoe het zat bij een verse tp.....lijkt me wel eigenlijk....

bij een tp maken ze inderdaad eerst je vagina schoon,erg genant als je daar open met je benen ligt en je weet dat die vieze troep van die ballen daar zit....maar goed tis voor goeie doel

liefs janine

Geplaatst

Doortje,

Ik krijg ook last van mijn borsten als ik de Utrogestan gebruik.

Ze worden zeg maar ook wat voller/steviger.

Ik moet de bollen gebruiken tot 15 dagen na de tp.

Dan maakt je lichaam zelf dit hormoon aan. (als het goed is)

Elk ziekenhuis/kliniek heeft hiervoor zijn eigen richtlijnen.

Geplaatst

Hoi meiden,

punctie is goed gegaan zo goed dat ik daarna dacht dat ik superwoman was....en daar pluk ik nu de vruchten van....maar de score..4 eiblaasjes en 3 eitjes...Gyn was blij dus ik ook!!

Geplaatst

Spaatje,

Je bent wel een superwoman hoor!

Punctie is weer achter de rug, nu kun je uit gaan rusten. (wat je hebt verdiend)

Wanneer hoor je hoeveel embryo's er zijn ontstaan?

Toi, toi, toi!!

Geplaatst

Vrijdagochtend krijgen we een telfoontje en dat vrijdagmiddag de TP....toen mijn man naar het Emc was...ging ik me vervelen..dus in het zh rond gaan wandelen broodje gehaald op en gegeven moment echt misselijk van de buikpijn...mja zou beter moeten weten na twee puncties.

Geplaatst

wow Spaatje wat goed! Hopen op goede bevruchting/embryo's/cryo's en terugplaatsing natuurlijk. Knap van je dat je nog rondliep, moet er niet aan denken na hoe ik me na de punctie voelde...

Geplaatst

@Annemarie: Alvast heel veel succes met je laatste 2 cryootjes. Worden ze beiden teruggeplaatst als ze goed ontdooien?

@Witje: Alvast heel veel succes vrijdag met je punctie. Hoop op een mooi aantal bevruchtingen en op naar de TP maandag.

@Spaatje: Spannend om nog te moeten wachten tot vrijdagochtend. Ik hoop op mooie embryootjes voor je.

Ik ben, zoals verwacht, vandaag ongi geworden en mag dus donderdag weer beginnen met hormoonpleisters plakken.

Dus voor mij begint het ook weer spannend te worden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella,

Hormoonpleisters?

Die worden in NL niet gebruikt, of wel?

Jij woont in Spanje, of heb ik het nu helemaal verkeerd onthouden? Sorry voor als dit verkeerd is!

Spaatje,

Fijn zeg, dat je nu Pregnyl mag spuiten.

Ik wil dit na deze cryo tp ook gaan gebruiken, de gyn gaf in een vorig gesprek aan dat dit goed was.

Zal het morgen nog eens vragen.

Geen flauw idee wat de kosten van zo'n spuit zijn. Niet dat dit ons wat uit maakt, maar wel fijn om te weten als je dit zelf moet betalen.

Ik herken mezelf wel in je verhaal over het rond wandelen na de punctie, ik voel me ook best goed na een punctie.

Ik moet mezelf echt dwingen om niks in huis te doen na een punctie en echt op de bank te blijven liggen.

Mijn vriend tikt me op de vingers als ik wat wil gaan ondernemen.

Als je niet uit rust ondervindt je hier later helaas de gevolgen van.

Geplaatst

@ Janine ... ...

De 'proppenschieter' is ook een grote vriend van mij. Ik heb het eerst ook een tijdje met de blote hand gedaan, maar ik had ook het idee dat ik ze niet ver genoeg in bracht en ergens achterwege glipten ze mij ook weg. Daar heb je met dit handige ding geen last meer van. En net wat je zegt, even schoonmaken en klaar!

Ik ben (bewust) niet zo heel actief op dit forum maar wat je beschrijft over de TP dat herken ik wel ja. Ik vond het ook nogal genant om daar te liggen met het idee dat de helft van die kwarkbollen daar nog rondzwerft, en dat zij dat moeten schoonmaken. Maar ja, zij zijn het gewend, zij zien dat dagelijks. Dus waar maken we ons druk om.

@ Spaatje ... ...

Wow wat goed zeg dat jij je zo voelt na een punctie. Ik heb nog maar 1x een punctie gehad, maar toen voelde ik me echt niet zo goed als jou. Ik 'moest' het echt wel even rustig aan doen. Ik had een beetje dezelfde napijn als wat ik ook had na mijn kijk-operatie. Maar goed, dat verschilt ook per persoon. Maar ... petje af!

@ de rest van de meiden ... ...

Heel veel succes met alles!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Oooh meiden denk niet dat ik het ga redden om groen te openen, de eerste tekenen komen eraan. Ik denk dat de Utrogestan het tegenhoudt.

Balen!

Geplaatst
Daniella,

Spaatje,

Fijn zeg, dat je nu Pregnyl mag spuiten.

Ik wil dit na deze cryo tp ook gaan gebruiken, de gyn gaf in een vorig gesprek aan dat dit goed was.

Zal het morgen nog eens vragen.

Geen flauw idee wat de kosten van zo'n spuit zijn. Niet dat dit ons wat uit maakt, maar wel fijn om te weten als je dit zelf moet betalen.

.

Hoi Wish,

Ik heb toen ik nog ovulatie-inductie deed een aantal keer pregnyl gespoten na de eisprong, omdat ik anders binnen 10 dagen weer ongesteld werd. Ik kreeg 3x 1500 IE geloof ik, en dat kostte ongeveer 9 euro, dus daar hoef je niet wakker van te liggen!

Geplaatst

Op mijn pakje pregnyl staat 21,69 en dat is voor twee keer 1500IE.

Ik heb sinds gisterenavond wel meer buikpijn. hoop zo dat het niet op overstimulatie duidt...dan gaat morgen de tp niet door. Pfff spannend hoor. Ik doe echt rustig aan en drink, voor mijn doen, veel dus aan mij zal het niet liggen maarja, sommige dingen heb je niet in de hand.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Idd pregnyl is niet zo duur. Dus geen zorgen over maken. Bij mij koste het voor 3 x 5.000 IE 26.19 euro. Staat op de verpakking.

Ik kan niet wachten om vanavond om 22 uur de pregnyl te laten zetten door mijn vriendin. Dit gaat hopelijk de laatste spuit zijn van mijn hele leven!!!!!!!!!! (wat ivf betreft dan)

Liefs Sandra

Geplaatst

@Danielle spannend weer eindelijk beginnen he. Hoe werkt dat met hormoonpleisters?

@Sylvie ah nee wat jammer. sterkte als het echt doorzet..

@vriezen ik had de laatste dag ook wel wat 'meer' gevoel in mn buik door de pregnyl, hopelijk morgen gewoon de TP hoor!

alle andere dames die meelezen en wachten, hou vol en succes!

Geplaatst

Hi meiden,

Beter toch rustig aan doen ook al voel je jezelf nog zo goed....wat was ik zielig gistermiddag, knapte tegen de avond en na de nodige pijnstillers weer een beetje op ;-( wish je hebt gelijk hoor....

@ vriezen doe idd maar rustig aan

@ witje, succes morgen!! en daarna niet gaan lopen wandelen en zo ;-)

Geplaatst

Spaatje de punctie is vrijdag en ik zal die middag wel moeten lopen helaas. We hebben een bezichtiging in ons nieuwe huurhuis en dat kon alleen die dag jammer genoeg. Maar we nemen een vriend mee die helpt met opmeten van de ruimtes e.d. dus ik hoef alleen maar de maten op te schrijven. Daarna duik ik voor een aantal dagen in bed/ op de bank en laat me verwennen want mijn mannetje heeft volgende weer de eerste 3 dagen hele lange werkdagen dus heb ik ook heel veel tijd om lekker rustig aan te doen na de tp maandag!!

Liefs Sandra

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties wat betreft de kosten van Pregnyl. Dat valt me dan heel erg mee!

Vriezen,

Hoop met je mee dat je geen overstimulatie gaat krijgen en dat de tp door zal gaan!

Succes!

Sylvie,

Neeeee, toch!

Je kent je lichaam zelf het beste, klote als het door gaat zetten.

Sterkte!

Witje,

Succes met de Pregnyl vanavond!

Ik ga zo naar de gyn.

Ben benieuwd.

Gisterenavond was er een tweede streepje te zien op de ovulatietest.

Een kijken of dat er een mooie grote follikel aan het groeien is en dat het Bms ook goed is.

Geplaatst

silvia

das balen,maar heb je buikpijn ofzo,en wanneer mocht je testen

ik zit nu op wd 6.duurt nog wel lang hoor tot de test datum,maar ik hoop dat dit lange wachten word beloond met een mooi positieve test

liefs janine

Geplaatst

Meiden,

Ik heb een follikel van 1.8 dus ik mag vanavond om 23.00uur de Pregnyl spuiten.

De gyn heeft meteen met het lab. in Genk gebeld.

Vrijdag is dag 0.

Zondag worden wij door het lab. gebeld hoe laat maandag 4 okt. de tp is.

Ik vind het spannend en ben enthousiast tegelijk!

Janine,

Wachten duurt zooooo lang he!

Succes nog!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden