Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sharon, zo willen ze alles in de gaten houden moest ook pregnyl bijspuiten. Vind te wel prettig weet je toch meer op je nod.

Gr suus

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt lieve meiden,

heb net ook even zitten uithuilen bij de buuf, lucht wel even op. De rest van de week moet ik gewoon werken dus weer afleiding. Zal wel veel broekloeren worden!

Kissie Mia

Geplaatst

@ Witje: even inbreken, maar ik wil je nog even bedanken voor het extra zetje om zeker wèl naar Gent te bellen om te kijken of we niet eerder door konden met de volgende ivf (eerder dan februari). Vandaag weer gebeld en ze hebben een gaatje in november! Haha: meteen vandaag met de pil gestart. Super hè?

@ iedereen die wacht: heel veel succes meiden

Geplaatst

hoi allemaal

heb net een brief gekregen van het erasmus en heb nog 3cryo's er was er weer 1 afgevallen maar toch nog 3 die goed genoeg waren..

hoop dat ik die niet nodig zal hebben maar we gaan nergens vanuit...

@mia duim voor je dat je gewoon een posi test hebt.. sterkte valt allemaal niet mee..

liefsssssssssss

Geplaatst

@Wish: Ik hoop dat deze laatste 2 cryootjes jullie alle geluk van de wereld zullen brengen.

@Mia: Wat een moeilijke tijd voor je meid.

Ik hoop iig dat je binnenkort een positieve test in handen zult hebben.

Heel veel succes nog deze laatste wachtdaagjes.

@Angel: Fijn meid dat je nog 3 cryootjes achter de hand hebt.

Hoop dat je ze voorlopig niet nodig zult hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

ik weet het even niet meer, heb de hele tijd het gevoel dat ik moet plassen en rugpijn.. ik heb het gevoel dat mijn ongi door gaat breken:helluup:...

Geplaatst
@ Witje: even inbreken, maar ik wil je nog even bedanken voor het extra zetje om zeker wèl naar Gent te bellen om te kijken of we niet eerder door konden met de volgende ivf (eerder dan februari). Vandaag weer gebeld en ze hebben een gaatje in november! Haha: meteen vandaag met de pil gestart. Super hè?

@ iedereen die wacht: heel veel succes meiden

Jett wat een goede nieuws zeg!

Veel succes me deze poding!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Heb daarnet de uitslag van het bloedonderzoek weer gehad en het is een mooie stijging:

HCG 352

Oestradiol 2918,5

Progesteron > 56

Ik voel vandaag bijna niks heel af en toe een krampje en borsten zijn gevoelig maar dat is zoiezo altijd met de bolletjes

Groetjes suus

Geplaatst

@Sharon: Wat is het moeilijk he meid dat wachten. En dan nog al die symptomen die je lichaam afgeeft........... die kunnen je zo in de maling nemen. Komt allemaal door de Utrogestan.

Wanneer mag je precies testen? 25 oktober zeker?

Ik zou zeggen........... hou nog even vol meid of als je het al aandurft om eerder te testen..............?????

Heel veel succes en geduld nog met deze laatste wachtdaagjes.

@Suus: Geweldig meid zo'n mooie stijging van je Hcg.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

ja het is echt heel erg. ik dacht ook al wat bruine afscheiding te zien, beginnende menstruatie misschien? het weekend wil ik wel testen mocht het niet doorzetten, dat kan toch wel?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik lees iedere dag met jullie mee maar probeer er niet zoveel mee bezig te zijn vandaar dat ik weinig reageer, toch ontkom ik er niet aan om een vraagje te stellen.

Ik zit nu op wd 5 en gebruik ook Utrogestan, ik heb alle bijwerkingen al gelezen maar hoe iets op te lossen lees ik weinig. Ik eet de laatste dagen vrij veel, en schrik niet maar heb gisteren eigenlijk drie warme maaltijden gehad, zuurkoolstampot, smiddags bloemkool en s'avonds krieltjes met varkenshaas, echter mijn buikje die ik normaal nooit heb blijft groeien al de laatste drie dagen, Ik kan van boven van alles erin stoppen maar er komt weinig van beneden eruit, nu blijkt dit een bijwerking te zijn van de bolletjes maar hoe los ik dit zsm op?? Wat kan ik nu het beste nuttigen om hier vanaf te komen want zie zoveel tips op internet dat ik niet weet waar ik juist aan doe. Ikga ervanuit dat mijn opgezette buik van het eten komt heb verder namelijk nergens last van, alleen als ik hoest of iets dergelijks dan doen mijn eierstokken nog steeds flink pijn, maar dit is niet iedere keer zo. Vandaar dat ik denk dat het een darmprobleem is. Misschien dat een van jullie dit ook al eens ervaren heeft en mij de juiste tip kan geven.

Alvast bedankt!

groetjes Propje

Ps. Als jullie mij willen verwijzen naar een ander topic waar ik antwoorden kan vinden, vertel er dan even bij onder welk topic, dit omdat ik laatst verwezen werd naar een ander topic ivm mijn vraagstelling maar heb gezocht tot ik een ons woog maar tevergeefs. Dank jullie wel.

Geplaatst

Suus, geweldig! Gefeliciteerd! Lekker een bankje doorschuiven! Das een goed bankje hoor!

Propje, bij mij hielp roos vicee laxo heel goed! Dat is met pruimen, bij de supermarkt te koop!

Sharon, herkenbare onzekerheid. Ik hoop dat het bruin geen rood wordt! Mag je maandag testen?

kissie Mia

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, ik wacht nog even met de ticker totdat ik een goeie echo heb gezien. Jullie ook allemaal heel veel succes he.

Geplaatst

@suus mooie stijging gefeliciteerd

ik heb net iets geks gedaan heb een test gedaan wilde wel eens weten hoe het zat mee de pregnyl hoelang het posi zal blijven

was gewoon nieuwschierig. meestal is het zo rond de 7 a 10 dagen zeggen ze maar wilde het zelf met me eigen ogen zien van de week doe ik er nog 1.

klinkt miss een beetje raar maar ja had er gewoon zin in hahhha

liefsssssssss

Geplaatst

jaaaa hahahah maar ik weet waarvan het is. en dan moet ie van de week lichter zijn en mocht ie dan begin volgende week weer donkerder worden weet ik dat het niet meer daarvan is...

liefssssssss

Geplaatst

hallo lieve meiden

ik volg jullie bankje nog steeds hoor!

Suus, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, een erg mooi stijging, top!!! op naar de echo!!

Lieve Mia ik herken je gevoel precies, geeft niets, geef er gewoon aan toe, je hebt alle reden om boos te zijn, en op wie, maakt niet uit!!! het is zo ontzettend oneerlijk!!!!

Ik hoop dat het eea. je oplucht en dat je de positieve gevoelens weer terug gaat krijgen, ik duim ontzettend voor jullie!!!

Angel, wat een goed nieuws, 3 cryo´s ik hoop dat je test overmogen donkerder is!!!

Propje, je kan eens proberen om je stoelgang op gang te krijgen met vers fruit in de ochtend en dan met name kiwi, lastig die verstopte darmen.

liefs

Babeth

Geplaatst

@meiske hoop het ook maar ik mag pas over een week eigenlijk testen...

nog een maandje voor jou en dan mag je weer beginnen heel veel succes gewenst

liefssssssssss

Geplaatst

Suus, gefeliciteerd !!!

Propje, ik zat net nog te denken, dat ik de laatste dagen zo slecht naar de wc kan. Dit heb ik echt nooit, maar nu wel. Vorige keer bij een volledige behandeling het ik van mijn arts Lactulose gekregen, dit gebruik ik nu weer (kinderhoeveelheid) en ik moet zeggen dat het helpt. Dit kan je zonder gevaar gebruiken. Maar net wat Babeth zegt, vezelrijk eten helpt ook vaak goed. Wat Mia aangeeft over Laxo van Rosvisee heb ik eerlijk gezegt nooit gebruikt. Maar kan ook wellicht goed helpen.

Alleen gebruik ik nu geen mutsenbollen, dus daar kan het bij mij niet aan liggen. Maar waar dan wel aan!!! Ik zit inmiddels op WD 4 (pas) Pffff, al die onzekerheid weer .........

Geplaatst

Suus van harte gefeliciteerd ook voor de andere dames die zwanger zijn,

ook wil ik de anderen die nog moetten testen heel veel succes wensen

bij mij was deze poging mislukt 't was echt balen ik had er zo op gehoopt

en had er zo'n goed gevoel bij maar tjha...

ik wens de dames bij wie het niet gelukt is heel veel sterkte en

hooplijk dat we deze keer wel positeif mogen testen.

28 okt heb ik weer eerste fm (voor een cryo)

als de cryo's goed ondooien dan heb ik ongeveer midden november een terugplaatsing.

liefst Marie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden