Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze woog bij geboorte 3245 gr > laagste gewicht 2970 gr . nu na 4 weken 3890 > 645 gr. gegroeid dus.(v.a geboortegewicht)

Zat nu mooi op de lijn.

Lengte 53,5 cm. Wat dat bij geboorte was ..geen idee.

Zo heb de boel snel aan kant gemaakt hier en duik nu ook lekker in bed met was leesvoer , beetje tv kijken op bed en als straks om 12 uur de voeding weer geweest is dan even lekker de oogjes dicht hier.

bye bye

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annie hier is het een beetje het zelfde. De ene keer drinkt hij een fles van 140 dan weer 120 dan weer 100 het wisselt erg. Maar hij was goed gegroeid. Hij weegt nu 4490 gram (geboorte was 3275) en lengte 54 cm (geboorte was 50cm) dus dat gaat prima.

Na vorige week echt een huilweekje (5weken schijnt dat erbij te horen) gaat het nu weer beter.

Maar jij bent echt nog veel bezig met voeden zeg manon. Echt knap dat je het vol houdt. Vooral ook 's nachts. Onze bink heeft vanacht weer heerlijk 7uur doorgeslapen!

Moet zo voor na controle naar de verloskundige.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Manon jullie F@bi is ook goed gegroeid zeg! Vooral met borstvoeding heb je geen idee natuurlijk hoeveel ze binnen krijgt, al merk je het natuurlijk ook wel aan dr. Dan zijn zulke inloopweeguurtjes wel mooi hoor. En ben je vandaag een beetje bijgekomen van alles? Heftig hoor dat ze om de 2 uur komt, overdag misschien nog wel te doen maar ook de nachten pfff....heftig..Hoop voor je dat je er snel weer wat regelmaat in hebt en dat ze zich om de 3 a 4 uur gaat melden, want dit put je uit. Ook omdat je nog een zoon hebt rondlopen....

Peggy jullie s-t-a-n is ook behoorlijk gegroeid. Heerlijk is dat dat het allemaal goed gaat. En de nachten zijn ook prima zie ik. 7 uur netjes hoor. Jesse heeft dat ook een paar keer gedaan maar nu is het eigenlijk 's nachts rond de 5, 5 1/2 uur dat hij zich meld. Ach op zich ook nog wel prima. Zijn laatste flesje krijgt hij dan rond half 12 en dan is het al bijna ochtend als hij zich meld, dus mag ook niet klagen hoor. En idd Jesse drinkt dus ook onregelmatig. Ene keer flesje leeg en soms idd redt ie ook net de 100 cc.

Hoe was je nacontrole bij vk?

Geplaatst

Altijd fijn om hier wat erkenning te hebben!

Nacontrole was opzich goed, maar er zit wel van de knip een bobbeltje,litteken weefsel, en als dat over 5weken niet weg is zou dat door de gynaeceloog moeten worden weg gehaald. Hoop dus dat het an wel weg is! Heb ik weer..

Ik ga nu een draagzak en babyhangmatje ophalen schijnt goed te werken tegen krampjes. Ben benieuwd.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi dames,

mn vriend is weer thuis! Door het goede en snelle handelen is er uit de mri en duplexscan gebleken, dat er waars geen restgevolgen zullen zijn!

Wat heel wonderlijk is, aangezien het er vorige week naar uitzag dat ie Cas nooit meer zou kunnen optillen of zien of wat dan ook.

Heel blij dus hier en dankbaar! Nu rustig aansterken en genieten van ons Casje!!!

Fijn om te lezen dat het met alle beebs goed gaat!

Hier heb ik echt een hongervogel, ik ben vanaf gisteren naar 185 cc gegaan omdat zn buikje echt rommelde na 3 a 4 uurtjes.

Nu komt ie....jawel... een half uurtje later en alle flessen gaan leeg tot de laatste druppel.

Hij groeit vooral in de lengte, bijna alle kleinste kleertjes hangen nu te kort maar zijn wel breed genoeg.

Hier ook jengeluurtjes, vooral in begin van de avond zo net na het avondeten. En dat kan soms duren tot dat we naar bed gaan, niet constant huilen hoor, maar wel klaar wakker en snel ontevreden, hij wil constant bezig gehouden worden lijkt wel.

Maar goed, dat is opzich heerlijk dus komt goed.

Groetjes Sabke

Geplaatst

Sabke wat ontzettend goed om te lezen dat je vriend weer thuis is en dat alles er goed uit ziet en dat hij er dus weer helemaal bovenop komt. Vreselijk om vorige week dit te moeten meemaken en te moeten horen dat hij misschien jullie Cas niet kon optillen, opgroeien oid. Vreselijk kippenvel, maar gelukkig gaat het nu de goede kant op en kunnen jullie weer op die roze wolk gaan klimmen en heerlijk gaan genieten van jullie Cas.

Misschien is het een optie om voeding voor hongerige baby's te gaan gebruiken voor hem? Weet niet hoor of dat zou helpen, maar het is een idee.

Hier heb ik vandaag nutriton gekocht johannesbroodmeelpit. Sinds een kleine week spuugd Jesse veel en niet een beetje maar halve flesjes komen er gewoon weer uit. Dus heb dat nu gehaald. Vanmiddag voor het eerst door voeding gedaan, maar hij is de hele middag al huilerig, denk dat ie weer last heeft van krampjes. Nu slaapt ie eindelijk. Spugen deed ie na het flesje eigenlijk niet meer.

Klinkt niet erg fijn Peggy, bobbeltje, littekenweefsel. Hoop idd voor je dat het over 5 week weg is.

Geplaatst

Sabke, wat fijn dit goede nieuws. Rustig aan en geniet lekker van jullie Casje! Het leven is kostbaar. Af en toe vergeten we weleens om daar bij stil te staan. Maar door dit soort dingen word je weer met je neus op de feiten gedrukt. Gelukkig dat alles goed komt! Geniet, geniet en geniet!!!!

Fijn dat alles goed was Peggy, alleen erg vervelend van dat litteken weefsel. Ik ben bang dat ik dat ook heb. Er zit nl op 1 plek ook een soort bobbeltje en het trekt daar nogal. Ik ben niet geknipt maar wel ontzettend ingescheurd. Duimen dat het met een paar weken helemaal weg trekt.

Annie, spuugde Jesse elke fles? Charlie spuugt ook nogal eens maar niet iedere voeding.

Geplaatst

Hoi Manon het kunnen ook regeldagen zijn waardoor ze zoveel komt eten. Mijn dochtertje kwam ook dagen om de twee uur. Nu na bijna vijf maanden komt ze om de 3 a 4 uur. Groetjes

Geplaatst

Annie..ben idd lekker bijgekomen gisteren. ff heerlijk geen gesjees heen en weer van en naar school.

Gisteren ging t voeden weer goed..zodra ze 1 borst had gehad en in slaap dreigde te vallen dan ga ik verschonen en word ze weer wakker door de natte doekjes en heeft ze de ogen weer mooi open..hup dan de volgende borst en nu dronk ze dus weer voldoende. Gisteren een keer 5,5 uur en daarna 4 uur..ik had dus een betere nacht vannacht.

Hoop dat ik ook snel Peggy achterna kan met 7 uur..ben er bang voor..borstvoeding is toch lichter verteerbaar dan fles dus denk niet dat ik dat snel haal. Heerlijk Peggy zón nachtrust. Hoop voor je dat t littekenweefsel vanzelf wegtrekt.

Sabke wat fijn te lezen dat je vriend weer thuis is. Jullie zijn er mooi op tijd bij geweest dan..had heel anders kunnen aflopen.

Ben erg blij voor jullie ..laat m nog maar mooi heel erg kalm aan doen.

Marchan..de regeldagen ken ik hahaaa..pff erg vermoeiend. Ze heeft idd bij rond de 10de dag dat gehad...als t goed is komt dat bij week 6 weer en dan rond 3 maand.

Ze is vandaag precies 4 weken dus dat zal m niet zijn.

Nee ligt er puur aan dat t nu tijd is voor 2 borsten per keer..1 helemaal leeg drinken en dan de ander aanbieden. Dit kwam er niet van omdat ze telkens te moe was en in diepe slaap viel..gevolg vroeg weer wakker omdat ze trek had..logische verklaring dus. Nu dus t trucje van tussendoor verschonen zodat ze wakker "schrikt"van de koude natte doekjes en dan snel weer verder voeden. Afgelopen nacht ging dat dus erg goed zoals ik al eerder schreef.

Geplaatst

marretje: Jesse spuugde eerste helemaal niet veel, zo nu en dan bij een boertje, wat erbij hoort. Maar sinds kleine week echt behoorlijk. Het was niet ieder flesje, maar het werden er wel steeds meer, waardoor hij zich ook weer eerder melde omdat ie honger had. Ik doe er niet veel doorheen hoor. Op 100 ml voeding mag je 2 tot 4 afgestreken schepjes doen, net hoe dik je het wilt hebben. Ik doe op 165 cc voeding 2 schepjes/2 en halve schepjes en dat gaat ook prima. Hij spuugd nu niet meer en het is nu gewoon iets dikker maar niet te dik. Hij meld zich gewoon weer om de 4/ 4 en half uur overdag en 's nachts zo'n 5 en half uur. Nou prima. Want hij moet er ook niet teveel last ed van gaan krijgen. Geloof dat ie gistermiddag gewoon wat huilerig en jengelig was en viel het met de krampjes wel mee. Gisteravond was die lekker rustig.

Ik hoop voor je dat het bobbeltje ook snel verdwijnd....zulks soort ongein is niet fijn. Heb gister toch ook maar even conrole uitgeoefend daar beneden hahaha...geloof dat bij mij alles wel rustig is.....

Manon klinkt goed voeden om de 4/5 uur. Gelukkig heb je dr snel weer regelmaat in gevonden en dat van dat verschonen tussendoor, slim bekeken. Ja zo moet je even wat gaan ontdekken he...

daag

Geplaatst

Annie, dank je wel. Ik ben vandaag op het cb geweest en het er ook nog even over gehad en ze hebben het me daar ook aangeraden. Het is niet noodzakelijk omdat ze goed groeit. (iets boven de curve) Maar het is wel prettiger als ze niet spuugt. Ik blijf haar nl verkleden omdat ik niet wil dat ze in die natte kleren blijft liggen.

Wel fijn dat onze kindjes allemaal zo goed groeien! Charlie was vorige week 3990 en nu 4345 dus weer goed aangekomen!

Manon, hopelijk blijft de regelmaat er een beetje in. Ben jezelf ook een stuk uitgeruster, zeker met die kleine man ook nog om je heen!

Geplaatst

Marretje

Jesse was ook goed gegroeid dus dat was idd ook niet zo de reden, maar idd het verschonen. Had ik hem net schone kleren aangedaan, flesje, vervolgens kon hem weer gaan verkleden, want je laat hem idd niet in natte kleding liggen. Maar het helpt tot op heden goed bij ons. Hij spuugd eigenlijk niet meer.

Hoop dat het bij jullie ook werkt. Ze groeit mooi zeg jullie meisje...heerlijk

ik ga nu mijn bed opzoeken

liefs

Geplaatst

hoi hoi

ik zie dat iedereen aan het zoeken is in het voedingsschema of wellicht ondertussen al gevonden is!

Hier ook nog niet echt een schema wel zo tussen de 3 en de 4 uur maar soms ook langer.

ik heb Noa woensdag gewogen en ze woog 3720 gr Noa groeit dus lekker hihih

Ik vind het wel leuk dat ze zo lekker groeit op mijn borstvoeding, byzonder toch!

liefs claudia

Geplaatst

Wat is het fijn om dit te delen! Lees dan ook dat jullie allemaal met de voeding de ene keer dat het goed gaat en de andere keer weer minder.

Hier even een paar dagen flink getobd. Hij dronk steeds halve flesjes en het gevolg was dat tie dan al na 2 uur weer kwam om de rest in te halen.

Sinds vandaag eindelijk weer beter. Hij drinkt zn fles op en komt om de 4 uur.

Ik kan jullie ook echt een draagzak aanraden. Onze bink vind het tot nu toe heerlijk. Ik heb hem pas net dus nog echt uitproberen. Maar een half uurtje na zn voeding als de krampjes beginnen doe ik hem in de draakzak en loop wat rond en hij valt heerlijk in slaap. Zo schattig hij zit er als een kikkertje in.

Niet alle baby's zullen het lekker vinden, maar onze vent vind het wel lekker zo tegen mama aan.

Meiden allemaal fijn weekend!! Sab fijn om te lezen dat je man weer thuis is. Sterkte en rustig aan!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi dames,

onze cas vindt het ook heerlijk in de draagzak. Maar dan wel goed bewegen, stilzitten is niks!

Hij vindt zowiezo alles wat wiebelt heerlijk.

Hij is overdag echt de ideale beeb, maar 's avonds....drama..... wakker en jengelig en wil echt niet slapen voor een uur of 2300 of 2400.

Best lastig maar blijkbaar had ik zelf ook mijn huiluurtjes toen ik zo oud was.

Die voeding blijft lastig vinden jullie dus ook. Hier gelukkig niet echt een spugertje, heel af en toe net de laatste slok.

Ik denk dat ik Cas teveel geef, maar hij vraagt er echt om en anders hoor ik echt zijn buikje borrelen van de honger.

Hij woog 2 weken terug 4300 en nu 4900. Dus hij gaat als een speer! Vooral in de lengte, alle pakjes worden te kort maar hij zwemt er nog wel in qua breedte.

Succes weer!

Geplaatst

Inderdaad fijn om dat zo te delen. We zitten toch allemaal met dezelfde onzekerheidjes.

Sabke en Peggy, wat voor draagzak hebben jullie?

Annie, hier draait de wasmachine echt overuren! Maar ik heb het vandaag gehaald en hoop dat het vanaf nu ook beter gaat!

Geplaatst

Hoi hoi,

Jullie hebben t over draagzakken...zijn dat echt al draagzakken of van die tricoslen gevallen?

Ik heb beide wel..maar dacht dat in een draagzak ze toch pas vanaf een maand of 5 in mogen of heb ik dat nu verkeerd. In een tricotslen of een van die andere draagdoeken wel vanaf geboorte. (ligt aan de houding>liggend of beentjes omhoog opgetrokken.

Zal nog eens een poging wagen of ik er een foto op kan krijgen..foto van vandaag..precies 1 maand...[ATTACH=CONFIG]63[/ATTACH]

Ze zit onder de pukkeltjes momenteel..dat is normaal bij borstvoeding..de hormonen die er nu uit komen van de zwangerschap..onze zoon had t ook bij 1 maand..net een pubertje..pukkels met witte kop er op ook nog ..he bah...

Ach gaat snel weer over ;)

Geplaatst

Ruben zit ook onder de pukkeltjes in zijn gezicht ondanks dat hij geen borst- maar flesvoeding krijgt, het ziet er niet uit maar goed ze trekken inderdaad vanzelf wel weg.

Ik heb toevallig vorige week een draagzak gekocht via Marktplaats (wilde niet gelijk zo'n duur ding kopen zonder dat ik wist of het iets zou zijn of niet), zo'n lodger shelter. Die kun je gebruiken vanaf de geboorte (min. 3,5 kg) staat er bij. Maar ik kan Ruben er dus echt nog niet in meenemen hoor. Nu was Ruben de laatste keer ook pas 2800 gram dus inderdaag nog iets te klein, hij zakt er echt helemaal in weg. Ik weet nog niet of ik hem wel zo fijn ga vinden. Ruben vind het wel heerlijk om in te liggen, lekker warm, hij was gelijk vertrokken naar dromenland. Ik dacht dat het wel handig zou zijn als je even naar de stad gaat om een paar boodschapjes te doen dat je dan niet met alles hoeft te slepen. Heb ook wel gedacht aan zo'n doek maar dat lijkt me dan weer net teveel werk om die even snel om te doen. Kan wel als je lopend gaat maar als je met de auto weg bent en je moet op de plaats van bestemming dat ding nog om gaan knopen??

Ik ga dus even meelezen hier en kijken of anderen nog tips hebben.

P.s. mooie foto trouwens Taurus. Wat hebben we toch allemaal van die lekkere scheetjes als kindjes ;-P hahaha

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb ook een draagzak via marktplaats gekocht. Wilde toch eerst kijken of hij het wel wat vindt. Sommige kinderen vinden het niks. Maar onze vent vind het heerlijk. Gister ging die ook mega huilen 's avonds dus maar weer in zn zak gedaan en ideaal! Wij hebben er ook een voor buiten daar zit hij dan rechtop in. (mag je gebruiken vanaf 6 weken) en dit is zn zak waar hij als een kikkertje in kan en je draagt deze om je schouders dat hij tegen je borst aan ligt. Je hebt inderdaad ook van die doeken die je om kan knopen, maar dan zou ik bang zijn dat ik het niet goed geknoopt zou hebben en dat hij er uit valt. Met deze zak kan dat niet.

We gaan nu wandelen het is echt super weer!

Liefs Peggy

P.S. gelukkig nu weer op het normale ritme van 3of 4 uur tussen de flessen!

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi dames, ik heb een draagzak van bebe confort of zoiets.

Heb de dame van het bureau gevraagd of het mocht en aangezien ik een stevige kerel heb, die al ruim 3,7 kilo woog bij geboorte, mocht het. En hij vind het heerlijk!

Niet te lang hoor, gewoon een kwartiertje, even de hond uitlaten en dan lekker weer in bed. Moet er wel bijzeggen dat Cas al vanaf week 1 ongeveer zijn nek recht houdt, wat best sterk is dus al...

Tis zon lekker ding!!!! hahahaha....

Trouwens....vannacht heeft cas maar liefst 8!!! uur achter elkaar geslapen! Wat een feest en toen nog 4,5 uur na een flesje dus we hebben uitgeslapen!

Zijn jullie al jaloers!!!??? hi hi!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Genoeg geschreven hier in paar dagen.

Marretje helpt het johannesbroodpitmeel bij Charlie? Spuugt ze nu ook minder?

Claudia mooi dat Noa zo goed groeit, heerlijk gevoel lijkt me dat en helemaal op borstvoeding, dat is altijd maar weer de vraag he. Gelukkig gaat alles goed.

Ik heb geen draagzak oid voor Jesse. Hij is soms idd wel onrustig na een flesje. Dan is hij een half uurtje volop aan het lachen, echt prachtig, dan smelt ik echt. Als je dan niet verliefd wordt op ons ventje haha!Maar daarna wordt hij wat jengelig. Heb nu een paar keer hem heel stevig ingepakt in een badcape ding en hij valt heerlijk in slaap. Maar zal toch ook eens even neuzen op marktplaats naar iets van een draagzak.

Sabke 8 uur vanacht!! Wow super!!Heerlijk is dat zeg dat je heerlijk kunt uitslapen. Dat redden wij nog niet helaas. Jesse die houd zijn nekje ook al aardig recht. Als we flesje geven en halverwege of aan eind boertje doen. Leggen we hem op de schouder en dan trekt die zelf zijn hoofdje omhoog en zit druk rond te kijken, prachtig! In die paar weken tijd wat hij dan alweer veranderd, het gaat het hard.

Manon wat een heerlijke foto van jullie meisje.

Morgen de eerste afspraak bij cb. Nouja dat we daar heen moeten. Ben benieuwd wat ze van onze kanjer zeggen.

liefs

Geplaatst

Hey dames,

hier gaat het super. Charlie spuugt nu bijna niet meer. Af en toe een mondje, maar dat is niet erg.

Ze heeft al anderhalve dag dezelfde kleren aan :-)

Ook hier hebben we last van pukkeltjes (ook met fv).

Leuke foto Manon!!!! Wat een lekkere hummeltjes hebben we toch en wat treffen we het met het weer. Het is nu wel wat kouder maar zolang het droog is met zo'n lekker zonnetje ga ik weer lekker aan de wandel met de hond en Charlie!

Annie ben benieuwd wat ze bij het cb vonden! Ik moet nog een weekje wachten.

Sabke je maakt ons inderdaad wel jaloers, al moet ik zeggen dat ik weinig te klagen heb , maar bij jou is het wel heel erg super! Geniet ervan!

Geplaatst

hebben jullie af en toe ook van die mini-moppersmurfen?

oh, soms vooral 's avonds, is er niks goed lijkt wel en word ons Casje echt een driftkikkertje!

Zo erg dat ie huilt en heftig zwaait met zn armpjes en beentjes en helemaal over zn toeren gaat. En niet van de buikkrampjes, daar is het dan te laat voor.

Heb al wel ontdekt dat als ik huilgeluiden maak net als hem, dat ie dan stiller wordt. En heel vreemd kijkt....haha!

By the way, die 8 uur.... t was ook te mooi om waar te zijn, vannacht waren het er maar 4,5....

Geplaatst

Hoi Hoi,

Nou vanmiddag bij Cb geweest. Nou ons mannetje groeit echt als kool...jemienee. Hij woog nu 4240 gram en 54 en halve cm lang. En dat voor 5 en halve week oud. (geboorte 3000 gram en 50 cm) dusja,....alles gaat goed dus. Ontlasting gaat de laatste dagen alleen wat lastig. Denk dat het door het johannesbroodpitmeel komt. Heb vandaag steeds maar 1 schepje gedaan, en het spugen viel mee....hoop dat het gauw weer komt, want daar krijgt ie ook krampjes van en het ging zo goed.

Sabke jammer dat het doorslapen niet van lange duur was. Wij hebben ook een keer een nacht gehad van 7 en half uur...de nacht erop was drama.....ach komt vanzelf....het bied iig perspectief!

Marretje mooi dat het jbpm helpt. Niks aan als je ze steeds moet verschonen.

zo weer visite dus ga weer

liefs

Geplaatst

Hey !

Weer een fijn nachtje..pfff..mevr.meld zich voor een voeding...haal haar uit bed..leg haar neer in ons bed..tit er ût...knor knor..mevr. slaapt weer.

Natte doekje in hals, kietelen onder de voeten..blazen in t gezichtje..niks helpt.

Hup weer in eigen bed gelegd zo van jij maffen..ik maffen!! soms een uurtje soms 10 min...weer t zelfde verhaal.

Gevolg weer om de 2 uur vannacht. Nou ja 1 zón nachtje trek ik wel maar vandaag moet t wel weer anders.

Pukkeltjes..klopt heeft ook niks te maken welk soort voeding..komt gewoon door de zwangerschapshormonen...

Lijkt wel een grindtegel !

Marjon..is idd erg ingewikkeld zón tricotslen. Even jezelf inwikkelen zo als je uit de auto komt is voor mij ook niet weg gelegd...helemaal die lange uiteinden..sleep over de grond..lekker als t geregend heeft. 28oo gr..ahh is wat..je hebt lang baby aan hem zo.

Sabke..die Cas is een lekkere slaapertje ! Heerlijk zeg zón nachtrust!

Hoe gaat t nu met je vriend?

Marretje..lekker nu t weer he om aan de wandel te gaan. Droge lucht eindelijk en niet dat klamme. Gisteren ook zoon opgehaald met kinderwagen van school.

Tjong wat een attractie voel je je dan..allemaal..oh even kijken hoor...enz enz.

Vandaag met de tricotslen proberen. Vanmiddag gaan de kleuters hier in t bos wat doen. Echt op loopafstand dus nu maar eens de slen uitproberen weer.

Jullie hond niet jaloers op de kleine?

Annie..fijn dat je kereltje t zo goed doet. Sneu die krampen he..je kunt zo weinig doen als ze t hebben..ja beetje buik masseren maar dan houd t ook snel op. Op de buik op de arm vind ze hier t fijnst dan maar dan nog schiet t er zo in soms. Gebalde vuistjes..flinke karatetrap ..ohh sneu!

Jij ook nog steeds visite..hier ook zo af en toe. Moet zeggen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben..wel gezellig hoor maar toch denk ik maar dat ik haar vanaf nu gewoon boven in bed laat liggen. Iederekeer laat ik haar dan nog even in de box liggen als er iemand komt...maar vind t wat onrustig zo.

Jij bent ook even lekker gemaakt dus met 7 uur..haha J-esse zei zeker grapje..de dag er na ;-) ..idd komt vanzelf en dan schrikken we er van en liggen we wakker in bed te wachten...wanneer kom je nu?

bye bye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden