Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van harte manon!

Balen poppie hopen dat deze nacht beter gaat.. Heb je al dentinox in huis gehaald.. dat kun je op het tandvlees doen en verzacht.

Ik ben niet zwanger hoor.. want ik ben gewoon ongesteld geworden. Wel vandaag naar de fysio geweest. En die kwam echt tot de conclusie dat het spanningshoofdpijn is.

Inderdaad je schoonmoeder het raam uit manon hahahahaha daar hebben we nog wel de nodige discussies over... gek mens is het, maar moet het er maar mee doen.

In mn nek zit het behoorlijk vast. De fysio heeft flink gemasseerd.. nu dus wel wat meer hoofdpijn, maar dat is altijd als ik er net ben geweest. Vrijdag weer terug.

Verder ga ik nog 1 maand de pil slikken en dan stop ik ermee.(heb dan ook geen pilstrips mee in huis) Las in de bijsluiter dat je ook hoofdpijn van de pil kan hebben dus misschien heeft het daar ook mee te maken. Dan is s-t-a-n 9 maanden en dat wil niet zeggen dat we er meteen voor gaan hoor.. maar dan zien we wel.. We weten allemaal hoe moeilijk het is om zwanger te raken..

Ik zou het mooiste vinden als ik in september/oktober weer zwanger zou raken.. maar we doen het rustig aan hoor.. we gaan er de komende maanden niet actief mee bezig zijn. Mn man is dus toch van gedachten veranderd...

Fijne avond nog!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Thanx dames voor de felicitaties. Heb vandaag verjaardag samen met zoonlief gevierd. Beide goed verwend.

Ook weer blij dat we t gehad hebben. Nu nog en kinderfeestje maar dat besteed ik wat uit en doen we buitenshuis dus

weinig omkijken na. Nog een tractatie bedenken voor op school volgende week...wel een lange nasleep zo..ben blij als t weer achter de rug is..ben niet zón verjaardags mens.

Peggy..ik k

had tijdens pilgebruik ook meer last van hoofdpijn..vooral rond menstruatie van die zeurderige pijn achter de ogen.

Ik slik van me leven geen rommel meer..genoeg hormonen gehad en waarvoor denk je dan achteraf...

Toch leuk dat je man van gedachte is veranderd..wel leuk hoor een broer of zus te hebben. Als ik zie hoe ze hier op elkaar reageren..die kleine ook op haar

grote broer...echt genieten!

Poppie..weer wat beter geslapen? Heeft hij er echt veel last van?

Ik slaap nog steeds niet...elke nacht wel een min. van 6 keer er uit ;-(

Mevr. is niet hongerig of zo maar wil gewoon bij je zijn lijkt wel. Leuk moeder voor de gezelligheid wakker maken..pfff

Ze heeft geen last van haar tandjes want overdag heeft ze nergens last van. Ik troost er even..speentje..som de borst een paar slokken en dan slaat ze weer verder.

Heb ook wel geprobeerd haar te laten huilen en dan om de aantal min alleen heen de speen er in en weer weg maar dan blijft ze maar vol houden...

gevolg gestrest kind en moeder die blijft lopen en helemaaaal geen slaap krijgt. Komt een tijd dat ze helemaal door gaat slapen ..haha maar wanneer..ben er wel aan toe haha.

bye bye

Geplaatst

heb zeker al dentinox in huis, en al veel gesmeerd.

maar eindelijk is er nu het eerste puntje door van zn 1e tandje, jippie!!!

maar heb het idee dat nr.2 ook hard onderweg is, pffff, wat een ellende hahahahaha, maar hoort erbij hé.

Manon fijn dat de verjaardagen goed gegaan zijn, hopelijk ook met je schoonmoeder haha.

en idd. kinderfeestje kun je beter buiten de deur houden.

en troost je.....wij moeten er ook nog iedere nacht uit, ook niet om te eten, maar dan ligt hij weer onderste boven of dwars in z'n bed, en hij stampt zo hard met zn voetjes, genoeg schrammen ook erop nu, dat hij het uitschreeuwt vd pijn....grrr.

wanneer leert hij daar nou eens van.....

maarja, ik zeg maar steeds, als hij 18 is zal het wel over zijn!

hopelijk eerder, dat is mooi meegenomen haha.

hier weer eens de maandelijkse ellende, baal, altijd zoveel pijn.

nu lekker op de bank in mn pyama onder de deken met een lekkere kop thee.

straks komt mn mannetje thuis van het werk, duurt nog wel ff, en dan hopelijk snel naar bed.

XX

Geplaatst

http://www.babysale.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1228&category_id=104&option=com_virtuemart&Itemid=1251&lang=nl&gclid=CN7a9fmq0KgCFUNJ3godlkpRhQ

http://www.prenatal.nl/shop/Slapen-Veilig-in-bed/Safe-t-sleep-Safe-T-Sleep-Slaapwikkel-39890.htm?id=39890

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A204104%3Bly%3A503758%3Bkw%3Asafe%2520sleep%3Bosi%3A2&ig=1&ppu=0&postcode=8022AJ&p=2&ps=20

Poppie..waarom probeer je deze niet.

Ik heb er 3 in de kast liggen..allen van marktplaats gekocht toen( vind ze nl best duur voor zón korte tijd dat je ze gebruikt) met onze zoon...die lag ook door t hele bed heen.

Straks als ik F@bi laat "afkicken "van haar bakerzak dan laat ik haar ook eerst in de safety sleep slapen. Ze wil zich nu al wel eens omdraaien in de bakerzak en wel..

tijd dus eigenlijk om haar uit de zak te wennen....maar zie er zo tegen op...dan word t helemaal een slapeloze nacht. Ze gaat dan zwiepen met haar armen en houdt zich zelf wakker...en mij ook. Zón wikkel vind ik ideaal...fijne gedachte dat ze niet op haar buik kan komen.

Soms denk ik wel..misschien slaapt ze wel beter op haar buik (doe ik ook haha) maar t is nog te gevaarlijk lijkt me.

Leuk he poppie..t eerste tandje...zón eigenwijs gezicht als die onder !tandjes er zitten ;-)

Sterkte met de maandelijkse ellende

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier komt volgens mij een boventandje door. Zie wat wits onder het tandvlees en zit ook constant met zn handjes in zn mondje. We zullen zien, heb (nog) niet het idee dat hij er last van heeft.

Hier de hele week erg last van de rug. Onderin bij mijn billen. Is altijd al een zwakke plek, maar deze week is het echt bingo. Verkeerd tillen uiteraard, maar soms wil het gewoo niet anders. Jesse uit bedje halen, box, dan moet ik wel met de rug tillen omdat ik ook niet zo lang ben. En vriendlief zit nog steeds thuis, en kan nog steeds weinig met Jesse doen, dus ik moet wel. Ach even doorheen.

Ik had gisteren ook wat. Ik ga nu tijdelijk met mijn auto naar het werk, omdat ik Jesse nu 's morgens moet wegbrengen en ophalen 's middags. Hij staat dan in de parkeergarage onder het werk. Een erg nauw ding met allemaaal betonnen pilaren. Gisteren een erg drukke dag gehad en had zoiets gauw naar huis. En draai mijn auto uit de parkeerplaats wil verder rijden schuur ik zo met de achterkant van mijn auto langs zo'n betonnen pilaar...schrok me rot natuurlijk. Echt een ontzettend dikke deuk erin met allemaal krassen grrrrr......eigen schuld dikke bult maar baalde behoorlijk.....nouja kijken of er nog iets aan gedaan kan worden.

Poppie gelukkig is het eerste puntje door,ze zeggen dat de klachten dan moeten verdwijnen. Alleen als nr 2 zich ook aandiend moet je helaas nog even.

Manon afgelopen week feestweek gehad dus.. druk druk druk lijkt me...Maar lekker verwend beide heb ik wel gelezen! Maar wat een ellendedat je er 's nachts nog steeds uit moet, dat je dat niet opbreekt..pfff...of je went eraan natuurlijk dat kan ook....Ach het komt vanzelf, al hoop ik voor je dat dat snel is.

Peggy wat vervelend van je nek. Hopelijk helpt de fysio een beetje. Volgens mij moet ik ook maar eens contact opnemen met een fysio voor mijn rug. Kijk jouw man draait lekker snel bij hihi....Ik ben niet meer aan de pil gegaan. Niks noppes. Eerst deden we het keurig met condoom, de laatste maanden niet. Had zoiets van als het dan nu wel zou lukken, hartstikke mooi, maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in. Tuurlijk als ik mocht kiezen wist ik ook wel wanneer ik weer zwanger zou willen worden. September....wordt je kindje in mei geboren...heerlijke periode met verlof. Maar helaas werkt dat niet zo. Wij zien het wel wanneer we daadwerkelijk voor een tweede willen. Denk dat het ergens volgend jaar gaat worden, dat we er bewust weer mee gaan beginnen en ziekenhuis. Tot die tijd vind ik het wel prima zo. Maar wie weet, je kunt snel van gedachte veranderen!!

Het belooft een hele mooie dag te worden. Lekker van genieten

Fijn weekend!

liefs

Geplaatst

Daar ben ik weer....

Nou de eerste afspraak in het ziekenhuis is achter de rug!

We hebben nog 1 cryo uit de vorige IVF poging en die gaan we eerst proberen (als 'ie tenminste goed ontdooit). Dit keer word het allemaal in mijn eigen cyclus gedaan aangezien die nu een stuk regelmatiger is dan voor mijn zwangerschap, dus geen pleisters in mijn geval. Er zijn bij ons overigens geen wachtlijsten dus ik kan naar het ziekenhuis bellen zodra ik weer ongesteld word. Het is nu wel weer spannend hoor! Ik moet namelijk een dezer dagen ongesteld worden dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik over 2-2,5 week alweer een tp heb.

Het is overigens wel een goed overdachte keuze geweest om toch weer redelijk snel te gaan beginnen voor een derde kindje. Het is niet zozeer mijn leeftijd, ben vorige maand pas 31 geworden maar het feit dat we er bij Ruben toch 4 jaar over hebben gedaan om zwanger te worden. Mijn oudste zoon is ook alweer bijna 11...dacht voordat ik mijn vriend leerde kennen dat ik vroeg "moeder af" zou zijn maar dat is niet meer zo. Dat is natuurlijk niet erg maar ik had zelf vroeger niet gedacht dat ik moeder van 2 kinderen zou zijn en misschien straks nog wel van een derde....vind dat toch wel heel bijzonder. Hadden jullie vroeger een beeld voor ogen over moeder zijn en van hoeveel?

Overigens gaat het hier verder allemaal helemaal goed, Ruben groeit super en word als iedereen gezien als Hollands welvaren. Als je dan zegt dat hij een maand te vroeg was geboren en in de coeveuse moest geloven ze het niet eens. Het is ook een superlief jochie, altijd aan het lachen...behalve maandagavond! Is vanaf 21:00 uur aan het huilen geweest en was niet stil te krijgen, geen idee wat er aan de hand was. Ben om 00:30 uur nog in bad gaan zitten met hem, denk dat 'ie daar toch wel iets rustiger van geworden is, uiteindelijk viel hij rond 01:30 uur in slaap (en mijn wekker ging alweer om 05:00 :-( ). Normaal huilt 'ie namelijk nooit dus vond het wel vreemd, misschien tandje nummer 3 op komst? Ruben is overigens een heel andere baby dan mijn oudste zoon toen was. Denk dat ik er bij Ruben toch wel wat strengere regels op na moet houden...pff wat een temperamentvol ventje is het zeg! hahaha

Ik spring ff lekker onder de douche en dan ga ik samen met mijn vriend nog eventjes op de bank hangen en een filmpje kijken.

Voor nu (of zometeen) slaap lekker allemaal en voor morgen een fijne moederdag!!

Geplaatst

Spannende periode marjon... Hou je ons op de hoogte hier!!! Ga natuurlijk heel erg voor je duimen!

Vreemd dat ruben zo huilde.,.. soms zou je willen dat ze al konden praten en je weet wat er is.. hopen maar dat het een tandje is inderdaad.

Vervelend van je auto annie.. als ie nog maar te maken is...

Nog even voor dat er misverstanden zijn/komen.. ook ik weet hoe moeilijk het is om een kindje te mogen krijgen.. het blijft een wonder.. Ik heb ook 6 x iui, 1 ivf en 1 icsi poging achter de rug. Ik wilde alleen zeggen dat ik het komende half jaar, als ik met de pil ben gestopt, we er nog niet 'actief' voor willen gaan.. ja hoe zeg je het anders.

Maar onze kleine man is en blijft ons wonder!

Volgende week weer het normale ritme hier.. vakanties weer voorbij.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Annie..balen van je rug. Heb je de box al op de bodem gezet? Ik zit hier ook mee..zie haar al een paar keer met de hand op de rand als ze op de knieën zit..

denk dat t morgen maar naar beneden gaat voordat er ongelukken gebeuren. Zie me dan zelf ook over 2 weken wel met rug klachten rond lopen.

Kloten van je auto..hoe herkenbaar..moest ergens ook lachen want ik zag mij zelf hier helemaal in terug. Wij hebben een aantal jaar geleden van een buurvrouw een auto over genomen. Hier zat achter in de klep een deuk. Vonden t niet nodig om hem er uit te laten halen. Op een dag verkocht ik een grote leren bureaustoel op marktplaats. Die jongen kwam hem halen en zei dat hij haast had ..hij moest snel terug naar zijn werk. Ik vroeg wat voor werk doe je dan? Hij was net een bedrijf gestart...autoschade herstelbedrijf. Ok..ik vroeg..wat kost mij dat als ik die deuk uit de auto laat halen. Ongeveer 200,- zei hij..ik begin net..ben goedkoop. Ok ik overhandigde hem de 200,- die ik van hem net had gekregen voor de stoel en vroeg...hebben we een deal?

Ok..afspraak gemaakt uitdeuken en spuiten in ruil voor de stoel. Drie weken later de afspraak. Laat ik een week later precies t zelfde hebben wat jij heb gehad !!

Ook in garage..te korte bocht tegen betonnen pilaar....verf staat er nu nog op!..ohhhh wat kon ik mij voor de kop slaan. Ben langs die jongen gereden en heb t hem laten zien..heb wat extra werk voor je...gelukkig voor een redelijke prij..omdat hij net begon he...stom stom stom!!

Dus kan me levendig voor stellen hoe je je voelde!

Tandje idd door gekomen?

Marjon..idd weer spannend voor jullie...wie weet ..zou maar zo kunnen zijn dat je volgende maand zwanger bent...als alles helemaal volgens t boekje loopt.

Moet je alles mee hebben he...spannend hoor...blijf ons iid op de hoogte houden..zou ik leuk vinden.

Hoe ik over moederschap dacht vroeger?

Ik wou nooit kinderen..was erg op vrijheid gesteld.Moest gaan en staan waar ik wou.. Ik ben toen ik 31 was gestopt met pil...niet omdat ik toen t gevoel had dat t echt tijd was maar omdat moeilijk zwanger worden toch in de fam. zat. Net als t was ...na 2 jaar pas naar de huisarts gegaan en later doorverwezen. We hebben dus 3 jaar en 2 maand over gedaan. Nu 2 jaar en 9 maand.

Peggy...geloof niet dat er echt misverstanden zijn over je formulering..niet van mijn kant gezien.Snap t verschil wel tussen stoppen met pil en echt actief bezig zijn hahaha

Blij dat de vakantie weer voorbij is...lekker manneke weer naar school..hij vraagt er ook zelf om..wanneer mag ik weer naar school?

Zijn jullie trouwens lekker verwend vandaag moeders?

Ontbijtje op bed hier en bloemen en zelfgemaakte waxinelichthouder (van de olvarit potjes die ik heb opgespaard voor school ..krijg ik ze weer terug haha).

Zo lekker mijn mandje in...bye bye

Geplaatst

jep, ik heb altijd gezegd, dat ik graag 2 kids zou willen krijgen.

nu wel bijgedraaid en helemaal heppie de peppie met deze kanjer.

en wie weet, mag ik wel nog een 2e krijgen, dat weet ik niet, en ook dat is dan weer een geschenk als het mag lukken!!!

en vandaag een heerlijke 1e moederdag gehad...mmmm, en nog steeds aan het genieten.

heb een moederfiets gekregen, echt superlief.

zo, nog ff wat mailtjes beantwoorden, en dan sluit ik mn luikjes, morgen weer vroeg dag.

en iedereen nog een fijne moederdag!!!!!

Geplaatst

hoi meiden,

Ik denk niet dat wij voor een 2de kindje gaan.

Noa is echt helemaal geweldig en het is harstikke leuk allemaal

maar erg druk en ik ben vaak ontzettend moe wat door de MS komt.

Het gaat allemaal goed hoor maar dan nog een 2de kindje erbij, is ws te veel voor mij.

We hebben nog wel 2 cryos.

Ik ben wel benieuwd hoe dat zou gaan, of dat zou lukken.

En een brusje voor Noa zou ik ook wel erg leuk vinden voor der.

Maar het is denk ik verstandig om het niet te doen voor mijn gezondheid.

Ik heb trouwens een vraagje.

Wat eten jullie kindjes s'ochtends?

Noa word ergens tussen 6 en 7 wakker

en krijgt ze een fles melk met rijstebloem erin.

laat daar dan ongeveer 50 cc van staan.

Van het CB moet ik een bordje pap of brood proberen, maar dat wil ze niet.

ze wil gewoon lekker een fles.

Heb een keer geprobeerd om daar pap in te doen, maar dat ging ook niet

Hoe gaat dat bij jullie?

Noa is een vrolijke meid nu 7 kilo en 69 cm

Ze eet momenteel lekker haar fruit en groente goed op.

brood wil ze niet, blijf het wel proiberen tussen de middag.

Nos draait zich al lekker om op de buik en weer terug.

dat gaat echt goed afgelopen week.

Gisteren is ze van wieg naar ledikant gegaan, en dat gaat harstikke goed.

we hebben hem wel gelijk laag gedaan anders moet het toch over een paar weken.

En dat gaat helemaal prima allemaal.

Noa heeft 3 tandjes, maar de volgende 3 boven komen er tegelijk aan, dus ben aan het smeren met dentinox en dat helpt wel.

Eerst gebruikte ik chamodent, maar had het idee dat het niet hielp bij Noa.

leuk he onze eerste moederdag.

Op de creche had Noa een foto standaard gemaakt in een de vorm van een vaas met bloemen met een voetafdruk erop leuk.

En thuis een beker met liefste moeder erop gehad met 2 tabletten chochola, heerlijk!!

helemaal leuk.

Ik ga gauw hier weer verder.

fijne dag

Liefs Claudia

Geplaatst

Hahaa..die Noa..al freubelen op de crèche !

Lekker verwend dus.

Noa gaat hard dus met haar tandjes..genoeg om brood te kauwen zal je zeggen haha..maar mooi nog geen zin in ;-) hihi

Hier staat sóchtends (zón half 7) een boterham , later op de ochtend fruit en tussen de middag weer een boterham.

s'middags tussendoortje (nijntje koekje of nog wat fruit..rijstewafel kan ze nog niet zo veel mee) en dan later een warme maaltijd.

S;avonds een papfles en sóchtends en s'middags bij de boterham nog BV

Ik moet donderdag weer eens naar cb...ben ook benieuwd hoe lang ze nu is..t is een lange meid aan t worden.

Kan me indenken dat t zwaar voor je zou zijn met je ms.

Je werkt als kraamhulp toch..maar voor hoeveel uur? lijkt me wel erg zwaar voor je...

Tijd voor koffie...bye bye

Geplaatst

Claudia s-t-a-n drinkt smorgens ook niet altijd zn fles helemaal op. We bieden hem 200cc aan en laat vaak 60 tot 90 staan. CB adviseerde inderdaad pap..maar ik moet om 7uur de deur uit met s-t-a-n en dat lukt me echt allemaal niet. Bovendien wilde hij nooit pap. Brood heb ik in de ochtend nog niet geprobeerd..(vanwege tijd) maar dat gaat in de middag nu wel prima.. dus denk dat ik als die fles smorgen niet meer gaat dan over ga op brood.

s-t-a-n zn schema nu:

6.30 fles 200cc

8.30 liga met sap (thuis doe ik dit niet altijd omdat hij dan al vaak om 8uur weer naar bed gaat, maar bij gastouder en creche gaat het wel vaak zo)

9 tot 11 slapen

10.30-11.00 fles 200cc

12.00 boterham met sap/water

13.00-15.00 slapen (lukt niet altijd soms een uurtje)

15.00 fruit met sap

16.30 soms een lange vinger ofzoiets en wat drinken

17.15 avondeten potje of met ons mee en met een toetje (danoontje zn favoriete)

18.00 in bad

18.45 Pyamapap in fles 200cc

19.00 naar bed

S-t-a-n had op de creche een tegeltje gemaakt met een voetafdruk en mn gastouder had een onderzetter met foto's en een gedicht voor moederdag. Erg lief!

Gaan jullie volgende week ook babyboom kijken.. Ik heb net via het forum discussie babyboom de previeuw gezien bij uitzendinggemist.nl was echt heftig.. ik moest ook huilen.. alles komt weer naar boven van de hele iui/ivf periode..

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

hoi meiden

Manon

volgens mij eet jou dochtertje heel goed zo te zien, lekker hoor!

sochtends al een boterhammetje doet ze goed!

peggy

dus s-t-a-n eet ook niet zo heel veel als ontbijt!

Noa heeft toevallig vanochtend goed gegeten.

In de eerste instantie ze niet helemaal de fles op 60 gerest, maar daar heb ik pap van gemaakt en dat heeft ze ook nog zonder mopperen op

en dat is voor haar doen heel goed!

Noa haar schema ziet er zo uit

tussen 6/7 fles

tussen 9/10 fruit met liga doorheen daarna sapje

tussen 12/13 boterham en fles

tussen 15/16 sapje en rijstewafel (2)

tussen 17/18 groente en evt fles of yoghurt

tussen 20/21 pyama papje

Ik vind het sochtends als ik werk ook een gedoe hoor om optijd klaar weg te kunnen pfff, race tegen de klok

Ik ben idd kraamverzorgster 5 uur per dag, maar ik ga er ws mee stoppen.

Ik doe dit nu bijna 21 jaar, maar mijn thuissituatie is veranderd natuurlijk nu

Ik vind het zwaar.

ik weet nooit waar ik aan toe ben met mijn werk, het is hollen en stilstaan.

wachtdiensten vind ik niets, ik zit dan thuis op wacht net als nu, maar ik moet die uren inhalen.

en dat gaat niet met mijn rooster van wo, do, vrij en om de week de zaterdag.

Ik vind het rooster best zo als ik maar vaste uren werk en niet extra hoeft te werken het kost mij te veel energie.

Weet alleen niet wat ik anders ga doen, ik denk eerst een poosje thuis, bijkomen en dan op gemak ander werk zoeken wat wel bij mij past met een klein babytje.

het liefst 3 dagen en dan van 9 tot 14 of 15 of van 10 tot 16 of zo iets maar vaste tijden zodat ik weet waar ik aan toe ben.

dus we zien wel hoe dat gaat lopen.

moeilijke beslissing na 21 jaar, maar moet aan mijn gezondheid denken en Noa is maar 1 x klein en het gaat heel hard allemaal en daar moet ik van kunnen genieten.

Ze is echt veel te leuk haha!!

fijne dag

liefs Claudia

Geplaatst

Claudia..kan me idd indenken ..zón wachtdienst lijkt me verschrikkelijk..gaat niets boven een vast rooster.

Tenminste bij mij ook zo..zou niet tegen die onzekerheid kunnen van wanneer en wat moet ik voor mijn kind regelen.

Thuiszorg dan niet wat voor je...denk lichamelijk wel zwaarder nog weer voor je.

Maar jee..21 jaar hoe oud ben jij dan als ik vragen mag?

Ik ben dit jaar 19 jaar in dienst...maar ik ben dan ook wel al heeel oud haha net 40 geworden ;-)!

Vanmorgen weer naar CB geweest.

Nu van 67,5 >70,8 cm en van 7282>8058 gr. prima dus allemaal..gewicht gaat nu niet zo snel meer met al die activiteit.

Gisteren heeft zoonlief van net 5 de avondvierdaagse volbracht..4 keer 5(+) km... loopt nu trots met medaille op de borst.

Straks heeft hij zijn eerste kinderfeestje...volgende week weer alles normaal gelukkig ;-)

fijn weekend allen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo wat een verhalen.

Zal ook het schema van Jesse doorgeven.

tussen 07:30/08:30 bord pap (verschilt of ik moet werken ofniet)

tussen 10:00/10:30 uur fruit

tussen 12:00/12:30 uur brood en fles

na middagslaapje diksap en evt ligahap/nijntje koekje

tussen 17:30/18:00 uur warm eten

19:30 avond biscuit papje, maar ik geef het in fles

Jesse vind pap dus heerlijk, gaat er goed in. Ik geef het nu 's morgens. In principe doet mijn vriend dat maar dat lukt nog niet. Sinds anderhalve week krijgt Jesse nu ook echt boterham tussen de middag en dat gaat wel aardig...krijgt hem meestal nog niet helemaal op maar begin is er zeker.

Met de rug gaat inmiddels weer wat beter gelukkig.

Marjon spannende tijden weer bij jullie. Houd ons op de hoogte ben heel benieuwd!en super dat het met Ruben zo goed gaat.

Peggy ik had je niet verkeerd begrepen hoor over het weer 'proberen'. Ik snap dat wel, blijft altijd toch wat lastig om dat zo op papier te zetten hier. Althans dat vind ik. Had laatst wat in het topic over IUI gezet en vind het dan toch lastig omdat ik al een kleine heb en relatief 'makkelijk' via IUI zwanger ben geworden, op de een of andere manier voel ik me dan wel eens schuldig ofzo naar andere meiden toe.....ach het is het gevoel weet ook niet zo goed hoe ik het moet benoemen.

Iig heb je bij mij geen misverstanden doen opwekken ofzo.

Claudia heb het schema van Jesse hierboven gezet. Lijkt me idd best pittig die onzekerheid met werk, wanneer...dan kun je idd beter een vast rooster hebben. Betere structuur zeker met zo'n kleintje.

Manon, jullie meissie groeit ook lekker!Dus zoon de avondvierdaagse gelopen. Lekker aangemoedigd aan de kant. Knap hoor. Hoe was het kinderfeestje?

fijn weekend

liefs

Geplaatst

Helemaal super Manon! Jemig wat is jullie kleine meid lekker vlot met alles!

Mooi gezicht zeker dat ze nu kruipt, kan ze mooi achter dr grote broer aan ;)

groetjes

Geplaatst

S-t-a-n doet wel veel pogingen om te kruipen. Achteruit lukt en hij zit veel op handen en knietjes en maakt dan van die heen en weer bewegingen haha jullie weten wel wat ik bedoel he... hahahaha Ik moet volgende week weer naar de fysio en hoop dan dat ze hem weer een beetje kan helpen. Want s-t-a-n- zit even weer in een frustratie periode omdat hij graag weer meer wil dan dat hij kan. Verder gaat het wel goed hoor!

Gister wezen zwemmen met hem. Dat vond hij prachtig!! Echt een waterratje net als zn papa haha.

Ik ga maar weer eens s-t-a-n omdraaien.. hij ligt al een uur in bed en wil niet slapen, maar is wel versleten..

Vies weer ook vandaag he... bah al 2 keer natgeregend.. We hebben een hond dus dan moet je toch echt naar buiten inclusief buggy met regenhoes.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

ohhh veel geschreven!

helaas geen tijd om alles te beantwoorden en goed te lezen.

wat goed, al een paar kruiperds, haha.

hier doet de kleine wel af en toe een poging, maar daar blijft 't ook bij, en wordt hij boos als het niet lukt.

hij is ook erg driftig moet ik zeggen.

wil ook meer dan dat hij kan.

maarja, alles op zn tijd hé.

volgende week afspraak bij de pastoor, 10 juli wordt hij gedoopt.

iemand tips voor leuke kleding voor de doop????

maar wil geen doopjurk of zoiets, gewoon trendy!

groetjes X

Geplaatst

Hoihoi,

Manon heb het filmpje van F@bi gezien echt super mooi! Wat leuk zeg! Dus nu alle spulletjes weer opbergen, anders gaat dochterlief erachter aan! Vlotte tante hoor;). Ze zeggen toch ook dat gemiddeld meisjes wat sneller zijn dan jongens....ik heb zo'n jongetje die niet de snelste is hahaha....ach prima hoor het komt vanzelf.

Heb vandaag via marktplaats een bumbo stoeltje gekocht. Kennen jullie dat? Had ik een tijd terug al eens van een collega geleend. Erg handig stoeltje, maar best prijzig nieuw dus dacht ga eens op marktplaats speuren. J_esse zit nog net niet helemaal zelfstandig. Ene keer blijft ie zitten, anders keer valt ie om, maar met dit stoeltje helemaal prima, zelfs voor onder de douche.

Peggy dan duurt het vast niet lang meer voordat S-T-A-N ook kruipt het begin is er. J_esse maakt wel (kruip) bewegingen, maar alleen het kontje komt omhoog. Hij snapt niet dat hij op de handjes moet leunen, dus vervolgens legt ie zn hoofd op de grond en de kont in de lucht...best grappig gezicht hoor. Dus jij moet S-T-A-N ook steeds omdraaien? ik J_esse ook. Hij draait zich dus op zn buik en geloof ook dat ie dat veel lekkerder vind liggen, want als die op zn buik ligt slaapt ie als een roos, maarja vind het eigenlijk ook nog wel een beetje eng. Dat buikslapen zal die wel van papa en mama hebben. Wij liggen namelijk ook altijd zo, dat was een erg lastig punt in de zwangerschap;) hahaha....

Poppie wat leuk gedoopt...best wel laat toch? of heb ik dat verkeerd, zit er niet zo in namelijk. Weet van vroeger, ben namelijk zelf gedoopt dat dat geloof ik paar weken na geboorte gebeurde, maar verschilt misschien per geloof oid, geen idee. Kan je niet zo goed helpen met doopkleding. Kan me voorstellen dat je geen doopjurk wilt, maar gewoon een leuk trendy pakje. Succes!

Zo mijn bed maar es opzoeken, morgen nog even een dagje werken en dan weer lekker weekend! Het bevalt me echt zo goed 3 dagen werken oh wat is dat heerlijk, zou niet meer terug willen, enige is de weken vliegen echt om. Ene kant leuk andere kant gaat het allemaal wel heel erg snel. Over 3 en halve maand wordt J_esse gewoon alweer een jaar....pfff waar blijft de tijd!

alvast een fijn weekend

liefs

Geplaatst

Poppie..net als Annie al schreef..leuk pakje...Prenatal heeft meestal toch ook wel iets voor nets..of is dat alleen rond kerst?

Annie..klopt dat jongens in de regel wat langzamer zijn ;-)

Heb even op gezocht wanneer F@bi haar broer ging kruipen.

10 maand ..kruipen als een rups..kont omhoog en schuiven dus.

10,5 maand optrekken/staan

2 weken voor eerste verjaardag pas kruipen op knieën

precies op de dag af 15 maand toen hij ging lopen....dussssssssss..ook niet de snelste hahaaa.

Jij nog steeds met de rug he..kl**** of niet zo langzamerhand.

NIet tijd voor fysio?

Dat Jesse op buik ligt te slapen..heerlijk..ben ook een echte buikslaper.

Kan hij zich zelf wel makkelijk van buik weer op rug rollen? Dat doet F dus niet en dan word ze moe van t steunen en gaat mekkeren.

Denk dat ze dan ook heel t bed door zal gaan. Blijft Jesse wel gewoon op de plek liggen of gebruik je geen laken/dekentje?

F ligt nog vast in de safetysleep..maar soms kan ze zich wel omdraaien..meestal sóchtends vroeg...dan laat ze t wel weten ook hahaa.

Nou weinig nieuws hier..morgen mooi weer..lekker bbq en.

Fijn weekend!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden