Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo,

heb toevallig gister het dooppakje gekocht!

maar gewoon iets stoers hoor.

en ik gaf idd wel borstvoeding, haha ja houdt je ook niet bij hé al die namen en berichten.

geef nog steeds borstvoeding, maar alleen 's ochtends.

is ook niet zo heel veel meer, ong. 100 ml.

maar goed, het moment blijft zo bijzonder en wil ook nog niet zonder dat moment.

moest wel stoppen vd huisarts, ivm suikerziekte die een tijdje geleden vastgesteld is.

maar kan het nog niet.

zo, dat was ff mijn laatste nieuws, ga zo naar boven.

morgen lekker zwemmen met de kleine, wordt erg warm.

liefs X

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Allemaal fijne vakantie!!!

Ik ben gister gevallen met s-t-a-n in mn armen. Ik viel doordat mn slipper bleef haken achter een bouwplaat bij het nieuwe huis van mn broer. S-t-a-n heeft gelukkig niets.. was wel heel erg geschrokken en zelf ben ik bont en blauw: 2 blauwe knieen en een blauwe elleboog/arm en heel wat schaafwonden. Die arm doet ook flink pijn. Maar het had veel erger kunnen zijn. Wel mega geschrokken zeg!!

Vandaag maar een rustig dagje houden ook moet die hitte pfpf het is ook altijd extreem hier! Gelukkig zou het na morgen weer normaal worden.

Liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Boel berichtjes weer.

Idd met de namen in de war hier wb borstvoeding hahaa.

Poppie dus ook moeite met afscheid nemen er van...ken t. Ik merkte gewoon dat ze er zelf ook weinig geduld meer voor heeft..vind

je t gek als ze zo lang moet wachten dat er wat komt zou ik ook denken..hier die fles.Ze is ondanks vast voedsel nog wel gek op haar flesje.

Lekker voor t slapen gaan telkens. Maar suiker poppie..niet zo mooi!

Noa kruipen..you go girl!! ;-)

Overijssel en Texel gangers ..veel plezier!

Peggy..wat heb jij een smakkert gemaakt zeg..phoe! Gelukkig voor S-T-A-N dat je hem goed vast had. Zo zie je maar je hebt zo wat. Ik laatst met kids in de coniferen ..haha met fiets..verder geen gewonden hoor ;-)

Doe maar kalm aan iedereen met de hitte vandaag en morgen!

bye bye

Geplaatst

@Annie, Het zou vandaag de testdatum zijn zat ik me gisteren te bedenken. Heb nog zitten twijfelen om toch nog een test te doen aangezien ik alweer veel te vroeg ongesteld was, het was pas 6 dagen na de tp. Heb alleen geen test meer thuis liggen en om er nu 1 te gaan kopen heb ik ook geen zin in hahhaha. Maar ik ben er zelf redelijk nuchter onder hoor...tuurlijk had ik graag gezien dat deze poging gelukt zou zijn maar helaas het mocht niet zo zijn. Ik ben er nu veel minder mee bezig dan voordat Ruben er was. Ik (we) heb(ben) ook besloten om hierna nog maar 1 keer een punctie te doen en er dan mee te stoppen als het dan nog niet gelukt is. Voorwaarde is wel dat we bij de volgende poging wel cryo's hebben maar dat hebben we tot nu toe iedere keer gehad. We zouden graag een derde kindje willen maar ik heb gewoon geen zin om weer zolang door te gaan, met 2 kinderen ben ik ook superblij! En daar komt nog eens bij dat de punctie bij mij echt pijnlijk is (gekantelde baarmoeder).

@Marretje, het enige moment dat ik voor mezelf heb ik 's avonds rond een uur of 10. De oudste gaat natuurlijk ook pas later naar bed en dan is het meestal nog even wat opruimen of een was draaien. Als dat gebeurt is ga ik even lekker in ons "computer/hobby" kamertje zitten en wat voor mezelf doen. Ik maak zelf sieraden/sleutelhangers en kaarten enz. Verder sport ik wel 2x in de week maar dat is even een uurtje per keer (en dat is gewoon nodig ;-)).

Heb je ondertussen al ideeën voor een taart? Is er misschien een plaatje uit een boek, bijv. een dier, wat ze erg leuk vind? Of gewoon bloemetjes of vlindertjes is natuurlijk ook leuk. Voor mijn oudste zoon heb ik ook wel eens een taart gemaakt van pannenkoeken, gewoon een stapel pannenkoeken bakken en dan opstapelen met jam ertussen....hij hield toen niet zo van taart en dan was dit wel een leuke oplossing.

@Peggy, hoe is het met de blauwe plekken en de pijn? Is het al minder?

Weer even een vraagje van hieruit....hebben jullie al traphekjes geplaatst? Ik heb er naar zitten kijken maar bij ons kan er niet zomaar een hekje vastgemaakt worden. Moeten we eerst een constructie bedenken die we aan de trap vastmaken en daar zou dan een hekje aan vast gezet kunnen worden...word nog even puzzelen dus :-(

Willen jullie kindjes al uit een beker drinken? Ik geef Ruben nog steeds de melk in een fles ('s morgens en tussen de middag bij/na het brood en 's avonds voor het slapen gaan), het andere drinken geef ik wel uit een gewoon bekertje maar dat is zo'n geknoei, hij gaat constant op de rand van de beker zitten bijten met z'n tanden. Heb nog wel zo'n antilekbeker liggen maar die heeft ook zo'n zachte "speen" waar 'ie uit moet drinken dus dat schiet ook niet op.

Ik ga maar eens kijken of 'ie wakker wil worden voor z'n fruithapje. Hij is een half uurtje geleden weer in slaap gevallen, had hem even in z'n bedje gezet omdat ik een was in de machine moest stoppen. Toen ik weer beneden kwam sliep 'ie al. Kom ik gelijk op een andere vraag....Slapen jullie kindjes op een vaste tijd? Hier niet namelijk, ik breng hem naar bed zodra ik merk dat hij moe word...ene keer is dat 's morgens na het brood gelijk al, andere keer na het fruithapje en nog een andere keer gaat 'ie alleen 's middags maar slapen.

Geplaatst

hoi hoi mama27.

noa slaapt ook geen vaste tijden, breng haar inprincipe ook naar bed als ze slaap heeft.

meestal wel kort na de eerste fles met meestal een stukje brood en soms eind van de ochtend weer een slaapje of anders in de middag maar dat verschilt heel vaak.

Ze slaapt ook niet altijd in de buggy als we smiddags naar buiten gaan, maar dan heeft ze eind van de middag veel slaap en dan leg ik ze nog even op bed.

Noa drinkt ook nog steeds uit een fles 3 x sochtends tussen de middag bij de boterham en savonds haar pyama papje, ze vind de fles ook nog heerlijk.

Bekertje drinken kan ze wel maar word bij Noa ook een erg natte boel en ook net als ruben op de rand bijten.

Wij hebben nog geen traphekje geplaatst, wij hebben alles gelijksvloers dus voor een trap niet nodig, ik twijfel alleen of we er niet een voor de keuken moeten plaatsen!

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi allemaal,

Blauwe plekken worden inmiddels alle kleuren van de regenboog.. maar gelukkig is het meegevallen.

Wij hebben vorig weekend een traphekje geplaatst. Had er eerst een bij ikea gekocht, maar deze paste niet. Toen een van de prenatal gekocht en deze was vanaf 62,5 cm breedte te plaatsen en die paste gelukkig wel. Vind het wel wennen zn hekje.. steeds dichtdoen enzo.. maar als ik s-t-a-n in zn bedje zie staan denk ik.. wacht maar nog even en hij klimt eruit.

Het is een heel ondernemend mannetje kruipt de hele kamer rond en is super nieuwsgierig. Ik doe s-t-a-n wel op vaste tijden naar bed. Want dan is het de hele week zowel bij gastouder als op de creche zo goed als het zelfde.. En dat heeft hij ook nodig, want hij blijft nog steeds erg gevoelig. Heeft de rust en regelmaat nodig dan gaat het het beste. Hoewel het uiteraard thuis weleens iets anders loopt hoor.. omdat ik een boodschap moet doen of wat dan ook. En als hij een half uurtje eerder moe is gaat hij echt naar bed dan kijk ik niet op de klok van het is nog geen tijd. Een beker wil bij ons ook niet niet zo lukken. Probeer het wel, maar is een knoeiboel.

S-t-a-n zn schema:

6.30 wakker

7.00 fles 150cc

7.30 halve boterham

9.00 naar bed tot ongeveer 10.30

11.00 fles 200cc

12.15 1 tot anderhalve boterham met wat drinken

13.00 naar bed tot 15.00

15.00 fruit

16.00/16.30 drinken met soms een lange vinger/koekje

17.30 avond eten

18.00 in bad

18.30 pyama papje meestal 100cc soms 200cc

18.45 tanden poetsen en naar bed

Ik ben nu heerlijk 7 weken vrij!! S-t-a-n gaat de komende 2 weken wel naar de gastouder en creche dus ben ik echt vrij..

Daarna alleen 1dag in de week naar de creche en in augustus gaan we zelf nog een weekje naar zeeland.

Allemaal fijn weekend!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Zo hallo zeg...7 weken vrij! Dat doe je goed!!

Ik moet zelf nog 1 weekje werken en dan heb ik 2 weken vakantie, dan weer 3 weken werken en dan nog 1 weekje vrij. Ik kon op mijn werk helaas geen 3 weken achter elkaar vrij krijgen dus vandaar dat het zo gesplitst is. Mijn oudste zoon gaat precies de 3 middelste weken op vakantie met mijn ouders, dat heeft hij tot nu toe ieder jaar gedaan. Is ook handig hoeven we voor hem geen oppas te zoeken als wij moeten werken. Zelf gaan we dit jaar helaas weer niet op vakantie...moeten sparen voor een andere auto voor mij.

Ruben z'n schema (ongeveer....heel erg ongeveer ;-));

07:30 wakker en dan 1 boterham en een flesje van 120 + 4 scheppen (of 150 + 5, ligt er maar net aan hoe goed hij z'n brood op eet)

10:00-10:30 fruit

12:30 1 boterham en een flesje (120 + 4 of 150 + 5)

16:00 drinken en koekje/rijstwafel/soepstengel

18:00 avond eten + beetje water

19:30 fles (180 + 6), tanden poetsen en naar bed

Slapen doet hij dus niet op vaste tijden, soms gaat hij 's morgens na het brood alweer naar bed, soms na het fruit. Maar meestal slaapt hij dan niet zo heel lang. 's Middags wil hij meestal wel een paar uurtjes slapen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een verhalen, leuk!

Hier weer terug van een paar dagen Texel. Erg leuk gehad en goed weer. Met J_esse ging ook alles prima. Ineens wat vorderingen. Draait zich ineens om van buik naar rug. Nog niet altijd maar begin is er zeker en brabbelen begint nu ook echt. Kon ik een paar weken geleden nog niet echt zeggen, wel hele 'verhalen' maar nu hoor je gewoon echt klanken, woordjes nouja jullie begrijpen me wel. hahah. Hij maakt ook echt kruip bewegingen en komt ook al een heel eind maar het is het net no gniet. Hij komt wel het kleed rond, achteruit. Hij schuift zich als het ware eroverheen. Dus zomaar ineens komen er dan toch weer wat ontwikkelingen, grappig. Z'n 2 boventanden zijn nu ook echt door. Lijkt leuk hoor als die lacht.

Jesse heeft ook vaste tijden met slapen. Komt niet op half uur aan hoor. Is hij eerder moe of ik ben even op pad en hij ligt daardoor iets later op bed prima, maar over het algemeen heb ik wel vast ritme in het slapen. Qua eten komt het wel aardig overheen met Marjon en Peggy.

Traphekjes zijn hier nog niet aan de orde. Hij staat nog niet in bed en doet er ook nog geen poging toe. Alleen laatst een keer zitten in bed, maar dat is bij die ene keer gebleven. J_esse zn bedje staat ook nog op hoogste stand. Zie nu nog geen reden om hem omlaag te doen. Drinken uit een beker doe ik wel en gaat ook wel goed, alleen vind het vaak makkelijker om hem een beker met speen erop te geven, kan die zelf lekker drinken. Sowieso de melk en avond papje krijgt hij gewoon uit de fles en vind hij ook prima. Drinken zoals diksap ed geef ik hem wel uit beker, maar wat ik net zei vind het ook wel makkelijk als hij zichzelf kan redden en dat lukt met fles/speen.

Peggy wat heb jij een val gemaakt zeg pfff....gelukkig gaat het al beter en is er met jullie mannetje niets aan de hand. Ja zo heb je zomaar iets.

Heerlijk zeg 7 week vakantie. Zit je in het onderwijs?? Hier zitten de 2 week vakantie er alweer op. Wij hebben eind augustus nog een weekje.

Claudia wauw...Noa kruipt...super nu alles in de gaten houden.

vast niet op iedereen gereageerd maar ineens zoveel berichtjes, gezellig!!

Ga zo mijn bed opzoeken, best intensieve week met zo'n kleintje weg.

fijn weekend

liefs

Geplaatst

Peggy..7 weken vrij..tjong!! Ik heb nog wel 7 weken staan maar mag ze vast niet achter elkaar opnemen haha.

Ik heb net een weekje geboekt..hier vlak om de hoek..euhhh km of 9 verder op. Ze gaan bij ons renoveren. Keuken/douche en wc in 1 keer.

Zitten dus zonder zón 12 werkdagen doen ze er over. Hebben dus maar iets in de buurt geboekt zodat we wel dagelijks even langs kunnen gaan om te kijken hoe t er voor staat en om te overleggen.

Had al van iemand gehoord die wel 2 weken op vakantie ergens heen was gegaan en niet tussentijds thuis had gekeken. Was haar vies tegen gevallen. Anders dan afgesproken..nou ja dan moet je ook wel regelmatig je neus laten zien toch? Bovendien de mannen van koffie/lekkers e.d te voorzien vind ik niet meer dan normaal om daarvoor even thuis te komen ook.

Over slaaptijden. hier toch dagelijks wel vrijwel t zelfde. Ochtend en middag..middag wordt al wat korter merk ik.

Ze heeft alleen een hinderlijke gewoonte om 5 uur sóchtends wakker te worden. Ik verschoon haar dan want de luier is topzwaar...daarna slaapt ze nog even in maar om 6 uur is t wel gebeurd...pffff

Drinken uit een beker af en toe...als t snel moet (zonder knoeien ;-) dan gewoon uit tuitbeker en melk in flesje nog.

wat ik wel handig vind is de oefenbeker. Had m nog van onze zoon. Hoeven ze niet zo ver met hoofd achterover.

Zo'n eentje heb ik. http://www.babyplein.nl/winkel/C276/137925/difrax-oefenbeker.html

Traphekjes zaten er boven bij ons nog aan. Benden hebben we m er toen afgehaald ..maar moet er toch weer op.

Moet er echt aan denken dat ik de gangdeur dicht doe anders klimt ze denk ik wel omhoog.

Annie weer terug van weg geweest?!

Leuk..boventandjes..zit er met smart op te wachten haha.

Hij is wel flink aan t oefenen aan dus met kruipen ;-)..zal wel niet lang meer duren dan.

Grappig he die praatjes..kunnen er ook al zo wijs bij kijken ..zo van je weet toch wat ik bedoel haha

Vandaag naar ballenbak geweest (voor zoonlief). Ze vond t best leuk hoor daar. Grappig hoe ze contact zoekt met andere kruipende baby's.

Was een jongetje van 1 sept...scheelde dus een week. Kreeg tanden bij maand 9 maar had 2 onder en al 4 boven...zón verschil he..

Nou heb eigenlijk ook weinig nieuws. Heb koude voeten..ga ze even opwarmen en naar bed tv kijken..lijkt me goed plan.

BYe bye

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk dat iedereen weer wat actiever is met schrijven.. Het is toch leuk om ervaringen uit te wisselen met baby's die even oud zijn.

Ik heb wel heel erg mazzel. Ik ben alle kindervakanties vrij. Dat regelt mn baas zelf, omdat hij gewoon lekker vrij wil zijn.. Fijne baas hoor!! (tandarts) en we werken maar samen dus hoeven met niemand rekening te houden. Alleen zijn de kinderen van mijn baas nu al oud. De jongste zit in het laatste jaar van de middelbare school. Dus ik hoop dat die vele vakanties zo blijven!!!

Goeie tip manon die beker.. ga ik zeker kopen. Had hem weleens gezien in de winkel, maar wist niet dat dit echt goed werkt.

Wanneer gaat die verbouwing gebeuren?

Heerlijk he annie even er tussen uit.. Dan kunnen die kleintjes vaak weer van alles. Wij hebben ook besloten om dat vaker te doen.. Het is ook goed voor je relatie/huwelijk..Kom je toch weer even nader tot elkaar en ben je niet alleen maar met je kind bezig.. Zo ervaarde wij dat.

Het gaat de laatste tijd toch al niet zo geweldig tussen ons..:( mn man vind het echt een hele verandering..met alles..

Het zal hopenlijk wel weer goed komen.. we hebben al zoveel doorstaan.. en met de behandelingen hadden we nooit problemen.

Ik ga nog even een was ophangen..

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Peggy.. Mazzeltje met de vakantie tijden van je baas ! Mooi dat hij t nog zo aan houdt ondanks dat de kinderen al zo groot zijn.

Komst van een kind kan idd veel veranderen in je relatie. Je hebt gewoon minder tijd voor elkaar ..vooral de eerste jaren ben je gewoon dag en nacht (bij wijze van)

in de weer met je kroost. Spontane acties van samen een weekendje weg is er niet zo makkelijk meer bij..tenzij je je kids makkelijk achter kunt laten bij Opa/Oma of familie. Ik doe dit ook niet makkelijk. Mijn ouders zijn begin 70 (krijg je als je zelf laat moeder wordt)..hebben zelf ook met lichamelijke ongemakken te kampen dus ga ik ze niet opzadelen met mijn kids als ik zo graag even er tussen uit wil. Vraag ze echt alleen in noodgevallen.

Maar hoop voor je dat je man de mooie dingen van t ouderschap meer kan zien dan dat jullie relatie hier door veranderd is...kwestie van even wennen hoop ik.

Ik denk dat in t algemeen de mannen hier meer moeite mee hebben dan de vrouwen..maar kan t ook mis hebben.

Heb je de beker al uitgeprobeerd?.(renovatie begint 22 aug)

Morgen F@bi alweer 10 maand.Gaat me soms echt te snel allemaal. Opvolg melk 3...iedere keer weer een nieuw stadium. Nog 2 maand en ze mag koeien melk..ook best handig..en stuk goedkoper ;-)

geen nieuws hier aan t front meer..

bye bye

Geplaatst

Pfffffffffffff....paar nachten alweer...23:00 / 01:00/ 04:00 .....mevr. heeft weer de kolder in de kop.

Bleren, schreeuwen..niet mooi meer. Naar haar kamer ...weer neer leggen (gaat telkens staan), aai over de bol..muziekje aan...

Met t neerleggen draait ze zich alweer om en staat ze alweer als je nog niet eens de kamer uit bent.

Vanmorgen wel een uur van 4 tot 5 bezig geweest zo..om de zoveel minuten weer heen. Buren zouden recht op in bed zitten (muren lijken wel karton hier).

Zitten googlen..schijnt tussen 10 en 11 maand weer een sprongetje te zijn in ontwikkeling..dus weer terug naar de veilige basis?...zeg t maar maar Klo*** is t wel.

Heb wel t idee dat t niet lang meer duurt voordat ze gaat lopen..of t dat misschien is? Ze wil nu ook al staan in een vrije ruimte...staat soms als een aap op handen en voeten dan. Ohhh ben t zo zat en wil gewoon eens door kunnen slapen...en dan is t tijd om haar er uit te halen sóchtends en dan zie je die brede grijns op dat smoeltje...dan moet je ook wel weer lachen en dan smelt ik hahaa.

Peggy ..jij aan t genieten van je vakantie?

Rest ook vakantieplannen?

zo..huishouden roept...was is klaar. Hoop nog even buiten te kunnen drogen ipv wasdroger.

bye bye

Geplaatst

Zoo rustig hier. Schiet er bij mij ook wat in het schrijven hier. Lees ik wel even snel en denk ik schrijf straks wel wat...vergeet je het.

Manon wat ontzettend vervelend van de slapeloze nachten, man dan breekt je gewoon echt op!! Pffff........Zou best zijn sprongetje in ontwikkeling. Nou moet ook eerlijk bekennen dat hier de nachten sinds een week of 3 ook niet allemaal fantastisch gaan. Dan zijn er nachten bij niks aan de hand en er zijn nachten bij dan is het mis...en slapen ho maar....erg vermoeiend!Nu ook nog eens verkouden...dus ja wakker met volle neus.

Maar als dit nachten achterelkaar gebeurt ben je gewoon kapot......sterkte manon...hoop dat er een goede nacht tussen zit.

Manon heb ook zo'n beker gekocht die jij hier noemde. Erg handig. Het lukte hem wel gewoon uit beker te drinken, maar met deze gaat het nog wat makkelijker. Hij vind sap drinken uit een gewone beker ook veel leuker dan uit de fles heb ik idee. Drinkt hem zo leeg.

Kan me best voorstellen Peggy dat het een verandering in je relatie betekend een kind, en soms zijn er van die opstartproblemen en die heeft je man. Plan lekker wat avondjes met zn tweeen, de kleine bij de oppas.

Nou ga nog even in bad en daarna mijn bed opzoeken

liefs

Geplaatst

Vannacht ging beter. 2 keer om half 2..neergelegd en bij de 2de keer bleef t gelukkig stil. Om half 6 was ze wakker en toen heb ik haar een klein flesje melk gegeven

( merk aan haar dat ze toch niet meer in slaap te krijgen is dan..te wakker) met speen nr 2...moet veel werk verrichten om wat binnen te krijgen..gemeen he...helemaal moe en lekker door pitten tot 7 uur. Konden zoon en ik rustig douchen. Gisteren ben ik naar Kruidvat geweest en heb daar 2 doosjes met oordoppen (wasbolletjes)

gekocht..ingepakt met een strik er om. Toen F@bi naar bed ging is ze in pyjama en trappelzak ff bij de buren geweest om haar cadeautje te brengen.

Degene die haar gisteren wel gehoord hadden (maar zeggen dat ze er geen last van hebben /uit beleefdheid denk ik) waren er niet. Daar een sticker op geplakt en Welterusten op gezet..groetjes buufie F@bi. Zal mij benieuwen of ze ze gebruikt hebben ;-)

Blij om te lezen Annie dat t bij jullie ook niet altijd vlekkeloze nachten zijn...ja niet voor jullie dan maar dan ben ik iig niet de enige. Buurvrouw zei wel dat ze t lang vond duren dat ze goed door slaapt. Ja het heeft zeker 8 maand geduurd..toen ging t goed en nu komt zo nu en dan dit weer...nou ja..zal wel weer een fase zijn.

Zo eens verder hier..bye bye

Geplaatst

Hoi Taurus

Ken je me nog? Wij waren tegelijk zwanger...

Mijn knul is 15 sept geboren en slaapt ook nog steeds niet door. Ook niet bij 8 maanden zoals jouw hummel. Het allerbeste tot nu toe is half 6 maar dat is op 1 hand te tellen in de hele 10 maanden.

Maar wat je zegt... als je die lach ziet ben je het meteen vergeten. Gelukkig huilt hij niet, hij roept alleen keihard.

En tegenwoordig ook nog eens om 6 uur klaarwakker. Kan niet wachten op de wintertijd dan hoop ik weet naar 7 uur te gaan. Het is niet goed voor mijn wallen! hihi

Maar hij lacht de hele dag en is een heerlijk joch. Wat een geluk is het toch dat het uiteindelijk gelukt is.

Hij eet alleen sinds een maand geen boterhammen meer. Gek. Hij wriemelt elk stukje er meteen uit met zijn vingers. Maak er maar geen groot issue van...

Verder heeft ie maar een missie: lopen. Alles draait erom, maar hij is nog net niet sterk genoeg om zelf te lopen. Moet m nog ondersteunen, maar dat doe ik maar 1 keer per dag een paar minuutjes hoor want het schijnt nog niet goed te zijn. Verder tijgert hij door het huis, dus met de witte kleertjes is het gedaan. Kies nu maar voor een ander kleurtje want hoe goed je ook dweilt hij ziet eraan het eind van de dag toch smoezelig uit.

Leuk te horen dat het goed gaat met je meiske en ik zal voor je duimen dat de buren hun oordoppen binnenkort niet meer nodig hebben!

Groetjes

noor

Geplaatst

Hey Noor,

Hebben wij niet een paar keer pbtjes over en weer gestuurd over de nekplooi test?

Je naam komt me nog wel bekent voor iig.

Vervelend he...kan me indenken dat je met dikke wallen onder de ogen rond loopt. Ik moet zeggen..t begint wel te wennen ..minder slaap. Soms na zón

nacht zeg ik s'ochtend ik ga vanavond vroeg naar bed. Nou dan is t avond en dan ben je blij dat de kids op bed liggen en dat je tijd voor jezelf hebt.

Zit ik achter de computer (vakantiehuisjes te zoeken nu) en dan is t zo weer laat.

Herkenbaar hoor die witte kleertjes..oh zo leuk nu voor de zomer maar zo smerig die knieën. Maar jouw zoon kan ze binnenkort misschien wel aan als hij loopt ;-).

Over dat hij geen boterhammen wil..heb je wel eens geprobeerd..paar slokken melk en dan stukje brood? Hier wil ze soms na een paar stukjes sóchtends ook ineens niet meer maar als ik afwissel met fles dan wel. Ook niet gek..ik drink ook koffie tussendoor.Keel smeren he. Eerder gaf ik brood en dan tegen de tijd dat ze in bed weer ging t flesje. Leuk wat van je te horen/lezen...

Groetjes Manon

Geplaatst

Thanks for the tip, zal het eens met melkproberen. Hij krijgt nu een beker kruidenthee erbij, maar misschien wil hij liever melk.Groetjes en wellicht tot schrijfsfijne dagnoor

Geplaatst

Wat vermoeiend he die nachten.. Bij ons gaat het ook niet meer zoals het eerst was.. Hij wordt standaard om 5uur een keer wakker en dan doe ik zn speentje erin en op dat moment sslaapt hij eigenlijk nog. Verder elke dag half 7 wakker. Ook het in slaap komen duurt minimaal een uur.. Hoe moe hij ook is. Iedere keer staan, kroel en speen er uit gooien en als het hem dan niet naar zn zin gaat zet hij het wel even op het brullen. Snachts is het bij ons ook meer dat ik hem hoor en even ga kijken, maar meestal slaapt hij dan nog wel. Ligt hij een beetje te woelen. Ik kan daar zelf ook niet zo goed tegen hoor.. slecht slapen.. dan krijg ik allemaal kwaaltjes van. Nu heb ik natuurlijk vakantie, maar ik heb nog geen 5 minuten echt even gezeten. Alleen maar op pad geweest.. Winkelen, vriendinnen bezoekjes enz enz. Huishouden.. Jullie kennen het vast allemaal wel. Vandaag ga ik eindelijk die beker halen manon! Komt er dus steeds niet van. Dan sta ik in de winkel en denk ik... wat moest ik ookalweer hebben.

Wat lief van je kado voor de buren haha zullen ze vast wel op prijs stellen..

Verder gaat het met s-t-a-n goed. Zowel bij de gastouder als op de creche. Ze merken aan hem dat hij nu druk is met staan en onderzoeken en dat houdt hem te vreden. Weet zeker als hij dat weer heeft gezien dat de onrust er weer even is tot aan het lopen. Mn gevoel zegt ook dat het niet lang meer duurt. Hij doet al overpakken in de box aan de spijlen. Vandaag is s-t-a-n zn laatste dagje bij de gastouder en dan gaat ze 3 weken op vakantie. Dan heb ik alleen 1 dagje in de week dat hij op de creche is.. Het klinkt misschien stom, maar het is echt wel heerlijk hoor als je zo even wat dagen voor jezelf hebt. Je hebt dan toch je handen vrij. Maar het wordt wel steeds makkelijker.. hoewel je hem nu geen minuut alleen kan laten.

Ik hoop dat het weer buiten weer wat beter wordt.. het lijkt wel herfst.

Dat was het weer voor nu.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Even een kort berichtje tussendoor...binnenkort zal ik weer even bijlezen.

We zijn gisteren weer naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek, nou ja, we waren zo klaar. Mijn vriend heeft al opnieuw bloed kunnen laten prikken alleen ik moet nog een keertje terug daarvoor want het moet uiterlijk op CD3 gedaan worden. Het is nu wel weer even afwachten wanneer ik ongesteld word, vorige keer klopte er helemaal niks meer van. Het ziekenhuis heeft binnenkort een zomerstop dus juli en augustus gaat het hem niet worden. Ik mag eind augustus weer bellen zodat we in september opnieuw kunnen gaan beginnen. Spannend maar zie eigenlijk ook wel tegen de punctie op (afgelopen 2 keer veel pijn gehad).

Nu gaan we nog even naar mijn ouders, beetje knutselen/freubelen en koffie drinken.

Geplaatst

Hey,

Tijdje stil hier..wel lezen maar reageren nee..haha...zo weinig puf voor alles. Zo moe..kan wel weken slapen.

Marjon..eerst zomerstop...kun je je geestelijk alvast voor bereiden weer ;-) Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet als t je de vorige keren vies zeer heeft gedaan.

Peggy..is niet gek hoor wat je schrijft dat je er best van kan genieten als hij even ergens anders is en je de handen vrij hebt.

Ik vind t jammer dat mijn familie hier niet vlak in de buurt wonen...dat je zo even een dagje ze kan droppen en eens even bij kunt tanken.

Ik zit gelijk met 2. Kan ze niet tegelijk bij mijn ouders brengen...is te druk..die oudste telt voor 4 qua drukte haha.

Zou t wel lekker vinden vooral nu..even bij slapen..alhoewel mezelf kennende kan ik me dan nog niet overgeven om te slapen..stom he..dat is sinds de geboorte van mijn oudste zo. Daarvoor kon ik zo s'middags lekker tukken..lukt me niet meer zelfs ook al weet ik dat ze onder de pannen zijn.

F@bi krijgt eindelijk een 1ste boven tandje..de ander komt er ook aan. Dikke rode bulten op tandvlees.

Hier onder een foto van afgelopen zondag. Mijn ouders zijn volgende week 50 jaar getrouwd en hebben feestje dus zondag al gehad (ivm vakantie zussen)

Mijn moeder vond laatst nog stof van haar trouwjurk op zolder. Daar had ze een jurkje van gemaakt voor F@bi. Moest nog ff op foto natuurlijk. Op de motorkap van een

oude Snoek (Citroen). Mijn ouders hadden huwelijksreis in een snoek van mijn Opa gemaakt naar Duitsland. Mijn zus had iemand geregeld die nog zón snoek in bezit had om hun naar t feest te brengen. Beetje een tuttig jurkje (die mouwen) haha maar t idee is leuk en ik bewaar m gewoon.Leuk omdat t stof van 50 jaar geleden is waarin haar Oma in is getrouwd. Beetje nostalgische foto zo in zwart /wit met die oude auto.

[ATTACH=CONFIG]1800[/ATTACH] Verder geen nieuws hier..nog 1 dagje en dan schoolvakantie en ik zelf 1 week. Dan 3 weken werken en weer 3 weken vrij..kijk er naar uit!

Geplaatst

Wat schattig manon! Weetje wat ook leuk is.. om dat jurkje in een lijstje te doen. Dat geef een super leuk erfect. Moet je wel een grote lijst hebben.

Er komt dus weer een spannend tijd voor je aan marjon.. kun je geen speciale medicatie krijgen voor de pijn?

Mijn mannetje is ook flink van slag.. Mn gastouder is op vakantie en dan gaat het allemaal anders als normaal.. misschien hebben jullie mijn dicussie wel gezien over schoonmoeder liegt.. nou dat was dus weer een heel gedoe.

Ook ontdekte in vanmorgen wat bultjes bij s-t-a-n dus ik denk dat hij de waterpokken heeft. Even kijken hoe het zich verder ontwikkelt.Vanacht ook heel onrustig en vandaag ook maar 2x kort geslapen. vandaar dat ik hem nu even extra op bed heb gelegd. We gaan zo bij mn ouders eten en dat is ook weer druk voor hem.. Hij blijft gevoelig voor verandering. Zie nu net op de babyfoon dat hij toch in slaap is gevallen... ppfpf zou ook wel kunnen slapen.. de nachten gaan echt weer minder.. Hij wordt zeker 2x a 3x wakker op een nacht.. en dan is het vaak speentje en kroel geven en slaapt hij wel weer maar eer dat je zelf weer slaapt en net mat je zeg manon.. overdag ga ik eigenlijk nooit slapen.. Dan is er altijd wel weer wat anders te doen.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hallo allemaal,

Misschien dat sommige hier mij nog wel kennen (en misschien ook niet :))

Ik ben Colle en ik was actief bij de augustus 2010 mama's toen ik nog in het IVF traject zat en tijdens mijn zwangerschap. Daarna was er bijna niemand meer van dat topic actief en heb ik me nog eventjes bij jullie gevoegd.

Na maanden niet meer actief hier te zijn geweest heb ik nu weer een beetje de puf/tijd en zin om hier weer mee te schrijven.

Hoop dat ik me dus weer bij jullie toe mag voegen :)

Had net al een heel verhaal getypt over mijn zoontje maar toen ik hem wou versturen was ik uitgelogd en alles dus weg :( Voor niks dus een heeeeel lap tekst getypt.

Zal later meer vertellen...ga zo slapen.

Morgen weer vroeg werken.

lfs Colle

Geplaatst

Hey colle..welcome back! Idd lang geleden...druk met van alles en nog wat geweest?

Ging jij niet aan de slag als gastouder of was dat nou iemand anders?

Heo is t verder met je en met Kian. Ik zag fototjes van m in ander topic..mooi koppie hoor!

Peggy..jouw topic had ik nog niet eerder gezien..wat een gedoe zeg.

Weet geen goede raad voor je..gelukkig ken ik niet zulke problemen binnen de familie niet dus kan je daar in niet raad geven.

Kan alleen zeggen dat t zonde zou zijn als dit tussen jou en je man in komt te staan zodat jullie relatie hier door stuk zou lopen.

Vecht daar voor helemaal voor bestwil van jullie kleine manneke!!

Vast ritme en rituelen is zeker goed voor ieder kind helemaal als je een gevoelig kind hebt maar als t een keertje ietsje anders loopt..och t is niet t eind van de wereld hoor. Ik dacht er bij de eerste ook zo over nadat we de eerste periode t ook niet zo nauw namen en t menneke eigenlijk te veel op sleep namen.

Tuurlijk gedijen kinderen t best bij regelmaat e.d maar als t een keertje anders loopt dan anders...morgen weer een dag en dan doen we t weer goed toch.

Zo vaak is hij toch niet bij je schoonmoeder toch als ik t zo lees?

Sterkte iig ..hoop dat jullie er toch uit komen samen.

Zo HGT kijken in bed ...ben bek af en hoofdpijn al een paar dagen. (opoe geweest..helaas..was ik nog maar zwanger..geen opoeklachten haha)

Fijin weekend iedereen..ik ga genieten van een weekje vrij.

bye bye

Geplaatst

Ook maar weer even reageren,t schiet er echt bij in.

Peggy hoe gaat het nu? Kan me heel goed voorstellen dat je het wel eens fijn vind als de kleine ergens anders is zodat jij je ding kunt doen. Dus kan me voorstellen nu de gastouder op vakantie is, dat dat druk is. Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik vrij was op een creche dag. En heb hem dan gewoon heen gebracht, heerlijk je eigen ding doen. Zoals ik idd begrijp duurt het niet lang meer totdat S-T-A-N gaat lopen, overpakken in de box....pfff dat is voor J_esse nog een ver van mijn bed show hahaha!Ik zet hem wel eens tegen de rugleuning staand, dat gaat nu steeds beter maar hij zakt nog erg vaak door de knietjes. Zeker als ik hem zo wil neerzetten op de grond trekt ie gewoon zn beentjes in hihi. Maar Peggy dan moet je echt alles van tafel halen ed....merk dat nu J_esse zich door de hele kamer begeeft en dus aan ieder laatje/kastje zit het me beetje overviel afgelopen week, van ohja opletten geblazen vanaf nu!

Manon al een beetje slaap ingehaald? De grote/kleine man nu lekker vakantie en jij ook! Heerlijk ben ook wel weer aan vakantie toe! Gaan jullie nog weg?Dus de boventandjes zijn ook door...Leuk gezicht he, zo grappig die tandjes. J_esse boven met grote spleet ertussen, zo mooi om te zien. Prachtige foto manon, echt schitterend!

Marjon dus nu wachten tot september! Hopelijk wordt het wachten dan beloond en gaat dan alles goed!

Hier gaat verder alles goed zoals ik al zei kruipt J_esse, nou ja het is nog net niet kruipen, maar het lijkt er erg veel op en gaat de hele kamer rond en leuk dat ie het vind. Zitten vind ie niet zo leuk meer, zet hem maar op de grond en op onderzoek uit. Kastje hier, laadje daar. Dus het opvoeden is begonnen hahaha!!Tevens zet ik hem af en toe in de loopauto dat vind ik ook prachtig, sjeest de hele kamer rond prachtig!

Wij hebben eind augustus nog een weekje vakantie. We zitten even rond te kijken voor nog een vakantie naar Turkije. Maar dan begin oktober. Met dit snert weer wil ik zoo graag nog even naar de zon, dus wie weet trek ik mijn vakantie van augustus nog wel in zodat we lekker begin oktober nog even gaan, maarja manlief is nog niet zo heel enthousiast helaas. En zit erg te twijfelen of ik J_esse mee neem of niet. maargoed het duurt nog even, we hebben nog even. Maar het lekker rondneuzen in boeken en internet is al heerlijk!

Gister een jaar geleden ging ik met zwangerschapsverlof pfff waar is de tijd en vandaag over 6 week is J_esse jarig!! tjonge jonge!

fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Hmm oke, ik heb een pagina overgeslagen met lezen. Denk ineens waar komen deze berichten vandaan. Iets te voorbarig met typen en versturen!

Colle ik ken je nog wel hoor;). Leuk dat je weer terug bent. Ach zoals je ziet schiet het er hier ook vaak bij in om te schrijven. Maar blijf het toch leuk vinden om te lezen hoe het met de anderen gaat en je kunt ook lekker advies vragen!Hoe gaat het met Kian? Ook al op naar een jaar....blijf het maar zeggen maar vind het allemaal zoo ontzettend hard gaan!

Peggy hoe gaat het met S-T-A-N? heeft ie idd de waterpokken? we lastig dat hij zo van slag is en vooral ook de nachten. Je hoort het wel vaker dat het ineens slechter kan gaan. Wij hebben ook een week of 3/4 wat onrustige nachten gehad en ineens is het weer goed, geen idee!Ik heb je topic over je schoonmoeder wel gezien. En blijf het echt vreselijk erg vinden, maar advies kan ik je niet geven. Hoop van harte dat het met de tijd toch beter gaat want al maar op je tenen lopen is ook niet fijn!

nou nogmaals fijn weekend iedereen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden