Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar zeg je wat Manon over dat melk. Zou natuurlijk heel goed kunnen dat dat geld voor opvolgmelk. Zijn mensen die sowieso veel melk drinken is toch ook niet zo erg? nouja ik doe het wel gewoon zoals ik nu doe. Ik heb geloof ik halfvolle melk in huis. Zal ook niet veel uitmaken denk ik.

Colle fijne vakantie morgen! Van t weekend wordt het iig heerlijk weer!Geniet ervan!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sorry meiden.. heb even niet mee kunnen typen. Erg drukke week.. Hele week de schilder over de vloer gehad voor de buitenkant van ons huis (is af) en moest veel op mn werk doen vanwege verbouwing daar. Alles is weer nieuw.. Volgende week weer beginnen.

Verder gaat het tussen mn man en mij helemaal niet goed. (en dit komt ook HEEL ERG DOOR MN SCHOONOUDERS)

Gelukkig is s-t-a-n weer lekker in zn ritme (gastouder en creche)

Hij is van de flessen af. Drinkt gewone melk en savonds pyamapapje. Gaat goed. Ook weer een tandje door. (huilerig van geweest)

Ik moet helaas weer stoppen met typen.

Liefs Peggy

Geplaatst

N_oa van harte gefeliciteerd!

Peggy wat ontzettend klote dat het niet goed gaat tussen jou en je man, had gehoopt dat het wat beter ging maar helaas!sterkte meid!

Geplaatst

Peggy..sluit me bij Annie aan...dikke shit. hoop op betere tijden voor jullie..helemaal voor S-t-a-n.

Misschien een keer een weekendje samen weg en kleine man bij jouw ouders?

Geplaatst

Ow ow ow, wat gaan de weken toch weer snel. Heb tussendoor nog wel vakantie gehad maar geen tijd gehad om te schrijven of überhaupt iets te lezen hier. Gelukkig is mijn oudste zoon weer terug van vakantie met mijn ouders, hij is 3 weken lang weggeweest. Het was echt heel erg stil in huis 

Die rode plek bij Ruben in zijn mond was na een paar uurtjes alweer verdwenen…geen idee wat het geweest is maar het is gelukkig vanzelf weggegaan en niet teruggekomen.

Ruben was 2 augustus naar het cb geweest, 75,5cm en let op….9760gram! Hoezo prematuurtje? Hahaha

Ow ja, voordat ik het vergeet….@Colle nog gefeliciteerd met de verjaardag van Kian en @Claudiaatje nog gefeliciteerd met Noa. Leuk zo’n lijstje met 1e verjaardagen maar wie wil hem even aanpassen? Bij Ruben staat nu namelijk de 30e maar hij is de 31e jarig.

En dan over het eten. Ruben krijgt sinds een paar weekjes ook gewone melk, gewoon koude melk. Alleen ’s avonds na het avondeten wil ik hem nog wel eens een flesje warme melk geven (valt ‘ie eerder van in slaap ;-)). Zelf moet ik niet aan melk (en koffie/thee) denken, ben overigens sowieso een slechte drinker, neem veel te weinig. Ruben krijgt ’s morgens een sneetje brood met een bekertje melk, tussendoor wat fruit, tussen de middag weer een sneetje brood met een bekertje melk, tussendoor rijstewafeltje met wat drinken (meestal gewoon water), avondeten (hij eet echt alles….zelfs radijs en kappertjes!) met bekertje water en dan voordat ‘ie naar bed gaat nog een flesje (warme) melk. Hij eet sinds kort ook zelf z’n eigen boterhammetjes op…zo lief om te zien. Telkens een hapje erin en netjes weer in z’n mond duwen als het er een beetje buiten hangt. Als er iets valt dan zit hij het ook echt helemaal na te kijken en wacht hij totdat wij het pakken, als hij er zelf niet meer bij kan.

Toetje geef ik hem overigens niet, heb toen eens een soort van danoontje uitgeprobeerd maar hij wil het niet hebben. Hij houd zijn mond dan stijf dicht en dan lukt het echt niet om iets binnen te krijgen. Dit doet hij overigens altijd zodra hij genoeg heeft. De paar keren dat hij een paar hapjes van een toetje op had kwam het er bijna gelijk weer uit.

Ruben praat nog niet…nou ja wel in z’n eigen taaltje en af en toe brabbelt hij iets wat op papa lijkt maar nog niks verstaanbaars hoor. Lopen doet hij wel langs dingen maar als ik hem aan de hand neem liep hij eerst wel mee maar sinds kort heeft hij daar ook geen zin meer in en gaat ‘ie gelijk op z’n kont zitten. Lui varkentje hahaha.

Ruben zit ook regelmatig onder de blauwe plekken…slechte ouders? Nee hoor, als ik een keertje nee zeg maar hij gaat dan toch door dan merkt ‘ie vanzelf waarom ik nee zei. 2e keer doet hij het dan niet meer op die manier. En hij kroop regelmatig richting de voordeur waar we 2 grote ramen hebben zitten, hij dacht er geloof ik doorheen te kunnen. Bij mijn ouders in huis hebben ze een stoepje zitten tussen de kamer en de keuken, daar is hij ook al vanaf gevallen. Volgens mijn ouders lijkt hij daarin toch wel op mij….ik deed dat blijkbaar ook altijd.

Geloof dat ik nu zo’n beetje wel alles heb gehad wat ik wilde typen, zo niet dan komt dat een volgende keer wel weer. Ga er nu even eentje op bed leggen, eventjes tijd voor mezelf daarna. Mijn vriend is vandaag weg, oudste zoon is voetballen, jongste op bed…..ha rust voor mama!

Geplaatst

HOERA 1 JAAR!!!!! :happydance:

12 Augustus............Kian (Colle)

19 Augustus............Noa (claudiaatje)

25 Augustus............s-t-a-n (Peggy)

31 Augustus............R-uben (Mama27)

08 September.......... F@bi (Manon

Mama 27 sorry, ik heb het gelijk gecorrigeerd!

Geplaatst

Marjon super dat het zo goed gaat met Ruben, groeit lekker. Vriendin van mij haar zoontje is vorig jaar bijna 5 week te vroeg geboren, nou daar zie je niets aan, beste knul en loopt behoorlijk voor. Kan meer dan Jesse terwijl die ouder is....dus zegt niks idd

Vanmorgen de koekjestrommel van fisher price gehaald haha!nu nog wat verzinnen, vind het lastig, zoveel keus en je wilt ook niet van alles wat kopen, want.krijgt vast ook genoeg!

Vanmiddag ff in de zon zitten, als die er dan weer is!fijn weekend

Geplaatst

Lieve reactie van jullie!! Gelukkig was vandaag wel weer een gezellige dag...

Hiep hiep hoera noa 1 jaar!! Van harte!!

Fijn om hier toch een beetje ervaringen te lezen.. je maakt allemaal dezelfde fases door!!! En in mijn omgeving is het toch anders. Zijn vaak al ouder!

Slaaptijd! Fijne zondag allemaal nog.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi meiden,

harstikke bedankt voor jullie lieve reacties, echt superleuk

Moe maar voldaan na een weekend verjaardag vieren, het was echt superleuk!!

Ze is heel erg verwend ze heeft een loopfiets (hello kitty) gehad een fiets helm (hello kitty) sieraden (zilver) armbandje met haar naam kettingkje en een ringetje.

de fisherprice telefoon en een heel veel boekjes van oa kikker en van winny de pooh een boeken en een fotomapje omhaar 1ste verjaardagfotos in te doen.

en ze had van ons de koekjestrommel al gehad. (Dus het huis staat weer vol)

het was echt ontzettend en byzonder ze reageerde overal heel goed op ze vind het ook erg leuk om in de belangstelling te staan hihi (ze is nl ook een leeuwtje)

Ze was ook zo supertrots hihi.

Ze heeft heerlijk van de taart zitten eten (taart van de hema met foto) hij was ook erg lekker.

We hebben toch redelijk weer gehad, we zijn 1 x naar binnen gegaan voor iets wat regen maar konden snel weer de tuin in gelukkig

Het weer is vandaag wel beter

ook zo leuk ze hadden de tuin ook leuk versierd met een hoop ballonen en een hartelijk gefeliciteerd slinger en ze hadden een kroontje voor Noa gemaakt.......helemaal top

Wij hebben de kinderen een goodiebag mee gegeven een uitdeelzakje met daarin een verdwijnpopje, bellenblaas doosje aardbeienstukjes en appelstukjes en haribozakje met een snoepje en een ballon, en een kaartje eraan met Noa 1 jaar

Noa heeft ook zichtbaar genoten zo mooi!!!

Het was superleuk en om nooit meer te vergeten!!!!

[ATTACH=CONFIG]2075[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2076[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2077[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2078[/ATTACH]

Geplaatst

Alsnog van harte gefeliciteerd met NOA!!

Wat een leuke dag heeft ze gehad, en wat geweldig zo'n goodiebag.. Gelukkig leer ik hier nog wat praktische dingen!

Peggy ik hoop maar dat het goed blijft gaan. Moet je toch niet aan denken, en vooral omdat het met name door de schoonfam komt. Dat is niet te verteren toch.

Annie nog een lekker kleurtje opgedaan in de zon?

Mama27 hier ook veel blauwe plekken hoor. Zelfs 1 tussen de neus en de ogen in. Ziet er een beetje mishandeld uit af en toe! Maar ja dat vallen en opstaan he....

en goed dat Ruben zo goed op schema ligt qua lengte en gewicht.

Lachen zeg dat hij ook kappertjes en radijs eet. Ik vind soms van die harde dingen nog een beetje eng, dat het in zijn keel schiet. Of moet ik daar eens van af stappen. Misschien ben ik te overbezorgd. Ik geef m wel eens paprika dat vindt hij lekker maar echt gerust ben ik er niet op. Hoorde laatst weer van een kindje dat in een druif gestikt was; zooo eng. Ik snij ze altijd even doormidden.

Colle alsnog fijne vakantie!

Manon: gaat het nog steeds goed met F@bi in haar campingbedje?

Hier gaat het echt niet zo goed met slapen. We hebben alles geprobeerd, bij ons op de kamer, met matras in zijn kamer maar helaas. Een groot drama. Wordt 's nachts wakker en gaat staan en moet dan hard huilen. We hebben nu besloten hem er wat er ook gebeurd niet meer uit te halen en gewoon te laten huilen. Wel gaan we steeds kijken. Het huilen is weer nieuw, dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij riep wel wat naar ons maar echt huilen is sinds een week.

Ook wil hij sinds zaterdag niet meer 's ochtends een dutje doen. Hij is wel om 6.15 uur wakker en blijft dat nu dus ook tot 12.00 uur. Dan 2 uurtjes slapen en dan weer wakker tot 19 uur.

Hij is 's ochtends wel moe en daardoor valt hij veel meer. Regelmatig dikke tranen daardoor. Maar slapen levert enorme protesten op dus ga het morgen maar niet meer proberen tenzij ik echt zie dat hij in zijn oogjes wrijft en geeuwt. Ook eet hij geen brood en geen fruit meer. Ik weet het ook even niet meer hoor. Hoop maar dat het een fase is..

Wat ook nieuw is, is dat als hij zin niet krijgt hij boos wordt! haha dat is echt voor het eerst deze week. Ik vind het heel grappig en moet me inhouden niet te lachen. Nu is het nog grappig maar over een tijdje natuurlijk niet meer. Worden jullie kinderen al boos? Of is de mijne gewoon laat met dit? En wat doen jullie dan? Gewoon laten protesteren of zeg je er wat van? Het stelt nog niet zo heel veel voor, beetje trappelen met de benen, met 1 armpje beetje slaan, en als hij staat gaat hij stampvoeten. Oh ik wou dat je het kon zien, echt zooo grappig. Heb er tot nu toe geen aandacht aan geschonken, leid hem af met een speeltje dan vergeet hij meteen weer dat ie eigenlijk boos was. Maar ben benieuwd of het misschien niet beter is om even duidelijk mijn onvrede te laten merken.

Verder is hij gewoon zichzelf, de hele dag vrolijk en ziet in alles een uitdaging. Nu heel druk met lopen langs alles wat hij kan vinden. Maar hij is er nog niet klaar voor om alleen te lopen hoor, veels te wiebelig vind ik het nog.

Heb wel zo'n toiletafsluiter gekocht. Hij zit er steeds in met zijn handen aan het toiletblok, iew! Bovendien vind ik het gevaarlijk want voor je het weet kukelt ie er in.

Ik wil straks even naar de Hema gaan, daar schijn je potjes en pannetjes voor kinderen te hebben. Op dit moment trekt hij al mijn tefalpannen uit de kast en er zitten al flinke deuken in. Ga hem dus zijn eigen keukenkastje geven en op de andere moeten haakjes komen. De hele dag trekt hij alles er uit. En met zijn mooie koekjestrommel speelt hij totaal niet. Want hij houdt alleen van dingen die wij ook doen. De Ipad, de afstandbediening, de keukenkastjes, het toilet, mobiele telefoon, etc dat is pas leuk speelgoed! hihi ik ben er lekker druk mee. Maar het zo'n heerlijk mannetje je vreet 'm op!

Fijne dag allemaal

Noor

Geplaatst

Hey!

Even een internetbon voor 1 dag gehaald hier in vakantiehuisje..dus ff een berichtje.

Wat een overval gisteren in ons huis. Allemaal bouwvakkers in huis..ineens is je huis van hun..zo voelt t.

We zijn al om half 9 weg gegaan..maar naar mijn ouders..we konden pas na 3en in t huisje..dus mooi even ergens anders

onder gedoken. Ze werken wel heel netjes..alles afgeplaktb en tapijt over de vloer en trap. Vind geen rotzooi van ze..ze zuigen alles weer

op eind van de dag..ook buiten geen spoortje van puin. Binnen 1 dag was alles al weg en vandaag waren ze bezig met grote boren

door t plafon te boren voor de buizen en sleuven in de muren. Blij dat we 2 weken elders zijn..was geen doen geweest thuis in dat lawaai en beperkte ruimte..overal staat wat.

Claudia..leuke foto's van Noa's verjaardag. Een hello kitty scooter gevonden zie ik ;-)

Je hebt er mooi weer bij gehad dat hebben jullie getroffen.

Noor..wat een gedoe he..nu ook al geen brood en fruit..hij is flink in staking he haha.

Het is dat ze nu al te groot zijn anders had ik gezegd waarom leg je hem niet in een bakerzak te slapen..kijken of dat helpt.

Maar normaal gesproken moeten ze daar met 1 jaar weer van af zijn geloof ik. Je zou zeggen dat hij nu hij boos kan worden als hij

zijn zin niet krijgt dat hij misschien nu toch ook s'nachts een loopje met je gaat nemen. Hij vindt t misschien ook wel gezellig zo ;-)

Ze zijn slim nu hoor. Hier word mevr. ook wel eens boos...mn als ik haar haar rietjesbeker af neem. Ze slurpt anders aan 1 stuk door.

Nu doe ik er gewoon minder in. Ook sleutels..als ze ze in handen heeft en ik pak ze af...pfff schreeuwen hoor!

Een client hoorde van mij dat ze gek was van afstandsbedieningen. Die mevr. is naar een witgoedzaak geweest en heeft gevraagd of

ze ook kapotte a.b hadden liggen. Ja hoor mevr. maar wat moet u met een kapotte als ik vragen mag?

Nou dan maak je een kind van 6 maand heeel blij mee..mwoehahaaa. En toen had ze een eigen a.b. ...alleen vind ze deze minder leuk

omdat er niet zoveel gekleurde knopjes op zitten.

Ik laat rustig merken als de maat vol is hoor als ze me te veel moppert of de zin wil door drijven.

En vind hij zijn keukenspulletjes mooi?

Nou.ik ga ff tv kijken/bankhanangen....kds eindelijk in slaap. Wat een gebleeeeer vandaag. Kleine van slag..huilen voor t slapen..wel

1,5 uur voordat ze sliep. Zoonlief vervelend van de slaap..pfff..

Blij dat t spul stil is nu..eindelijk alle ramen en deuren open nu...buren zullen wel denken ;-(.

Gelukkig veel gezinnen met jonge kids dus allemaal wel met t zelfde bijltje gehakt moet je maar denken..

Tot kiekus!

Geplaatst

Claudia: prachtige foto's van de jarige jop!! En wat is ze lekker verwend!

Ik ga de taart waarschijnlijk ook bestellen bij de Hema. 1 fototaart en een grote slagroom.

Noor nog geslaagd voor keukenspulletjes bij de hema? Wat ontzettend vervelend van het slapen zeg! Het put je toch uiteindelijk ook uit pfff....

Ik ben heerlijk een klein weekje vrij. Volgende week dinsdag weer heen. Had officieel die hele week ook vrij, maar heb ik toch maar ingetrokken, neem ik dat andere keer wel op. Maar nu even paar dagen thuis met mijn kleine mannetje!! Van t weekend naar mijn nicht die is jarig en voor de rest lekker rustig aan!

fijne avond iedereen!

liefs

Geplaatst

Annie..heerlijk een weekje vrij! Altijd welkom zo tussendoor toch?!

Hier waarschijnlijk ook een fototaart. Heb t met zoonlief ook de eerste jaren gedaan.F@bi vind t ook geweldig om een foto van haar

zelf te zien op de computer dus 1 om op te eten is natuurlijk altijd goed.

Peggy..morgen grote dag voor S-t-a-n. Vieren jullie t ook morgen of later in t weekend?

Noor..hoe was t vannacht?

Hier gelukkig rest van de nacht stil geweest ;-)

Geplaatst

Eigenlijk heel goed! Dat ik wakker word van zijn hoesten kan ik hem niet aanrekenen natuurlijk, en nu had ik zelf een enge droom waardoor ik een uur niet kon slapen, maar de kleine man kwam pas om 4.15 uur voor het eerst. En toen gewoon om 6.15 uur wakker! Joepie!

Maar een zwaluw maakt nog geen zomer he!

Ik hoop dat het vannacht weer zo goed gaat...

Fijn dat F@abi zo goed gaat zeg!

Op zich wel goed idee trouwens van die afstandbediening..!

En ja bakerzakje werkte heel erg goed bij hem, maar dat is echt maar tot een bepaalde leeftijd helaas..

Oh moet verder, Fijne dag allemaal!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hartstikke goed Noor..hoop dat hij de smaak van t slapen te pakken krijgt!

Zal je altijd zien..dan slaap je zelf niet. Ik lag ook vaak wakker en wachtte dan op haar van

wanneer kon je nou ? Stom he..of denken..ze zal toch nog wel ademen?

Nou internet 24 uur loopt zo af..dus denk paar dagen ff niet meer actief.

kalm aan iedereen..bye bye

Geplaatst

Ja exact!! Ik ben ook paar keer gaan kijken.... snapte er niets van! haha

Was blij dat ik dat verstopte neusje nog hoorde

Geniet van je internetloze middag, ook best fijn toch.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Er is er een jarig hoera hoera!!!

S-T-A-N van harte gefeliciteerd!!

Dat je maar lekker verwend mag worden vandaag!

liefs Annie

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd!

Wat een mooie dag! Een jaar alweer.. wat gaat het snel he?!

Ik hoop dat jullie een leuke gezellige dag hebben.

Liefs

Noor

Geplaatst

Even snel een berichtje... bedankt voor jullie berichtjes! Inderdaad alweer 1 jaar... dan denk je toch nog wel terug aan een jaar geleden... de bevalling... weet niet of jullie dat ook hebben/gaan hebben...

In elk geval we vieren het zaterdag in het pannenkoekenhuis... verder was het op de creche heel overweldigend allemaal s-t-a-n blijft een ontzettend gevoelig mannetje..

Liefs Peggy

Geplaatst

Peggy..sorry iets te laat maar niet minder gemeend...( zat zonder internet) nog van harte met jullie mannetje!!!!

Hoop dat jullie een leuke dag hebben vandaag in t pannenkoekenhuis.

FF een (felicitatie)berichtje tussen de bedrijven door. Even thuis wat stofzuigen en schoonmaken/opruimen.Wat een stof..zweet op de rug en overal staan nu.

Weer paar dagen uit de lucht denk ik ;-). Fijn weekend allen!

Geplaatst

Het was een leuke middag voor -s-t-a-n wel erg druk. We waren ook heel blij dat het maar 2 uurtjes waren. Want dat was lang zat. Hij was helemaal uitgeblust. Maar veel leuke kado's gehad. Nu vandaag is hij wel een beetje huilerig.. en mn man is er niet dus dat is weer even ouderwets pittig.. Maar ja, na zn drukke dag als gister mag je ook wel een beetje van slag zijn natuurlijk. Veel kado's die zijn voor boven de 18 maanden. En dat klopt ook wel een beetje.. nu vind hij het wel leuk, maar snapt er nog niet veel van en slaat er alleen maar heel hard op. Dus hebben we het nog maar even opgeborgen voor hem. Verder lloopt s-t-a-n bijna... het is echt overal langs en alles voort duwen, maar zodra hij het 'eng' begint te vinden gaat hij snel op zn billen zitten.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Goedemorgen,

Eindelijk internet ok in huisje via hotspot. Adapter moest er uit en nu doet hij t eindelijk goed.

Peggy fijn dat jullie een leuke middag gehad hebben. Twee uur is ook meer dan zat he.

Op locatie kun je mensen makkelijker "weg sturen"he..ook geen last van plakkers hahaa

Bijna lopen? Camera bij de hand houden he...zo mooi om de echte eerste stappen vast te leggen op film!

Bij onze zoon is t gelukt toen..zo leuk om te zien..helemaal trots op zich zelf..zo schater lachen en borst vooruit ;-)

Gisteren stond F@bi ook zelf en bleef een poosje staan..zo los in de ruimte. Zo vanuit zit stand zonder ergens zich

aan op te trekken. Wil ook steeds aan de hand lopen.Moet vandaag ook maar camera mee nemen van huis.

Zitten deze week nog in vak. huisje 9 km verder op ongeveer...jaja vere vakantie dit jaar ;-)

Hoop dat ze wat opschieten deze week in huis. Stucadoor was vrijdag ziek..helaas..dus vandaag stucwerk.

Ze baalden zelf ook wel..strakke planning...volgde huizen nu ook vertraagd.

Wil wel normaal naar wc kunnen en keuekn hebben volgende week maandag..zoon weer naar school dan en manlief volgende

week vroege dienst.

Gisteren balen. Vroeg even naar huis..rijd achter uit hier...ramen allen nog dampig..bam tegen boom. Hele achterklep ingedeukt

en ruit in diggelen. Gelukkig niet zo ver naar binnen dat de kids glas op zich kregen..lag meeste buiten.

Zoon lief..heel droog..moet je maar nieuwe auto kopen.Tja...

Heb aanvraag bij sloop bedrijf voor zelfde klep...meestal rond 100 euries. Man kan t er zo in zetten. Hebben we eerder met 2 deuren ook gedaan. Zag er helemaal niks van..geen kleur verschil of niks.

Auto moet eigenlijk vervangen worden maar komt financieel nu helemaal niet uit...we hadden zo bedacht nog even door te rijden

tot volgend jaar mei..wat door te sparen en dan met vakantiegeld er bij wat anders te zoeken.

Maar even zien...denk toch ff klep er in zetten..zit niet te wchten op een boete er over heen...en overhaast een auto kopen nu..lijkt me ook niks..liever op gemakkie doen zoiets.

Nou ga eens onder de pomp hier.

Hoe ist met de rest hier..beetje rustig hier ;-)?

bye bye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden