Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Manon, hoe is het gegaan vannacht de kleine bij je ouders? Gek zeker vanmorgen dat je maar 1 kind had;)

Nou geen kriebels is niet helemaal waar. Ik heb juist wel eens kriebels als ik vrouwen zie met een zwangere buik, dan denk ik...dat zou ik ook wel weer willen. Alleen als ik dan denk hoe oud J_esse is als de kleine er zou komen denk ik nee hoor...we gaan hier nog lekker van genieten. En toen ik voirge week bij Jose was en van de week dus bij mijn collega op kraamvisite had ik die kriebels dus helemaal niet. Maargoed manlief moet er echt nog niet aan denken een tweede....dus we wachten nog mooi ff.

Van de week een vermoeiende week gehad met J_esse. Hij hangt ontzettend aan mij. Moet constant bij me zijn. En dat is op zich erg schattig, maar ook erg vermoeiend. Even alleen spelen, zit er niet in, nee bij mama zijn. Op visite is dus ook niks aan, want het jammert en hangt al aan mij. Mijn man heeft een papa dag en dat is ook een prima dag, maar zodra ik thuis kom uit mijn werk is het mis, want hij wil alleen nog maar bij mij zijn. tja..misschien toch iets meer loslaten denk ik dan, of het is een fase. ik weet het niet. Kinderstoel wil die ook niet meer zitten. Drama. Gisteravond met avondeten, sloeg zo de lepel uit mijn hand, dus maar al brullend en krijsend op de gang gezet en na 10 min maar weer naa binnen gedaan ..vervolgens at hij keurig zn bordje leeg...grotendeels zelf met de lepel...tja....zo gaat dat dan he...

Schoonmoeder is jarig vandaag, dus zal na mijn werk de kleine man ophalen, eten en dan maar daarheen. Daar op bed en vervolgens hem straks weer wakker maken, vind ik altijd zo sneu..

Het gaat sowieso ontzettend hard allemaal....idd volgende week alweer december...Ben al bijna weer een jaar aan het werk;)

iedereen fijn weekend!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heyyyy,

Annie..is J-esse wat 1 kennig aan t worden misschien..of wat last van verlatingsangst?

Kan op deze leeftijd he.

Wat is er mis met zijn stoel ineens..vraag je je dan af he..of wil hij dan bij jou op schoot? ;-)

Tja ..alweer een jaar aan t werk idd hier ook 13 december...wil wel weer zolang vrij haha...alhoewel ik t na zón 3 weken na de bevalling wel weer gezien had thuis en

weer aan t werk wou ;-)

Zo..hier een lazy sunday....eerst verjaardag gehad vanmorgen en vanmiddag lekker niks...heb zelfs een tukkie gedaan toen die kleine sliep.

Dat komt zelden voor...sinds dat de kids er zijn kan ik niet zo maar s'middags een slaapje doen wat dat is weet ik niet.

Manlief en zoon waren met lego bezig en heb de babyfoon aangezet voor ze van zo...moeke gaat ook slapen en warempel nog geslapen ook...heerlijk ff.

en zo ist alweer zo maandag...nog 1 weekje en dan ben ik weer een weekje vrij...heb zoveel uren staan nog.

Peggy hoe was t in Bosrijk..leuke tijd gehad samen?

bye bye

Geplaatst

Hoi allemaal,

Bosrijk was echt geweldig.. Ik kan het iedereen aanraden.. Het is zn sprookje.. Ook waren er best veel attracties waar s-t-a-n in mocht.. DIe vond alles leuk.. Nergens bang voor.. (dat komt vast wel als ze wat ouder zijn) We zijn zelfs nog met s-t-a-n uiteten geweest op het park 's avonds en dat ging ook goed.. komt ook dat ze natuurlijk helemaal op kinderen zijn ingesteld.. was echt leuk.. ook tussen mn man en mij.

Toen we terug kwamen was s-t-a-n- wel weer een beetje van slag.. maar hij is zoiezo best opstandig... en ondernemend.. ook als iets niet mag.. is het echt op de grond en heel dramatisch gaan huilen...het is een boef... klimt overal op... heb mn handen er aan vol. Hij slaapt nu alleen nog smiddags en dat is wel heel lekker dan heb je toch zn 2 a 3 uurtjes voor jezelf.

Dat was het weer voor nu.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Manon, dan hebben we afgelopen zondag hetzelfde gedaan. Toen de kleine man op bed ging, ben ik ook even gaan liggen, en heb heerlijk geslapen. Soms heb je dat ff nodig. Dus volgende week alweer een weekje vrij, lekker zeg. Jij hebt ook regelmatig een weekje vrij ofniet?

Ik heb dat helaas niet meer, sinds ik minder werk, maargoed de weken zijn natuurlijk voor mijn gevoel ook al korter.

Peggy wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad in bosrijk. Klinkt inderdaad ook wel erg leuk met die sprookjes. Het is voor ons niet naast te deur, maar misschien leuk voor volgend jaar een weekendje weg met zn drietjes.

Ik herken dat wel dat als iets niet mag, dat ze dan heel opstandig, dramatisch gaan doen. Doet J_esse ook. Of knalt zo de boel van tafel oid. Kleine boefjes zijn het he, met een eigen willetje. Ook wel weer erg leuk.

J_esse heeft sinds gisteravond koorts. Verkouden, hoesten. Niks aan. Op zich is hij niet heel anders, speelt wel, doet zn ding, maar hij straalt uit zn oogjes gewoon niets...zo vutloos. Wel sneu. Lekker veel slapen en hopelijk knapt ie snel op. Wou anders vanmiddag nog even op pad, het is lekker weer. Helaas volgende keer beter.

Geplaatst

hoi meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij!

allereerst Noa loopt los sinds het weekend

eerst voorzichtig 2 stapjes dag later 10 stapjes hihi

vandaag weet ik nog niet, ze is op de creche vandaag, benieuwd wat ze daar doet!

Noa is op dit moment ook verkouden met loopneuzen en hoesten geen koorst gelukkig!

Annie, hoop de J_sse gauw weer opknapt en weer een stralende blik in zijn oogjes heeft.

Bosrijk lijkt mij ook erg leuk zo te lezen, zal eens kijken op de website hoe duur het allemaal is!

Peggy fijn om te lezen dat het veel beter gaat tussen jou en je man!

Ik zelf ook verkouden heel vermoeiend pfff

Heb net ook eventjes bijgeslapen

Ik slaap snachts niet zo goed nu door mijn verkoudheid en Noa word ook snachts wakker als ze een hoestbui heeft achossie.

ik ga maar weer eens wat doen hier thuis voordat Noa opgehaald kan worden!

Liefs Claudia

Geplaatst

nou ik heb begin deze week echt een superlang bericht getypt en zie het nergens staan.... hoe kan dat nou?

heeft een van jullie toevallig wel iets van mij gelezen of is het er nooit opgekomen?

grrrr

dan ga ik het morgen nog maar eens proberen...

liefs

Geplaatst

Hee noor, nee heb niets van je gezien van de week!miss iets mis gegaan, met nieuw forumuiterlijk?weet niet of het er ook even af is geweest!nouja op voor een nieuwe poging;)

Claudia leuk weer wat van je te horen...het is rustig in ons topic de laatste tijd. Dus noa loopt zelfstandig!wauw...vast een heel mooi gezicht en vast gelegd?

J_esse is nog steeds niet fit. Nog steeds koorts en erg verkouden. Miss morgen toch ha maar ff bellen. Niks aan om zo het weekend in te gaan. Al speelt ie op zich wel, maar erg snel moe. Gister geprobeerd filmpje te maken van een dansende j_esse, erg leuk gezicht al is het niet gelukt om vast te leggen elke keer als ik wou doen stopte hij weer....zal even eten maken voor mezelf en hopelijk eet de kleine man ook wat!

Fijne avond!

Geplaatst

Hallo dames! Ik heb even snel bij gelezen en zie dat de kleine draakjes goed gaan! Tof! Met Cas gaat alles ook super goed, hij loopt sinds zijn eerste verjaardag los en op t moment is er geen houden aan, water vlug! Praten is nog niet echt van toepassing, mama is eigenlijk t enige bewuste en soms papa. Hier trouwens ook een snotneusje, maar eigenlijk is ie regelmatig verkouden. Kdv steekt elkaar steeds aan. Is er trouwens alweer iemand zwanger van t clubje? Ik was er niet echt mee bezig, Cas en twee Lisa van m'n vriend is vol huis, maar ik besefte me net dat ik al paar dagen over tijd ben... Maar natuurlijk zwanger worden is uitgesloten volgens artsen dus.... We wachten af!

Geplaatst

Hee sabke,

Leuk om weer es wat van je te horen en alles gaat ook helemaal super met cas. Dus loopt al eventjes....leuk leuk, zal idd geen houden aan zijn;)

Ik geloof dat er nog geen meiden van t clubje zwanger zijn, al zijn er wel weer 2 'bezig' noor en marjon.

Marjon ook al tijdje niets van je gehoord, hoe gaat het en met de behandeling?

Iedereen sinterklaas vieren van t weekend?of gewoon maandag?ik heb kleinigheidje gekocht voor j_esse en mijn schoonouders ook. Morgenavond met hun ff gourmetten, verder niet. We hoeven nog niet he;)

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Zo meiden, 'ons' topic maar eens even naar voren gehaald, het is errrugg rustig!

Iedereen fijne sinterklaas gehad en flink verwend?wij hebben het niet echt gevierd. Mijn schoonouders zijn zaterdagavond bij ons wezen gourmetten. Ze hadden voor iedereen een kleinigheidje meegenomen. Ik had nog iets voor j_esse gekocht. Was gezellig!

Vorige week is j_esse paar dagen wat ziek geweest, koorts, verkouden erg vol. Ben vrijdag even naar de ha geweest. Kreeg pufje mee, geen succes...dus ben maar weer mee gestopt. Gaat inmiddels beter...nog wel aardig hoesten, loop neus..maar wat wil je ook met dit weer en de creche.

20 dec afscheid van j_esse op de creche. Moet nog iets verzinnen voor cadeautje oid voor kinders en leidsters....pffff...geen idee, iemand tips?

Nou verder geen nieuws..lekker bankhangen vanavond onder kleedje!!

Geplaatst

Eventjes heel snel een kort berichtje tussendoor....heb het de laatste tijd erg druk gehad maar binnenkort kom ik weer meelezen en schrijven.

Ik zit nu in de wachtweken, heb vorige week donderdag de tp gehad van 1 cryo. Het was eerst nog even afwachten of het allemaal wel door zou gaan omdat ik (alweer) een cyste had, nu van 5cm groot, groter dan de vorige keren.

Ga nu gauw weer verder met werken, was een uurtje geleden al begonnen namelijk maar heb niet echt heel veel zin....

Groetjes

Geplaatst

Hoi Annie,

Hier is het filmpje van Noa,

het was toen nog een paar stapjes nu al wat vaker en meer stapjes gemiddeld 10 hihi

Ik moet maar weer eens een nieuw filmpje maken haha

Geplaatst

Claudia, lukt niet om filmpje te bekijken. Als ik erop klik staat er 'deze video is een duplicaat van een eerder geuploade video'. Dus geen idee hoe het kan.

Leuk dat Noa ook loopt. J_esse nog niet. Nog steeds achter de loopauto, tafel, bank, kasten noem maar op, maar niet zelfstandig. Hij staat soms wel even los.

Marjon: spannend in de wachtweken. Ik hoop zoooo dat het goed zit. Wat vervelend steeds die cystes. Ik ga voor je duimen!!!

Vandaag een lekkere luie dag gehad en de kerstboom al opgetuigd. Erg vroeg vind ik zelf, maar had er ineens zin in om te doen. J_esse toont er totaal (nog) geen interesse naar...dus waarschijnlijk blijven mijn glazen ballen erin zitten;)

Morgen even dagje werken en dan hebben we alweer weekend.

fijne avond!

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen is denk ik druk... ik ook hoor!! Wilde jullie wel even vertellen dat het goed gaat tussen mn man en mij... deze week merk ik echt van zijn kant dat hij weer happy is met ons..

Sinterklaas hier ook niet echt gevierd... Beide ouders hebben wel een kleinigheidje gedaan... zo gaat dat he.

Mijn boom staat ook al hoor annie... ook nog nooit zo vroeg neer gezet, maar mn pa kwam hem brengen en ik dacht ga hem niet met dit weer in de regen in de tuin laten dus maar opgetuigd.. s-t-a-n zit er ook niet aan en dat mag ook niet. Strenge moeder he haha.. Het gaat eigenlijk wel lekker met hem. Heel ondernemend.. loopt goed.. Moet woensdag weer naar het consultatiebureau.. laatste prikjes voorlopig.. moesten eigenlijk al in oktober maar toen was -s-t-a-n niet lekker en had koorts dus mocht het niet.

Wij gaan met kerst weer lekker weg. Paar dagen in een huisje bij eindhoven in de buurt.. hou niet zo van die verplichtingen met kerst.

Dat was het weer...

Gaat jesse weg van de creche???

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus 2010 is ons WONDER s-t-a-n geboren!

Geplaatst

Hello,

Hier niet druk maar weinig te melden.

Deze week lekker vrij geweest..beetje aangeklungeld ;-)Peggy..fijn dat t nu weer goed gaat thuis.En heerlijk vooruitzicht weer.Ga ook t liefst weg met kerst..pff drukte.

Mijn vriend is vlak er voor jarig en mijn zus op 1ste kd zelf..vieren t samen..heb de familie dan al gezien dus met kerst gewoon rustig thuis..geen poespas.

Maar zou ook liefst helemaal weg zijn maar goed dit keer niet of er moet nog een hele aantrekkelijke last minute voorbij komen.

Claudia..jammer kan filmpje ook niet openen..weet niet waar dat aan ligt. Vorige keer kreeg ik in beeld dat t een prive filmpje was.

Maar dametje stapt er dus ook al mooi op los ;-)

Annie..J-Esse weer wat opgeknapt? nu nog geen aandacht voor de boom..na een week gaat hij lekker er aan sjorren hahaa.

Ga vandaag ook boom halen..of denk 2 kleine voor in de vensterbank..moet verjaardagvisite nog kunnen plaatsen ;-)

Grote man wil ook boompje weer op zijn kamer..ff naar de action voor zón kleine neppe haha..vorig jaar naalden op zijn kamer..was niet wat.

Marjon..spannende tijd weer voor jullie! goed broeden maar weer !!

Dame hier klimt steeds zelf op de bank..vind t wel zo interessant om zelf te zitten. Gaat dan ook staan en ze weet dat t niet mag...zitten ! zeg ik dan en poef snel op de billen..maar ze ziet t een beetje als een spelletje nu..dat is minder. Vanmorgen is ze er voor t eerst afgedonderd..brullen. Hopelijk leert ze er wat van...zal wel niet ;-(

Zo zal kereltje zo naar school brengen...fijne dag allen!

Geplaatst

Ahh toch weer wat verhalen;) leuk!

Peggy.mooi te lezen dat alles goed gaat thuis. Lekker weg met de kerst, lekker hoor. Lijkt mij ook wel wat..hier geen optie. De verplichte familie dagen. Ik zou met.oud en nieuw wel weg willen, daar heb ik helemaal niets mee!

J_esse gaat idd van de creche. Nog 4 keer. Tja...hoe dichter bij het komt, hoe jammerde ik het toch wel vind, maargoed naar opa en oma is ook fijn en j_esse vind het ook erg leuk bij ze en geld wat het nu kost.is ook veel vind ik....dus keuzes maken!

Manon, dametje dus lekker aan t klimmen oo de bank. J_esse probeert het wel, maar komt dr nog niet op. Hij vind het wel erg leuk op de bank, ook steeds staan. Hij wil op de trap klimmen, met name op de creche, staat een speeltoestel met trap, hij probeert het steeds!

Nu lekker tvoh kijken!fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Heey hey

ik heb me na mijn verdwenen bericht ff niet meer gemeld..wel meegelezen maar t ging ff niet zo fijn met slapen. Als in totaal 3 uur per nacht geslapen, tot 7 keer er uit en vanaf half 5 niet meer willen slapen.

En dat een maand lang...

Ben dus niet zo veel waar en loop op mijn tandvlees. Eerst waren het de kiezen en hoektanden die ongelooflijk veel ellende en pijn gaven en daarna lukte het niet meer met slapen. We hebben m verschillende keren vanaf half 5 tot half 7 als we er uit moeten laten huilen maar het lijkt alsof ie bang is. Aangezien doorhuilen averechts leek te werken, hij werd daardoor ook smiddags huilend wakker, neem ik m nu sinds 2 dagen zodra hij s nachts huilt mee naar mijn bed. Hij slaapt dan ineens ook tot half 8 ipv 6.00 uur wat wij altijd gewend zijn. Ik kan alleen zelf nog niet echt slapen met zo'n draaikontje naast mee maar ik lig in elk geval en mijn oortjes hebben rust. Pffff...

Ik kom zodra ik weer iets meer energie heb snel weer terug om niet alleen ego berichtje te schrijven. En wat advies voor andere dingetjes te vragen! hihi

Ga wel zo ff Noa's filmpje bekijken!

Heel veel liefs en fijne zondag

Geplaatst

Claudia zal straks filmpje ff bekijken op de laptop. Zit op mijn tel en vind ik dat niet zo handig!hij doet het zo te lezen.

Noor, want ontzettend vervelend die slapeloze nachten, dat breekt je echt op, man wat een ellende!ik hoop dat het gauw beter wordt. Heb je idee waarom hij steeds wakker wordt?angst?oh heb echt met je te doen!sterkte!!

Gisteravond de kleine bengel op bed brengen, lopend aan de hand en bij de trap last ik los om hem vervolgens op te tillen, kon dr niet naar kijken of hij stond al op de tweede trede en zo klom die zo naar boven, ik stond uiteraard achter hem.....tjonge jonge de kleine bengel. Wordt voor straf niet meer op de gang, want dat kan niet meer, irts anders verzinnen haha, al gaat het de laatste tijd stuk beter met luisteren.....

Hier wat duplo uit de doos gehaald. Hij heeft.op zn verjaardag aardig wat duplo gekregen en hij vind t erg leuk, mooie torens aan het bouwen en ik vind t ook nog wel leuk haha!

Fijne zondag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden