Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha...Annie..bewaar dat shirtje maar..je weet nooit!

Had idd de winterjas bij Prenatal gekocht. Word nu weer mooi weer hahaha..je weet gewoon niet meer wat je aan moet doen tegenwoordig...

Marjon..wil je even heel veel succes wensen voor morgen..zet m op he..laat je nog even weten hoe t gegaan is?!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames daar ben ik weer :D

Ben tijdje niet online geweest op deze site. Ik wilde steeds wel maar had er geen tijd voor.

Manlief had zijn hand op 2 plekken gebroken en nog wel zijn rechterhand...(hij is rechts) was dus wel even pittig want ik moest nu de hele verzorgende taak van Kian op me nemen. Natuurlijk niet erg maar normaal gesproken doen manlief en ik bijna evenveel..soms doet hij nog wel meer. Gelukkig is zijn gips er nu af en kan hij weer wat meer zijn hand gebruiken.

Ook kwam erbij dat Kian best wel erg ziek is geweest. Op een avond heb ik zelfs de HA-post gebeld omdat ik niet met hem de nacht in durfte. Hij had al een paar dagen koorts die opliep en hij at ook heeel slecht (bijna niet) toen kwam er ook nog bij dat hij niet meer wilde drinken, hij liet het gewoon uit zijn mond lopen of duwde de beker hard van zich af.

Nou..koorts en niet willen drinken is niet goed :( Ook klonk hij ineens heel benauwd.

Nou je raad het al, HA-post gebeld en daar proberen ze je echt af te schepen he. Ze vond het niet nodig dat we kwamen en we moesten maar wachten tot de volgende dag. Nou mooi niet!!!!

Uiteindelijk zijn we dus toch gegaan en dat was maar goed ook. Kian bleek een bac.infectie te hebben in luchtweg, keel en mond. Zijn hele luchtpijp was gezwollen en dat zou alleen nog maar meer gaan zwellen. Hij kon zelfs geen geluid meer maken..ja een heel hees geluidje kwam er uit. Je zag aan hem dat hij aan het huilen was, maar zelfs dat hoorde je niet meer.

Hij moest direct aan de penicilline kuur. Het heeft dik een week geduurd voordat hij weer opknapte maar gelukkig begon hij wel weer wat te drinken. Nu we eindelijk van de kuur afzijn heeft hij een schimmelinfectie in zijn mond gekregen (van de penicilline) en begon hij dus weer niet te eten en drinken...pfff. HA weer gebeld en nu heeft hij een kuurtje/smeerseltje dat ik 4x per dag in zijn mond moet smeren. Wat een gevecht is dat zeg, en durf je vingers maar eens in dat giegje van hem te steken hahaha. Zijn hele mond zit al vol met tanden en kiezen :)

Maargoed dat overleven we ook wel weer. Ik probeer het en als het niet gaat dan geef ik het gewoon met een lepeltje, dan komt het ook wel in zijn mond terecht.

Als klap op de vuurpijl werd ik ook nog eens ziek...en goed ziek ook. Flinke griep, totaal uitgeschakeld, kind ziek, man ziek pffff. Heb mijn ouders zelf in moeten schakelen om me te komen helpen met de verzorging van Kietje.

Nu gaat het beter hier, nog een beetje de nasleep van het ziekzijn maar verder gaat het oke.

Kian gaat ineens met sprongen vooruit (meestal na een periode van ziek zijn) Het duurde even voor hij ging kruipen maar nu heeft hij flink het tempo erin en trekt hij zich overal aan op waar hij zich aan op kan trekken. Sinds gister loopt hij zelfs langs tafel en bank. In bed gaan staan doet hij al een tijdje..ook met slaapzak.

Soms als hij moet slapen dan leg ik hem neer, draai ik me om en staat meneertje alweer vrolijk rechtop in zijn bedje te springen. Lol dat hij dan heeft. Donderstraaltje :)

Wat wel heel leuk is dat hij nu echt naar ons toe komt kruipen en laat merken dat hij opgepakt wil worden. Hij gaat dan aan onze benen hangen. Het liefst is hij overal bij, wil hij alles zien wat je doet en wil hij overal aanzitten. Vermoeiend maar ook wel weer leuk.

Wel is hij snel ontevreden of gefrustreerd.

Ook het speelgoed laat hij meestal maar links liggen. Hij speelt liever met een lege colafles, plastic kooklepels, het traphekje, deurstoppers, en papier dat hij in duizend stukjes kan scheuren. Kortom alles wat geen speelgoed is, is interessant :)

Hij weet ook heel goed dat hij niet aan de tv, dvdspeler mag komen maar probeerd dat dagelijks toch even te doen. Kijk daarbij heel ondeugend of wij het zien en begint dan heel stiekem te lachen.

Eten en drinken gaat prima hier, hij lust bijna alles en is sinds kort gek op cherrytomaatjes.

Wel eet hij iets minder dan anders (maar hij at ook wel heeel veel)

Het slapen overdag gaat stukken beter als voorheen. Eerder sliep hij amper een uurtje. Nu slaapt hij dik 2 a 2.5 uur achter elkaar.

Smiddags lukt het slapen niet altijd en soms slaat hij die dan over.

Ergens zou je denken dat hij dan toe is aan 1 slaaptje tussen de middag maar dat houd hij niet vol. Nu lag hij er ook weer om 10 uur in omdat hij erg moe was.

Vind het wel heerlijk hoor. Eerder had ik amper tijd om iets voor mezelf te doen en nu heb ik daar weer even lekker tijd voor als hij wat langer slaapt.

Sorry maar ik moet nog veel bijlezen. Iedereen die ik nog niet heb gefeliciteerd. VAN HARTE met de verjaardagen die geweest zijn.

Manon: las dat je een uitstrijkje gehad hebt? Viel mee toch? Ik zag er ook erg tegenop maar het was zo gepiept en heb er niks van gevoeld. Wel weer even raar om daar met je doosje voor iemand te liggen na een bevalling..vond ik.

Oh en ik moest zo lachen om je verhaal van je man zijn 'koffiebek' tijdens de bevalling hahahaha geweldig.

Mijn man die zat op een stoel een meter van het bed af en kwam daar niet vanaf hahahaha. Pas tijdens het persen toen ik hem nodig had :) Achteraf vind ik het wel jammer voor hem dat ik hem er niet zoveel bij betrokken had..maar volgens mij vind hij het zelf wel goed zo. Gelukkig dat hij Kian geboren heeft zien worden omdat hij mijn been moest vasthouden (toevallig omdat de verloskundige een telefoontje kreeg en even weg moest)

De nieuwe afleveringen van sixteen en pregnant zijn begonnen he..of kijken jullie daar niet naar?

Mama27: Lees dat je een terugplaatsing hebt gehad? Of is dat aankomende week. Spannend. Heeeeel veel succes.

Ik wilde ook rond deze tijd weer beginnen met de behandeling maar merk dat ik het nu wel weer voor me uit schuif. Ik denk dat we begin volgend jaar weer gaan beginnen. Ik wil heel graag maar zie er ook wel weer heel erg tegenop.

Straks weer hormonen spuiten, veel naar het ziekenhuis. Ik weet ook niet hoe ik dat allemaal ga doen aangezien ik vanuit huis werk en niet zomaar even weg kan (met al die kindjes hier) Ik zal dus met de ouders van de kinderen hierover moeten hebben en daar zie ik tegenop.

Noor: Jeetje wat een naar bericht over het meisje dat thee over haar heen kreeg. Hoe gaat het nu met haar?

Lijkt me verschikkelijk.

En ook vreselijk voor die ober zeg...dat wil je toch niet op je geweten hebben :( Wat zal hij zich ellendig voelen.

Nou dames..vanaf nu ben ik er weer en probeer ik het weer bij te houden :)

Liefs Colle

Geplaatst

Zoooo jeetje zeg, wat vreselijk zo ziek!! Maar goed dat je je niet hebt laten afschepen.. Heel zielig dat hij huilde maar er kwam geen geluid meer uit... Mannetje toch..!

En dan ook nog alledrie zijn tegelijk, nou dat is niet mals.

Wel leuk dat hij nu ineens weer allerlei nieuwe dingen kan. Fijn om te zien he.

Cherrytomaatjes heb ik gisteren ook gegeven. Maar wel zonder shirt (op het strand) want anders krijg je het er bijna niet uit. Hoe doe jij dat dan? met slab zeker? Of haal je dit pitjes er eerst uit? Ik geef meestal schijfjes komkommer en rode paprika. Vindt hij erg lekker!

Mama27 hoe is het gegaan vandaag? Ben heel benieuwd!

Manon heb ook gelachen om je koffiebek. Heel herkenbaar. Maar ik drink ook een kopje meer dan vroeger nu ik thuis ben overdag dus ik zal zelf ook wel eens naar koffie ruiken. Drink er nu 3 of 4 per dag.

Annie kan ik je niet inhuren? Er liggen hier nog foto's van de geboorte tot aan vandaag in grote stapels... zucht.. Als je me toen ik werkte verteld had dat ik hele dagen thuis zou zijn en het dan niet voor elkaar zou krijgen om foto's in te plakken had ik je hartelijk uitgelachen. Maar tis de waarheid. De uurtjes tussen 12 en 14 uur gaan zo snel op aan andere dingen dat er voor zulke klusjes niets meer overblijft.

Manon nee hij slaapt trouwens nog steeds niet door.. Maar de laatste tijd wel te doen met maar 1 x per nacht. Ach... ooit..... zal hij wel doorslapen.

Peggy hoe is het bij jou? alles rustig aan het front?

Groetjes en fijne dag allemaal

Noor

Geplaatst

Vanmorgen de punctie gehad....Zag er erg tegenop aangezien de eerste 2 puncties bij mij erg pijnlijk waren. Gelukkig wisten ze dat nog en heb ik vantevoren nog wat extra pijnstilling ingespoten gekregen. Weet niet of het daaraan lag maar het is me nu heel erg meegevallen. Mijn vriend moest van Den Bosch naar Tilburg, ben gelijk meegegaan. Daarna nog even de stad in want moest nog cadeautjes kopen voor morgen. Nu merk ik dat ik het even rustiger aan moet doen, m'n buik begint een beetje te protesteren. Gelukkig hoef ik vandaag niets meer te doen, vriend doet lekker de boodschappen.

We moesten om 12:00 uur bellen naar Tilburg om te kijken hoeveel eitjes ze hadden gevonden, helaas waren ze toen nog bezig. Dus een half uurtje later weer bellen, resultaat maar 1 eicel :-(. Begon hem toen toch wel een beetje te knijpen....andere 2x was het resultaat een stuk beter. Maar ze waren nog niet klaar met zoeken dus om 13:00 uur nog een keer gebeld, nu hadden ze er 6. Nu hopen dat de bevruchting ook goed gaat zodat de tp aankomende dinsdag door kan gaan.

@Colle, We hadden in juni ook al een tp gehad maar dan van een cryo die wij nog in de vriezer hadden zitten, die poging was helaas niet gelukt. We hebben er bewust voor gekozen om niet te lang te wachten na de bevalling. Op Ruben hebben we 4 jaar gewacht terwijl ze zeiden dat wij een grote kans hadden om zwanger te worden.

Overigens krijgen wij er dinsdag 1 teruggeplaatst. Ene kant denk ik van hadden we niet moeten vragen of er 2 embryo's teruggeplaatst kunnen worden maar aan de andere kant vind ik het wel goed zo. Ben namelijk al 2 keer zwanger geweest nadat er 2 embryo's teruggeplaatst waren. De eerste keer was het een miskraam en weet ik niet of ik toen zwanger was van 1 of 2. De andere keer was ik ook even zwanger van 2 maar heb daarna een miskraam gekregen waarvan er 1 het niet overleefd heeft maar de andere wel ----> Ruben!!

Geplaatst

Spannend marjon.. Heel veel succes gewenst voor dinsdag!! Hoop dat het een goed resultaat zal zijn met top embryo's (hoewel dat niet altijd veel zegt) maar dat er een mooi wonder bij jullie mag komen. Spannend om dat allemaal weer zo te lezen.. voelt bij mij ook weer als of het pas kort geleden was..

Als het tussen mn man en mij goed had gegaan, had ik denk ik wel voor een 2de willen gaan.. Helaas is dat allemaal niet zo.. En proberen we ons huwelijk te redden. Morgenochtend gaan we zwemmen met onze kleine man. Daar heb ik wel veel zin in. Vorige week helaas weer een slechte week gehad met veel gedoe.. Maar gister en vandaag gaan wel oke.

Heftig colle wat jullie allemaal hebben meegemaakt met je man en de ziekte van je kleine en jezelf.. Hoop dat het weer beter zal gaan! Vreselijk als je kleintje ziek is!! Ik had me ook zeker niet aflaten schepen hoor.. Volg altijd je gevoel!! Vind het ook raar dat je eigenlijk niet mocht komen. Heb ik hier nooit mee gemaakt.. Als er iets was mochten we toch voor de zekerheid komen.

Annie en manon jullie hebben dus al lekker geshopt voor de kids.. moet ik nog doen.. inderdaad ook wel lastig met de maat enzo.

Dat was het weer even..

Liefs Peggy

Geplaatst

Marjon...fijn die punctie is weer achter de rug. Fijn dat t dit keer is mee gevallen. Lekker even wat extra verdoving.

Wel ff schrikken of niet in eerste instantie bericht van maar 1 eitje...oef. Gelukkig dat t bij geschroefd is naar 6 ;-) !

Spannend nu dat afwachten hoe de bevruchting gaat en t door delen...oei ik weet nog hoe spannend dat afwachten was op een telefoontje.

Op naar dinsdag! Kalmpjes aan dit weekend!

Niek..goh joh wat zielig voor Kian.Dapper dat je voet bij stuk hebt gehouden bij de huisartsenpost. Ze laten je idd niet snel komen he ;-(

Wat ben je dan onthand he (letterlijk in manlief zijn geval) als iedereen ziek tegelijk is..pff.

Fijn dat jullie er weer boven op zijn..menneke helemaal...altijd zielig die kleintjes.

Uitstrijkje stelt idd niks meer voor. In mijn geval na 2 bevallingen helemaal niet..welkom in de grebbelgrot haha.

Ik stond verbaasd te kijken toen ze zei dat ze al weer klaar was..echt niks van gevoeld. Maar blijft idd ff gênant ook al is t de assistente en geen kerel.

Dus jullie ook kriebels om voor een brusje te gaan al.

Donderdag besefte ik weer even toen ik weer een dikke buik voorbij zag komen...ik mag t niet meer beleven.

Definitief bij neer gelegd dat t goed is zo en dat mijn tijd geweest is ...maar soms bekruipt me t gevoel nog wel eens dat ik t gevoel van de hele zwangerschap/geboorte en zón klein wurpje nog eens heel graag wil mee maken. Met de wetenschap dat er nog 5 cryo's van ons in de vriezer ligt....

Nee nee..niet aan denken! Het is goed..2 mooie gezonde kids.Jongen en een meid..wat wil ik nog meer! Ben 40...klaar zo.

Vraag me trouwens af wanneer we een keer een brief krijgen met de vraag wat te doen met de cryo's. 2 jarig contract is in juli 2009 ingegaan...

Die afleveringen ken ik geloof ik niet waar jij t over hebt. Heb ooit wel eens wat gezien over jonge zwangere meiden..geloof in Engeland. Kan dat t zelfde zijn?

Noor..over die tomaatjes... Je hebt ook van die slabbers met mouwen...voor de echte knoeiers onder ons haha

Heb er ook eens 1 gekregen bij kraamcadeau geloof ik of bij een blije doos..weet t niet meer. Heb m trouwens nog nooit gebruikt. Maar denk dat als ik haar zelf ga leren met lepel te eten (heb er nu nog geen geduld voor om die smeerpartij aan te zien)..dat ik m dan in ga zetten ;-)

Zal ook eens kijken of ze dat lust..nog niet geprobeerd.Zoon is er wel gek op..krijgt ze vaak mee naar school.

zo..nu lekker op de bank. Morgen bbq bij zus plus nachtje logeren daar..wie had dat gedacht zo in de herfst!

bye bye

Geplaatst

Tjong..wat is t druk hier mwoehaha....wat wil je met dit mooie weer?!

Plannen om vrijdag naar de ijsboerderij te gaan hier in de buurt ..mooi dicht lees ik net..tja gek he..t is herfst!

Peggy...heeft t zwemmen met kleine man jullie weer wat goeds gebracht?

Marjon...hoe is t met jou...beetje goed gevoel over deze poging?

Hier elke avond brullen voor t slapen gaan. Madam heeft er overdag geen moeite mee maar dik protest als ze voor de avond naar bed moet.

Telkens op nieuw..ritueel weer..overal bij langs om koe, muis, lamp en schaap dag te zeggen en aapie in bed te begroeten om samen te gaan slapen...neuuu

krijsen. Kan zo een 3 kwartier duren voordat ze uiteindelijk zich over geeft en heel relaxed gaat liggen alsof er niks gebeurd is ;-(

Ik heb gisteren mijn ticker verwijderd...beetje verkeerd gegaan. Heb afbeeldingen (bron) geblokkeerd en nu zie ik ook geen profielfoto's meer en andere banners.

Heel gepuzzel en gezoek in mijn instellingen maar krijg t niet meer voor elkaar..alle afbeeldingen geblokkeerd ..dom dom dom.

Hoe is t met de rest hier? Genieten van de nazomer?

Geplaatst

Tjong...heb nu de afbeeldingen weer terug...rechter muisknop...bron bekijken en dan bij toestemming geloof ik..leer t nog wel eens.

Dame ook rustig gaan slapen..zonder 1 kik...hoor nog af en toe wat gerommel dus ze slaapt nog niet eens maar houd haar mond stijf dicht....

alles weer opgelost ;-)

Nou ja opgelost...waar zijn jullie..begin hier al aardig naar mezelf te schrijven mwoehahaa (steekje los)..best druk zo in je 1tje ;-)

Geplaatst

Haha manon, wel leuk toch alleen schrijven.

Weinig te melden hier eigenlijk. Lekker van t weer aan het genieten. Met de kleine man gaat.ook alles goed. Hij gaat trouwens van de creche af. Waarschijnlijk vanaf 1 jan naar opa en oma. Toch best prijzig en hun willen heel graag oppassen!

Voor de rest geen nieuws. Schrijf van de week ff langer!

Geplaatst

Even een snel bericht... helaas heeft mijn man gevoelens voor iemand anders (dus toch) en ik heb hem er woensdag uitgezet.. ik weet verder ook nog niet hoe en wat... hetis alleen ontzettend zwaar.. ik doe alles nu alleen hond-kind...pfpfpf. Gister liep ik om kwart over 6 buiten met mn hond en met s-t--a-n in de kinderwagen en daarna door naar mn werk... ik heb veel verdriet en ik neem even afstand hier zoals jullie denk ik wel begrijpen.. weet ook niet hoe het verder gaat.. we hebben wel een kind samen..

veel liefs peggy

Geplaatst

Och hemel peggy wat ontzettend kut allemaal!ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wat een klote situatie. Begrijpelijk dat je hier even afstand van wilt nemen, je hebt nu hele andere dingen aan je hoofd!meid heel veel sterkte en als je je hart wilt luchten kan uiteraard altijd hier. Ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen vinden omtrent s_t_a_n!

Meid dikke knuffel voor jou!

Liefs

Geplaatst

Ahh nee he !! Was je voorgevoel dus toch goed...jemig meisie wat een k** zooi!!!

Wat een ellende...en wat komt er allemaal op je af nou. Sluit me helemaal aan bij Annie..hoop dat jullie idd een goede regeling kunnen treffen voor jullie kleine man...ohh jongens wat triest ;-(.

Heel veel sterkte Peggy !!

Geplaatst

Och meisie toch wat vind ik dat nou ontzettend verdrietig voor jou en je kleintje. Wat een drama. ik hoop dat je lieve ouders en vrienden hebt die voor je klaar staan...

Ik weet niet of je dit nog leest want je wilt even afstand houden lees ik, maar ik wens je heel veel kracht toe in deze ellendige tijd.

Heel veel liefs

noor

Geplaatst

Peggy,

Dus toch, jeetje wat erg, is je voorgevoel toch goed geweest.

Hopelijk heb je veel steun en hulp van je familie en vrienden en buren

Heel veel sterkte meiske

neem je tijd om alles op rij te zetten

Liefs claudia

Geplaatst

Na t nare bericht van Peggy voelt t raar om zo weer over iets heel anders te schrijven....

Toch even een tip... zometeen op RTL4 oei ik groei.

Krijg altijd mailtje van ze en had al aantal keer gezien van zondag 10:25 op RTL4 uitzending..vergat t altijd.

Nu gaat t over spraakontwikkeling geloof ik.

Hoop dat kleine nog ff door slaapt...waarschijnlijk mis ik t daarom altijd..kind in bad ...

Annie..fijn dat je ouders willen oppassen..scheelt een hoop en toch ook wel lekker vertrouwd zo;-)

Marjon..hoe gaat t met jou..wanneer mag je testen?

Fijne zondag

Geplaatst

hoi meiden

ben ik weer!

nu een weekje terug uit mallorca en hier ook nog lekker genoten van het zalige weer, het kan niet beter hihi.

hopelijk hebben jullie ook lekker kunnen genieten van het zalige weer!

De vakantie was heerlijk, goed verzorgd hotel, lekker gegeten we hadden half pension de sochtend en savonds aanschuiven aan het buffet wat heel fijn is met een dreumes.

we konden noa veel laten proeven/proberen en wilde ze het niet pakte we wat anders.

er was van alles vis vlees in diverse soorten, veel fruit dus Noa heeft veel fruit op

div pasta en brood en een grote salade bar, was echt ideaal.

Noa heeft meestal ook goed gegeten.

slapen ging ook goed, wel ietsje korter dan thuis maar wel goed en vaak

Vooral ook in de buggy als we aan winkelen waren, ideaal.

Het zwembad en zeewater was iets te koud helaas, daardoor hebben we niet veel gezwommen, wel jammer.

reis is ook gedeeltelijk goed gegaan, vliegreis ging super, Noa heeft heerlijk in mijn armen geslapen beide keren op de terugreis zelf al voor het opstijgen, tot aan half uur voor landing, ideaal hihi.

Alleen transfer die een uur was is beide keren niet super gegaan, heenreis heeft ze bijna alleen maar gehuild, maar het was ook van 2100 tot 2200 savands dus ze was heel moe en kon niet slapen.

terugreis was ze misselijk en heeft ze flink gespuugd in de bus, dus bus moest ook door allerlei weggetjes en bochtjes dus daar was ze misselijk van geworden met daarbij de nodige huilbuien!

maar goed eenmaal uit de bus en wat frisse lucht eventjes ging het weer perfect!

dus al met al een fijne goeie vakantie geweest!

Even wat anders.......

Een vraagje aan jullie

Wij zijn nu op zoek naar een autostoel uit groep 1

Noa past bijna niet meer in de maxi cosi dus we moeten er aan geloven

Welke stoel hebben jullie of gaan jullie kopen?

Wij hebben nu oog voor de maxi cosi tobi of de axiss

het grote voordeel van de mc axiss is dat je de stoel kan draaien, alleen wij hebben er niet zo heel veel aan op dit moment omdat we een 3 deurs auto hebben maar misschien over 1 jaar of 2 jaar wel!

de mc tobi ziet er ietsje degelijker uit en kan ook beter vastgezet worden in de auto maar kan niet draaien.

Dus nu wil ik van jullie weten welke autostoel jullie hebben of gaan kopen en wat jullie bevindingen erover zijn!!!!

en nog een nieuwtje aan mijn kant........!!!

Mijn vriend heeft mijn ten huwelijk gevraagd vorige week toen we op scheveningen waren.

En ik heb natuurlijk JA gezegt!! yoehoee

We willen volgend jaar trouwen in mei juni ergens

het word geen groot feest zoveel geld hebben we niet

En verder gaan we snel kijken waar en wanneer we precies gaan trouwen!! yoehoee leuk he!

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia Joehoee...Gefeliciteerd meid! Leuk dat je gaat trouwen!Succes alvast met alle voorbereidingen!!

Ook mooi dat jullie een super mooie vakantie hebben gehad en dat alles goed ging met No@. Wel weer een bevestiging dat het best goed kan gaan met een kleine op vliegvakantie. En idd nu ook nog prachtig week gehad. Wat een mazzel.

Autostoel, die hebben wij al een tijdje. J_esse zit al een paar maanden niet meer in de maxi cosi. Maar wij hebben de Römer king plus 2011. Deze kwam net nog iets beter uit de test dan de maxi cosi. Qua vormgeving ed niks bijzonders en de prijs vond ik ook wel meevallen. We hebben meteen 2 gekocht ivm 2 auto's en in de aanbieding. Ik geloof dat ie normaal € 179,- kost. Geloof dat wij er uiteindelijk € 150,- ps voor hebben betaald. Maar hij bevalt ons erg goed. Voor de rest kan ik je natuurlijk geen advies geven, want heb geen ervaring met andere autostoeltjes.

Manon heb de uitzending niet gezien, zag nu net je berichtje pas. Hoe is het met de kleine meid, loopt ze al?

Moet regelmatig aan Peggy denken, vind het zo verschrikkelijk!! Wat een ellende. Peggy meid als je nog meeleest, nogmaals een hele dikke knuffel en sterkte met alles.

Rustig hier he? Merk ook dat het er bij mij weer in schiet, vooral als je niet zoveel te melden hebt.

Hier 's morgens tegen 7 uur, mannetje klaar wakker. staan in bed en krijsen, schreeuwen niet normaal....pffff....hopelijk is het een fase hahaha.....

Per 1 januari gata hij dus idd voor anderhalve dag naar mijn schoonouders ipv de creche. Het is al opgezegd en heb de bevestiging al in huis. Ook wel weer lekker gevoel nu de knoop dan daadwerkelijk doorgehakt is.

Vanmiddag in mijn pauze ff geshopt bij de H&M, lekker voor mezelf, ohhh wat kan een vrouw zich daar lekker van voelen hihi...morgen nog even verder neuzen.

Marjon hoe is het met jou? Is de punctie laatst goedgegaan? Week geleden inmiddels toch? en hoe voel je je?

Noor hoe is het bij jou en de behandeling?

Colle hoe is het bij jou thuis, nog steeds ziek, zwak en misselijk? Hoe is het met je man? en de kleine man?

Heb ik iedereen weer gehad?

Ga nu ff gtst kijken daarna grey's anatomy...yeaahhh...

fijne avond

liefs

Geplaatst

@Peggy, Weet niet of je toevallig nog een keertje meeleest...Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles. Hoop dat jullie er samen wel uitkomen m.b.t S-t-a-n. Ik kan daar zo kwaad om worden als mensen vreemd gaan. Hou het dan niet geheim en wees gewoon eerlijk, dan weet de ander tenminste ook waar die aan toe is. Ik heb het bij een vriendin van mij ook meegemaakt. Hij ging ook vreemd en ze zijn ook uit elkaar gegaan op het moment dat de kleine net 1 werd/was. Dikke knuffel krijg je van me hoor!

@Taurus, Ik heb vorige week dinsdag de tp gehad en heb voor woensdag de 12e een afspraak in het ziekenhuis staan. Ik denk dat ik wel eerder ga testen, als ik tenminste nog niet ongesteld word. De 1e ww is heel langzaam voorbij gegaan maar toch denk ik er niet constant aan dus ik denk dat de 2e ww ook wel vol te houden is.

@Claudiaatje, Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Wij zijn helaas al een paar jaar niet weggeweest, dit door de aankoop van een nieuwbouwwoning, het inrichten ervan, zwanger zijn, en nu totaal geen geld ervoor hebben hahaha. We moeten echt sparen voor een andere auto voor mij maar zelfs dat schiet niet op. Iemand nog een goed idee om wat bij te verdienen? (Wel op een nette manier ;-P dan hè?!) Ruben zit overigens al een aantal maanden niet meer in de maxi cosi. Wij zagen een keer een maxi cosi priori sps (geloof ik tenminste) in de reclame en die hebben we gelijk gekocht. We wilden wel een goede stoel maar niet eentje die al te duur was aangezien wij er ook 2 wilden kopen. Hoe lang is Noa dan eigenlijk? Ruben paste er allang niet meer in hoor...met z'n lange benen.

Wil je ook even feliciteren met het feit dat je ten huwelijk bent gevraagd...leuk hoor! Wij zijn zelf niet getrouwd overigens.

@Annie, de punctie is gelukkig goed gegaan. Heb vantevoren aangegeven dat ik er de vorige keer echt last van had en kreeg nu gelijk wat extra pijnstilling toegediend.

Ze hadden er nu ook wat minder om aan te prikken dus misschien scheelde dat ook?

Verder gaat het hier weer redelijk qua slapen. Ruben slaapt sinds een weekje alweer iedere nacht door....joehoe! Helaas is het net zoals ik een lichte slaper, dus hij word nogal regelmatig wakker als 'ie een wat harder geluid hoort. Verder heeft Ruben nu 8 tanden en 1 kies, hoe zit het met de tandjes van jullie kleintjes?

Ruben loopt nu al een 5-tal stapjes achter elkaar los, zo leuk om te zien. Ow ja, vandaag heeft 'ie ontdekt dat 'ie kan traplopen. Ik zat in de kamer en hij was rustig aan het spelen tot ik opeens een ander geluid hoorde, ging ik in de hal kijken zit 'ie daar mooi op de 2e trede van de trap en lachen dat 'ie deed toen ik zei dat 'ie dat niet moest doen. Had hem gelijk even weggehaald daar maar hij ging direct weer terug, ben nu even blijven kijken (en eventueel hem opvangen!) maar hij was binnen no time boven! En leuk dat 'ie het vond! We hebben helaas nog geen traphekjes. Standaard hekjes kunnen bij ons niet bevestigd worden. Nu hadden we een kennis gevraagd om iets om maat te laten maken, helaas had hij het erg druk en hebben we niks meer gehoord. Hopelijk kan hij er nu toch wel snel aan beginnen.

Nu ga ik weer even verder met "knutselen". Ben gisteren bezig geweest met Pink Ribbon armbandjes en sleutel/tashangers te maken. Wil deze gaan verkopen en een gedeelte van de opbrengst aan de stichting schenken.

Geplaatst

Claudia...nog lekker aan t nagenieten van je vakantie.Mooi dat alles goed verlopen is met vliegen met Noa..altijd afwachten.

Heerlijk dat je zo kon aanschuiven met buffet e.d all incl. is toch wel makkelijk he.

W.b autostoeltje..wij hebben in 2005 toen MC tobi gekocht voor onze zoon. Bevalt goed. Kleine zit er nu ook al sinds haar 9de maand in.

We hebben hem toen we van zolder kwamen helemaal ontleed qua bekleding..tot op piepschuim toe en in de machine uitgewassen. Zo laten drogen en er weer opgezet..heerlijk fris weer. De riemen worden ook altijd wat smoezelig ... die heb ik helemaal uit getrokken en toen in een bakje sop laten weken en wat nageweekt in schoon water en zo op laten drogen. Misschien is spuitbus k2R ook wel wat of schuim om tapijt schoon te maken?

Ik heb ook veel gebruik gemaakt van zomer hoes van badstof..houd je de bekleding een beetje netjes.

Stoeltje bevalt ons goed..makkelijk vast zetten ook.

Annie..lopen nog niet...camera staat wel klaar haha...staat steeds langer los..en achter de "rollator"loopt ze snel..heeft alleen nog niet door dat ze de knieen wat losser moet doen..heel stijf doet ze dat ;-)

Dus J-esse zet t op een schreeuwen sóchtends hahaa

Hier ook hoor...volume knop is gevonden..vooral als je iets afpakt wat ze niet mag hebben...tsjjjeuw!

Lekker geshopt..ook zin in...volgende maand maar..al die kwartaalrekeningen nu...pfff. Kunt de kinderbijslag wel wegstrepen met de kwartaalrekeningen zeg maar ;-(

H&M is trouwens ook leuk voor de kids he?!

Marjon...nog even een weekje broeden dus. Kan me indenken dat t nu anders is dan de eerste keer...meer afleiding en werk zo met die kleine er bij.

Hier ook 8 tanden (4 boven en onder)..nog geen kiezen.

Dame hier wil ook al de trap op...beneden hebben we traphekje nog niet geplaatst..boven hangen ze nog al die tijd van onze zoon. Haldeur hebben we altijd dicht maar zoon wil wel eens vergeten en dan moet je idd opletten. Donderstenen worden t al he?! ;-)

Fijn dat Ruben weer door slaapt.

Goed werk van je met je armbandjes!!

Hier weinig nieuws..kind eet, slaapt (hele nachten ), drinkt, speelt enz.enz goed ;-)

eind van de week geloof ik weer naar CB.

Hoe staat t met jullie met de woordjes?

Hier heel lang geleden wel mamamama en papppp maar nu eigenlijk haast nooit meer. Alleen jajajajajajaja en iets van daaaa bij t dag zeggen en zwaaien...

bye bye

Geplaatst

Hier hetzelfde met de woordjes manon. Paar maand geleden begon het met mamama en papapa...en nu?van alles brabbelt ie, maar kan dr geen woord van maken en het lijkt ook nergens op haha!

Manon heb voor afgelopen zomer bijna alles bij h&m gehaald voor j_esse, vind het nu nog beetje tegenvallen.

Jesse heeft voor zover ik weet 5 tandjes, geloof nog geen kiezen, al is het ff geleden dat ik gekeken en gevoeld heb. Ohh slechte moeder ;)

Marjon spannend nog een weekje...ben benieuwd. Kan me voorstellen dat je er minder mee bezig bent, denk dat ik dat.ook wel zou hebben.

Nou zal weer even aan het werk gaan, geen zin in ....

Fijne dag!

Geplaatst

hoi dames,

bedankt voor de tips van de autostoelen!

Noa heefteen hele mondje vol tanden en ook kiezen

noa heeft 2 kiezen en no 3 komt ook door.

en boven komt de 5de tandje door en benden komt ook tandje 5 door

jaja daa ris noa heel snel mee

lopen nog niet alleen langs de bank en de tafel nog steeds al een heel poos

wel stond noa van de week een paar keer op 1 dag een paar keer een momentje los

verder wil ze overal op en overheen klimmen

maar daar is het bij gebleven tot nu toe

Noa zegt ook alleeen mamam en jaja neenee en bah

en mamam is met periodes in de vakantie continue

en nu weer wat minder.

verder veel gebrabbel en geklets waar wij als volwassen niets van begrijpen hiihih

Noa is op moment flink aan het oefenen brood met een vorkje te eten en dat gaat goed, daarstraks pakte ze het vorkje met een stukje die ik aan haar wilde geven uit mij hand en bracht het naar har mond en gaf het vorkje weer aan mij om er weer een nieuwe stukje brood er aan te doen. van de week moest ze er nog hard om huilen als ik er weer brood op wilde doen en nu gaf ze het vorkje zelf terug goed he hihi.

na een paar happen zelf doen is het ook weer over hoor toen wilde ze het gewoon van haar bordje pakken met de vingertjes.

Hoe gaat dat bij jullie?

Marjon

succes alvast voor het testen volgende week, voel je al iets?

Manon

Ik haal ook veel bij de h&m lekker goedkoop en vaak leuk dingen!

Liefs Claudia

Geplaatst

Stiekem heb ik goede hoop (durf alleen nog niet te hard te hopen)...zeker na vandaag.

Vanmorgen supermisselijk, vanmiddag erg moe en vanavond na het eten weer erg misselijk. Zo begon de vorige zwangerschap ook, precies hetzelfde.

We wachten nog maar gewoon af.....

Ruben zegt overigens alleen nog maar mama, papa en bah.

Ruben eet het brood altijd zelf, laatste tijd inderdaad met een vorkje al lukt het aanprikken van een stukje nog niet altijd.

Verder wil hij het avondeten ook zelf doen maar dat word zo'n geklieder vind ik....ach binnenkort zal het wel beter gaan.

Uit wat voor beker drinken jullie kleintjes? Misschien dat jullie nog een goede beker weten....?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden