Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gek is dat he echt van die fases waarin ze zo knorrig zijn en dan weer wekenlang het zonnetje. Hoe werkt dat dan van binnen vraag ik me af. Ik geniet nog even lekker van mijn zonnetje. Onze jongen was ook echt wekenlang echt aan het brommen, snel boos etc en nu dus weer totaal niet. Maar aangezien het nu al best lang duurt zou er zomaar weer een omslag naar de andere kant kunnen komen.

Manon wat vervelend dat je zo moe bent en dan ook nog een zieke man hebt. Alles tegelijk idd. Ik hoop dat je vannacht een heerlijk lange nacht zult maken meis. En je hub snel weer is opgeknapt.

Annie lukt het een beetje te genieten of ben je nog erg angstig? Dan gewoon bellen voor nog een echo hoor. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze je zo lang in onzekerheid laten zitten. Bel toch joh voor nog een echo. Ze zullen het vast begrijpen. Dan kun je daarna echt gaan genieten!

Liefs en fijn weekend

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vervelend die ziekenboeg manon.. maar moeder gaan altijd maar door... S-t-a-n komt ook nog na genoeg iedere nacht wel een keer.. pfpfpfpf snap wat je bedoelt.. je bent dan echt gebroken.. Hopen dat je snel weer een goeie nachtrust hebt..dat helpt wel!!

Ik vind het moeilijk te zeggen of ik weer de medische molen in zal gaan... Je verlegd steeds je grenzen heb ik ervaren.. eerst maar eens zien!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi meiden,

Lief dat jullie zo aan me denken. Het gaat wel goed met me. De echo van vorige week heeft me op de een of andere manier toch een soort rust gegeven, althans tot op heden. Moet nog 3 wk wachten en weet niet of ik dat wel red. Voel me op zich wel goed. Bij vlagen misselijk, ben alleen sinds deze week erg moe, futloos, nergens zin in, alles kost erg veel energie en dan is zo'n klein.mannetje erbij best pittig. Maargoed erover heen proberen te zetten. Vandaag weer cursus in utrecht, bijna niet te doen haha.

Op zich gaat het met j_esse wel goed ondanks hij naar psz gaat. Hijheeft alleen erg last can soort verlatingsangst. Hangt erg veel aan mij en mijn man en maar al te bang dat we weg gaan. Zal wel met psz te maken hebben, want daar laten we hem natuurlijk achter huilend en wel. Dus vind dat wel sneu. Voor de rest is hij heel vrolijk, weer wat.nieuwe woordjes erbij en mogen we niet klagen.

Meiden fijn weekend, ik ga even de oogjes sluiten, zit nog in de trein!

Geplaatst

Hi Annie, hoe is het met jou? Zou fijn zijn als je klachten beperkt blijven. Het is toch anders met zo'n tweede. Je bent al zoveel energie kwijt aan de oudste. Wat vervelend ook dat j_esse zo'n verlatingsangst heeft. Hopelijk groeit hij er snel overheen!

Hier een lekkere snotterperiode gehad allemaal, is de een net klaar begint de volgende :-) Hopelijk nu klaar!

Liefs!

Geplaatst

Hoi cjee, hier gaat het wel weer met me. Toch misselijk en veel moe. Gisteravond behoorlijk buikpijn gehad. Erg onzeker werd ik ervan. Geloof wel dat het de darmen waren, ook paar keer naar wc maar toch. Het is nu weer rustig gelukkig.

En bij jou thuis alle snottebellen weer de deur uit?het is ook de tijd geloof ik. J_esse snottert ook wel wat, maar het zet niet door.

Hoe is het met de rest?rustig hier;)!

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Vanaf mn mobiel.. want ik moest even reageren op je mooie verhaal manon..wat een super mooie gedachten van de ketting..wel benieuwd hoe je dat gaat doen..maar erg mooi! zou je op internet iets mee.moeten doen. vinden denk ik wel meer mensen erg mooi.

hier verder weer pittig met ons mannetje.

liefs peggy

Geplaatst

Idd manon wat een prachtige gedachte en idee van de ketting. Hoe kom je erop, mooi hoor. Ben ook heel benieuwd hoe je het precies gaat doen in een bedeltje. Draag je ze altijd bij je, kan me voorstellen dat je er zo 'vrede' mee kunt hebben. Denk dat er idd meer mensen zijn die dit als gedachte/nagedachtenis willen doen.

Geplaatst

Manon wat mooi bedacht.... Zou ik ook heel mooi vinden!

Ps sneu van je zoon..maar uiteindelijk gaan ze allemaal zwemmen hoor! Tis alleen niet leuk dat hij de enige was.

Annie still going strong?

Peggy hoe gaat t met jou? En S? Slaapt hij al beter.... Hier ook niet hoor. T zit m in de naam denk ik :-)

Geplaatst

thanx dames..

Peggy weer een donderwolkjes week (volgens de oi ik groei tabel)?

Boek zelf vond ik weinig aan...keek altijd wel wanneer de donderwolken er aan zaten te komen en meestal klopten die wel.(sprongetjes)

Verstand op nul...op je tanden bijten..en tot 100 tellen..agrrrr...na regen komt zonneschijn ;-)

Noor hoe gaat t met jou....ziekenhuismolen afgesloten of toch nog een kans of nog aan t dubben?

Hoe gaat t met je "project"?...website puntjes op de i gezet? Ben toch nog erg nieuwsgierig..haha.

Laatst stond hier een stel in de krant..ook nieuw product. Hadden net container vol met beren binnen gekregen uit China.

Kun je zelf een verhaaltje inspreken of liedje zingen.. (usb stick er bij) voor als je kind uit logeren gaat...altijd vertrouwde stem van vader moeder mee.

Stel kwam hier uit de buurt dus konden jullie niet zijn...maar dacht wel even..ohh zal dat onze Noor zijn ?;-)

Hoe gaat t met J-esse op de psz Annie?

Nog last met afscheid nemen?

Hier wel..terwijl ze t ontzettend leuk heeft ..meteen een paar min. nadat ik weg ben.

Vorige week wou ze t gebouw niet in..lied zich op de grond zakken..drama. Met haar gespeeld even en dan is t goed maar zodra ik zeg van "Nou..ik...

Foei dan begint de sirene al!. Gauw afscheid nemen en juf neemt haar op de arm om te zwaaien. Gedachte dat ze t daarna leuk heeft maakt t minder erg haha. Oh..hoor boven een huilen..eruit wassen , aankleden..moet vandaag ook weer naar psz.

bye bye

Geplaatst

Hai hai

dat oei ik groei boek heb ik niet meer. maar. snachts blijft vervelend...hoe kan dat nou tch..eerst half jaar doorslapen en nu al ander half jaar ongeveer 4x per week niet soms elke nacht niet doorslapen..dat breekt je behoorlijk op..gelukkig loop ik niet hele nachten net hem op. hoor je ook weleens verhalen over. eigen moet s-t-a-n me snachts even zien soms slokje water of zn speen die ergens in bed ligt..maar ik ben dan wel uit mn bed.. en het is een pittige leeftijd.. jantje lacht jantje huilt zeg naar haha

peuterspeel zaal hier ook traantjes vooral de maandag na het weekend op woensdag gaat het beter. dan brengt papa hem ook kan ook meespelen. ik weet he niet. en met die nachten heb ik het idee dat het zn verwerking van overdag is.

morgen weer naar muziekles. was gegaan voor muziek.opschoot. maar allemaal kindje van ander half en toen zei de lerares kom.volgende week maar naar muziek.voor peuters dat is de volgende groep. eigenlijk vanaf 2 en een half..maar paste s-t-a-n beter bij dan die ukkies haha

fijn weekens alvast.

liefs peggy

Geplaatst

Ja Peggy..zeg t maar waar dat aan ligt. Verwerking van de dag kan...kan ook op een gegeven moment een periode gewenning zijn.

Net of de biologische klok op dezelfde tijd telkens af gaat...alleen dan wel op een rot tijd voor ons ;-(

Ja brak wordt je er wel van..ondanks dat t met een speentje of slokje water weer is opgelost...t onderbreekt wel je nachtrust.

Hir slaapt ze momenteel goed...zelfs tot half 8 tegenwoordig. Nou dat is wat anders dan elke dag 6 uur. Ze huilt af en toe wel even maar ga er niet heen en dan is t weer een tijd stil. Lekker hoor kan ik zelf rustig douchen eerst (in t donker..klein nachtlampje in de douche ;-)) zoon lief wassen en aankleden beneden en dan is t tenminste lekker rustig. Dat gedonder van die 2 op de vroege ochtend..

Ben benieuwd hoe de muziek voor peuters is Peggy...vast erg leuk voor ze.

Een half jaar verschil is best veel dan he op deze leeftijd. Zie ik ook op psz.

Ik dacht dat ze best al heel goed praat maar als ik dan kindjes hoor die een half jaar ouder zijn dan is dat best alweer een groot verschil..gaat dat snel dan.

Zo..nog ff bakkie koffie...nog niet echt wakker hier.

Goed weekend!!!

Geplaatst

ff ander bericht...

Vandaag live in de uitzending geweest bij Gijs Staverman ( Het geluid van Q music).

Dacht ach laat ik ook eens een smsje sturen...hoor t elke dag op de radio als ik naar werk toe rijd of terug....en jawel hoor...2 uurtjes later werd ik gebeld.

Eerst even een voor gesprekje wie ik was e.d en blijven hangen...reclame en filemeldingen en toen live bij Gijs op de radio...lachen he...

Helaas t geluid wat ik dacht..het heen en weer slaan van een shuttle met badmintonracket in een hal...was niet goed..helaas geen 14.700 euro..maar wel een enorme adrenaline stoot toen ze belde haha.

GIsteren onze 5 rietjes opgehaald. Apart om eens de vriesvaten te zien waar ze al die jaren in hebben gezeten. Plan wat ik had lukt niet...hangertje is veel te klein er voor..nu met iets anders bezig...

Hoe is t met iedereen...still going strong? ;-)

bye bye

Geplaatst

Hoi hoi,

J_esse op de psz, heb ik even tijd om hier wat op te zetten.

Met J_esse en de psz gaat inmiddels erg goed. Kusje en zwaaien, vandaag heeft hij me voor het eerst uitgezwaaid voor het raam...zooo lief!! Dus niks meer huilen, heeft het prima naar de zin, ach dan vind moeders het ook goed toch? Ik moet eerlijk gezegd nog wel wat wennen aan het vroege opstaan op mijn vrije dag om hem dan daar heen te brengen, ik weet niet het zit nog niet helemaal in mijn systeem zeg maar...maar dat komt wel. Hij vind het leuk en dat is het belangrijkste.

Verder weinig nieuws over de kleine/grote man. Alles gaat naar wens eigenlijk. Begint weer wat meer woordjes te zeggen, en probeert je wat meer na te praten. Volgende week donderdag naar het cb, ben benieuwd hoe zwaar en lang hij is. Hij is de afgelopen weken toch behoorlijk gegroeid heb ik het idee....kleine groeispurt;)

Met mij op dit moment ietsje minder, ben niet fit, grieperig bah niks aan! Heb je al niet zo heel veel energie, komt dit er ook nog bij. Maargoed het gaat wel weer over. Morgen echo, erg spannend!

Manon, ik zag gisteren je filmpje oid op fb staan, toen dacht ik al wauw wat leuk gewoon in de uitzending van Q music!! Jammer idd dat je het geluid niet geraden hebt, toch mooi bedrag. Ik luister in de auto ook vaak naar Q music. Op mijn werk hebben we ook altijd radio aan, maar Q is moeilijk te ontvangen, dus helaas, anders had ik je gisteren gewoon in real life gehoord;)

Wat jammer dat het idee wat je had niet lukt, erg jammer. Vond het zo'n mooi idee. Ben benieuwd wat je nu in gedachten hebt.

Peggy wat vervelend van de nachten. Ook al is het maar 1 keer of het is alleen maar aai over de bol en speentje erin, je bent wel wakker idd. Erg vermoeiend. En wist je nu maar waar het aan ligt. Vind het geen gekke gedachte dat het misschien toch de verwerking van de dag is, maar vervelend is het wel hoor. En wat leuk muziekles voor peuters, vind S-T-A-N het wat??

Noor hoe is het met jou/jullie?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Annie..hoe was de echo?

Ververlend van dat grieperige..gaat veel rond nu he en verkoudheden.

Maar goed als je al moe en wat misselijk bent soms is dat er bij geen pretje.

Wat goed dat J-esse er schik van heeft en niet meer huilt.En lekker ook dat t op je vrije dag valt..heb je even tijd voor jezelf om bij te tanken.

Hier ook over 2 weken naar cb..heb afspraak verzet anders was ik er al geweest. Wel leuk weer even daar heen.

Dame is ook door t huilen heen met afscheid nemen. Slaapt alleen wel slecht laatste dagen en is wat kort voor de kont...door verkoudheid/vermoeidheid.

Verder geen nieuws..was benieuwd naar je echo Annie.

bye bye

Geplaatst

Even snel...Hier ook jantje lacht jantje huilt en nachten zijn nog erg onrustig.. Toch steeds vaker wakker enzo.. Heb dus niet zoveel nieuws.

Muziek les is trouwens erg leuk.. wel wat zweverig maar ach... leuk voor s-t-a-n en je bent even echt met je kind bezig zeg maar.

Annie hoe was de echo?

Wat een verhaal manon van qmusic haha. En jammer dat het kettinkje niet lukte..

Ik ben trouwens bezig om een acupentuur sessie te gaan doen... menstruatie was weer zn teleurstelling:( Wie weet hier iemand nog tips wat betreft acupentuur? Heb er vaak overgelezen volgens mij ook op het forum hier dat het een positieve werking kan hebben met vruchtbaarheid..

Deze maand ook zn last gehad met de eisprong.. dat ik echt wist.. NU is de eisprong.. en dan is de teleurstelling er weer...als de menstruatie er weer is. We weten het helaas allemaal wel..

Zo moest het even kwijt aan jullie!!!

Veel liefs Peggy

Geplaatst

Peggy vervelend van het slapen hoor....het breekt je echt op lijkt me.

En kan me heel goed voorstellen van die teleurstelling, je hoopt zo en dan is het niet zo.

Heb idd op het forum meer gehoord over acupentuur. Verder geen tips, maargoed ik denk dan maar baat het niet, schaad het niet toch? Dus zou het idd er gewoon op wagen.

Hier vandaag een echo gehad. Alles was goed gelukkig, het zag het er goed uit. 10+1 wk zwanger en 8 mei 2012 uitgerekend.

Moet eerlijk zeggen dat het vandaag ineens weer zo onwerkelijk is. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Het is gewoon echt zo, dat is het meer denk ik...nougoed. Gewoon genieten nu. Over 10 weken weer, de 20 weken echo;)

Manon, vervelend dat de kleine meid ook wat verkouden is. Het gaat inderdaad erg rond. J_esse heeft er (nog) geen last van, hopelijk slaat het hem over dit keer.

Geplaatst

Annie, wat heerlijk dat alles goed is! Lekker hoor, het gaat al weer snel zo. 8 mei ...dat klinkt nog zo ver weg, en het is al over 30 weken ;-))

Peggy, ik heb ook acupunctuur gehad tijdens het IVF en ICSI traject van de eerste. Dat was gecombineerd met chinese kruidentherapie. Bij de eerste keer dat ik kwam was mijn energie in mijn onderlijf te koud zei ze. Daar is ze toen gericht op gaan behandelen. _ Dat kun je zelf overigens niet voelen ofzo.. Na vele keren acupunctuur en heel veel zakjes vieze kruiden was mijn menstruatie inderdaad regelmatiger, minder pijnlijk en was de energie "warm" zoals zij het noemde. Zelfs op dat moment dacht ik nog, eerst zien...dan geloven. Prompt was ik de poging erna hartstikke zwanger! Of dat het geholpen heeft? Ik weet het niet zeker, maar ik denk wel dat het geholpen heeft. Wat ik zeker weet is dat het me gebracht heeft dat ik tijdens die sessies ( je ligt dan twintig minuten met die naalden in een heerlijke warme ruimte alleen met een rustgevend muziekje) veel positieve gedachten naar mijn eigen lijf heb kunnen sturen. Dat was ook haar opdracht, denk gedurende de tijd dat je hier ligt aan hoe heerlijk het zou zijn om datgene wat je met de acupunctuur wilt bereiken bereikt hebt. Stel het je voor, alsof je naar jezelf kijkt in een film. Daar zou ik anders nooit de rust en de tijd voor gehad hebben.

De kruidendrankjes waren echt te vies voor woorden, maargoed, als ik iets doe doe ik het goed. Dus neus dicht en drinken maar ;-))

Manon, wat jammer dat je kettinkje niet lukte. Ben benieuwd wat je als alternatief neemt. Moeilijk en raar lijkt me wel om ze zo mee te krijgen. Aan de andere kant ook heel fijn om ze bij je te hebben en te weten dat ze in goede handen zijn.

Hier is het snotteren nog steeds niet over :-(( We blijven elkaar maar aansteken met zijn allen. Vannacht voor de eerste keer dat K.iek wakker werd met een nare droom (die hij ook kon vertellen). Hij begon heel hard te huilen en te schreeuwen dat A... zijn bal terug moest geven... ach het arme kereltje. Ook nadat hij al een tijdje wakker was bleef hij maar snikken. Weer een nieuwe fase vond ik het wel echt vannacht..zo'n klein snikkend warm lijfje tegen je aan dat maar blijft herhalen dat zijn speelgoed afgepakt word en dat dat NIET LEUK is..

Veel liefs weer en alvast fijn weekend!

Geplaatst

Hey meiden,

Annie wat een goed nieuws.. Ben echt blij voor je!!!

Lief van je reactie cjee.. Ik denk dat ook baat het niet dan schaadt het niet en bovendien..blijft ons wonder echt een wonder.. ik heb 6x iui gedaan, ivf behandeling en icsi en dit lukte steeds niet. Mn cyclus is heel regelmatig en ik ben toen 1x naar een healing sessie geweest...zo noem ik het maar even en toen was ik wel meteen zwanger.. Daarom wil ik het nu ook weer proberen. Ik heb volgende week vrijdag een acupentuur/healing sessie.. Ben heel benieuwd.. en ook wel zenuwachtig hoor.. voor het onbekende..

Het is niet meet een drankje maar in combinatie met een kruidentabletten.. we gaan het zien en ik hou jullie op de hoogte.. Tuurlijk kan iedereen zeggen toeval of wat dan ook.. maar onze zoon is toch ook echt het bewijs.. Hopen op wederom een wonder!

Veel liefs Peggy

Geplaatst

Haha Peggy..moet wel ff lachen. Je noemt de muziekles van je zoon een beetje zweverig...maar wel naar acupunctuur en naar Jan onze wonder Belg ;-)

maak maar grapje hoor..geef je groot gelijk. Sta zelf ook wel open voor dat soort dingen.

En zie bij Cjee..ook positief resultaat..gewoon proberen. Laat je nog weten hoe t was..ben erg benieuwt.

Cjee..wat sneu voor K.iek die enge droom. Wel fijn dat hij t kan vertellen. Altijd zo sneu als ze verdrietig zijn of pijn hebben en niet kunnen duidelijk maken.

Ook al huize snotter en hoest..hier t zelfde...flinke neuslopers.Kleine net even zetpil gegeven voor de zekerheid..grijpt wel vaak naar oortjes maar heeft geen koorts verder dus ben er ook nog niet mee naar huisarts geweest. Is wel erg huilerig en zit zich zelf goed in de weg door d verkoudheid. Kussen onder t matras gelegd bij t hoofdeind voor t zekere. Beterschap daar !

Annie..fijn hoor dat de echo goed was! Ben je zo al weer bijna 12 weken...kun je t iedereen vertellen ..of heb je al veel wel verteld?

Gaat dat toch altijd weer snel. 8 mei ..mooie tijd. Ben zelf van 2 en zoon van 4 ..meestal buiten in de tuin verjaardag. En heerlijk met de wandelwagen er op uit in je verlof...beter dan september ;

Nou dames..fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Annie gegefeliciteerd meid! Heerlijk nieuws! Je krijgt een baby! Joepie!

Verder iedereen hier aan het snotteren en minder slapen. Hier geen gesnotter, maar inmiddels wel de 780e nacht niet doorgeslapen :-)

Gisteren naar consultatieburo geweest omdat hij paar weken geleden twee is geworden. Alles was goed, meneertje was echt een show aan het weggeven, toren bouwen, tot drie tellen, kleuren zeggen van de blokjes, voetballen, nagel aanwijzen oortjes neus, hij was zich echt aan het uitsloven. Maar ook heel schattig om te zien dat hij echt zijn best deed om indruk te maken. Althans zo leek het wel! Terwijl het de dokter volgens mij echt niet uitmaakt of alles perfect gaat. Alles is goed, als je maar een beetje in de richting komt.

Hij was 94 cm en en 15,5 kg. Precies in dezelfde curve als vorige keren dus het wordt echt een grote jongen. Slechts 10 zijn er groter en 90 zijn er kleiner later zei de arts. Nou ja als hij maar geen 2,30 m wordt dan vind ik het best. Wel leuk later zo naast mijn grote zoon:-)))

Verder niets bijzonders hier. Mijn babyproduct is binnen en er draait een banner hierboven heb m alleen zelf nog niet langs zien komen :-S

manon ik ga zo even kijken. Vind het nog steeds zo'n mooi idee... Heb alleen geen cryo's anders had ik ze trowuens zeker gebruikt in ons geval :-)

veel sterkte met t gesnotter, wij zullen er binnenkort ook wel aan moeten geloven als ik het zo hoor!

En een fijn weekend!

Geplaatst

hahaha manon die muziek is zweverig op een andere manier!!!!! Moet ik dat uitleggen of snappen jullie mij hahaha.. Beejte truttig is dat een beter woord:)

Mooi dat je een andere hanger heb gevonden voor aan een ketting. Lijkt me inderdaad heel bijzonder!

Noor mijn zoon slaapt ook niet door.. Met heeeeeeeeeeeeeeeel soms 1 uitzonderings nacht. Maar nagenoeg gewoon elke nacht.. Minimaal 1x. Dat is het standaard en periodes erbij dat er soms dagen zijn dat meneertje 2/3 wakker wordt en ik even mn gezicht moet laten zien.. zo zie ik het maar. Want er is vrij weinig aan de hand.. Heb al geprobeerd natuurlijk om niet naar boven te gaan.. maar dat is voor mezelf niet slim want dan wordt hij echt wakker en dan ben ik min. een half uur bezig om hem weer in slaap te krijgen. Nu is het even een slokje wat (wat klaar staat) of zn speentje pakken..

S-t-a-n sliep bij zn geboorte na 3 weken door totdat hij een half jaar uit was.. toen is het begonne. Volgens andere moeders die ik spreek gaat het echt eens over hahaha. Uiteraard natuurlijk.

Verder nog iets wat ik aan jullie wilde vragen.. Vanmiddag en vanavond ging s-t-a-n zich uitkleden in zn bedje.. Vond het heel apart. Zal ongetwijfeld bij de leeftijd horen..lichaam ontdekkingstocht ofzo. maar het is toch gek als je je zoon opeens bloot in zn bedje ziet staan. Weer aangekleed en toen deed hij het niet meer. Jullie hier al ervaring mee. Mn broer vertelde dat zijn dochter het ook weleens heeft gedaan. Maar die deed alleen dr luier uit.

Vond het al knap dat s-t-a-n dus zelfs zn pyama broek, truitje onderbroek en luier uit heeft gedaan.hahaha kon mn lach niet helemaal inhouden hoor dames.

Fijn weekend allemaal.

Liefs peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden