Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik leef ook nog hoor...

alleen druk bestaan weer, zo weer aan het werk en alles weer opgepakt.

Daarbij ook nog vaak inlog problemen, (ben ik de enige sinds het nieuwe forum???)

Hier alles goed, onze man weegt ruim 6 kilo en zit nu in maat 62-68.

Hij had veel last van droge huid en eczeem plekjes. Nu van alles geprobeerd en uiteindelijk heb ik het (denk ik) gevonden...

Dermalex Repair voor atopisch eczeem bij baby's.

Het blijft een puzzeltje, die beeb! Maar wel een hele leuke....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poppie...ja dan laat ik haar idd even alleen.

In t begin durfde ik dat niet zo goed omdat ze vaak nog wat moest spugen na een voeding...dan moest ze vaak even huilen en als je dan haar spuug doekje onder t hoofd had verschoond en mond had afgeveegd was t goed en sliep ze verder. Nu t klepje beter werkt spuugt ze nauwelijks meer als ik haar weg leg.

Ik voed haar en zorg dat ze ongeveer een half uurtje/20 min op bed ligt voordat ik weg moet.Dan weet ik zeker dat ze goed slaapt.

Als ik denk van ze slaapt niet vast of als ze een dagje bv niet lekker in haar vel, krampjes (heeft ze eigenlijk ook nooit meer..alleen toen na t pakje nutrilon kant en klaar) of een regeldag dan neem ik haar mee of zet de babyfoon even bij de buren. Ik cross altijd heel snel in de auto op en neer om zo snel mogelijk dan weer thuis te zijn.Ik ben dan hoogstens 10 tot 15 min. weg.

Fietskar is vandaag aangekomen..snel binnen een dag thuis. klein en licht pakketje. morgen maar eens opbouwen.

Sabke..leuk weer wat van je te lezen.

Hier geen inlog problemen.

Voor eczeem plekjes gebruik ik altijd een zalf via de huisarts voor geschreven..helpt altijd goed.

Wat jij gebruikt koop je waarschijnlijk zelf he?! Via huisarts kost t je niets ;-)

Met je vriend alles goed?

Morgen laten we onze kat inslapen. (misschien weten jullie t nog wel..die K kat )

Kat is 19jaar en 7 maand. Doof, dement en sinds afgelopen weekend helemaal blind.(had al wat staar maar valt nu echt op dat ze geen moer meer ziet) Zoonlief heeft vandaag een kist (bij een wijnhandelaar gehaald) mooi versierd met stickers en verf.

We gaan haar begraven in de tuin..mag dan wel niet officieel maar we maken er een mooi ritueel van.

Het was niet zón lieve kat maar nu t zover is vind ik t toch best wel sneu.

Nou ga nog even een kop thee maken...

bye bye

Geplaatst

Zo hier ben ik ook nog even.. was hier ook druk druk druk. Weekendje landal geweest was erg leuk.. maar wel veel op het park gebleven je zit toch aan de flestijden.

Onze man is ook erg verkouden.. net als anders hier lees ik.. Ik ben zelfs maandag bij de huisarts geweest want hij had hoge koorts en heel benauwd. Gelukkig waren zn longen schoon. En het enige wat je kan doen is neusspray en hoestdrankje (dat mag dus al voor babys wist ik ook niet) de koorts is nu wel minder. Maar mn man is vandaag wel lekker bij hem gebleven dan hoefde hij niet naar de creche. Wel zielig hoor als je kleintje niet lekker is.. Flesjes gingen ook niet echt op.

Manon veel sterkte morgen is altijd lastig!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

hoi hoi

ik hier ook weer eens!!

Wat naar dat sommige kindjes verkouden zijn en aan de hoestdrank en neuspray moeten en niet kunnen spelen op de creche!

Hopelijk gaat het snel beter!!

Over de creche gesproken Noa mocht vanochtend daar komen wennen van 9 tot 1100, mama vond het harstikke spannend natuurlijk pff klein traantje gelaten

maar het is natuurlijk harstikke goed gegaan

Ze heeft haar flesje daar gehad van de leidsters en die heeft ze lekker opgedronken, ze heeft ook lekker in de de box gelegen en in de electrische schommelstoel vond ze prachtig !! volgende week nog 2 x wennen dan een ochtend en ook een middag.

ik ga begin januari weer werken, deze maand nog lekker thuis

fijne avond

liefs Claudia

Geplaatst

HoiHoi,

Zo zeg die 2 dagen werken hebben er wel ingehakt bij mij......Gister was ik echt kapot nergens zin in...vandaag gaat beter. Morgen nog even en dagje en dan weer weekend. Was voor mij echt even wennen hoor, jemig dat had ik niet verwacht.

Volgende week woensdag morgen moet onze kleine man wennen op kdv. Best spannend hoor! Vanaf halverwege januari gaat hij daarheen. Heb gisteren even naam stickers besteld, voor op zijn flesje en straks andere bekers en bakjes. Altijd handig dacht ik zo.

Vervelend Peggy dat jullie mannetje verkouden is, helemaal met koorts erbij. Volgens mij gaat het rond hoor, je hoort het veel.

sabke jullie mannetje groeit ook lekker, wel vervelend van dat eczeem. Zo moet je idd altijd weer wat uit gaan vogelen idd. Gelukkig gaat het nu beter. Jesse heeft best een droog huidje. Dus smeer hem iedere dag in, maar doe hem niet iedere dag in badje. Dat helpt ook al hier. Om de dag is ruim voldoende.

Manon dus de fietskar is binnen. Nog niet geprobeerd lijkt me met dit weer. Kun je volgend voorjaar heerlijk met je kids fietsen. Dus de K kat laten inslapen. Het blijft volgens mij hoe dan ook echt niet fijn om te doen. Maar mooi in een kistje en een plekje vinden om te begraven is een mooi idee. Al hoewel beetje lastig nu met bevroren grond misschien. Ik heb mijn kat daar toen gelaten, achteraf had ik hem ook mee naar huis willen nemen, maar ach het zij zo.

Claudia dus het wennen op kdv ging goed. Lijkt mij ook best even lastig hoor. Jij nog een paar weekjes vrij.. Heerlijk, geniet er nog maar even van het is zo om!

ik zal onze kleine man even uit bed halen en even in badje doen.

fijne dag iedereen

groetjes

Geplaatst

Peggy..met kleine man weer wat beter? Altijd sneu als die kleintjes ziek zijn...

Weekendje Landal..lekker ff wat anders...leuke prijsjes nu in t najaar en begin van t jaar. Denk dat wij daar in t nieuwe kjaar ook even van gaan profiteren ;-)

Claudia..altijd even slikken zón eerste keer uit handen geven..wel fijn dat je nog langer verlof kon krijgen.

Annie...dus werk viel wel ff tegen? Jij werkt ook hele dagen he...tenminste volle dag..lijkt me idd een hele overgang dan weer.

Ik werk maar 3, 3,5 of 3 uurtjes op een dag..dus voor mij is t makkelijk zeggen dat ik weer zin heb om te beginnen. Een hele dag lijkt me ook best veel na zón lange tijd vrij ;-)

Fietskar was idd binnen 1 werkdag binnen..leuk ding en echt super makkelijk om hem zo weer uit elkaar te halen en op t vouwen.

Heb m idd nog niet uitgeprobeerd..veel te koud..dus al t niet echt nodig is.

Kat ligt idd nu onder de grond...vriend had dag er voor al diep gat gegraven voordat er weer een nachtvorst over heen ging.

Ja hoewel ik weinig met t beesie had..vond ik t toch best moeilijk...dat wij dan mogen beslissen dat haar leven beëindigd wordt is best wel hard..en dan begin je weer te twijfelen van wel of niet. Maar arts was volkomen met ons eens..ze was ook ineens stekeblind er bij..eigenlijk binnen een weekend.

Had ook geen zin om op t volgende te wachten...ze moeten niet gaan lijden.

zo..ga afsluiten en lekker op bed tv kijken..ff derek zien.

bye bye

Geplaatst

De laatste tijd weer wat minder tijd gehad om mee te lezen en te reageren...was alweer een paar daagjes per week aan het werk en tussendoor natuurlijk het grote Sinterklaasfeest ;-) Afgelopen donderdag was mijn laatste dag van mijn verlof en vanaf morgen begint het 'normale leventje' weer. Ik werk nu al een paar weekjes maar dat was niet voor 5 dagen in de week. Vanaf morgen weer wel...zal dus wel weer even wennen worden. Zeker omdat ik voortaan op maandag en dinsdag weer om 05:00 uur mijn bedje uit mag :-(. Gelukkig slaapt Ruben tegenwoordig al redelijk vaak door 's nachts dus dat maakt het wel wat makkelijk voor mij, zo kan ik tenminste ook nog een paar uurtje slapen. We geven hem om half 11 de laatste fles en dan word 'ie om ongeveer half 7 weer wakker. Alleen hebben we hem af en toe 's avonds laten liggen en de fles later gegeven omdat 'ie zo heerlijk lag te slapen. Maar dat doen we dus niet meer! De keren dat we dat gedaan hebben was hij steeds om 4 uur 's nachts alweer wakker.

Verder gaat het hier wel goed. Ruben is afgelopen donderdag voor controle naar het ziekenhuis geweest en dat was gelukkig voor het laatst. Het gaat allemaal zo goed met hem dat hij voortaan alleen nog maar naar het cb hoeft. Hij is nu 55,5 cm en weegt alweer 4600 gram!!! Niet normaal hè? Dat is gewoon al 2x zijn geboortegewicht.

Ik las ook iets over het weer op startgewicht zijn van de moeders??? Ik kon een week na de geboorte al mijn oude kleren weer aan....alleen ben ik de weken daarna blijkbaar weer redelijk wat aangekomen (heb geen weegschaal in huis dus weet echt niet hoeveel ik weeg maar ik merk het aan mijn kleren). Het is wel zo dat ik nu nog maar 1x in de week sport en nog steeds niet volledig werk dus hopelijk gaat het de komende weken weer wat beter.

Nu ga ik hier maar weer eens aan de gang met de standaard bezigheden van de dag....wassen, wassen, wassen en strijken :-( hahahaha.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

Marjon..jij ook officieel vandaag weer aan de bak he..ik ook vanmiddag.

Ik kon ook binnen een week weer mijn normale kleren aan maar merk dat ik nu wat meer vet weer krijg wat ik mooi kwijt was na de bevalling.

Kwam er slanker uit dan dat ik er in ging terwijl t gewicht t zelfde was. Hoop ook nu dat door wat meer beweging op t werk t teveel bij gesnoepte van de laatste tijd er af gaat.

Wat heerlijk dat de meeste beebs hier toch de nacht lekker doorslapen...hier nog niet hoor..heb haar vanaf dat ik in bed lag totdat ik opstond wel een keer of 3 gehad hoor...

Maar komt ook omdat ik gisteren wat heb zitten kolven tussendoor om een flesje bij elkaar te krijgen voor vandaag...waarschijnlijk heeft ze er vandaag 2 nodig omdat ik vandaag iets langer weg ben. Heb een klein voorraadje nog maar in de vriezer dus dacht iig 1 gewoon in de koelkast te hebben voor vandaag en als ze t niet red dan kan viendlief nog 1 ontdooien.

wassen wassen wassen heb ik gisteren gedaan haha..vandaag een klein beetje gestreken. Gisteren een rustig dagje gehad. Vriend was met zoon weg naar familie in t westen dus had lekker een rustig dagje dat ik de tuin eens flink kon aanpakken. Al t blad er uit en nog even "omgeploegd"..mooi voordat de vorst er in weer in komt en de sneeuw weer valt.

kleine hoor ik wakker worden...ok ok..kom er aan ;-)

bye bye

Geplaatst

Hey meiden,

Iedereen weer een beetje aan het werk... wel wennen toch... ik blijf het best druk vinden.. je huishouden gaat ook allemaal door.. Gelukkig is s-t-a-n eindelijk wat minder verkouden.. maar nu ben ik zelf weer verkouden... om gek van te worden!! Er heerst weer wat geloof ik.

Normaal slaapt s-t-a-n altijd door maar vanacht schrok hij opeens om half 3 wakker en hij wilde echt zn fles. Bovendien is hij ook de laatste dagen weer wat onrustig.. zeker weer een regel dag??? merken jullie ook alweer iets??? s-t-a-n heeft zelfs de afgelopen dagen 2 keer heel hysterisch gehuild.. ik schrok er echt van en wat er aan de hand was ik weer het echt niet.. Dat huilen blijf ik soms toch echt lastig vinden. Maar het gaat over het algemeen wel oke hoor!!

Over het gewicht wat jullie schreven ik ben sinds ik weer werk ook weer helemaal op mn oude gewicht alleen mn borsten zo erg daar is haast niks meer van over.. Mn man zit er niet mee, maar ik vind het toch je vrouwelijkheid die opeens zo plat is geworden.. hopenlijk trekt het wel weer wat bij.. (ben toch ook alweer 3 maanden aan de pil dus ik had gedacht dat het weer zo zou zijn als toen ik jaren geleden de pil slikte)

Ik ga naar bed... ben erg moe van de nacht ervoor. Gelukkig nog 2 dagen werken en dan heerlijk 2 weken vrij!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hey Peggy..misschien lijkt dat zo dat je borsten nu platter zijn omdat je de maat van tijdens de zwangerschap nog voor de geest hebt? ;-)

Kan best zijn hoor een regeldag...die kunnen ze ook tussendoor hebben buiten de algemene. Kan ook zijn dat ze tegen een nieuwe ontwikkeling aanhangen.

Vervelend die verkoudheden he..ze komen en gaan hier ook.

Onze zoon is momenteel weer aan de pufjes..net als vroeger. Hoest ook zo vreselijk maar gaat nog niet weg. Heeft nu ook de kleine aangestoken.

Ze heeft ook nu een nare harde hoest en last van taai slijm. Gewoon eng als ze er van kokhalst en t lijkt of ze er zowat in stikt.

Vriend is gisteravond nog naar de huisartsenpost gereden en daar in de apotheek even Bisolvon druppels gehaald. Werkt wel..een paar uur na in name begint ze meer op te hoesten. Morgen naar de CB voor haar 2de prikken..zal vragen of ze haar longen even goed wil beluisteren.

Ook een bak..ze wil ineens geen flesje meer. Ben maandag begonnen met werken en dan krijgt ze 1 keer de fles wat ik de avond er voor heb gekolfd.

De eerste keer zat ze ook te klooien en huilerig maar uiteindelijk dacht vriend t uitgevonden te hebben...ze wil op haar zij drinken net als aan de borst ipv op de rug.

Flesje uiteindelijk leeg gegaan. Gisteren vertikte ze t..heel gemier. Ze drukt de speen heen en weer met de tong naar de zijkant..vind m ook te lang denk ik.

Ze heeft ook nog nooit een fopspeen gehad..dus ze kent t niet. Van een fopspeen moet ze ook kokhalzen.

Nog maar even uitproberen dus..we zien wel.

Wel heerlijk weer om aan t werk te zijn!

bye bye

Geplaatst

HoiHoi,

Manon werk nu 3 dagen van 9 uur. Tijdens mijn zwangerschap ben ik 4 keer 9 uur gaan werken omdat ik dan in mijn achterhoofd had dat ik dan maar 1 dag ouderschapsverlof hoefde op te nemen. Dus nu lekker 2 dagen vrij in de week heerlijk! De weken gaan er wel heel snel door hoor jemig!

Jij bent ook weer begonnen deze week, is het je wat bevallen?

Marjon dus jij ook weer helemaal begonnen met werken...5 dagen las ik, 5 hele dagen? Dat is dan wel pittig met 2 kids zeg! En alles gaat goed met Ruben, wat is hij gegroeid zeg! Heerlijk gevoel lijkt me. Hij moest toch van verder komen, en dan is het heerlijk dat het mannetje het zo goed doet.

Gewicht....ja ik sta nooit op een weegschaal dat deed ik al niet en doe het nog niet.....broeken zitten wel weer wat te strak...dus gaat weer de verkeerde kant op hahaha

Manon vervelend dat ze niet uit de fles wil drinken...ga je ook niet echt met gerust hart aan het werk...inmiddels al beter?

Peggy gelukkig is de verkoudheid van jullie kleine man over maar vervelend dat jij er nu mee zit. Regeldag? geen idee wanneer dat weer komt...merk nog niks aan Jesse. Jij hebt nu heerlijk 2 weken vrij geniet ervan!

Gister een wen ochtendje gehad bij kdv. Erg goed gevoel bij. Hij gaat bij ons in het dorp, daar zijn 2 groepen van ieder 12 kinderen van 0 t/m 4 jaar. Hij is daar straks wel de jongste maar er zijn nog wel een aantal baby's, alleen iets ouder. Ze doen erg leuke dingen met de kinderen, al is dat natuurlijk nog geen optie voor Jesse, maar voor later.

Gaat hij begin januari een middagje alleen heen en dan halverwege januari gaat hij er heen voor 3 dagdelen in de week.

fijne dag iedereen!

Geplaatst

Zo te lezen bevalt het werken bij jullie ook weer! Wel spannend he annie het kinderdagverblijf.. Gelukkig heb je er een goed gevoel bij dat is het belangrijkste!! Bij de creche van s-t-a-n doen ze ook veel leuke dingen. Hij kreeg met sinterklaas ook een kadootje. Hij is altijd helemaal versleten als hij bij de creche is geweest dus we hebben geen kind aan hem savonds. Gelukkig heeft hij deze dagen geen hysterisch gehuil mee gehad..

Morgen even naar de huisarts omdat ze op de creche en ook de gastouder het idee hebben dat hij zich overstrekt. Nu wilde ik dus een verwijskaart voor de kinderfysio, maar daarvoor moet je eerst langskomen. Dus dat ga ik morgen even doen. Dan kunnen ze meteen zn verkoudheid nog even checken. Hoewel het beter gaat hoor.. maar vanochtend had hij wel weer veel snot. Ik ook nog steeds...

Manon hoe gaat het met jou kleine.. lukt het nu beter met de flesjes???

Over mn borsten.. die zijn echt klein geworden na de bevalling en ik heb zeker niet het zwangerschapsformaat in mn hoofd hahaha. Ik bedoel echt van voor de zwangerschap. Anders vraag ik dat wel even bij de huisarts.. ben er toch morgen.

Fijne avond allemaal. Tot horens.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Lijkt me zwaar Annie..dagen van 9 uur. Ok ben je wel 2 dagen vrij..maar de dagen vliegen al zo om als je vrij bent..helemaal ook als t zo vroeg donker is..

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij t kdv...wel erg belangrijk.

Las vandaag in de krant dat ze ergens ..weet zo niet waar...een kdv hadden met webcam. Ouders kunnen dan elke minute van de dag inloggen om te zien wat er gebeurd...ook wel leuk.

Peggy..en wat zei de dokter..mevr. ik heb uw borsten niet zo bestudeerd voor uw zwangerschap..dus ik zou t niet weten of ze nu kleiner zijn geworden en weet ook niet waardoor t komt ..mwoehahaaa...sorry ;-)

Tja vreemd..waar zou t aan liggen.

Hier neemt de kleine nog steeds geen fles. Ik geef haar nu de borst en dan als de meeste trek weg is speel ik wat met de speen van de fles in haar mond om haar te wennen.

Niet dat ze bam..de fles als vervanger krijgt als ze erge trek heeft. Vind t zo sneu anders. Ik weet ..iemand anders dan de moeder moet t flesje aanbieden en je moet niet in dezelfde ruimte aanwezig zijn..maar als ze al een tijdje (laatst 2 uur) later is dat ze haar voeding krijgt en t wordt zón strijd met de fles...

Mijn vriend zal straks als ik aan t werk ben een beetje nutrilon proberen in de fles...dat nam ze toen wel 2 keer zonder mokken (of t lag aan dat de zuigreflex toen nog sterker was of dat t een andere smaak was...gissen blijft t) Misschien heeft ze wel zoiets van moedermelk hoort uit de borst en als t iets anders smaakt dan mag t ook wel ergens anders vandaan komen? Maar denk zelf echt dat t aan t zuigreflex ligt dat t toen ze wat jonger was dat ze daarom de fles toen makkelijk nam.

We puzzelen wel even verder...

Gisteren de 2de prikken gehad. Mevr.was 62 cm en 6074gr. ruime pond aangekomen...alles ok. Even brullen tijdens de prikjes maar verder goed te pas de hele dag.

Zo ga mijn laarzen pakken..wisseling van de wacht hier zo..op naar t werk.

bye bye

Geplaatst

Manon, jullie kleine meid is lekker gegroeid! Heerlijk zeg! Goed gevoel denk ik...doet ze maar lekker wel op je borstvoeding!Wel vervelend van de flesjes dat het nog steeds niet zo wil. gewoon blijven proberen, ze pakt het lijkt me vanzelf wel op toch..maarja het blijft even puzzelen he die kleintjes.

Peggy mooi dat jij er ook een goed gevoel bij hebt de creche. En kan me helemaal voorstellen dat jullie mannetje kapot is als die daar vandaan komt. Dat was Jesse al, na die 2 uur wennen. Ach lekker rustig 's avonds hahaha!

Hoe ging het bij de dokter? verwijsbrief gekregen?

Nog 20 minuutjes, dan ben ik weer vrij, is mijn weekend weer begonnen. Morgen afgesproken met de meiden van zwangerschapscursus met de kleintjes, ben benieuwd!

fijn weekend allemaal

liefs

Geplaatst

Hoi dames,

vanmiddag is Cas voor het eerst op het kdv geweest en hij heeft het super goed gedaan! Heerlijk gevoel moet ik zeggen.

Op het bureau was ie ook weer goedgekeurd, alleen hij heeft een te plat achterhoofd. Oppassen want anders moet ie straks een helmpje. Ik probeer hem echt met van alles op zijn zijkantje te leggen, om en om, maar hij is zo druk dat ie toch steeds weer op zn rug draait. De prikjes is ie ook weer goed doorgekomen, wel een beetje huilerig deze ronde.

2 weken geleden heb ik ook afgesproken met de dames van de pufclub. Was een heel leuk gezicht, 10 babies naast elkaar in de bank. Heel leuk!

Succes weer allemaal met de beebs!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Vandaag door de sneeuw geploetert... Ik moest zelfs met de auto om bij de huisarts te komen.

S-t-a-n overstrekt zich inderdaad en dat is mogelijk ook de reden/reden geweest dat hij best wel heeft gehuild. En nu nog wel in de kinderwagen/en maxi cosi.

Ik heb een verwijsbrief voor de kinderfysio en daar kun je ook terecht mocht je een huilbaby hebben. Hoewel dat uiteraard veel beter gaat nu.

Ik heb meteen gebeld met de fysiopraktijk en ze komen dinsdag al en zelfs bij ons thuis omdat je met een baby niet naar de praktijk hoeft.. ben benieuwd.

Oja enne heb het nog even over mn bobbies gehad haha enne hij zei daar kan ik je ook wel een verwijsbriefje voor geven (nou zo erg zit ik er ook weer niet meer dus dat laten we maar even) hij zei dat het mogelijk nog wel weer een beetje terug kon komen. We zullen zien..

Vervelend sab van je zoon hoop dat hij geen helmpje hoeft.

Veel plezier morgen annie.. ik had een aantal weken terug met de yoga baby's afgesproken wel leuk hoor. Vooral met zn alle op de bank.

Succes met de flesjes manon!

Fijn weekend allemaal geniet van de sneeuw.. en wees voorzichtig.. wat een gedoe zeg met de kinderwagen ik kwam niet vooruit haha

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

sorry dames, even niks laten horen, en niet op de pc geweest.

de kleine was zo ziek, wij alledrie trouwens.

allemaal aan de antibiotica, is nu bijna op en we zijn er nog niet af, balen.

hopelijk zijn we met de kerst helemaal beter!!!!

kleine flink verkouden en koorts, de koorts is gelukkig wel weg, alleen soms nog wat verhoging.

al 3x vorige week naar de huisarts moeten gaan met hem, nu moeten we morgen weer op controle.

hij heeft ook antibiotica, 2 soorten zetpillen en neusdruppels, gherm.

wij wensen alvast iedereen hele fijne kerstdagen, en geniet van de 1e kerst met jullie kleintjes!!!!

liefs X

Geplaatst

Hoi meiden,

afgelopen zaterdag met de mama's en kleintjes van de zwangerschapscursus was erg leuk. Leuke foto's gemaakt. Al werkte Jesse eerst niet helemaal mee haha.

Jesse is de afgelopen dagen huilerig...lijkt constant hongerig te zijn. Krijgt 5 flessen van 200 cc voeding. Heb er al forte doorheen want gewone nutrilon standaard had ie al een tijdje niet genoeg aan. Als dan de fles op is, wat best snel is dan huilt ie na die tijd want hij wil meer.....dusja nu op zo'n punt wat doe je. Tussendoor ergens al een groente/fruithapje?? Maarja hij is nog geen 4 maanden en aangeraden wordt om het zelfs pas vanaf 6 maanden te gaan doen. Beetje pap erdoorheen???

Hebben jullie advies?? Het blijft een puzzeltje hoor zo'n kleintje.

Sabke dus jullie ventje heeft ook last van een voorkeurshouding. Ik heb in begin een soort van driehoekje gekocht van baysleep. Dan ligt hij op zn zij. Maar weet niet of dat voo rjullie nu nog een optie is. Jesse slaapt er nog steeds wel in/tussen maar wordt inmiddels wel zo sterk dat hij zich naar boven schopt. Jesse heeft namelijk ook last van voorkeurshouding, alleen hij niet echt op zn achterhoofdje maar beetje aan de zijkant rechts....al vrij vanaf begin. Maar heb wel idee dat het beter wordt gelukkig.

Peggy hoe was het met de fysio vandaag?

Hier valt de sneeuw heel erg mee. Ik woon in provincie Groningen. Het is wit maar daar is het ook wel mee gezegd gelukkig!!

fijne avond allemaal

liefs

Geplaatst

Balen annie dat jesse zo huilerig is.. Misschien weer zn groei/ontwikkeling periode.. dat hebben we ook echt met s-t-a-n de ene dag gaat goed en de andere dag weer minder.. Je mag trouwens wel vanaf 4 maanden al wat anders geven, maar dat zul je zelf wel aanvoelen wanneer jesse daar aan toe is. Bij s-t-a-n is het ook vaak na 2 uur dat hij al honger heeft en dan heb ik echt een uur dat ik hem bezig moet houden (dragen enz) dat vind ik zelf ook wel lastig.. Maar als je helemaal over gaat op nutrilon forte.. Wij hebben dat eerst ook gebruikt, maar bij s-t-a-n viel het te zwaar maar wie weet reageerd jesse er wel goed op. Bovendien geef ik s-t-a-n overdag vaak een fles na 3uur, want dan trekt hij het echt niet meer en als hij dan een fles krijg is het weer goed. Het enige nadeel is dan vaak dat hij weer een 150 fles drinkt ipv 180 en dan zit je weer met van die tussendoor flesjes.. Maar het is wel lastig he annie.. ik denk dat we allemaal wel gedoe er mee hebben zo nu en dan. Ik kijk er naar uit dat s-t-a-n over kan op vaste voeding.. Ik geef nu weleens een fruit hapje, maar dan zijn het een paar hapjes hoor.. want hij begint erna vaak wel te brullen.. (volgens mama's in mijn omgeving hebben veel babys dat in het begin)

Vandaag dan de fysio.. het was eerst een intake ze wilde van alles weten ook over de zwangerschap en bevalling. En over ons ritme met s-t-a-n. Daar kregen we complimenten over.. ook wel fijn om dan een bevestiging te krijgen dat je het goed doet. (we doen ons best) Daarna ging ze wat testjes met hem doen en oefeningen. We moeten ook nu speciale oefeningen met hem doen en hem anders dragen en oppakken. Zodat hij niet meer kan overstrekken. Over de kinderwegen (reiswieg) zei ze dat we s-t-a-n al in de kinderwagen (buggy) mochten doen als we hem maar goed vast leggen met evt handdoeken en warm aankleden uiteraard. Toen de fysio weg was zijn we meteen naar buiten gegaan met de hond en kinderwagen en s-t-a-n vond het geweldig hij kon alles zien. Alleen in de sneeuw ging het niet echt. Te zwaar dus toch thuis maar even de draagzak gehaald. Wie weet gaat het niet altijd goed, maar nu vond hij het leuk.

Vrijdag komt de fysio weer..

Morgen gaat s-t-a-n naar de creche en aangezien ik 2 weken vrij ben heb ik dus morgen echt vrij.. moet wel nog kerstinkopen doen.

Oja sinds ongeveer 2wk gaat s-t-a-n 's avonds om 8uur naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend.. Zo fijn! Hoe gaat dat bij jullie??? Soms komt het niet helemaal uit en dan gaat hij bijv 9 uur naar bed die flessen zijn niet altijd te plannen.

Fijne avond allemaal.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

hoi meiden

Ik zal ook weer eens wat schrijven (komt er vak niet van)

Hier alles zijn gangetje

Maar Noa heeft ook af en toe haar momenten

Er zijn dagen dan slaap ze veel en andere dagen dan wil ze veel en sneller drinken

Ik denk dn maar je hebt slaapdagen en drinkdagen hihi

zit nu op 5 voedingen van gemiddeld 170 per dag, maar die drinkt ze niet allemaal leeg ze laat vaal restje staan

en sochtends eerste voeding wil ze zo 50 meer

Noa doet het snacht ook lekker de laatste voeding vaak om rond 2100 en dan 6.00 sochtend, lekker toch!!!

Ze was van de week op CB 5240 gr, ze groeit dus lekker!

Prikken zijn ook goed gegaan, een beetje van slag erna wat sneller huilen maar geen geen verhoging of iets!

We gingen het weekend (eindelijk) voor een wipstoel kijken, maar kwamen met een zitzak thuis die van doomoo en ze vind het fantasties, kijk maar hihi!

[ATTACH=CONFIG]474[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]476[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]478[/ATTACH]

Noa is ook alweer 3x wezen wennen op de creche (wat een toestand trouwens he op het nieuws met al die misbruik van die kindjes op die crechejes je zou ze bijna niet durven brengen bah ziek gewoon die mensen!!!)

Het wennen ging goed ze heb het er naar der zin met al dat andere speelgoed en al die kindjes, leuk voor der!

En daarna harstikke moe en veel slapen ook!

Ik nog 2 weken vrij en dan weer werken sinds april pfff zal wel ff wennen zijn hoor en zeker ook om zo lang zonder mijn meissie te zijn heb het met 4 uurtjes creche al moeilijk!!

maar zal ook allemaal wel gaan wennen en gewoon worden!

het is ook wel fijn om andere dingen te doen dan alleen flesje steriliseren en al het dergelijke.

en wat meer tijd voor andere dingen te hebben.

Wat sneu dat jullie en jullie kindjes zo verkouden zijn hier gelukkig nergens last van nog, Noa heeft soms een snottebelletje maar dat is ook alles

ze zeggen dat babys zo 10 tot 12 keer per jaar verkouden zijn.

Noa nog geen 1 x keer de eerste 4 mndn?

Ik ga weer ff douchen voor ze weer wakker word!

Liefs claudia

pencil.png

Geplaatst

Hebben jullie trouwens ook zo'n last met de kinderwagen in de sneeuw te rijden pooh, valt echt niet mee!

Kolf trouwens nog steeds de BV af geef wel heel af en toe een flesje Friso nu, merk dat ik het nu af en toe een beetje zat word dat kolven, en dalijk met werken kan ik toch ook geen extra BV afkolven en moet Noa toch ook een flesje Friso.

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi dames,

Cas ligt inderdaad ook in zo'n wig om schuin te liggen, om en om. Alleen hij heeft het helemaal door, als ik bij hem kom na zijn slaapje ligt ie met een grote smile toch weer op zijn rug ertussen, of er boven.

Dames een jaar geleden had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen..... wat gaat het toch allemaal snel zeg. Kan er nu nog emo van worden. Dat gedeelte is trouwens nog niet weggegaan, de emo buien. Zat laatst alleen met Casje, die in mijn armen in slaap was gevallen met zijn duimpje in zijn mond, met skyradio op de achtergrond en de kerstboom.... tranen!!!

Van geluk, ook van verdriet want het is me echt een bewogen jaar geweest. Zwanger- vriendin overleden - Casje geboren- Vriend herseninfarct.....Leek er wel in 1 avond uit te komen.

Maar boven alles stijgt toch wel het gelukkige gevoel van het moederschap! Weet nu al dat ik veel jank met kerst, laat staan oud en nieuw! En dat terwijl ik voor mijn zwangerschap bikker nr uno was! Och ja, times are changing.....

Cas heeft nu wel echt een super ritme op het moment, trouwens. 4 x flesje van 200, nog lekker veel slapen, rond 21.30 uur naar bed en dan uitslapen tot uurtje of 8, 9.

Het is echt een tevreden mannetje op het moment! Zeker als ie zn duimpje heeft. Als ik Casje een beetje kietel, schatert ie t uit van het lachen..... te leuk!

Groetjes en hele fijne kerstdagen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden