Jump to content

Vergoeding IVF beperkt

Recommended Posts

Posted

In het regeerakkoord Van VVD en CDA is opgenomen dat collectieve vergoeding van IVF behandelingen beperkt wordt tot de eerste behandeling.

Daar schrik ik van!

Na 3 behandelingen is nog geen 50 %. Succesvol zwanger. Dat gaat gigantisch kelderen met 1 behandeling!

Posted

En ze willen dat er meer kinderen geboren worden!!!!! De kinderopvang wordt niet meer te betalen en als je moeilijk zwanger wordt dan wordt de spoeling ook erg dun. Er zullen zo veel mensen dit niet zelf kunnen betalen.

Het is allemaal zo oneerlijk!!!!!!!!!!

Posted

Hoi hoi,

Wat oneerlijk indd. Heb het fijne er nog niet van gehoord, maar zou het ook zo kunnen zijn dat je via een aanvullende zorgverzekering de 2e en 3e behandeling vergoed krijgt?

Tot nu toe vind ik het nog erg vaag

Posted

Dat is wat in het regeerakkoord staat....

Welicht wordt het idd vergoed vanuit aanvullende verzekring. Ik weet het niet! We zullen het wel zien....

Posted

hoi dames

wellicht weten enkele forumgenoten die bij zorgverzekeraars werkzaam zijn iets van de nieuwe verzekeringen??????

Ben erg benieuwd wat er uit zal komen!!!!

laten we ons nog niet gek gaan maken!

Posted

Ik las net ook dat 't echt in 't regeerakkoord staat! Ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen.

Maar, net als wat Meiske74 zegt, eerst maar even afwachten, op dit moment worden er in ieder geval nog 3 vergoed.

En we hebben allemaal al genoeg stress met de behandelingen, stress over de vergoeding kunnen we er niet bij gebruiken...

Posted

Laten we ons idd niet te druk maken nee.

Maar moeten ze dit dan uit het basispakket halen?! Ik vind eigenlijk van niet!

Wat zijn wij toch af en toe een achterlijk land, als je kijkt hoe andere landen het geregeld hebben met bijv IVF

Posted

Ik vind het niet normaal

ze smijten zelf met miljoenen en eigen volk vergrijst

maar ligt ook wel een beetje aan ons wij laten het ook allemaal maar gebeuren

wij nederlanders nemen het maar zo als het is

We moeten massaal gaan staken dan weten ze het ook hoe belangrijk het voor ons is

zo lang we alleen op een forum klagen hebben zij geen benul

ik hoop dat deze kabinet er wat goeds gaat inbrengen (vraag me dat af met geert)

die is gewoon te veel bezig met de moslims en de koraan die moet hij gewoon eens met eenandere visie gaan lezen.

ben bang dat het problemen gaat opleveren

het lijkt mij het beste om met elkaar er tegenin te gaan zo dat er kamervragen over komen en dat ze het willen herzien...

Posted

Het zal niet gelijk voor 2011 zijn. Nu worden alle pakketten samengesteld door de verzekeraars, dus dan zal dat er niet in zitten zou je zeggen. Het is een beleid voor de komende vier jaar. Evengoed is het absurd. Hopelijk komt een tweede en derde vergoeding tenminste voor in een simpel aanvullende pakket en niet alleen bij de duurste toppakketten. Afwachten....wij moeten nu niet al stress gaan verdubbelen.....

Ik neem aan dat freya er achteraan zal gaan??

Guest Guusje
Posted

Uiteraard heb ik geinformeerd, maar ik kan helaas nog geen zekerheid geven. Maar de kans is klein dat het per 2011 in gaat. We houden moed, en ik ga er wel een beetje van uit dat het voor 2011 bij 3 pogingen blijft. Maar nogmaals, ik weet het nog niet zeker.

Zodra ik het zeker weet, laat ik het weten.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use