Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suus, ik heb de laatste week ook van die irritante pijn in mijn billen en het trekt in mijn bovenbenen, aan de achterkant, de vorige keer kwam dat ook pas veel later, maar het kan van je bekken komen, als het erger wordt even aan de vk vragen hoe of wat, dat je straks geen bekkeninstabiliteit hebt, want da´s minder, ik hoop ook echt niet dat ik dat ga krijgen, wil graag nog vanalles doen straks in ons nieuwe huis, maar ik houd het wel even in de gaten.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shit, heb net een heel bericht geschreven druk ik het weg op een of andere manier..........pppffffffff, nou ja,

Suus, ik wilde zeggen als je lang last houd en het wordt erger even aan de vk vragen, bekkeninstabiliteit begint ook vaak zo, ik heb de laatste week ook zo´n stralende pijn in mijn bovenbenen billen en heupen, ik ga het ook even in de gaten houden in ieder geval.

Geplaatst

Over beweging voelen gesproken..... gisterochtend, zoals elke zondagochtend, lekker uitslapen (nog wel hahahaha) en met de hondjes stoeien op bed.

Springt een van die kleine teckels ineens vol op mijn buik en je wilt niet weten wat voor commentaar er van binnen kwam. Madam gaf (en natuurlijk heel terecht) een ferme trap omhoog! Nee, die laat nu al niet met zich sollen, dat belooft wat! En met de teckels ga ik voortaan een beetje uitkijken.... Ik heb gelukkig een stevige speklaag, dus het wordt allemaal nog goed gedempt voor de kleine meid, maar toch. Ze laat zich ook op dit moment weer even flink horen.

De verhalen over het hartje wel of niet kunnen horen herken ik heel goed, al die salto's maken het nog steeds moeilijk om het hartje te kunnen volgen!

Nou, de groetjes maar weer,

Lot

Geplaatst

Haha Lot, pittige tante! Grappig dat ze meteen reageert!

Suus, die pijn heb ik ook gehad, vanaf 14 weken al (maar goed, het zijn er natuurlijk 2) dus ik was best bang voor bekkeninstabiliteit. Uiteindelijk bleek het "gewoon" lage rugpijn te zijn doordat e.e.a. nu eenmaal iets weker wordt in de zwangerschap. Heleboel zwangere dames schijnen deze kwaal te hebben. Het hoeft dus niets ernstigs te zijn, maar een fysio zal dit heel snel kunnen bepalen. Toen ze me eenmaal had geleerd hoe ik mijn rug/billen/stuitje iets kon ontzien, ging het na een paar weken stukken beter!

Hier verder ff niet veel spannends te melden - kamertje is geverfd en behangen, dus de meubeltjes mogen komen! :)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

even vertellen over onze echo gisteren. Het was heel leuk met de 3 oma's, iedereen vond het reuze spannend om te zien wat ons beebje is, en het is...........

Een meisje! We zijn superblij dat Phileine een zusje krijgt. Het maakte ons helemaal niks uit hoor, maar ik vind het wel leuk dat ik straks alsnog weet hoe het is om een dochter te hebben en vooral om op te voeden.

Met een jongen waren we waarschijnlijk net zo hysterisch blij, gewoon weten over wie we het hebben vind ik heerlijk!

Oja, ik hoef ook geen spulletjes van Phileine weg te stoppen maar kan ze alsnog gebruiken, wel praktisch, maar ook dubbel!

Hoe dan ook, ik ben vandaag even helemaal in de zevende hemel en ga er maar eens goed van genieten!!!!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben!

Kissie Mia

Geplaatst

mia gefeliciteerd een meisje geweldig, wordt hier mss wel een roze maand,meestal overheerst blauw.

Ik krijg volgende week donderdag de echo eens kijken of alles goed is,of het geslacht noghetzelfde is.

Groetjes suus

Geplaatst

ECHO

Lot 27 jan, 20 wk echo

Jetje 31 jan, 20 wk echo

Vriezen 1 feb '11, 20 wk echo

Suus77 3 feb '11 20 wk echo (18w6d)

Mia 3 feb, 20 wk echo.

Meertje, 4 feb, reguliere groeiecho

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

GYN/VK:

Jetje 26 jan vk

Meertje 4 februari (GYN)

Lot 7 feb (GYN)

Uitgerekend:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling), twee dochters

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500)

Mia 30 juni 2011, dochter

Geplaatst

He meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties (ook men en Sylvie, lief dat jullie aan me denken). De meiden hebben tot nu toe de overhand, grappig hoe dat elk topic weer anders is.

Suus, we krijgen vlgd week allebei op donderdag de 20 weken echo, wel weer spannend. Ga je het vertellen wat het is. of houden jullie voor jezelf, ben het even kwijt.

Rustig aan Rachel, goed aan de vitamientjes en lekker uitzieken.

Kissie

Geplaatst

Hee mia,

Ik zag het allebei volgende week do. Ja ik vertel het hier wel, weet het nu al maar nog niet voor 100%..

Begin alweer nerveus te worden voor de echo, blkijft iedere keer spannend zeg.

Geplaatst

Mia, wat leuk een meisje!

Rachel veel beterschap, ziek maar lekker uit.

Lot, succes en plezier morgen bij de echo. Hoop dat alles goed is met je kleintje

Ben benieuwd of juni een meiden maand wordt. Ik hoop het maandag te weten.. Zojuist bij de vk de kleine weer gehoord. Was een geruststelling!

Geplaatst

Mia, leuk een meid!! De meiden overheersen nu zeker, ppff, ik word nu zelf wel steeds nieuwsgieriger wat het bij ons wordt, moeilijk zeg..........

Rachel, vervelend dat je ziek bent, beterschap hoor!

Suus en Jetje, ben heel benieuwd of jullie het lijstje misschien blauw aan gaan vullen............

Geplaatst

lot wat grappig dat die kleine meid daar nu al op reageerd ik voelde eergisteren voor het eerst echt dat ik dacht ja ik voel wat schoppen heel bijzonder, en toen ik mijn man vertelde wat er bij jou was gebeurd met de teckels zat hij op mijn buik te drukken hahahaa kijken of hij response kreeg, helaas gebeurde er niks.

Mia gefeliciteerd een meid, dat het dubbel is dat kan ik begrijpen. Maar het is wel fijn dat je er van kan genieten.

ik ga zo mijn bedje maar eens in na 2 avonddiensten ben ik echt kapot heb geen benen en geen voeten meer over.

Geplaatst

Hallo Meiden!

We zijn geslaagd voor de 20-weken echo! Alles erop en eraan, geen afwijkingen kunnen constateren. Helemaal blij, ons kleine meisje doet het goed!

[ATTACH=CONFIG]687[/ATTACH]

Mia, wat bijzonder en mooi dat Phileine een zusje krijgt! Kan me goed voorstellen dat je dat heel fijn vindt en dat je gaat ervaren hoe het is, 'n dochtertje waarmee je lekker aan kunt tutten.

Moki: wil je n teckel lenen :laugh:?

Rachel: gauw beter worden!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lijstje bijgewerkt:

ECHO

Jetje 31 jan, 20 wk echo

Vriezen 1 feb '11, 20 wk echo

Suus77 3 feb '11 20 wk echo (18w6d)

Mia 3 feb, 20 wk echo.

Meertje, 4 feb, reguliere groeiecho

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

GYN/VK
:

Meertje 4 februari (GYN)

Lot 7 feb (GYN)

U
itgerekend
:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling),
twee dochters

Jetje 17 juni
2011

Rachel 17 juni
2011,
zoon

Lot 18 juni
2011 (uitslag Combinatietest 1:1040),
dochter

Vriezen 20 juni
2011

Ralletje 28 juni
2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun
2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500)

Mia 30 juni 2011,
dochter

Geplaatst

He meiden,

Lot, gefeliciteerd met de goeie echo, altijd fijn als het allemaal goed is.

Ik zie dat je wel een teckel uit wil lenen, ha ha! Wat een leuke beesten zijn het toch, grappig! Ik heb een Drentsche Patrijs hond, beetje te groot om op mijn buik te springen, pfff! Wel net zo gek als een teckel hoor, tja toch jachthonden he! Ze maakt me altijd aan het lachen, ze gaat gerust met haar hondenkont op een kinder fauteuiltje zitten, past makkelijk! Owee als we haar uitlachen, raakt ze heel beledigt!

Moki, je man gaat het vanzelf voelen hoor, nog even geduld. Die privileges zijn eerst helemaal alleen voor ons, ook wel speciaal!

Ralletje, hoe vindt jullie kleine man het om een broertje of zusje te krijgen?

Jetje, maandag al de 20 weken echo, weer een mooie mijlpaal. Ook leuk om te weten wat het is, extra spannend dus!

Moki, avonddiensten zijn nu wel extra slopend, tot wanneer moet je deze draaien? Werk je in de gezondheidszorg?

Hoe gaat het met de andere meiden?

Ik heb vandaag aardig wat kleertjes gekocht (en ik had nog niks), niet eens zoveel maar wel veel te duur. Ik ben ook gek op de Hema hoor, maar vandaag heb ik even gek gedaan, ik kon deze meisjes kleertjes niet laten liggen!

Zijn er nog meiden die er een af en toe een buikfotootje op gaan zetten? Ik ben ik op die opbollende buiken!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Lot, gefeliciteerd met je goede echo! Lekker idee is dat he, dat ze niets kunnen vinden en dat ze het goed doet!

Mia, ik doe zeker mee met buikfoto's uploaden hoor! :) Heb er vorige week nog eentje geplaatst, zal er over een paar weken weer 1 plaatsen! Heb het idee dat de buik niet zo hard groeit momenteel (mijn man zei precies hetzelfde). Hoop binnenkort weer een spurtje te hebben want anders word ik zo onzeker ;). Lekker he, dat shoppen! Ik moet nu echt even een pauze inlassen, heb het overzicht van alle kleertjes niet meer, haha! Als de meubeltjes komen en ik kan gaan inruimen, kan ik kijken wat ik nog nodig heb.

Rachel, gaat het al wat beter?

En Suus, hoe is het met de rugpijn?

Fijne avond meiden, lekker Wie Is De Mol kijken!

Geplaatst

Lot wat goed zeg een helemaal goede 20 weken echo.

Wij zijn volgende week aan de beurt en ben toch een beetje bang dat er iets wordt gevonden.

Heerlijk he, dat shoppen.

Ik kijk alleen nog maar en vind dat ook al leuk.

Ikzelf ben alweer redelijk hersteld, maar mijn zoontje is nog erg ziek.

Geplaatst

Lot, fijn dat de echo goed was, de roze wolk kan nu bijna niet groter worden denk ik zo! :-)

Ik heb ook zo'n zin om te shoppen, ik ga zaterdag beginnen met lakentjes e.d. voor het bedje. Als ik dan maandag weet (hoop ik) wat het wordt ga ik ook leuke kleertjes kopen. Inderdaad Suus, alleen het kijken is al zo leuk.

Meertje, ik kijk met je mee naar Wie is de mol ,zo'n goed programma daar blijf ik thuis voor. M'n huispak heb ik al aan haha!

Ik mag trouwens over 2 weken weer bij de vk komen luisteren ( alleen doptone) naar het hartje! Ze stelde het zelf voor omdat ik toch soms wat onzeker ben. Echt super fijne meiden bij vk. 2 weken daarna weer controle bij de vk.

Geplaatst

Jetje, even off-topic hoor :) maar wat was WIDM weer spannend!! Mijn verdenkingen wijzigen per kwartier, haha!

Fijn dat je extra langs mag komen bij de VK, heerlijk die extra check!

Geplaatst
Goedemorgen dames,

even vertellen over onze echo gisteren. Het was heel leuk met de 3 oma's, iedereen vond het reuze spannend om te zien wat ons beebje is, en het is...........

Een meisje! We zijn superblij dat Phileine een zusje krijgt. Het maakte ons helemaal niks uit hoor, maar ik vind het wel leuk dat ik straks alsnog weet hoe het is om een dochter te hebben en vooral om op te voeden.

Met een jongen waren we waarschijnlijk net zo hysterisch blij, gewoon weten over wie we het hebben vind ik heerlijk!

Oja, ik hoef ook geen spulletjes van Phileine weg te stoppen maar kan ze alsnog gebruiken, wel praktisch, maar ook dubbel!

Hoe dan ook, ik ben vandaag even helemaal in de zevende hemel en ga er maar eens goed van genieten!!!!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben!

Kissie Mia

Lieve Mia,

Een zusje voor Phileine, wat bijzonder en wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

dikke knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden