Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ECHO

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

Moki 14 feb '11, 20 wk echo

Meertje 17 feb, reguliere goeiecho (25 wk)

Suus 3 maart, echo (23 wk)

GYN/VK:

Lot 7 feb (GYN)

Meertje 17 feb (GYN)

Uitgerekend:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling), twee dochters

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011,

Alles weer even bijgewerkt.

Groetjes

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Rachel, wat vervelend, hoop dat je snel opknapt.

Suus: leuk, ook een meisje!

Ik ga niet naar de 9 maanden beurs, veel te druk en totale chaos......., aanbiedingen zijn er toch overal dus ik shop vrolijk verder online!

Heb een k*t zondag achter de rug. Familie gaat zich ineens bemoeien met onze trouwdag en gisteren liep het echt volledig uit de hand, ik snap niet waarom ze denken dat ze zich met onze keuzes kunnen bemoeien! Denk dat we maar naar Las Vegas vliegen!

Maar gelukkig ook weer fijn nieuws, controle bij de GYN vanochtend was helemaal oke, kleine meid doet het prima, mijn bloedruk ondanks alles ook. Heb uitgebreid het aanhoudend niet-slapen besproken en slaappillen meegekregen. Mag maximaal 1 a 2 keer per week een pilletje, hopelijk kom ik weer in een normaal slaapritme!

Zal zo even het lijstje bijwerken.

Liefs,

Lot

Geplaatst

ECHO

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

Moki 14 feb '11, 20 wk echo

Meertje 17 feb, reguliere goeiecho (25 wk)

Suus 3 maart, echo (23 wk)

GYN/VK

Meertje 17 feb (GYN)

Lot 28 feb (GYN)

Uitgerekend

Meertje 3 juni 2011 (tweeling), twee dochters

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011,

Geplaatst

Lot was belachelijk dat ze zich met jullie bruiloft bemoeien.

Het is jullie dag en jullie doen het zoals jullie het willen.

Fijn dat je slaappillen hebt gekregen, welke heb je?

Geplaatst

Hey Rachel,

Ja het is te belachelijk voor woorden. Maar goed, het zal allemaal wel weer bijdraaien en ik denk maar zo: je kunt het toch nooit goed doen voor iedereen, dus we doen het idd toch echt op onze manier!

Ik heb Temazepam gekregen, dat zou in principe nu geen kwaad kunnen, je mag het alleen niet vlak voor de bevalling slikken. Maar zover zijn we toch nog niet. Al moet ik die ene per week wel even goed plannen zodat ik zeker weet dat ik niet vroeg op hoef en lekker door kan slapen.

We zullen zien!

Liefs,

Lot (die net het babybadje, tummy tub en standaard heeft opgehaald. HET WORDT STEEDS ECHTER!!!!)

Geplaatst

Lot, gelijk heb je hoor, het is jullie dag en dat moet gaan zoals jullie dat willen!

Heftig dat je aan de pillen moet om te slapen zeg, als je die ene goed moet plannen ben je zeker wel even echt knock-out, haha!

Geplaatst

Fijn dat je pillen hebt gekregen, Lot! Anders voel je je straks geen mens meer! Achterlijk zeg, dat bemoeizuchtige... Las Vegas klinkt heerlijk, hadden wij achterf ook moeten doen :).

Suus, een meisje! Leuk, gefliciteerd!

Ralletje, heb je de sleutel?

Hier benauwd middagje gehad. Hele dag al niet lekker, onzeker ook. Om half vijf naar het toilet en ja hoor, waar ik al 23 weken voor vrees: bloed. Weliswaar oud, maar ook kramp. Helemaal in paniek, zkh gebeld, mocht komen. Manlief gebeld, die sprong ook in de auto. Bloeddruk was hoger dan eerst, maar kwam door stress. Daarna echo, beide babies leven nog. Huilen, pfff. Daarna wachten op de gyn, inwendige echo, alles zag er rustig uit. Wat die krampen en het bloed nu zijn? Moet in elk geval rustig aan doen, hoefde niet te blijven.

Gelukkkig maar! Hoop dat ik goed de nacht doorkom...!

Geplaatst

Jemig Meetje wat zullen jullie geschrokken zijn.

Ik heb dat ook nog steeds dat ik bang ben voor bloedverlies.

Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Gelukkig dat je gelijk terecht kon en dat het allemaal in orde is.

Geplaatst

Oehh, Meertje, dat is schrikken zeg, gelukkig is alles in orde, maar heel begrijpelijk dat er even paniek ontstaat hoor.

Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen, doe maar lekker rustig aan hoor!

Nee :( nog geen sleutel, word woensdag, nou ja, die ene dag kan nu ook nog wel, maar was wel heel erg teleurgesteld gisteren.

Geplaatst

Lieve meiden,

wat is er weer een hoop gebeurd hier!

Rachel, meis let goed op jezelf, een nierbekken ontsteking is niet niks! Ik hoop dat de ab snel aanslaat. De reis is nu helemaal geannuleerd?

Suus, krijg je ook een meisje! Wat leuk, wat een meidenboel. We zitten hier niet goed wat betreft uithuwelijking, ha ha! De jongens zitten er warmpjes bij!

Lot, wat naar dat je familie vervelend doet? Waar bemoeien ze zich mee? Een bruiloft wordt toch georganiseerd door het bruidspaar????? Op de een of andere manier denken mensen zich altijd te kunnen en mogen bemoeien met dit soort dingen, zo raar! Ik hoop dat jullie er uit komen! Enne, nu lekker slapen hoor!

Lieve Meertje, wat een schrik. Het is ook mijn grote angst, de schrik slaat je werkelijk om het hart. Ik hoop dat het vandaag rustig is. Hebben ze ook je baarmoedermond gemeten, o ja ik zie dat je ook een inwendige echo hebt gehad. Lieverd doe a.u.b rustig aan en laat je bedienen als het kan. Ik hoop op goede berichten vandaag, zonder krampen! Hou ons op de hoogte!

Mag ik jullie nog even vervelen met een buikfoto? Ik heb de vorige keer helemaal geen foto's gemaakt, heb ik spijt van. Vandaar dat ik nu een enorme drang heb om het met jullie te delen! Ik heb vanmiddag weer een inwendige echo, weer heel spannend (please 3,6 of langer) en een prikje in de bil en een poli afspraak. Ik ga ook maar even lunchen met mijn mama in de stad. Het is mooi weer en een mens kan niet alleen maar rustig aan doen (lunchen is ook rustig, hmmm)!

[ATTACH=CONFIG]747[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]748[/ATTACH]

19,3 weken zwanger! Even een foto zonder hoofd, beetje ongezellig maar ik weet niet of hier nog mensen aan het rondsnuffelen zijn. Al zouden ze ook mijn outfit of keuken kunnen herkennen, hmmm?

Heel veel liefs,

Mia

Geplaatst

Mia mooie buik hoor, en heel veel succes vanmiddag meid.

Lot ik hoop dat je nu meer nachtrust gaat krijgen dankzij de pilletjes.

Meertje gelukkig is alles goed met je meiden, zou me ook rotschrikken zeg.

Jaja nog een meid erbij wordt een hele roze maand juni denk ik. geloof da ze in mei weer veel jongens krijgen ( voor het uithuwelijken he haha)

Groetjes suus

Geplaatst

Ha meiden, dank voor jullie lieve reacties...! Ik denk dat het een ieders grootste schrik hier is om bloed en krampen te hbbn omdat we allemaal zo hard voor onze zwangerchappen hebben moeten knokken en weten hoe bijzonder een zwangerschap is... Ik heb zoooo gehuild, eerste wat ik dacht was: het is voorbij, we moeten afscheid gaan nemen. Kon met moeite praten en heb met een verstikt stemmetje mijn klachten en mijn geb.datum opgesomd. Heel groot gehouden in het zkh totdat de vepleegkundige zei: je bent heel erg geschrokken, of niet? Hoppa, kwamen de waterlanders weer! Mijn man kwam tijdens de echo, hij was flink geschrokken natuurlijk. Zo blij hem te zien! De verloskundige die dienst had (het was superdruk) had volgens mij niet vaak een tweeling onder de echokop want ze maakte er echt tijd voor. "Kijk, knietjes! Kijk, een handje!" Mijn eigen gyn had gelukkig ook dienst en die maakte idd een inwendige echo. BMM was gesloten en de lengte van de hals was 5,5 cm net als bij de 20wk echo. "Ik arresteer je dus niet, maar je moet rustig aan doen." En dat doen we dan ook braaf. heb weer zo slecht geslapen maar nu wel ingehaald tot 12 uur! Zolekker douchen en dan lezen of DVD kijken, heerlijk! Blijf bangig, bah. Heel lief dat jullie zo meeleven, anderen weten niet precies wat je voelt.

Mia, wat een mooie buik! Supermooi slank ben je ook zo te zien! En mooie keuken ook :). Succes in het zkh en veel lunchplezier!

Rachel, lees ik nu dat het nierbekkenontsteking is ipv gekneusde ribben? En heb je de reis nog kunnen verzetten?

Ralletje, jammer dat je de sleutel nog niet hebt :(. Duimen dat je hem morgen op tijd krijgt!!

Liefs vanuit Rustig Aan- city (waar de box inmiddels staat en hij is moooooooooi!)

Geplaatst

Meertje fijn dat je zo rustig aan kan doen.

Zelf heb ik vannacht maar 2 uur geslapen, zo'n pijn in mijn rug.

Inderdaad heb ik nierbekontsteking en dat is best gevaarlijk.

Ik vermoed dat we vrijdag toch wel op vakantie kunnen.

Als ik maar wat kan slapen................

Ik zal proberen ook een foto van mijn buik te plaatsen.

Geplaatst

He meiden,

Meertje, fijn dat het beter gaat vandaag, het lijkt erop alsof je wat rustiger geworden bent! Beetje bangig is niet erg, logisch en zo blijf je tenminste rustig op je achterste zitten/liggen!

Je hebt een super lange bmh, toppie! Lekker op je bank genieten van dvdtjes en je box!

Rachel, fijn dat je waarschijnlijk toch op vakantie gaat. Dat rot slapen is echt waardeloos.

Vandaag weer een bmh meting gehad, nog even lang en dicht als vorige week! Heel blij. Daarna wilde ze nog even een nieuw echo apparaat testen en heb dus weer een 20 weken echo gehad. Kon de de doc het goed vergelijken met donderdag. Ben gesloopt, lange middag in het ziekenhuis maar met goede resultaten, dus zeer tevreden!

Fijne avond!

Geplaatst

Meiden, ik breek heel even in hoor..... Ik zag bij toeval bij de laatste berichten iets gericht aan Meertje staan dus klikte door naar jullie topic.

Meid, wat een schrik!! Ik kreeg er helemaal kippenvel van... Gelukkig daarna ook positief bericht van een goede echo!!

Nu dus rustig aan. 'k Hoop dat je lijf je niet meer zo zal laten schrikken en dat er de komende tijd GEEN bloed meer komt en alles goed blijft gaat met jullie wonders.

Liefs, Dee

Geplaatst

Dee, wat lief, dankjewel! Heb nog een flink gevoelige buik en de bruinige afscheiding (sorry) blijft. Elk toiletbezoek is spannend, maar zolang het zo blijft was het niet erg zeiden ze. Fingers crossed! Apart hoe weinig vertrouwen je in je lichaam kunt hebben, eigenlijk.

Dank voor je lieve woorden en jij ook sterkte!

Liefs!

Geplaatst

Hey Meertje, was even een paar dagen off-line, en oef wat heb jij net een spannende dagen gehad. Fijn om te lezen dat het nu weer goed gaat.

Mia, gelukkig, bij jou gaat ook alles goed! Houden zo.

Rachel: gaat het al weer een stukje beter vandaag?

Ik heb net een proefrondje door de woonkamer gemaakt met de nieuwe Quinny Buzz! Even geoefend met het in- en uitklappen en het op- en afzetten van de kinderwagenbak en maxi-cosi.... jeetje, het wordt elke dag echter! En de twee teckels dachten gelijk dat ze een nieuwe mand hadden om in te slapen, nou niet dus!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, klinkt goed! Hij bevalt dus goed? ;) Oefening baart kunst, ga ook mooi op tijd oefenen anders sta ik op de parkeerplaats bij de Appie met een verhit hoofd te klunzen, haha!

Ralletje, hoe was je echo vandaag?? Hoop heel goed!! Wij gaan straks, heb nog wel getwijfeld omdat het de 3e echo wordt in 1 week, maar denk dat het geen kwaad kan... Ze mag in elk geval niet heel hard duwen want de buik is nog supergevoelig.

Rachel, neemt je ontsteking al af? Hoop het voor je!

Mia, mooi dat je een goede middag in het zkh had! Toch leuk zo'n onverwachte echo!! :)

Is iedereen eigenlijk al uit de babynamen? Ben benieuwd!

Geplaatst

Ik voel me wel iets beter.

Vannacht eindelijk geslapen omdat ik op mijn zij kon liggen.

We hebben besloten wel op vakantie te gaan vrijdag.

Vandaag gewerkt en morgen voorbereiden.

Nee wij zijn nog niet uit de naam.

Jullie wel?

Geplaatst

Tjee meiden, wat is er een hoop geschreven vandaag!

Mia, fijn dat de baarmoederhals nog hetzelfde is als met de 20 wk echo, betekend dat het mooi rustig is toch, super hoor!

Meertje, yep, vanmiddag de sleutel gehad, de buren wonen er ook pas en hadden het ook verbouwd, zoals wij het ook willen doen, hun zijn 9 maanden!!! bezig geweest, aaaahhh schrik!!! Het gaat nog een enorme klus worden, maar ik heb er vertrouwen in.......denk ik.......

Vanmorgen dan eindelijk de 20 wk echo gehad, alles is prima in orde, het is een erg druk kindje en het weegt 335 gr, keurig netjes voor de duur van de zwangerschap, mijn vriend dacht dat hij een piemeltje had gezien, maar helemaal zeker weet hij het niet, ik heb het niet gezien dus het blijft spannend!! Ik durf niet echt te vertrouwen op mijn lief, want toen de 4 hartkamers vergroot in beeld werden gebracht, dacht hij dat het het gezichtje was, hahahaha!!!! We zullen het weten over ongeveer 20 weekjes!!

O, ja, nog iets vreemds, ik heb al sinds week 16 last van druk van onderen en vanmiddag bij de vk (moest ook voor de controle vandaag) heb ik het even gevraagd,(bij mijn zoontje had ik een spatader op mijn schaamlip op het eind, toen ik 35 weken was, dat kwam vanwege de druk en was normaal zei de vk toen, ik dacht dus dat ik dat weer had) toen heeft ze even gekeken en nu is het litteken van mijn vorige bevalling helemaal opgezet, ik heb toen een knip gehad en dat littekenweefsel schijnt op te zetten en dat doet pijn, gelukkig nog geen spatader dus, zou wel erg vroeg zijn, nu al, hahaha!!

Fijne avond allemaal!!

Geplaatst

Ralletje gefeliciteerd met je goede echo.

Lot hoe gaat het met slapen nu?

Temazepam is een heerlijk slaapmiddel, heb het zelf ook wel eens gebruikt.

We gaan morgen voor 3 weken naar Florida dus ik zal even uit beeld zijn.

Geplaatst

Rachel dank je! Alvast een goede vakantie gewenst, geniet van het heelijke Florida (Sunshine state zoals ze het daar noemen) ben er zelf ook een paar keer geweest, heerlijk, heb je geen plaatsje in je koffer voor mij??

Geplaatst

:helluup:Dit gaan jullie niet geloven: gisteravond de eerste Temazepam ingenomen.... zoals altijd snel in slaap en wat denk je: klokslag 3 uur weer klaar wakker! HELLUP heeft iemand een narocosehamer voor me te leen????????

Tja en wat namen betreft: ik heb al zoveel nachten de tijd gehad om er over na te denken, we zijn er helemaal uit. Om jullie een idee te geven wat er allemaal door mijn hoofd heeft gespookt:

Pien, Puck, Marijn, Madelief, Karlijn, Eefje, Evelyne, Lotte-Sofie, Noor, Roosmarijn, Roos, Charlie (maar dat is echt te veel GTST, sorry voor de eventuele dames die dit wel in gedachten hebben), Gaby, Abby (ja ik ben een NCIS-fan) en Tess.

Nou dames, place your bets!

Liefs,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden