Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot niet te geloven dat je zelfs met Temazepam nog wakker wordt.

Balen zeg, dat schiet dus ook niet op.

Wij hebben nu 3 namen, maar allemaal een beetje te populair.

Lot Pien en Karlijn vind ik het leukst.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oeh, Lot, leuke namen! Volgens mij hebben die ook allemal door mijn hoofd gespookt (totdat mijn man ze eruit hamerde, hmpf). Ik zou gaan voor Noor (vinden wij trouwens allebei een mooie naam maar strookt niet met onze achternaam). Net als Jill, dat vinden we ook superleuk maar klinkt niet met de achternaam...

Temazepam en dan nog wakker??? Pfoei, jij hebt echt een paardenmiddel nodig, haha!

Wij hebben gister de pretecho gehad. Hoog vertederingsgehalte bij de echoscopisten, haha. Lagen weer veel langer dan de bedoeling was :). Het waren twee pretletters, zeiden ze. Belooft nog wat. Het blijven twee dames! 1 liet steeds haar oor zien, is ze blijkbaar heeeeel blij mee. Op een gegeven moment trapte de een de ander heel hard in het gezicht, heel zielig! Het was echt vechten. En daarna zwom de een naar de ander toe om te troosten, leek wel. Wat een duo, haha!

Vanmorgen de dame van de kraamzorg gehad. Veel info! Krijg max aantal uren, 64 uur. Gaf geen positief advies over ons tweelingwiegje, maar of the record zei ze dat het wel kon. Jaja...

Ralletje, fijn dat je echo goed was! Moest zo lachen dat je vriend het helemaal fout zag bij die hartkamers, lol!! :)

Geplaatst

He meiden,

wat een leuke namen allemaal!!! Ik durf het hier niet te vertellen, in mei komen we op tv (BabyBoom) en dan weet iedereen van te voren al hoe onze dochter heet. Ik weet ook niet of er hier mensen rondsnuffelen die ik persoonlijk ken. Maar als de eerste aflevering is geweest weet heel het forum (en misschien daar buiten) al hoe mijn mijn ongeboren kind heet!

Het kan nog veranderen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik haar al regelmatig zo noem! Wij hebben ook een lastige oer-Hollandse achternaam, wat ook lastig is te combineren met sommige namen die ik leuk vind. Maar hij staat in het lijstje van Lot, dus jullie kunnen raden, ha ha!

Lot, zelfs pillen helpen niet, aaah om gek van te worden, toch! Enne ik denk... Noor, vind ik een hele leuke naam!

Meertje, jullie moeten 2 namen verzinnen, extra lastig. Leuk dat jullie zo'n heerlijke echo gehad hebben, lijkt me een bijzonder gezicht, girl fight! Wat voor wiegje heb je dan? Zo'n hangwieg voor twee?

Ralletje, wat een snoezig hoofdje heeft jullie kindje, met 4 ogen? Ha ha, hilarisch die man van jou! Het was misschien wel de navelstreng die hij zag! Zo'n lange, dat kan niet missen!

Fijn dat alles goed was, daar gaat het toch om!

Rachel, fijne vakantie! Geniet er lekker van en hopelijk weer goed opgeknapt! Enne ik ken een hele leuke Karlijn!

Hier een lekker rustig dagje gehad, heb stiekem wel iets gekocht vandaag, ik kon het toch niet laten! Nu al veel te verwend kind!

Fijne avond!

Geplaatst

Hmpf, heel verhaal getypt, is het verdwenen...! Even kort dus :). Wij hebben een tweelingwieg gehuurd, want konden geen leuke vinden. Via http://www.tweelingwiegen.nl/index_bestanden/Page410.htm, met grijze ruitbekleding. Wat leuk dat je op Babyboom komt, Mia! Vond het altijd een geweldig programma! Toen het voor het eerst was, wisten we nog niet dat we zelf ook zo'n traject in zouden gaan... Later nog afleveringen teruggekeken en zitten huilen, zo herkenbaar allemaal!

Vanmiddag ook weer geshopt, HEMA had jurkjes afgeprijst... Schreeuwden om gekocht te worden :).

Fine avond, lekker weer Wie is De Mol!!

Geplaatst

Meertje: Noor was mijn absolute favoriet, maar vond mn a.s. hubbie niks.... die wordt het dus niet.

Mia: ik probeer uit "mijn lijstje" even een combinatie te maken met Phileine en kom op Roos of Madelief uit. Leuk hoor, namen raden!

Fijne avond!

Lot

Geplaatst

Oh heerlijk die Hema!

Ik heb ook al die afleveringen zitten kijken via uitzending gemist, wat heb ik zitten janken. Wat een herkennig! Door een hersenspinsel vorig jaar, na de geboorte van Phileine, heb ik ons opgegeven. We staan er helemaal achter hoor. We zijn ook 1 vande stellen die ze uitgebreider gaan volgen. Ik wil heel graag laten zien dat dit iedereen kan overkomen, ik hoop dat het goed overkomt, niet zielig of zo.

Nu lekker chillen met de mol!

Kissie Mia

Geplaatst

Meertje: Noor was mijn absolute favoriet, maar vond mn a.s. hubbie niks.... die wordt het dus niet.

Mia: ik probeer uit "mijn lijstje" even een combinatie te maken met Phileine en kom op Roos of Madelief uit. Leuk hoor, namen raden!

Fijne avond!

Lot

Geplaatst

Tja Lot, zou kunnen?! Je hebt leuke namen uitgezocht. Phileine is wel heel keurig en lief(betekent kleine vriendin), dit keer misschien iets anders?

Kissie

Geplaatst

Ik ga niet verder raden, maar als ik kijk naar de betekenis van namen, hmmmmm dan zou Eefje een heel mooie keus zijn.......ik wacht vol spanning af tot het begin van babyboom!

Geplaatst

juni-Meiden,

Even een hersenspinsel: aangezien we straks allemaal mee kunnen kijken in het leven van Mia bij babyboom, is het misschien een idee als wij als juni-meiden elkaar allemaal in levende lijve gaan ontmoeten, ergens in oktober, als we allemaal gewend zijn aan ons nieuwe (of hernieuwde) moederschap en we elkaars kleintjes kunnen bewonderen?

Misschien blijven we lekker anoniem onze verhalen delen op het forum, ook goed, maar misschien is het ook leuk elkaar te ontmoeten? Wat vinden jullie?

Liefs,

Lot

Geplaatst

Leuk idee Lot, ik ben helemaal voor! En ik ben hel benieuwd naar Babyboom! Zelf getwijfeld om ons op te geven maar uiteindelijk toch geen lef ;).

De Mol was weer spannend! Verander per week qua verdachte ;).

Geplaatst

Pppfff, namen wat een dilemma zeg, vind het zo moeilijk, voor jongens niet hoor, genoeg leuke namen, maar meisjesnamen vind ik erg moeilijk, als Enrique een meisje was geweest had hij Tommy geheten, maar stel dat we nu een meisje krijgen, dan past Tommy natuurlijk voor geen meter bij Enrique, dus dat moet iets anders worden, ik vind bijv. Carmen erg mooi en lekker Zuid-Amerikaans, maar mijn lief vind het niks en moet te veel aan Carmen Pfaff denken zegt hij, hahaha, tjah........

Voor een jongen hebben we er wel een stuk of wat, dus daar komen we wel uit denk ik.

Mia, ik denk Evelyne of Lotte-Sofie, hihi!

Lot, leuk idee, ik ben wel voor!

Geplaatst

He meiden!

Leuk, ik ben voor een meeting! Gezellig! We kunnen eventueel ook in de zwangerschapsverlof periode een soort dikke buiken borrel/babyshower doen en dan in oktober het resultaat bekijken. Misschien teveel van het goede, Lot, jou idee is zeker top!

Ralletje, ook leuk die namen! Tommy is ook leuk! Carmen vind ik prachtig, past er goed bij! Jammer dat je het samen eens moet zijn he!

Meertje, wat een gezellig wiegje! Lekker saampjes! Screw de kraamzorg! Te leuk ding!

Wij hebben de kindekeklein hangwieg, hadden we de vorige keer al gekocht. Die wiegt het kindje heen en weer als ze zelf beweegt. Leek me ook heel knus.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Die hangwieg vonden we ook super! Alleen nergens in tweelingformaat kunnen vinden :(.

Carmen staat superleuk bij Enrique! Allebei zuidelijk, klinkt leuk! Hmm, wat heb je nog meer voor zuidelijke meisjesnamen... Dolores, Sonia, Juanita, Maria, Cristina, Ana... Pfoei, lastig hoor.

Als we ook een dikke buiken borrel doen kan ik niet zo heel lang meer wachten, haha! Heb nu een buik van iemand die 8 maanden is en ze verwachten dat ik half mei beval (als ik het vol mag houden, hoop ik wel uiteraard!).

Verder rustig hier, ben al twee dagen duizelig en beetje 'wollig' zeg maar. Probeer continu te eten maar misschien toch last van een verlaagde bloeddruk ofzo? Och, zal wel weer wegtrekken. De drukste van de twee dames is sinds gisteravond erg rustig, hoop dat ze een groeispurtje doet en dus lekker rustig is daardoor. Maar word dan stiekem toch onzeker ;).

Nou, ga lekker mijn boek erbij pakken en even gestrekt op de bank, heerlijk!!!

Geplaatst

He Meertje,

Dan moeten we de borrel in april plannen?

Als je dan zo dikke buik hebt, foto's!!!!!! Heerlijk twee van die meiden in je bolle buik!

Het ligt er toch ook een beetje aan hoe de kindjes liggen wat betreft beweging? Ander even luisteren met de doptone? Heb je een angelsound? Anders even bij de verlos?

Die lage bloeddruk is lastig, ik heb er ook regelmatig last van. Het is niet gevaarlijk maar je voelt je er zo rot van.

Is je buik verder een beetje rustig geworden?

Ralletje, is Isabelle of Sofia niks voor jullie, ook mooie namen!

Hier weer een rustig dagje, ik mis mijn werk!!!!!!!!! Maar het is voor een goed doel, een prachtig baby meisje!

Kissie Mia

Geplaatst

Idd, Meertje, kom eens met foto´s van die bolle buik, leuk!!!

Mia, tjah, Sofia of Sophie vind ik erg leuk, Victoria vind ik ook mooi, maar mijn vriendje lief wil ook weer geen naam die eindigt op een a of o, misschien moet ik er maar gewoon vanuit gaan dat het weer een jongen word, dan is al dat gepeins niet nodig, in dit opzicht hadden we misschien beter wel een geslachtsbepaling kunnen doen, we doen het onszelf aan nu, hahahaa!!!

Buikenborrel in april lijkt me ook leuk hoor!!

Geplaatst

Super leuk idee een borrel, moeilijk he een naam verzinnen, wij hebben t er iedere dag wel over, er is wel 1 naam die bij ons beide blijft hangen. We hebben nog een week of 19.

Bij mij ligt de placenta aan de voorkant vandaar dat t even duurde voordat ik de kleine voelde, maar nu iedere dag plopjes... Kan niet wachten tot vriendlief ze ook kan voelen.

Geplaatst

Buikfoto komt eraan hoor, wordt wsl zondag want manlief is een kort weekendje weg met vrienden (kreeg zeker de pre-papa kriebels ofzo :)). Kan mijn tenen niet meer zien. Heben jullie ook al zo'n moeite met laarzen en sokken aantrekken? Haha, lijkt net gymnastiek!

Heb geen angelsound (bewust niet want ben bang dat ik de hartjes niet kan vinden) en ook geen verloskundige - dat klinkt heel zielig, haha! Ach, zolang ik ze maar voel is het goed denk ik, ook al is het minder dan normaal. Lees op internet dat meerdere meiden daar last van hebben in week 25, dus komt vast goed :). Maar thanks voor de tips!! :)

Ralletje, komt je vriend wel met voorstellen of niet? ;) Of laat hij jou verzinnen totdat er 1 bij zit die hij leuk vindt? :)

Suus, leuk dat je nu ook beweging gaat voelen! Het is zo gezellig!

Buikborrel in april is perfect hoor, ik hou me aanbevolen! Welke regios hebben we mee te maken eigenlijk? Ik zit in de regio Amersfoort/Zwolle/Apeldoorn.

Geplaatst

Leuk een dikke buiken borrel, ik ben voor! Ik zit vlak onder Gorinchem, nog net in Brabant. Misschien Utrecht als optie?

En Ralletje: wat dacht je van Florentine? Dat is Spaans/Argentijns.

En Meertje: kom maar op met die dikke buik foto van je!

Truste voor strakjes,

Lot

Geplaatst

jeetje meiden wat is hier weer veel geschreven en gebeurd, ik ben zelf afgelopen week behoorlijk ziek geweest, ik ben nog niet beter hoor. Maar ik ben in staat om wat te doen en dat was ik afgelopen week dus echt niet. Ik kan de tijd niet heugen dat ik griep heb gehad ik denk zelf dat dat wel meer dan 15 jaar geleden is, ik heb echt nooit griep en nu had ik het echt flink te pakken, ik was zelf wel een beetje angstig want ik had wel eens gelezen dat een te hoge koorts niet goed is voor de baby, hoe hoog mijn koorts was weet ik niet want we hadden geen temperatuur meter in huis, maar ik heb aardig liggen zweten. Sinds gisteren voelde ik me iets beter alleen had ik het heel erg benauwd en ik hoeste al de hele week groene slijm(sorry voor de details) op, toen ik een collega aan de telefoon had (die zat zelf met een longonsteking thuis) met exact de zelfde klachten die ik ook had ze zei je hebt een longonsteking, ik dacht nee he dat zal toch niet, ik ben vandaag toch nog maar even langs de huisarts gegaan, want ik kon bijna niks doen of ik was helemaal buiten adem en had gewoon een kwartier nodig om een beetje normaal adem te halen. er vervelend en zeer vermoeiend. gelukkig geen longonsteking maar een acute bronchitis pffff ook niet blij mee maar ja, ik heb antibiotica gehad en ik hoop dat hij een beetje snel aanslaat zodat ik weer een beetje normaal kan functioneren.

lot wat vervelend dat andere mensen zich bemoeien met jullie bruiloft, maar eigenlijk moeten jullie er niks van aantrekken wat mensen vinden een bruiloft is iets tussen twee mensen en ook jullie keuzes, je trouwt toch niet om het andere mensen naar hun zin te maken.... mijn man en ik zijn getrouwd op een dinsdagochtend om negen uur hihihihi was gratis wij vonden het zonde om voor zoiets zoveel geld uit te geven als het ook gratis kan, mijn zus heeft hier commentaar op gehad heb hier helemaal niks geen aandacht aan geschonken zo willen wij het en zo doen we het.

even denken hoor wat was er nog meer geschreven, ik heb 3 pagina's moeten bijlezen dus weet even niet meer zo goed wie wat had, maar was het meertje met een bloeding? jeetje meid wat zal dat spannend zijn geweest voor jou en je man, gelukkig is alles goed gekomen een bloeding is toch iets waar we allemaal hier toch ergens bang voor zijn, ik wel tenminste.

en namen tja we weten het ook nog niet, omdat mijn man moslim is word het sowieso een moslim naam veel andere mensen hebben daar ook commentaar op die zeggen dan nee toch dat ga je niet doen jullie leven toch in nederland laat hij zich maar aanpassen, mijn man en ik hebben dit jaren geleden al besproken en accoord gegaan dat het een moslim naam zou worden, en ik zat vorig jaar zelf op een punt dat ik zoiets had, als ik ooit een kind mag krijgen maakt het me gewoon helemaal niet meer uit hoe hij of zij heet, ben al blij dat ik dat mag meemaken. Dus tja als het een jongetje word dan is de naam niet moeilijk te raden he, hahahaha

en een dikke buiken borrel kan wel leuk zijn, ik woon in flevoland voor mij is utrecht geen probleem, maar ik weet niet hoe de rest van de meiden hier tegenover staan.

nou ik ga weer even plat op de bank want ik ben nog steeds niet de oude hoor. fijn weekend allemaal.

groetjes

Geplaatst

Utrecht is voor mij uitstekend hoor! Ik kom idd uit Geldermalsen, dus met trein of auto prima te doen naar Utrecht.

Meertje, wij hebben nog geen voorstellen aan elkaar gedaan, de meidennamen zijn allemaal nog een beetje van wat ik leuk vond in de vorige zwangerschap, ik had 1 leuk voorstel voor een jongen 2 weken terug en die vond mijn lief geweldig, dus dat zal hem waarschijnlijk gaan worden als het een jongen is.

Moki, zal wel Mohammed of Achmed worden zeker :) Zonder gekheid, ik ken een jongen die heet Anouar, vind ik heel erg mooi, is ook een moslimnaam, het betekend geloof ik briljant of stralend.

Lot, Florentine is ook leuk, maar ben wel bang dat het afgekort word naar Flo of Floor, en dat vind ik afschuwelijk, we hebben wel 1 meisjesnaam die we echt heel leuk vinden, die vertel ik liever niet, want mocht het een dame zijn dan is de kans groot dat die naam het wordt, misschien moet ik ook niet verder meer gaan denken eigenlijk.........

Geplaatst

He meiden,

Ik woon in Amersfoort, Utrecht is dus prima. Lijkt me echt heel gezellig!!!

Moki, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest, dat hakt er flink in.

Ik ga zo lekker friet eten, mmmm. Lekker die slechte dingen!

Fijne avond

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden