Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot en Meertje ik hoop dat jullie iets beter hebben geslapen.

Ik in ieder geval wel.

Max komt nog steeds om de 3 uur maar bij de laatste nachtvoeding gaat het elke keer mis.

Zo rond 5.00 uur krijgt hij krampjes en schreeuwt hij het uit van de pijn.

We nemen hem dan bij ons in bed en dan na een tijdje gaat het weer beter.

Naar aanleiding van het boek van Ria Blom zijn we nu bezig om Max zelf te laten inslapen.

Als hij dan huilt, mag je niet naar hem toe.

Gisteren sliep hij gelukkig na 5 minuten en nu weer, maar ik vind het erg zwaar.

Hoe lang zijn jullie kindjes wakker per dag

Max is best veel wakker en zelfs in de auto en wandelwagen gaat hij dan niet slapen.

Gisteren voor het eerst het draagzakje geprobeerd, erg leuk.

Marielle hoe gaat het met Enrique

Druk he, 2 kereltjes

Lars is nu erg druk en vraag heel veel aandacht.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een nachtje van een uur of 6, omdat we vroeg naar bed gingen ;). Maar wat een luxe!

Die Ria Blom vond ik op zich wel handige tips hebben, maar ik kon ze niet laten huilen omdat ze huilden van de pijn en dat is zielig. Bovendien stopt dat niet na 5 minuten... Ze zijn overdag een paar uur wakker en S meestal 's aonds ook nog tussen 6 en 10. Van mij mogen ze wakker zijn wat ze willen,als ze maar niet de hele dag huilen ;). Ik laat ze gerust even huilen als dat niet van de pijn is. Kan ook bijna niet anders met twee exemplaren want heb maar 1 paar handen :).

Heeft Max overdag geen pijn na het huilen? Alleen 's nachts? Da's apart... Rust hij 's nachts even lang na het eten(in je armen bedoel ik) als overdag? En drinkt hij in hetzelfde tempo?

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Max heeft alleen 's nachts pijn en dan laat ik hem niet huilen.

's nachts gaat hij na een voeding gelijk weer slapen zonder te huilen, maakt nog wel

wat na geluiden.

overdag is hij ook best veel wakker af en toe wel een paar uur achter elkaar.

grappig Max is ook tussen 6 en 10 's avonds wakker.

ik heb het idee dat hij zich dan klaar maakt voor de nacht.

gelukkig hoef ik hem niet zo lang te laten huilen want ik vind het loodzwaar.

Geplaatst

He meiden,sorry dat ik zo weinig laat horen van me, maar ik vermaak me prima met P.uck, ha ha! Het is lekker druk met zo'n kleintje. Ik moet er nog een beetje inkomen en gun mezelf nog weinig tijd voor andere dingen, dat gaat nu weer een beetje beginnen. Ik moet zeggen dat ze het heel goed doet, ze is natuurlijk heel lief en eigenlijk ook heel tevreden (benieuwd of dat zo blijft). Meertje, fijn dat jullie een betere nacht hebben gehad, vanacht maar weer he!! Zielig als de dames zich niet fijn voelen hoor.Lot, ook weer beter geslapen?Rachel, P.uck is ook best wat momenten van de dag wakker. Meestal 2 keer tussen de voedingen door, bijna de hele tijd. Ze slaap redelijk snel in, zeker in de nacht. Tja, of het zo blijft, geen idee. Ze is nog maar 3,5 week oud, er kan en zal nog van alles gaan veranderen.Morgen gaat mijn man weer werken, heerlijk zo lang samen met de kleine te zijn!! Ik moet het nu dus overdag alleen gaan rooien. We hebben heel veel visite gehad, nu lekker een beetje rust hier in huis!!!!Marielle, hoe gaat het met jou mannen?Kissie Mia

Geplaatst

Hey meiden!

Met mijn mannen gaat het erg goed, Enrique is heel lief voor Vikash, hij wil hem steeds vast houden en kussen, maar juist als er visite is gaat hij opstandig doen, heel gek, dan wil hij ineens alle aandacht.

Vikash slaap zo´n beetje heel de dag om de 3,5 a 4 uur voeden en dan slaapt hij weer verder, s´avonds gaat hij feesten, van 8 tot 11 ongeveer, dan wil hij om het half uur drinken, dat schijnt clusteren te zijn, ze maken zich dan inderdaad klaar voor de nacht en om 11 uur gaat hij slapen en dan komt hij weer rond 6 uur, dus ik mag niet klagen, Enrique sliep helemaal niet als baby, ook niet in de kinderwagen of in de auto, Vikash is een erg rustig manneke.

Maar ik moet zeggen dat het wel erg druk is met 2 kindjes, ik vind het veselijk dat mijn lief volgende week gaat werken, Enrique heeft ook nog eens vakantie van de creche dus die is thuis.

Met mij gaat het een stuk minder goed, ik heb 40 graden koorts en een borstontsteking, gisteren de ha-post gebeld en ik hoefde niet te komen, ze hebben meteen antibiotica klaargelegd, de vk is wel bij me geweest, het gaat nu ietsje beter, maar ben nog steeds erg ziek.

Fijn te lezen dat het met alle kindjes goed gaat, ik ga mijn mandje weer opzoeken!!

Geplaatst

Jeetje Marielle,

dat is niet niks!!! Ik hoop dat je snel opknapt!

Wat heerlijk dat de kleine man van die lange nachten maakt, wauw!

Kissie Mia

Geplaatst

Marielle wat heftig en je hebt het al zo druk, dan is het zwaar om ziek te zijn.

Lars is ook vanaf donderdag meer dan 6 weken vrij dus voor mij wordt het ook druk.

Mijn vriend is wel deze week vrij en dat is erg prettig.

Wat geweldig dat hij van 11 tot 6 slaapt, lijkt me heerlijk.

Max heeft gisteren 4 uur achter elkaar geslapen en daar zijn we ook erg blij mee.

NOg steeds drama's met naar bed gaan.

Vanochtend had ik echt het gevoel dat hij pijn had en heb ik hem bij me in bed gelegd.

Geplaatst

hoi hoi,

rustig hier zeg iedereen te druk met onze wondertjes natuurlijk, hahahaha slapeloze nachten maar op een of andere manier geeft dat kleine mannetje me gewoon energie. mijn man zegt je ziet er niet uit je moet slapen, maar ja dat gaat nogal moeilijk he als je de kleine man moet voeden.

hier kwam de borstvoeding moeizaam op gang ik heb een achterstand opgebouwd omdat hij een uur na de bevalling naar de kinderafdeling moest en daar 24 uur moest blijven ten tweede de dag dat ik naar huis ging heb ik niet meer kunnen kolven omdat we geen kolf hadden, en ik moet wel kolfen omdat ik naar binnen gekeerde tepels heb, we hebben de afgelopen week erg veel tijd besteed aan het borstvoeden en kolven, H.amada aan de borst leggen lukt wel met tepelhoedje maar hij krijgt waarschijnlijk te weinig melk binnen, ik was elke keer als hij moest eten meer dan een uur bezig erg vermoeiend.

maar hij doet het verder goed.

elke keer als ik naar hem kijk kan ik het af en toe nog niet geloven dat ik dit toch nog heb mogen meemaken, een jaar geleden had ik dit niet durven dromen.

nou ga zo voeden en slapen.... dag meiden.

Geplaatst

Moki fijn dat de borstvoeding nou wel lukt.

Zelf heb ik zoveel voeding dat ik mijn 1 borst geef, af en toe spuit het eruit en dan moet

Max spugen.

Erg vermoeiend want dan moet ik nog een keer voeden.

We hebben 1 zware nacht achter de rug met darmkrampen, verschrikkelijk hij schreeuwde het urenlang

uit van de pijn.

Verder gaat het prima en we genieten erg van hem.

We hebben sinds kort wat meer contact met hem.

Wat is het hier rustig.

Hoe gaat het met Marielle en haar borstontsteking?

en de rest?

Geplaatst

He meiden!! Ja, Rachel, het is zeker rustig hier!!! Ik kom zelf ook gewoon niet aan internetten toe! Rachel, die darmkrampen zijn misschien niet gek met van die enorme spuiters, Ha Ha! Kolf je ook?Hoe gaat het evt kolven bij de andere dames? Ik heb er een aangeschaft en krijg per sessie van 20 minuten 15 cc melk! Daar wordt ik nou niet blij van! Grrr!P.uck doet het super. Ze drinkt goed, ze is zo lief en ze maakt lekkere lange nachten voor ons. Beetje bijkomen dus!Ze weegt nu 3665 gram en is 52 cm bij een maand. Niet super groot, maar wel goede groei op haar curve. Het is echt een lekker ding!!!Gisteren is ze begonnen met lachen, wauw!!!Kissie Mia.

Geplaatst

Mia: tja, dat kolven... ik haal er nu na 6 weken vaak niet meer dan 60ml (in totaal!!) uit maar wat je kolft is nooit representatief voor wat een baby drinkt. Die haalt er altijd meer uit: een kolf is en blijft een veredelde stofzuiger…..zoals mijn lactatiekundige zegt. En het neemt echt nog wel toe hoor! Hou vol!

Verder hier ook beredruk, probeer later nog even een verdere update te doen!

Genieten meiden!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey meiden!

Hier ook alles lekker hoor, ik kom ook bijna niet aan internetten toe.

Wat dat kolven betreft, dat doe ik niet meer, alleen in het zh gedaan om het op gang te brengen omdat Vikash op de kinderafdeling lag en tijdens de borstontsteking vorige week af en toe de borst goed leeggemaakt, maar ik heb al zoveel melk dat ik bang ben dat er te veel aangemaakt word als ik blijf kolven, ik haalde na het voeden nog ongeveer 60cc uit de gebruikte borst zeg maar, da´s ech nie normaal, heb ook veel stuwing gehad, nu is het wat relaxter, de ontsteking is ook helemaal over, ik geef Vikash ook 1 borst per keer, vaak loopt alles langs zijn mondje en kan hij het niet eens aan, kleine frummel, hahaha!

Er roept er weer 1, tot later dames!!!

Geplaatst

tja het is wel druk, zeker omdat mijn andere zoontje nu ook vakantie heeft.

Gelukkig is mijn vriend zo af en toe vrij.

Ik kolf echt in 5 minuten 120 ml. maar bij mij spuit het gewoon uit mijn tepels en daar gaat Max

van huilen.

ik ben een beetje bang voor het kolfen omdat ik bang ben nog meer voeding te krijgen.

vorige week ben ik met max naar een osteopaat geweest en die zei dat Max bij de indaling heeft klemgezeten

en daarom zo slecht slaapt en een voorkeurshouding heeft.

Sinds zijn eerste behandeling slaapt Max ook op zijn andere kant.

woensdag ga ik weer naar de osteopaat.

Max woog met 4 weken 5 kilo en was dus een kilo aangekomen sinds zijn geboorte.

Ik let heel erg op mijn voeding, zodat Max zo min mogelijk krampjes heeft.

zo leuk dat hij nu meer gaat reageren en af en toe lacht.

Geplaatst

Rachel, dat heb ik nu ook, durf niet meer te kolven, ben bang dat het dan nog meer word, ik wilde het al aan gaan bieden op marktplaats, hahaha!!

Zo´n osteopaat kan wonderen verrichten hoor, heb er met Enrique ook gelopen vanwege zijn hoofdje, last van de vacuum en het heeft echt wel geholpen.

Wat leuk dat er aan een aantal kleintjes zijn die gaan lachen, daar zullen wij nog wel even op moeten wachten denk ik.

Geplaatst

Ha meiden! Toch weer veel geschreven hier!

Kolven, tja. Vrouwonterend vind ik het - was net Bertha I! Ik kreeg ongeveer 100 cc per borst eruit (zonder te voeden). Maar dat liep snel terug toen ik geen rust had...

Hier ook veel lachjes, echt brede smiles met af en toe geluid. Heerlijk!

Ik ben weer snel weg, mijn vader komt nu de oprit op voor opadag!! :)

Geplaatst

internetten, laptop? wat is dat..... ja druk is het zeker! de tijd vliegt.

Met mn meisje gaat het hartstikke goed, even een overzichtje:

10 juni 3465 gram en 50 cm

11 juli 4120 gram en 53 cm

25 juli 4700 gram en 55,5 cm

Dus met de voeding gaat het zeker goed, als het wel een hoop gepuzzel: heeft ze wel genoeg? waarom huilt ze? toch nog honger? gewoon hangerig? soms zou een "gebruiksaanwijzing" wel handig zijn. gisteravond (ze was al sinds 13.15u wakker!! met af en toe een hazeslaapje) heeft ze van 20.00 tot 23.30 op mijn schoot geslapen, elke keer als ik haar in haar wiegje wilde leggen, ging het weer mis. Zondag daarentegen ging ze om 00.00u slapen en heb ik haar om 07.45u maar ns wakker gemaakt!

Ik heb regelmatig last van "druk" in mijn hoofd, heb het gevoel dat ik steeds achter de feiten aan loop, niet aan mn huishouden toe kom en mijn hubbie verwaarloos. Klinkt dat een beetje bekend?

Maar die stralende lach (sinds 1,5 week) relativeert alles! Meisje is zo alert, volgt alles, ook mijn stem, draait als ze op haar buik ligt haar hoofdje van links naar rechts, trekt haar benen onder zich en probeert vooruit te komen, en verder wil ze heel graag gewoon op mijn arm het hele huis en tuin door, alles zien.

Moeten wel voor een echo voor haar heupjes, maar dat schijnt standaard te zijn na een stuitligging. En verder wordt ook haar hoofdje nader bekeken, papa heeft een "ei-hoofd" en dus wordt nu gekeken of K's hoofdje gewoon op dat van papa lijkt, of dat haar achterste schedelnaden misschien iets te snel dicht zijn gegaan. Geen zorgen verder, want haar hoofdomtrek groeit normaal.

Meiden, de voeding van 14.00u komt eraan, dus ik ga zo verschonen!

Liefs weer,

Lot

Geplaatst

Lot, hier hetzelfde bij het hoofdje van S. Alleen zijn wij inmiddels al doorgestuurd naar het WKZ omdat de foto niet goed bleek... en foto van de heupjes krijgen we nog. Vind het best eng, we moeten volgende week naar Utrecht.

Die druk in je hoofd klinkt heel bekend!! Ik probeer alles te relativeren (was en ben behoorlijk perfectionistisch, ook in huis) en dus zaken te laten liggen, maar dat zit niet in mijn natuur... :( Wat groeit K. lekker! Fijn zo, op de BV!

Hoe is het met de rest van de meiden? Allemaal lekker aan het genieten? Hier nog steeds veel huilen, soms zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg. Verder continu het gevoel dat ik door mijn hoeven zak, best naar! Ze groeien wel erg goed, zijn zo'n 9 pond!

Geplaatst

Morgen op vakantie! Lekker even de boel de boel laten, dat stof ligt er echt nog wel als ik over 2,5 week terug kom...hoop wel op mooi weer want we blijven in NL.

Meertje: aha, ook een perfectionist.... erg hè, ik vind het zo moeilijk om dingen te laten liggen. Maar goed we vinden onze weg wel.

De huisarts vond het niet nodig om een hoofdfoto te laten maken, vond het familiair gezien niets afwijkends. De heupecho staat voor 22 augustus.

23 augustus evaluatiegesprek (het post partus gesprek) bij de GYN. Een vervolgtraject gaan we via de MMM echter niet in. En de natuur op zijn loop laten vind ik een beetje eng.....Ik word volgend jaar 43 en ik denk dat ik me gezegend mag prijzen na een superzwangerschap nu een prachtige dochter te hebben gekregen. Moet nog wel even over de anticonceptie nadenken.....want het regent dan wel veel de laatste tijd, regenjasjes vind ik maar niks :laugh:

Hoe staat het me de andere meiden? Al behoefte om ergens in september (dan hebben we allemaal nog verlof, of niet??) elkaar te gaan zien en onze wondertjes over en weer te showen?? Ik hoef pas 3 oktober weer aan de slag, heb er lekker vakantiedagen aan vast geplakt.

Nou meiden, ik probeer vanaf mijn BB af en toe in te loggen en jullie te volgen.

Veel liefs en blijven genieten!

Lot

Geplaatst

Hoi meiden!

Allereerst, Lot, fijne vakantie, geniet ervan, het weer gaat de goede kant op!!

Hier gaat alles heel erg goed, ik weet bijna niet wat ik meemaak, heb gisteren mijn ma gebeld om te vragen of het wel normaal is dat Vikash na elke voeding weer gaat slapen, haha, ja dus, da´s normaal, hoera!! Enrique was altijd wakker en huilde vreselijk veel, alleen s´nachts sliep hij als een blok, waarschijnlijk omdat ie dan doodop was van de dag, Vikash is heel anders, zooo rustig, wil alleen maar drinken en dan weer pitten, soms prutteld hij even, maar na 5 min. valt hij dan in slaap, ik vind het een weelde, Vikash krijgt s´avonds om half 11 de laatste voeding en komt dan smorgens om half 6 weer, dus we hebben ook redelijk nachtrust, dan slaapt ie door tot een uur of half 10, dan in bad en weer voeden en dan moet ik hem meestal om half 3 wakker maken, weer voeden en dan gaan we even wandelen (als het weer het toelaat) als we terug zijn weer voeden en hij gaat weer naar bedje toe, kunnen wij koken en aan het diner, rond half 8 krijgt hij weer voeding en dan is hij bij ons beneden tot ongeveer kw over 10, dan kan hij Enrique niet wakker maken als hij eventueel huilt, want die gaat om 8 uur naar bed, zo gaat bij ons het klokje rond.(ik moet zeggen, ik hou wel heel erg vast aan de 3 r-en, werkte bij Enrique ook het beste)

Ben ook wel een controlfreak, maar tot nu toe lukt het allemaal prima, en ik was nogwel zoo bang toen mijn lief weer ging werken, hahaha!!

Verder, vrijdag 5 aug. met Vikash, naar de kinderarts, voor nacontrole na zijn slechte start.

Maandag 22 aug. naar de gyn. nacontrole voor mijzelf, waarschijnlijk weten ze dan ook wat er daadwerkelijk gebeurd is tijdens de bevalling, placenta losgelaten ofzo.

Dinsdag 23 aug. naar de vk. nacontrole

Woensdag 24 aug. naar de tandarts (niet belangrijk, maar het sloot zo mooi aan in het rijtje!)

O, ja, eind september eens een meeting met de kleintjes?? Lijkt me erg leuk, ik heb verlof tot eind oktober, 2 oktober zal Vikash gedoopt worden, dus dat weekend liever niet, verder maakt het mij niet zoveel uit, liefst weer door de weeks, roepen jullie maar iets!

Hoe gaat het met de rest??? Volgende week lekker gaan genieten, de zomer komt eraan meiden!!!

Doegggg!!!

Geplaatst

Lot ik wens je een fijne vakantie.

Marielle wat ben ik jaloers op jullie rustige mannetje die zoveel slaapt.

Max komt nog steeds om de 3 uur ook 's nachts.

Sinds de osteopaat is hij wel veel rustiger geworden gelukkig.

Hij vindt het nu niet meer erg om te gaan slapen.

Vandaag heeft hij een regeldag en komt erg vaak.

Max gaat steeds meer lachen echt heerlijk is dat.

Ik moet 5 september alweer beginnen met werken.

Maar woensdag en vrijdag zou ik wel kunnen afspreken.

Deze keer wil ik er wel graag bij zijn.

Geplaatst

Hallo lieve meiden!!

Sorry, ik heb dit forum (en dus jullie) ernstig verwaarloosd. Ik kom er gewoon niet aan toe!!! Ik lees wel regelmatig op mijn telefoon, het reageren daarop vind ik niet altijd fijn.

Bedankt voor het delen van jullie kolf ervaringen.

Lot, wat heerlijk, vakantie geniet er lekker van. Het weer is beter aan het worden, gelukkig! Afspreken lijkt me zeker leuk!

De chaos in het hoofd is ons allen waarschijnlijk wel bekend. Ik ben ook een opruimerig type, maar ik kom nu aan veel dingen niet toe. Ik vind het soms best lastig te combineren. Maar ik geniet volop op van mijn dochter, dat huishouden komt wel weer (of niet)!

Rachel, wat fijn dat de behandelingen van de osteopaat aan lijken te slaan. Je hoort vaak goeie dingen hierover.

Marielle, lekker dat dit zo'n rustig mannetje is. Je weet gewoon niet wat je overkomt!!! Dat 2 kinderen zo anders kunnen zijn.

Tja, over hoofdjes gesproken. P.uck heeft ook een voorkeurshouding. Tja, wie niet! Ik "draai" me suf!

Meertje, hoe gaat het met je meiden? Lachen met geluid zelfs! Wauw!!!

Het kolven gaat hier beter. Het is inderdaad verschrikkelijk niet sexy om te doen. Discreet borstvoeden in het openbaar is me ook nog niet gelukt. Ik heb een hoop lapjes nodig om lekkage te voorkomen. Ziet er heel charmant uit al die doekjes in mijn bh! Dat arme kind zit als ze loslaat ook wel eens onder een spatje, heel fijn dus! Ik geef tegenwoordig dus een afgekolfde fles als ik ergens ga lunchen ofzo. Ik moet gewoon teveel "trucjes" uit de kast halen om het een beetje soepel te laten verlopen!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Dames hoe gaat het bij jullie?

Max kreeg elke nacht een flesje borstvoeding van mijn vriend, maar die wil hij nu niet meer.

We zijn nu druk bezig om het toch voor elkaar te krijgen want ik zal toch moeten gaan werken

5 september.

Ik moet er nog niet aan denken om te werken en Max dan naar de creche te brengen.

Max slaapt nu 's nachts veel beter.

Van 20.00 uur tot 01.00 uur en dan tot 4.30 uur.

Hebben jullie al een vast schema?

Bij ons is het elke dag anders.

Hij huilt weinig en lacht zo schattig.

Komende week sta ik in de Margriet in een raportage over oudere moeders.

Geplaatst

Ha!

Helpt het misschien als je een spuugdoekje met jouw luchtje eraan bij Max legt tijdens het voeden? dan heeft hij toch een soort associatie met jou terwijl je vriend het flesje geeft.

Hier gaat het sinds kort beter! Hoop dat het blijft... De meiden slapen na hun fles van 22.00 uur tot 6.15 uur. Heerlijk! Nu merken we extra hoe moe we zijn, haha! Ook lachen ze veel meer en ze gaan echt dingen grijpen, leuk om te zien.

Ons jongste meisje moet geopereerd worden aan haar schedeltje. De pijlnaad lijkt te vroeg gesloten te zijn waardoor ze een relatief hoog en smal hoofd heeft. Het zal een zware operatie zijn, die in september gaat plaatsvinden. Haar hersentjes hebben genoeg ruimte, maar de vorm van haar schedel is dusdanig dat als we er niets aan laten doen, ze als 'afwijkend' door het leven zal gaan en dat willen we haar niet aandoen. Ook omdat ze er 1 van een tweeling is en mensen toch gaan vergelijken. De wereld is hard... We denken dus dat we haar laten opereren, maar het is een zware beslissing. Als er iets gebeurt, zul je het jezelf altijd kwalijk nemen. Als we kiezen voor niet opereren, zal zij het ons kwalijk nemen. Heel moeilijk vinden we.

hoe is het met iedereen verder? Mia, heel begrijpelijk dat je geen tijd hebt om te reageren! Lot, lekker op vakantie? Ben jaloers!!! Ralletje, lekker ventje dus die Vikash! Geweldig hoor!

Jammer dat de 'goede periode' waar men het steeds over had - lekker wandelweer, etc - nu zo regenachtig is!! Heb de regenhoesjes al veel gebruikt! :(

Geplaatst

Hoi hoi!

Rachel, fijn dat het slapen van Max een stuk beter gaat!

Over dat flesje, ik heb Vikash nog niet geprobeerd een fles te geven,geen idee wat hij doet, toen de kraamhulp er was hebben we het s´avonds 1 keer gedaan, maar hij had weinig interesse.

Meertje, wat naar dat jullie jongste geopereerd gaat worden, zeker een heel moeilijke beslissing, maar ik denk dat je de goede hebt genomen hoor, hopelijk komt ze er goed doorheen!!

Tjah, het weertje werkt nie echt mee, maar toch vandaag weer een heerlijke dag geweest.

Lot, hoe is het daar?? Lekker aan het genieten?

Mia, je bent dus lekker druk, dat voeden in het openbaar lijkt me ook helemaal niks, dus ik moet echt dringend die fles gaan proberen, hahaha!!

Moki, hoe is het met jullie??

Morgen moet ik met Vikash naar de kinderarts, de man die hem het leven heeft ingeblazen zeg maar, nacontrole, ben benieuwd wat ik te horen krijg, denk dat ik dan dus mooi een fles afgekolfde melk meeneem, kan ik het meteen proberen!!

Truste meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden