Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Jellybean. Ik heb gebeld en moet morgen voor een scan komen. Ben benieuwd. Ze leken niet heel verontrust omdat ik niet veel fysieke klachten heb. Ik laat het jullie weten wat de uitkomst is. Jij nog 4 dagen te gaan! Spannend hoor!

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik moets ook zonder grote kans op overstimulatie een week lang wegen en temperaturen. Maar dat heb ik maar twee dagen gedaan.... en toen een week later nog een keer.

Leuk een kattenshow, hebben wij ook een aantal keren gedaan. Leuk, maar erg lang wachten...

Geplaatst

ik heb 3 noorse boskatten

werd trouwens vanmorgen helemaal brak wakker

bij me laatste cryo behandeling had ik dat ook dat ik grieperig werd

hoop dat het snel over is want moet morgen weer werken.

xx sky

Geplaatst

Goedemorgen!

Weekend achter de rug... jammer! Nsky even wat extra vitamines!

Simba zit jij ook bij het MCA en de tp in het vu? Gefeliciteerd trouwens! Hoe voel je je?

Jellybean, jij mag al bijna testen, voorgevoel??? Spannend hoor, volgens mij is het jouw eerste ivf?

Meiske, daar zitten we weer samen op dezelfde bank! We beginnen ouwe rotten in t vak te worden! Kijk je uit naar een nieuwe poging? Ben je al begonnen met injecteren? Ik wens je veel geluk deze tijd!

Danielle, zie dat jij ook een ouwe rot:) bent! Jouw 4e poging, heel veel geluk! Ben jij al begonnen? Deze poging betaal je neem ik aan zelf? Frustrerend dat ze maar 3 pogingen vergoeden.... Maar het positieve resultaat zou een mooi kerstcadeau zijn!

Caro, vandaag iets beter, heeft de rust je goed gedaan?

Fijne dag of werkse, allemaal!

Ps wel grappig dat een aantal van jullie bijzondere katten heeft...

Geplaatst

Hoi iedereen,

Ik heb zelf weinig te melden omdat ik pas in januari weer met een nieuwe poging mag starten maar ik wil iedereen nog een keertje héééél veel succes wensen en mijn duimen draaien ook voor jullie! Ik ben héél benieuwd naar de testers in de volgende dagen die gaan komen. Groen he meiden!

En inderdaad er zijn veel kattenliefhebbers hier. Ook hondenliefhebbers? Wij hebben behalve onze rosse tabby straatras-kater, ook een zwarte middenslag schnauzer. Samen zijn het de beste maatjes!

Geplaatst

Hai iedereen!

Ik ben nog nieuw op de site en nog druk bezig om me in te lezen, maar heb wel een vraagje...:

ik zit nu op dag 5 na tp eerste ivf en (net zoals iedereen denk ik :happy4:) merk ik van alles en niets.. Maar vanochtend zag ik op de weegschaal dat ik aankom en ik merk (aan mijn handen) dat ik vocht vasthoud. Dit heb ik ook altijd in de week voordat ik mijn menstruatie weer krijg en ik ben nu natuurlijk bang dat mijn tp is mislukt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ntuurlijk hoor ik het liefst dat iemand dit ook had en 'gewoon' zwanger bleek haha. Maar reeel gezien ben ik blij met alle verhelderende antwoorden :clap2:

Ow, en ik heb een beetje een metalige smaak in mijn mond sinds vanochtend... ben ik nu overal wat achter aan het zoeken of komt dit ook iemand bekend voor?

Thanx alvast!!

Grtz, Emm

Geplaatst

Hoi Emmm en welkom! Ja ik hou dus ook vocht vast en ben ook aangekomen. Ik ga zoals ik aangaf voor een scan morgen en ik denk dat het milde overstimulatie is. heb je een opgezette buik? Ik denk dat een metalen smaak etc iets te vroeg is voor een teken van zwangerschap na 5 dagen na tp maar zeker weten doe ik dat niet. Heel veel succes. Spannend he? En ja het is echt ongelooflijk hoe je elk pijntje en krampje analyseert!

Geplaatst

Ellen, wat smijt jij met vakjargon over de katten en honden, haha! Begrijp echt niet welke rassen dat zijn, ga het opzoeken! Lief van je dat je nog even met ons bezig bent! Jij heel veel succes in januari! En geniet van de feestdagen!

Emm, inderdaad in de gaten houden. Zelf heb ik dat nooit gehad, dus kan er niet over meepraten. Die metaalachtige smaak heb ik hier wel vaker gehoord....

Geplaatst

Heej dames,

Ik voel hier ook vanalles en niets. Heb nog steeds regelmatig een ongi gevoel, maar gelukkig niets te zien. Het broekloeren is begonnen!

Morgen ga ik testen. Ik heb geen idee of het iets zou kunnen zijn of niet.

Kan even niet op iedereen reageren, want zit op mijn werk.

@all, succes dames!!

Liefs Elke

Geplaatst

Haha Kaykay,

Dat van die kat is gewoon maar een katje uit een asiel gehaald hoor. Maar hij is wél donkerros, heeft een tabby vacht (geen tijgerstrepen dus) en een mooie scherpe snoet, met Oosterse invloeden. Hij heeft ongelooflijk veel karakter, en ik ben dol op hem. De hond is wel van een echt ras, van een topfokkersnest uit wachtlijsten en alles erop en eraan. Mijn uitgangspunt in het leven is altijd geweest: als ik écht iets wil, dan komt het. Hoe dan ook. En dan mag iedereen op zijn kop staan, maar ik krijg wél mijn zin. Zo was het dus ook met onze hond, en het zeuren om een kat erbij te mogen hebben. Dat ging allemaal erg vlotjes. Ik had gehoopt dat het met een kindje net zo zou zijn, maar helaas.. Het is toch wel wat moeilijker gebleken dan gewoon te beslissen, en hop daar is ie dan. Dat was wel een flinke knauw in mijn mentale hupperdehup-instelling.

Noorse Boskatten! Lekker gigantisch groot, en één van de favoriete rassen die ik bescheiden ken. De Maine Coon heb ik ook altijd fantastisch gevonden. Maar die Somali's van Simba zijn toch ook wel schitterend mooi moet ik toegeven :-))))

Metaalsmaak ken ik niet. Mijn vriend heeft dat af en toe, en dan voelt hij zich niet 'zuiver' in zijn vertering. Veel water drinken. Maar of het iets met zwangerschap te maken heeft tout court, zou ik niet kunnen zeggen! Hoe erg het ook klinkt, je zal moeten afwachten Emm!

Kunnen we nog eens een lijstje zien, Simba?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Wat een snelle reacties! Super dit! :clap2:Echt wel fijn om te weten dat je niet alleen staat hierin zeg.

Pfff, ik ben nog maar op pagina 15 van 'wachtbankje november' dus ik ben er nog niet. Ik lees al wel een aantal dames die ook in Zwolle bij de ferti zitten, leuk. Hoe is de ervaring daar? Ik vind het er altijd heel prettig maar ja, mss verandert dat wel als ik een negatieve test heb :censored2: haha.

Nou, ik ga weer ff verder lezen...

:happy1:

Geplaatst
hoi meiden op het wachtbankje,

de spanning is uit jullie berichten af te lezen...en of het nu poging 1 of 10 is....de wachtweken blijven killing...we zouden eigenlijk een soort van winterslaap moeten kunnen houden nietwaar?

Caro, zie hieronder (met dank aan Martha, de verschijnseen van OHHS, indien je het niet vertrouwd inderdaad bellen hoor!

dames heel veel succes met deze slopende wachtweken...ik hoop dat het hier snel groener gaat kleuren!!!

Meiske11, ik heb geen antwoord op je vraag, mocht je het willen weten ivm. niet vals-positief willen testen: Decapeptyl en Gonal-f hebben geen invloed op een zwangerschapstest. Pregnyl wel (en mogelijk ook Ovitrelle maar dat weet ik niet zeker. Over het algemeen is Pregnyl na 10 dagen niet meer in je lichaam aanwezig.

dames heel veel succes!!!

liefs Babeth

Ovarieel Hyperstimulatie Syndroom (OHSS)

Het Ovarieel Hyperstimulatie Syndroom (OHSS) of “overstimulatie van de eierstokken” is een niet veel voorkomend maar zeer belangrijk probleem dat voorkomt bij vruchtbaarheidbehandelingen waarbij men door middel van hormonen de eierstokken stimuleert.

Door de hormonale behandeling rijpen er meerdere eicellen tegelijk waardoor de eierstokken abnormaal vergroten.

Wanneer de stimulatie te ver gaat zullen de eierstokken zodanig opzwellen dat de bloedvaten in de eierstokken beschadigd geraken. Daardoor worden ze doorlaatbaar en er lekken vocht, eiwitten en elektrolyten uit de bloedbaan in de buikholte. Door het lekken van dat vocht uit de bloedbaan geraakt het bloed in de bloedbaan ingedikt. Hierdoor wordt het bloed stroperig. Er kunnen sneller stolsels ontstaan en doordat het bloed niet meer vlot door de bloedvaten stroomt, kan bijvoorbeeld in de meest ernstige situaties de doorbloeding van de vitale lichaamsorganen zoals de nieren in het gedrang komen.

Hoeveel eicellen er zullen rijpen is niet op voorhand te voorspellen. Het hangt enerzijds af van het type en dosering van de hormonen maar ook van hoe jouw eierstokken op die hormonen gaan reageren.

Vroege en late OHSS

Een bijkomende factor die een OHSS kan doen ontstaan is het hormoon hCG.

HCG wordt bij een IVF of ICSI behandeling vaak gegeven onder de vorm van Pregnyl® of Ovitrelle®. Het voltooit de rijping van de eicellen, maar stimuleert tegelijk opnieuw de eierstokken. Dit is de oorzaak van een vroeg OHSS en gebeurt ongeveer 3-7 dagen na de hCG-injectie.

De late vorm van overstimulatie vindt plaats ongeveer 12-17 dagen na de hCG-injectie. Wanneer de vrouw door de behandeling zwanger is, zal het embryo van bij de inplanting in het baarmoederslijmsvlies hCG produceren. Dit zal evengoed de eierstokken stimuleren waardoor men meer kans maakt op OHSS.

Bij wie komt het OHSS voor?

Het is helaas niet te voorspellen bij wie deze klachten zullen optreden.

Het kan voorkomen bij iedere vrouw bij wie hormonen worden toegediend om de eierstokken te stimuleren.

Het risico is wel groter:

• Als het om een IVF of ICSI behandeling gaat en komt uiterst zelden voor bij ovulatie-inductie.
  • als je jong bent (
  • als je slank bent
  • bij vrouwen met PCOS (polycystisch ovarieel syndroom)
  • als je het OHSS al eens hebt gehad
  • wanneer er een groter aantal rijpende eicellen zijn
  • bij overmatige reactie van de eierstokken (te zien op echografie)
  • bij een snelle stijging van het hormoon oestrogeen
  • indien je zwanger bent (dan is de kans op OHSS vier keer groter)

Klachtenpatroon

Het klachtenpatroon hangt sterk af van de ernst van de overstimulatie.

De meeste gevallen van ovarieel hyperstimulatiesyndroom zijn niet gevaarlijk en de klachten verdwijnen ook vanzelf.

De symptomen beperken dan zich meestal tot een gezwollen en opgespannen buik, pijn in de onderbuik, misselijkheid en diarree.

Deze milde vorm komt bij 5 tot 10% van de vrouwen voor die door hormonale stimulatie zijn behandeld.

In de zeldzame, meer ernstige gevallen heeft men last van ernstige buikpijn, braken, verminderd plassen, een sterke gewichtstoename, een versneld hartritme of ademhalingsmoeilijkheden.

Deze vorm komt voor bij minder dan 0.5% van de hormoongestimuleerde cycli.

Dit komt gelukkig zeer zelden voor maar kan levensbedriegend zijn.

Behandeling

De behandeling zal afhangen van de ernst van de symptomen.

Bij de meest voorkomende vorm met lichte tot matige pijn in de onderbuik en misselijkheid raadt men het volgende aan:

• Rusten
  • Voldoende drinken: niet bruisende dranken rijk aan elektrolyten (sportdranken) of vruchtensappen
  • Een eiwitrijke voeding (vlees, vis, kaas, ...)
  • Weeg jezelf elke ochtend
  • Let op hoeveel je plast en de kleur van je urine
  • Eventueel een pijnstiller op basis van paracetamol en/of meclozine tegen misselijkheid en braken

Indien je last hebt van de volgende symptomen moet je contact opnemen met je fertiliteitcentrum:

• duizeligheid
  • heel erge (toenemende) buikpijn
  • braken
  • gewichtstoename van meer dan 2.5kg (vanaf de eerste hCG toediening voor de eisprong of pick-up) of een gewichtstoename van meer dan 1kg op 1 dag
  • bemoeilijkte ademhaling
  • verminderd urineren

Een opname in het ziekenhuis kan dan noodzakelijk zijn. Daar zal de behandeling vooral bestaan uit het toedienen van vocht, eiwitten en eventueel medicatie via een infuus.

Als je twijfelt kan je altijd aan je huisarts vragen om via een bloedonderzoek de dikte van je bloed (hematocriet) te bepalen. Als die hoger is dan 45% wordt je best opgenomen.

ok bedankt meiske voor je antwoord.

Geplaatst
Heej dames,

Ik voel hier ook vanalles en niets. Heb nog steeds regelmatig een ongi gevoel, maar gelukkig niets te zien. Het broekloeren is begonnen!

Morgen ga ik testen. Ik heb geen idee of het iets zou kunnen zijn of niet.

Kan even niet op iedereen reageren, want zit op mijn werk.

@all, succes dames!!

Liefs Elke

succes morgen hoop dat het dik positief is!! en voor de andere ook veel succes

Geplaatst

pfff, ik weet dat het (waarschijnlijk) ook door de bolletjes komt (die ik ook niet op vaste tijden plaats.. :shower:) maar ik krijg wel tranen in mijn ogen van de verhalen hier hoor. Wat hebben sommigen het ontzettend zwaar! En wat zijn jullie allemaal sterk!

..... en ga weer verder lezen....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zat tot voor kort ook op dit wachtbankje maar donderde er na 12 dagen ook weer vanaf. Helaas.

Maar afgelopen zaterdag goed nieuws. Alles is er weer klaar voor en we gaan door met de laatste cryo's. Als het goed is heb ik morgen of overmorgen een positieve ovulatietest. Dan bellen om een afspraak te maken voor de TP. Dit zal dan wel vrijdag of zaterdag worden. Dus dan zit ik nog een aantal dagen op het wachtbankje november en kan ik door schuiven naar december.

Ik realiseer me dat we ontzettend veel geluk hebben dat we in een run doorkunnen als ik zie hoeveel van jullie op een volgende poging hebben gewacht of nog moeten wachten. Zo oneerlijk.

Aangezien de TP bij mij in de natuurlijke cyclus gebeurd krijg ik geen enkele hormonale ondersteuning. Na 2 mislukte pogingen toch maar even gevraagd of het niet handig is toch wat te helpen kreeg ik een heel duidelijk antwoord. Alles ziet er goed uit, slijmvlies netjes, je hebt al een kind en bent een paar keer zwanger geweest dus laat de natuur zijn gang maar gaan.

Op zich heel positief maar toen kwam de klap, op jouw leeftijd wordt je nu eenmaal minder snel zwanger! En ja dat weet ik en dat is heel logisch maar afgelopen woensdag werd ik 40:clap2: en ik vond dat al zo'n cruciale leeftijd dus hij werd nog even lekker ingepeperd.:cussing:. Om daarna wel uit te leggen dat mijn lijf echt nog geen veertig is en dat er nog kansen genoeg zijn............................................

Werkwijze terupplaatsing cryo's in Dusseldorf

Maar ik kreeg nog wel grappige info. Wisten jullie dat ze in Duitsland geen embryo's mogen invriezen maar wel bevruchte eicellen? Het raadsel waarom ik een 2 cellige en 4 cellige kreeg teruggeplaatst is bij deze dus beantwoord. Zodra ze bevrucht zijn maar nog niet gedeeld gaan ze hup de vriezer in. Zodra ze ontdooid zijn gaan ze delen.

Nou lekker verhaal dacht ik. Ik wil ook een achtcellige teruggeplaatst, die doen het veel beter. Dat maakt volgens hen echt niets uit. Door deze techniek ontdooit 90% goed en zijn ze prima als ze daarna gaan delen. M.a.w. als ze delen na ontdooien zijn het goeie. Ik had ook steeds een topper en een iets mindere topper, maar nog steeds een hele goeie, bij de TP's. De kans op beschadigen van het embryo wat voor een miskraam in de eerste 10 weken kan zorgen is kleiner. En dat laatste is voor mij heel belangrijk want het blijven plakken wil niet zo goed lukken en ik heb na 3 miskramen wel een beetje genoeg gehad.

Uiteindelijk is de kans op een zwangerschap uit een cryo 25% waar erbij mij vanwege mijn leeftijd natuurlijk nog wel wat van afgaat. Maar ik vind het de moeite waard.

Wat voegt dit hele verhaal nu toe? Eigenlijk niets maar het is zo anders dan in Nederland dat ik jullie dit niet wilde onthouden. Ik geloof niet dat je er meer of minder zwanger van raakt. Het is gewoon een ander manier van werken. Ik vind hem trouwens prima hoor.

Hee Simba, heb je nog een lijstje. Ben erg benieuwd naar de score. Wil je mij er ook nog op zetten?

Veel succes allemaal met testen en wachten. Ooh ja, wij hebben een Welsh Terrier genaamd Reus.

Liefs,

eus

Geplaatst

@ ellentrik,

he meid ik herken je instelling. als ik iets graag wil dan zal ik het krijgen ook.

daarom hebben wij ook alles voor elkaar in ons huis, werk, dieren.

maar helaas werkt dat zo niet met kindjes.

en leuk dat je de kleuren en patronen van je kat weet veel mensen denken watuhh hahah.

onze katten zijn

sky kater = black-tabby met wit

izzie poes = black-silvertabby mackeral met wit

raven kastraat kater = black-smoke

ik fok zelf,wij zijn een cattery als je foto's wil zien moet je maar even pbtje sturen dan kan ik me site geven.

xxx sky

Geplaatst

Hey poezen- en hondenliefhebsters (en de andere meiden natuurlijk ook)!

Sky: De reden waarom ik naar de katten vroeg, is dat ik zelf een enorme kattengek ben al van kinds af aan. Heel wat van mijn fluweeltjes zijn nu een poezen- of katersterretje.

Momenteel heb ik een staalblauwe (grijs/zwart) Maine Coon kastraat, een kastraat straatkat rood/wit en een helemaal witte-maar-zeker-niet-dove poes genaamd Simba. Ben wel benieuwd naar de foto's, vooral naar de raven kastraat kater want ik denk dat die wel op mijn Maine Coon lijkt alleen ietsje kleiner. Ik stuur je even een pbtje oké?

Een kennisje van mij fokt met Abbesijntjes, die lijken op Somali's toch?

Eus: ik ben ook wat ouder, 38, en tegen mij vertelde men dat de kans van slagen van 25% daarmee niet is verkleind.

Geplaatst

@ Caro: wat voor scan is dat die jij morgen gaat ondergaan? Wel spannend allemaal hoor! Op welke wachtdag zit je nu? (heb ik vast ergens gelezen maar ben het kwijt..)

@ Elke: morgen testen? Super spannend!!! Ik duim voor je :happydance:

Ik kreeg te horen dat ik, op zijn vroegst, de 27e zelf mag testen. Mijn tp was de 17e.. Maar ik lees hier bij (bijna) iedereen dat het 2 weken na tp pas 'kan'..

xx

Geplaatst
@ Caro: wat voor scan is dat die jij morgen gaat ondergaan? Wel spannend allemaal hoor! Op welke wachtdag zit je nu? (heb ik vast ergens gelezen maar ben het kwijt..)

@ Elke: morgen testen? Super spannend!!! Ik duim voor je :happydance:

Ik kreeg te horen dat ik, op zijn vroegst, de 27e zelf mag testen. Mijn tp was de 17e.. Maar ik lees hier bij (bijna) iedereen dat het 2 weken na tp pas 'kan'..

xx

Heej Emm,

Tegen mij hebben ze niet gezegt wanneer ik mag testen. Weet nog van de vorige keer dat dit 2 weken na de terugplaating was. Heb toen ook eerder getest.

Ik test nu ook "te vroeg". Morgen is het 2 weken na mijn punctie (lees: eisprong), dus ik vind dat het mag, hahaha.

volgens mij mag jij ook 2 weken na de puctie testen niet?

Liefs Elke

Geplaatst

In het VU doen ze altijd 11 / 12 dagen na TP een bloedtest. Inderdaad telt men de punctie als eisprong, dus 2 weken nadien kan echt hoor! Tenzij je pregnyl bijspuit, zoals ik.

Geplaatst
Ff snel een berichtje van hier want ben aan het werk

Heb vanmorgen getest maar negatief.

Liefs

Heej Angel,

Wat klote zeg! Heb je te vroeg getest of op tijd?

Liefs Elke

Geplaatst

ff opnieuw...

Elke, ik mag idd zaterdag testen. Ik belde vanmiddag even met de ferti omdat ik maar bolletjes heb tot zaterdag.. en ik ga er maar vanuit dat ik dan positief test.. :happy: dus heb ik er nog veel meer nodig haha.

Pff, maar dat wachten is wel killing hoor! Volgens mij stond ik niet vooraan bij het uitdelen van geduld.. :eekout:

Ik ben echt benieuwd naar je uitslag morgenvroeg!! Heb je al 'symptomen'?

xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden