Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hallo allemaal,

Al een wachtbankje november.

Ook zal mijn punctie en tp in november plaatsvinden. Volgende week begin ik met de deca en de 19e okt. de startecho.

Wij hebben helaas geen cryo's. Het wordt onze 4e poging, dus die moeten sowieso zelf betalen.

groetjes, Diane

Hoi Diane,

Mag ik is vragen wat dat kost?? Zeker als ze willen gaan bezuinigen op IVF (valt ICSI daar trouwens ook onder met bezuinigen?) zullen we ook nog wel zelf een (aantal) pogingen betalen, maar k vraag me af hoe veel je daar nou voor kwijt ben?

liefs

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey Trijnie!!!

Welkom op ons november-bankje. Ik herinner me jou iid nog:D

Wij hebben dus inmiddels onze eerste ivf gehad. Van de behandeling zelf heb ik eigenlijk geen last gehad, alleen de laatste week voor de punctie was het bukken niet echt lekker, maar ja dat lijkt me ook niet gek geloof ik als je eierstokken vol hangen;)

De opbrengst was maar magertjes, 10 follikels, waarvan 4 met eicellen, 3 bevrucht, 1 terug geplaatst en maar 1 cryo.

De punctie zelf heb ik echt als een "hel" ervaren. Ik ben echt niet kleinzerig maar ik heb echt liggen janken als een klein kind.

Maar laat je dat niet afschrikken; iedereen ervaart het anders. en vraag desnoods om goede verdoving. Deze poging gaat de gyn, me zoveel mogelijk platspuiten met morfine, dus vandaar dat ik met deze 2de poging er niet zo heel erg tegen op kijk.

Ik had zo ongeveer hetzelfde gevoel als jij toen ik moest overstappen van iui naar ivf. Vond het ook niet leuk, zag er vreselijk tegenop, in mijn ogen was/is dit de allerlaatste stap, en ik wil er gewoon niet aan dat wij nooit geen kindje mogen ontvangen. Aan de andere kant ben ik het een beetje positief gaan bekijken; zover als nu zijn we nog nooit geweest (op 1 bbz na dan), nu is er iig al een embryo... Maar ik blijf gewoon heel erg bang ddat het probleem bij mij bij het innestelen ligt...

Nou ja, we zien wel. Merk wel dat ik er tot nu toe ook nog goed met mijn verstand afstand kan nemen van heel het gebeuren. Vrees dat de klap ooit wel komt, maar over het algemeen ben ik toch behoorlijk positief ingesteld. Maar het blijft een spannend gebeuren allemaal.

En inderdaad, op naar een zeer groen November

Geplaatst
Ha meiden,

Ik kom ook alvast voorzichtig hier bij zitten!! t is natuurlijk allemaal nog afwachten hoe het gaat lopen, maar ik hoop (nee....k hoop natuurlijk van niet) v.d. week ongi te worden, en dan op dag 21 beginnen met de Deca..... zal het alles ongeveer wel half/eind Nov. plaatsvinden.

k lees nu nog wel met Oktober mee, maar t voeld n soort van of je er nie bij hoor als je niet door een behandeling in de ww zit, we zijn nu n maandje zonder hormonen.... en zelf geklust.... ook wel heel erg lekker moet ik zeggen.... ehmmm, k heb het over de hormoonloze maand eej.....nie over t laatste ;-)

k vind het spannend, we gaan voor de eerste IVF.... nu m'n ongi er bijna aankomt, en we dus over n week of 3 echt gaan beginnen, ga ik er wel meer tegen op zien hoor.

veel meer als met IUI, toen had ik er gewoon ' zin ' in, dat heb ik nu toch veel minder, omdat het ook wat omslachtiger is natuurlijk.

Denise.... k herinner me jou nog van het IUI wacht bankje, hoe is het jou vergaan? je eerste IVF? vond je het zwaar?

Annelot; jij omschrijft precies wat ik bedoel en waarom ik er zo tegen op zie, vooral de onzekerheid hoe we op de terleurstellingen gaan reageren enzo.

Maar daarom ben ik ook zo blij met dit forum, dat we met z'n allen tegen de zelfde dingen aan lopen, en we daarom ook onze gevoelens en verdriet en pijn kwijt kunnen.....

Elke; hoeveelste poging is je dochter Tess geboren met ICSI? spannend hoor, een brusje, k hoop dat het snel zo mag zijn, wat zou dat leuk zijn voor Tess!!!

Terry; spannend meid, hoe het gaat lopen!! Alvast suc6 voor volgende week donderdag.

Verder kan ik ' derest' niet lezen nu, terwijl ik aan het typen ben...... zal ik alsnog doen... meiden alvast veel suc6 om deze maand door te komen, op naar een Groen november!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs Trijnie

Heej Trijnie,

Onze dochter is geboren uit onze eerste ICSI poging! Ik hoop dat het deze keer ook weer zo snel gaat!

Zie dat wij ongeveer gelijk lopen :-D

Liefs Elke

Geplaatst

@Denise; Ze plaatsen bij jullie ook maar 1tje tegelijk terug? Bij ons in ieder geval wel....de regel van 1,1,2 ongeveer.

Maar wat erg zeg, dat het zo zeer gedaan heeft!! Ik weet dat het idd. bij iedereen anders is, maar dat is met alles zo.... de 1 heeft meer pijnprikkels als de ander, en waar bij de 1 dit gevoeliger is, is het bij de ander weer wat anders..... maar die punctie..... brrrrrr....daar moet ik ook echt nogniet aan denken, lijk me vreselijk. ik ben nl. wel kleinzielig (HOE eerlijk van mezelf.....haha) op t moment als ik pijn heb, gaat het wel, maar ik ben vaak bang voor depijn...... zielepoot ;-) Men lijd dikwijls het meest, door het lijden wat men vreest...zegt manlief altijd tegen me!!

Wat je zegt is idd. waar, zover zijn we nog niet geweest (alleen dan bij de Miskraam) als de bevruchting er al is, dan ben je toch al een hele grote stap verder!!

Denk je dat trouwens zelf....over dat innestelen? of is daar wel eens over gepraat door een arts??

Weet je, ik ben juist weer heel erg benauwd dat het bij ons straks ligt dat er geen celdeling is, dat we genetisch nie bij mekaar passen.... of iets anders engs......

k heb het ook wel heel moeilijk gehad om de stap tot IVF te nemen, maar ik merk wel dat ik ernu al veel beter (met de hele situatie) om kan gaan dan n jaar geleden, toen was ik er veel meer door geobsedeerd dan nu, De wens blijft, en het verlangen, dat is ook normaal, maar ik voel dat ik er ook wat meer afstand van kan nemen. En zeker, als ook dit mislukt, dan komt er een klap, maar daar probeer ik mezelf nog maar niet bang voor te maken....... we zijn nog niet ' klaar' .

Wel super trouwens dat je morfine krijgt zeg!! Ga jij ff lekker ' slapen' wor je wakker en dan is t leed geschied.......hoe ideaal.....Meid, k hoop voor je dat deze poging minder vervelend is, en dat hij mag slagen uiteraard.....

Elke; Wouw!!Dat is dus nu weer spannend of dat t weer in 1 x zou lukken, zou helemaal super gaaf zijn natuurlijk!!!

liefs xxx ( kzet ze er gelijk maar bij Denise..... da's makkelijker.. haha.... hoe gemeen ben ik ;-0 )

Geplaatst

@trijnie

Ja bij ons, wij krijgen de terugplaatsing in Belgie, word er als het een echte topper is maar 1 teruggeplaatst. Want zo wenste koning albert dat:s

maar bij ons bezoek aan geertgen vorige week, had hij op geschreven dat er 2 terug mogen of er moet weer een supermooie tussen zitten, ik ga er dus vanuit dat er maar 1 terug word geplaatst. Maar we krijgen er wel dat ha/ah bij (sneetje in de schil)

Over dat innestelen , dat denk ik zelf. maar dat komt omdat ik dus ooit een bbz heb gehad, dus wel een innesteling, maar op de verkeerde plaats. Daarna nooit meer iets gehad, en hoe lullig het ook klinkt, ik was zelfs blij geweest met een miskraam want dat had ik iig geweten dat het wel allemaal werkt, zeg maar. De arts vroeg me ook waarom ik dat d8, en toen gaf ik dus dezelfde reden op. Hij zei; ja ik snap je angst wel...maar ging er verder niet op in. Ook had ik nog gevraagd of er iets aan de innesteling gedaan kon worden, maar toen zei hij: als ik dat had geweten had ik vast en zeker een nobelprijs gehad...........niet dus.

Maar ik geef de moed niet op, leef lekker mn leventje en probeer er niet te veel bij stil te staan, als word het wel steeds moeilijker.

trouwens, word er bij jullie alleen ivf gedaan of ivf/icsi? ik had dat laatste en volgens mij ben je dan eigenlijk wel verzekerd van een bevruchting. En natuurlijk gaan die zich ook gewoon delen, dat moet gewoon en ik durf te wedden dat je gewoon een mooi embryootje terug krijgt.

Weet iemand trouwens hoe het zit met een evt. draagmoeder? ik heb 3 vriendinnen die wel draagmoeder willen zijn, mocht het zover komen, wat ik niet hoop natuurlijk.

Ik weet dat er sowieso 2 regels zijn, het moet of een goede vriendin zijn of een familie lid, en deze moeten al kinderen hebben gahd en geen kinderwens meer hebben.

Maar voor de rest kan ik er eigenlijk niet echt iets over vinden.

xxxx

denise

(jaja, ik ben weer wakker :D)

Geplaatst

Hoi Trijnie,

Een IVF-ICSI behandeling kost zo rond de € 3000.-- tot max € 4000,-

De medicijnen kosten de helft ongeveer zo'n € 1500,--. Wij hebben van de vorige pogingen en viavia en via het forum hier topic: wat doen jullie met de overgebleven meidijnen,

de koelkast inmiddels vol en genoeg voor onze 4e (en allerlaatste) poging.

Scheelt toch een heleboel.

succes met jullie eerste poging.

liefs, Diane

Geplaatst

Ik heb een vraagje...

De medicatie die je voorgeschreven krijgt he. Moet je die allemaal niet gebruiken tijdens je hele behandeling???

Geplaatst
Hoi Trijnie,

Een IVF-ICSI behandeling kost zo rond de € 3000.-- tot max € 4000,-

De medicijnen kosten de helft ongeveer zo'n € 1500,--. Wij hebben van de vorige pogingen en viavia en via het forum hier topic: wat doen jullie met de overgebleven meidijnen,

de koelkast inmiddels vol en genoeg voor onze 4e (en allerlaatste) poging.

Scheelt toch een heleboel.

succes met jullie eerste poging.

liefs, Diane

Heej heej,

Ik heb mijn medicijnen al in de koelkast liggen en er ligt een bedrag van ruim € 2050,- te "chillen" Echt niet normaal hoe duur die medicijnen zijn!

De puregon is het kostbaarst. Ik heb 2 doosje van 900 IE en ze kosten per stuk iets van € 858,-

Wij zullen een 4de poging niet zelf kunnen betalen, maar ik hoop dat het niet zover zal komen!!

Liefs Elke

Geplaatst
Ik heb een vraagje...

De medicatie die je voorgeschreven krijgt he. Moet je die allemaal niet gebruiken tijdens je hele behandeling???

Dat lijkt me wel... Ook al zijn die bollen niet fijn, ga ze wel gebruiken om de kansen te vergroten :D

Liefs

Geplaatst

Hoi T.K.

Ligt eraan hoe snel je follikels groeien.

Ik heb van alle pogingen wat over gehouden. Ze schrijven je de maximale nodige medicatie voor.

@ Elke, als je overgebleven meidcijnen opspaarte en viavia wat kan regelen, scheelt het je € 1500,--.

Veel ziekenhuizen geven ook medicijnen voor degenen die het zelf moeten betalen en dat niet kunnen.

Ik heb van het ziekenhuis een aantal dec spuiten voor niks gekregen.

groetjes, Diane

Geplaatst

Reageer op de medicatie:

Bij de pogingen bij het CZE moesten we met het recept naar de apotheek in onze woonplaats. We kregen toen te veel Utrogestan mee voor 1 poging en ook de spuiten kreeg ik af en toe te veel mee.

Dan kun je mooi sparen voor een evt. volgende poging.

Maar....

Bij Geertgen krijg je per keer mee.

Na het gesprek met de gyn krijg je nog een gesprek/uitleg van de verplk. ass. en van haar krijg je de medicatie mee.

Dit is geteld tot aan je volgende afspraak bij de gyn.

Dus bij Geertgen kun je niet sparen voor een evt. volgende poging.

Kosten bij Geertgen voor 1 icsi poging, zonder medicatie €1600

Geplaatst

Zo, hier ben ik weer,

Denise; Wij gaan voor de IVF/ICSI methode, ze kijken dan op de dag zelf naar de zaadkwaliteit.

Ja, ik ken je gevoel wel goed begrijpen, wat je zegt over innestelen, maar daarom heb ik het juist, die angst wat betreft de deling..... ik heb wel eens een innesteling gehad, maar die ging fout, dus dan kan je die innesteling wel hebben, maar als het zich niet deeld............. afain.... zo hebben we allemaal voor ons zelf denk ik voldoende redens waarom het niet lukt, en áls het dan gelukt zou zijn, hebben we weer voldoende redenen om te bedenken dat het vast fout gaat..... zo zitten wij, vrouwen, gewoon in elkaar..... op zoek naar bevestiging.

Is het Geertgen dan in Belgie?? ik hoor er veel meiden over. Ik zelf loop in Zwijndrecht (A.Schweitzer Ziekenhuis) die doen in principe IUI en het eerste gedeelde wat betreft de IVF/ICSI; begeleiden met de medicatie, echo's en de punctie, en na de punctie moeten we dus met m'n eggs naar Rotterdam (Erasmus) waar de bevruchting enz. plaatsvind, en waar ook de terugplaasting is.

t is dus ook best een rompslomp...... maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr jaaa..... we hebben het er voor over.

@Diane; Bizar eej, wat een geld, k had het wel gedacht dat het ongeveer zoveel zou kosten, maar t is toch ongelofelijk, zoals Elke ook schreef, hoe onwijs duur een doosje medicatie al kost. Wel een ontzettend goed idee om het op die manier op te sparen..... of uit te sparen..... Wish schrijft dat de kosten in het Geergen zonder medicatie 1600Euro zijn........ hoe kan het zo'n groot verschil zijn?? In welk ziekenhuis loop jij als ik vragen mag Diane?? Want de ziekenhuizen waar ik dus loop, vragen volgens mij ook wel ongeveer zo'n 3000Euro.........

Maar goed, zo ver zijn we nog niet......

Nou lady's suc6 allemaal vandaag.

k zit te wachten op m'n ongi.......pffffft..... ga de ongemakken alweer voelen hoor, zeurbuik, moe moe moe enz. dus zal eerdaags wel komen.

liefsssss xxxxxxxxx

Geplaatst

hey trijnie:D

geertgen zelf zit in nederland maar wij hebben hetzelfde als jij zeg maar...t/m de punctie doen we bij geertgen en de bevruchting en terugplaatsing doen ze in belgie. Vervoer voor de ei en zaad cellen word door geertgen geregeld (of je moet het zelf willen)

xxxx

denise

Geplaatst

Ik geloof dat het inderdaad bij Geertgen wat goedkoper is. Een collega van mijn man moest voor hun 4e ivf in Nijmegen 4000 euro betalen en bij geertgen dus maar 2500. Dus tja das toch een heleboel geld.

Gisteren hadden wij evaluatiegesprek. Morgen gaan ze daar overleggen over de vergoeding. "s avonds wordt ik dan gebeld of ik dan moet beginnen met IVF/ICSI 2. Of gewoon mijn menstruatie moet afwachten voor de terugplaatsing van onze cryoos. Dat vind ik toch wel erg fijn, dat er gewoon met je mee gedacht wordt.

Volgende keer ga ik dan ook 2 embryoos per keer terug krijgen. Ik heb trouwens wel nog wat zmedicijnen over. Een doosje puregon (had van 2 spuiten nog net genoeg over voor 1 dag en had daar een hele nieuwe spuit voor gekregen...die hou ik fijn!)en een doos decapeptyl. Die bewaar ik fijn voor als ik zelf een poging moet betalen. En anders doneer ik ze aan vrouwen die anders niet zelf een poging kunnen betalen.

Geplaatst

Hoi Trijnie,

Wij zijn onder behandeling in Deventer, met transport naar Zwolle (dwz bevruchting en tp in Zwolle) Punctie en echo's etc. wel in Deventer.

Mijn gync. gaf aan dat het zo'n € 3000,-- kost (incl.,=medicatie dan he) en maximaal tot € 4.000, b.v. als je vaker echo's moet hebben enzo.

Dus alles opsparen en niets weggooien. Ook niet terugbrengen naar de apotheek, want daar wordt het vernietigd.

groetjes, Diane

Geplaatst

@Denise en Diane; Bij ons worden de echo's en punctie in Zwijndrecht gedaan, en daarna moeten we zelf met een soort van warme box ( met een adapter die in de sigaretten aansteker van de auto past) naar Rotterdam rijden, waar m'n man dus ter plekke z'n kwakkie moet produceren ( kheb nu al medelijkden met hem, want dat gaat hij vreselijk vinden, nu mocht het steeds nog gewoon thuis) dan horen we gelijk de uitslag van de zaad kwaliteit en dan moeten we de box weer terug brengen....... hele romplsomp zeg maar!!! Maar m'n arts gaf aan dat ze daar geen couriers diensten voor hadden....... helaas voor ons..... maar ja, als je toch ook zelf naar t Erasmus moet voor t kwakkie........ dan maak t ook eigenlijk niet uit of we t zelf meenemen.

Ik zal idd. niks weggooien wat medicatie betreft, k zat me pas wel af te vragen wat ik er mee moest doen, maar wel goed dat jullie t zeggen, want wie weet hebben we (of iemand anders) het nog eens nodig!!

Diane, wat hebben jullie uiteindelijk nu voor behandelingen gehad?? De ene keer wel IVF en andere keer ICSI? of hoe moet ik dat zien? k zat ff je handtekening te lezen.....

Hoe zit het trouwens met vergoedingen, in principe krijg je 3x een IVF vergoed, maar krijg je (als die bijv. mislukken) dan ook nog 3 x ICSI vergoed??

HOe oud is iedereen hier?? (of mag ik dat niet vragen ;-) )

liefs

Geplaatst

hoi trijnie

Je mag zeker wel vragen hoe oud iedereen is;) ik ben 31, en jij? of moet ik u zeggen hahahaha

wat betreft de vergoeding, je krijgt gewoon 3 behandelingen vergoed is mij verteld en of dat nou ivf of icsi is maakt niet uit.

Doen ze bij jullie niet beide dan? bij ons doen ze ivf/icsi, combinatie van beiden dus....

Maar dat is ook weer hetzelfde als met dat HA/AH (ja moet toch eens gaan opzoeken welke vd 2 het nu is, iig betekent dat dat sneetje in de 'schil')

In nederland doen ze dat niet, in Belgie wel. Wij staan in nederland onder behandeling, maar omdat de bevruchting en tp in Belgie is doen ze, als je dat wilt, toch een sneetje maken. Ook raar, ik denk dan maar weer: het kan wel zo zijn dat bewezen is dat een sneetje geen meerwaarde geeft, maar elke kans die ier is om zwanger te worden is er toch 1, toch? dus waarom niet gewoon doen, denk ik dan...

Gelukkig krijgen wij dat de volgende ronde ook, dus ben benieuwd:d

xxx

denise

Geplaatst

Hoi Trijnie,

Bij ons gaat dat net zo. Moet mijn man met de isobox met eitjes naar Zwolle rijden.

Wij hebben 2 keer IUI gehad en zijn daarna op advies van de gync. (gezien mijn respectabele leeftijd, voelde me meteen een ouwe doos haha) over op IVF met ICSI.

Ben nu intussen 42.

Helaas krijg je maar 3 keer vergoed. ICSI of IVF of IVF met ICSI maakt niets uit.

Als je een punctie hebt gehad telt het als poging.

groetjes, Diane

Geplaatst

Haha Denise, nee je hoeft geen u tegen mij te zeggen, eerder andersom... ;-) ik ben 27!! NOu Diane, als jij het op de foto ben, vin ik je er niet als een ouwe sok uit zien hoor...haha....

Jammer he?! Maar 3 x en dat ze dat dan ook terug willen brengen naar 1x, dat vind ik zo vreselijk, kan ik gerust om janken!! We hebben allemaal al veel minder kansen, en dan ontnemen die piemels (sorry voor het favourite scheldwoord van m'n moeder ;-) ) ook nog ff de kansen!!

Weer wat geleerd, Denise, wat betreft dat sneetje, had er nooit van gehoord, maar dat is met meer dingen zo..... voorheen wist ik amper dat IUI bestond, dat je hormonen moest injecteren dat uberhaubt wij dat allemaal moesten gaan doen...... zeg nou zelf, als je jong bent geloof je toch niet dat jou dat zal overkomen?!!

Fijne dag allemaal nog.....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

nee idd, dan word het gewoon je hahaha, en andersom ook!!!!!

Als je het uiteindelijk helemaal zat bent in nederland met al hun regeltjes en dingetjes...als je naar belgie verhuist word het 6 x vergoed en in frankrijk word het altijd vergoed, dus als het moet....;)

xxxxx

denise

Geplaatst

Hier aan het wachten op een telefoontje van Geertgen.............. Zou tussen 21:00 en 23:00 gebeld worden. Dus nu maar afwachten wat het gaat worden.

Stiekem hoop ik wel dat we nu weer mogen beginnen met onze 2e poging... Heb er wel al weer zin in.

Oh ja; ter info van iedereen; ik ben 28. Onze vrienden varieren in leeftijd van 27 tot 40. Dus meestal ben ik een van de jonkies, maar bij ons in de vriendengroep merken we niks van die leeftijdsverschillen.

Geplaatst
Hier aan het wachten op een telefoontje van Geertgen.............. Zou tussen 21:00 en 23:00 gebeld worden. Dus nu maar afwachten wat het gaat worden.

Stiekem hoop ik wel dat we nu weer mogen beginnen met onze 2e poging... Heb er wel al weer zin in.

Oh ja; ter info van iedereen; ik ben 28. Onze vrienden varieren in leeftijd van 27 tot 40. Dus meestal ben ik een van de jonkies, maar bij ons in de vriendengroep merken we niks van die leeftijdsverschillen.

Nog niets gehoort???

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Trijnie,

Haha dankje voor het compliment, ik voel me ook GEEn ouwe sok, haha

Ja waardeloos, 1 behandeling maar vergoed, belacheloos gewoon. Heb ook meteen getekend bij het topic.

groetjes, Diane

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom al akelig dicht bij mijn derde poging, weet ik vast wat ik moet gaan sparen als ik nog voor een vierde wil gaan. Mits ik dan nog een donor heb.

Ben nu vanaf donderdag met de proganova begonnen. Ik slik dubbele dosis 4 keer 2. Het hakt er wel weer in.

Gisteren belde een vriendin op dat ze zwanger was, ik had al een vermoede maar ze ging in haar enhousiasme voorbij aan mijn verdriet. Ik denk dat ze vergeten was dat ik weer met de medicatie begonnen ben. Hier baalde ik van en ben de hele dag verdrietig geweest. Terwijl ik er normaal niet zo last van heb maar ik miste wat empathie voor mij. Gelukkig kon ik uithuilen bij mijn man en zusjes.

Ik vind het zo moelijk om postief te zijn. Ik hoop zo dat deze ene goed ontdooit.!!

zo mijn frustatie ook weer kwijt,

waanebemom hoop de het telefoontje van geerten positief voor je was

denise hoe gaat het met de decapeptil

trijnie ben je al ongesteld geworden

diane succes met je vierde poging en wat slim om op die manier alle medicatie in huis te halen.

iedereen die ik vergeten ben heel veel sterkte

terry

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden