Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Terry,

Kan heel goed begrijpen dat je daar verdrietig om bent, t is toch weer ff heel wat als je te horen krijgt dat die of gene weer 'gewoon' zwanger raakt, terwijl jij net weer met die akelige rot hormonen aant klieren ben.

Gewoon ff janken is heel goed....... je moet het toch ff verwerken hoor!!

K ben nog nie ongi, dus ff weer een testje tegen aan gegooid (nummer zoveel) en die was UITERAARD negatief....... hoe kon ik ook weer zo stom zijn om te testen, terwijl ik HEUS wel weet dat het bij ons niet zomaar gebeurd!! Voel me boos en verdrietig!! Waarom word ik dan precies weer laat ongesteld, terwijl ik het in m'n eigen cycles altijd op ongev.dag25/26 was, is het nu al dag 29......GRRRRR.....

(en dit is m'n eigen cycles.... maandje hormoonvrij) ken je nagaan wat die hormonen gelijk met je lijf doen, dat ze nu nog reageren op de afgelopen maand (en).

Maar k vermoed dat ik vandaag of morgen weer ongi ga worden........ zo'n gevoel ist nu wel.

k Baal altijd zo als ik dan weer een test doe.... van te voren denk ik al dat ik het niet moet doen, omdat het toch geen nut heb. En achteraf word ik meetal gewoon boos op mezelf.

k voel me altijd n soort voor lul staan, alstie dan weer negatief is.

k vertel het eigenlijk ook nooit tegen m'n man dat ik er weer 1 gedaan heb, zo lullig voel ik me meestal daarna.

Dus Terry, hier nog een gefrustreerd, verdrietig mensekind.

liefs

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Terry,

Ja dat is altijd confronterend he.

Het scheelt toch een boel geld als je medicijnen al in huis hebt.

Ik duim met je mee dat de cryo goed ontdooit!

@ Terry sterkte meid !

Liefs, Diane

Geplaatst

hey terry

erg klote altijd weer als mensen komen vertellen dat ze zwanger zijn. k snap dat ze blij zijn maar een beetje rekening houden met, kan ook geen kwaad.

Ik had een vriendin een paar jaar terug en via msn zag ik dat ze zwanger was-------> ik word mama, stond er.

Dat kwam al hard aan en een paar dagen later begon ze tegen me te lullen dat ze het eigenlijk niet wilde en er niet klaar voor was blablabla.

Ik was zo kwaad geworden, sloeg helemaal nergens op, want ja ik vind als je oud genoeg bent om je benen uit elkaar te doen en je vol te laten douwen (sorry hoor) dan ben je ook oud genoeg om een kind groot te brengen. Maar zij beweerde dat haar gyn had gezegd dat ze nooit op een natuurlijke manier zwanger kom worden en toen ik haar vroeg hoe hij tot die conclusie was gekomen bleek dat ze wel 1 hele inwendige echo had gehad. Nou een beetje dom van haar ook. Nou ja grote ruzie geworden en de vriendschap werd verbroken haha, en ik kan er niet eens rouwig om zijn....

Met de deca gaat het goed hoor ;) alleen ben ik wel stront chagarijnig en zooooooooooo moe...

vandaag weer van 12.00 uur tot 18.30 geslapen en voel me nog steeds moe.

kan me niet herinneren dat dit de vorige x ook was..

xxxx

Denise

Geplaatst

Hoi Denise,

Nou dan was het ook niet een echte vriendin toch ?

Gelukkig heb ik deze keer helemaal geen last van de deca (hopelijk blijft dat zo). Dat was de 2e keer wel anders.

fijne zondag.

Liefs Diane

Geplaatst

hoi diane

nee dat was idd geen vriendin nee ;))

Ik ben nu sinds een dinsdag aan het spuiten met de deca en ben zo moeeee, echt verschrikkelijk. Sinds afgelopen donderdag moet ik me echt door mn werk heen slepen en dit weekend alleen maar geslapen. Nou ja, zo voelt het haha. Kan me niet herinneren dat dit vorige x ook zo erg was. Weet ook niet of het van de deca is of kan komen, lees eigenlijk nooit echt de bijsluiters, maar ja normaal heb ik het nooit zo erg.

Sinds wanneer ben jij begonnen met spuiten?

xxx

denise

Geplaatst

Hoi Denise,

Ben gelukkig helemaal niet moe deze keer.

Eerdere pogingen juist wel. Mijn haar en mijn nagels groeien wel alsof ze veel pokon hebben gehad ;-) haha

Ik ben nu vanaf maandag aan het spuiten, 7 dagen dus vandaag.

Dinsdag de startecho, dan is het weer echt begonnen.

liefs, Diane

Geplaatst

@Denise; ik heb de eerte keer bijna geen bijwerkingen gehad van de Deca, maar de 2de keer veel meer, idd. vreselijk moe!! k leek wel zwanger..... zooo moe!! en heel veel opvliegers, volgens mij is het gewoon iedere keer anders, hoe dat je lichaam er op reageerd.

@Diane; suc6 morgen!!

Ik nog steeds aant wachten op m'n ongi... :-p :-p :-p :-p

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat is het toch fijn om jullie verhalen en antwoorden te lezen. Dank jullie wel dat doet me goed.

mijn man zit nu te heuen dat ik moet opschieten want we moeten volleyballen.

dames succes allemaal en de volgende keer schrijf ik een langer stukje

groetjes

Geplaatst

ik vind het ook altijd weer fijn om alle verhalen te lezen.Zo ben ik niet actief op het oktober bankje, maar heb wel alles gelezen...

Ik ben het spuiten nu alweer moe haha....

Hebben jullie ook dat als jullie beginnen met spuiten op je 21ste dag, je menstruatie langer wegblijft? Eigenlijk moet ik as woensdag die rotzooi weer krijgen, maar vrees dat het net als vorige keer weer een week langer duurt. Dus dat betekent dan ook weer een week langer door met spuiten haha, en daar heb ik nu na een kleine week alweer genoeg van. Waarom is er nou geen makkelijker manier? Ik vroeg laatst al aan mijn vriend, ze kunnen tegenwoordig zoveel. Ze kunnen zelfs een eicel enzo buiten de baarmoeder benvruchten. Dan is het toch nog maar een kleine stap om een baarmoeder "na" te bootsen? een soort van bak waar je kindje in groeit. Weet dat het niet kan hoor, maar het klinkt zo simpel.....

Al zouden er dan nog maar heeeeel weinig vrouwen op de normale manier zwanger zijn...

xxx

Denise

Geplaatst

Wij hebben een telefoontje gehad van geertgen. en we moeten eerst onze cryoos op maken. Dan mogen we pas weer met IVF 2 beginnen. Dus nu zit ik weer te wachten op mijn menstruatie. Die zou vrijdag moeten komen.

Bij mij is de cyclus ook met decapeptyl nog precies hetzelfde geweest. En ook precies 14 dagen na de punctie was ik weer ongesteld. Oftewel als ik 1 dag overtijd ben, ben ik meestal al zwanger.... Op zich wel handig zo die regelmatige cyclus. Vrijdag is het weer tijd!!! (of niet hopelijk......)

Geplaatst

@wannebemom

Mag ik vragen wie je hebt gehad bij geertgen?

Fijn dat het bij jou zelfs met de deca op tijd komt. Normaal heb ik ook een cyclus van precies 28 dagen, maar ja vorige keer met de deca dus niet. En normaal is het niet zon ramp, maar als je zit te w88 op die rommel om door te mogen is het wel even balen...

xxxx

denise

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de startecho gehad. alles was goed, we kunnen door.

Vrijdag puregon erbij spuiten en de 29e weer een fm. De 1e week van nov. de punctie. Als ik het zo terug kijk, waarschijnlijk de 4e,

we lopen nl. precies gelijk met vorig jaar, heel toevallig.

We moesten allebei nog wel even bloed prikken, voor evt. ziektes. Dat was intussen een jaar geleden en het is maar geldig voor 1 jaar.

Zit ik daar bij de bloedafname, komt er na het prikken een sputtertje bloed en houd het meteen op ???

Dus toen maar de andere kant prikken, daar kwam het er gelukkig wel gewoon uitspuiten haha, dacht al dat ik aan één kant niet meer werkte haha

liefs, Diane

Geplaatst

@denise; ik had deze keer dr. Wisman. Meestal heb ik dr. Ruis. Vind ze allebei even prettig. Dokter wisman was wel heel positief. Hij gaf ons een grote kans om zwanger te worden. Das toch af en toe wel fijn dat iemand dat zegt. Soms moet je er toch maar in blijven geloven na alweer teleurstelling nummer 999 gehad te hebben.

Nu dus nog zo'n 3 dagen wachten op mijn ongie.

@diane; super wat gaat dat weer snel!! veel succes komende tijd.

Geplaatst

Hoi Wannabemaom,

Het schiet lekker op, vrijdag al puregon spuiten.

Ben je al ongie ? en jullie wachten op de cryo's ? spannend hoor.

Geplaatst

Heej diane, nee nog 2 daagjes en dan moet ik ongie worden.

En dan zo'n 2 weken later hopelijk de terugplaatsing van 2 cryoos. Is ook weer spannend. Toch weer de eerste keer een cryo-behandeling...

Geplaatst

He hallo,

ik ben vandaag voor echo geweest. mijn BMS was 7 mm met een goede opbouw. Ik helemaal blij want zo dik is het nog nooit geweest. Nu wordt ik morgen gebeld door lab wanneer ontdooiing plaats vind. Waarschijnlijk dinsdag al. Wordt nu echt spannend.

He wannebemom, succes met het ongesteld worden en de behandeling van je cryo's

Diane, wat fijn dat de uitgangsecho goed was, nu maar hopen dat je veel embryo's krijgt

Denise, hoe gaat het met jouw?

alle mensen die al plaatst hebben genomen zorg dat ze blijven zitten want ik wordt zo verdrietig van de mislukte pogingen.

groetjes terry

Geplaatst

hoi hoi

Hier gaat het redelijk, had eigenlijk gester mn ongi moeten krijgen, maar natuurlijk, nu je er op zit te wachten komt het niet. Vorige keer was ik ook een week te laat door de deca, dus zal nu ook wel zo zijn.

Verder ben ik heel erg moe, moet me soms echt door de dag heen slepen.

Maar goed, we doen het voor iets moois he?;)

Fijn dat je bms al zon mooie dikte heeft. Als dinsdag de ontdooiing is en we gaan er gewoon vanuit dat dat goed gaat, heb je dan woensdag de terugplaatsing? Ik heb nog nooit tp van cryo gehad, dus weet niet hoe dat gaat.

Hoe dan ook; er komt weer een spannende tijd aan ;))

@Margot, heel veel succes en hopelijk mag jij het bankje groen openen;)

xxx

denise

Geplaatst

Denise..... Welkom...... bij de wachtenden.........haha....... k zit ook nog steeds op m'n ongi te wachten!!Inmiddels een week.... en negatieve testen (afgelopen dinsd.) maar ik mag als ik maandag weer negatief getest heb, gewoon beginnen met de Deca.... Dussssssssss......... wachten we nog maar verder.

xxxx

Geplaatst

eigenlijk moeten we een topic openen: wachtbankje ongi hahahahaha

Het is echt een ramp. Ik weet dat ik niet zwanger ben...

Maar ik snap het niet want bij geertgen zeggen ze dat je met een week ongeveer je ongi moet verwachten met de deca. En ergens op de site heb ik ook weer gelezen dat het 2 weken zijn. Nou ja, hoe dan ook bij mij gaan iig die 2 weken op. Dus ja. Baal er altijd zo van omdat je dan toch weer langer moet spuiten, en daar heb ik nu alweer genoeg van.

Nou maandag testen jij en hopelijk kan je dan meteen savonds beginnen.

xxxx

denise

Geplaatst

Hallo,

De ene hoopt dat hij niet ongesteld wordt en de ander zit er juist op de wachten. Dus meiden ik hoop dat voor jullie de ongi snel komt en jullie snel kunnen beginnen aan de behandeling.

Ik ben gisteren gebeld door lab. Dinsdag tussen 10 en twaalf wordt ik gebeld en als die goed ontdooid mogen we s middags komen voor de terugplaatsing.

Ben gisteren begonnen met die fijne bollen.

groetjes Terry

Geplaatst

hey terry

Dan gaan we hopen dat ze goed willen ontdooien, en dan beginnen de spannende weken voor jou weer...

Ik zal morgen alvast beginnen met een lijstje te maken, dan word het allemaal wat overzichtelijker....

Groetjes

denise

Geplaatst

Hoi Hoi,

Ik krijg om half 2 een tp van een cryo.Dus ik kom me aansluiten bij dit wachtbankje!!

Gaan we nu wel een lijstje maken anders ie het zo onoverzichtelijk!!!

Succes iedereen met wachten!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden