Ga naar inhoud

Van welke kwaliteit embryo's ben je zwanger??

welke kwaliteit had jou embryo??  

136 leden hebben gestemd

1. 1. welke kwaliteit had jou embryo??

• Dag 3 kwaliteit A vers
    • Dag 3 kwaliteit A Cryo
    • Dag 3 kwaliteit B Vers
    • Dag 3 kwaliteit B Cryo
      0
    • Dag 3 kwaliteit C Vers
    • Dag 5/6 kwaliteit A Vers
    • Dag 5/6 kwaliteit A Cryo
    • Dag 5/6 kwaliteit B Vers
    • Dag 5/6 kwaliteit B Cryo
    • Dag 5/6 kwaliteit C Vers

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb gekozen voor dag 5/6 cryo A, maar waren eigenlijk dag 4 cryootjes ;). Eén was 's ochtends al morula, de ander 7-cellig. Beiden waren alweer aan het doordelen.

Vorige zwangerschappen (helaas allebei MA) was 1 dag 3 vers A-tje en 2 dag 5 cryo's - 1 A-tje en een 7-cellige (geen idee of dat B of C is).

Denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat de kwaliteit is, maar vooral of alles "klopt". Ben nu zwanger van zowel die "goede" als de mindere 7-cellige en ze doen het allebei even goed (één is nog doorgedeeld, zijn er nu 2).

Geplaatst

Hee dames bedank t voor het stemmen , leek me voor anderen ook wel interressant.

Zo miepie een drieling dat is 3 x super nieuws, was wel even wennen zeker om dat te horen, gebeurd niet zo heel vaak.

Geniet ervan dames.

Geplaatst

uiteindelijk zeggen deze kwaliteitsscores alleen maar iets over de uitwendig zichtbare kwaliteit van een embryo en niet over de interne kwaliteit.. en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom (ogenschijnlijke) topemmie's geen garantie geven op zwangerschap

Geplaatst

wij hadden op dag 4 een tp van 2 verse topembryo's zwanger geweest van een tweeling

1 is overleden/afgestorven en ben nu nog zwanger van een meisje

• 2 weken later...
Geplaatst

Tegen ons is alleen maar verteld geworden dat er een top embryo is teruggeplaatst geworden. Ik heb dus maar op een dag 3 A, vers gestemd.

We hebben ook nog 1 toppertje in de diepvries, maar de kans dat die het ontdooien overleefd is volgens mij wel erg klein.

• 2 weken later...
Geplaatst

Bij ons wordt altijd op dag twee een tp gedaan (en dit is bij meer ziekenhuizen het geval).

Ik ben twee keer zwanger geweest, maar helaas twee keer een miskraam.

Verder wordt er bij ons niet vermeld van welke kwaliteit de embryoos zijn, alleen de hoeveelheid cellen.

Ik lees veel positieve verhalen over blastocysten, maar volgens mij is dit op dat twee nog niet mogelijk...

Helaas kan ik dit lijstje dus niet invullen.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik ben zwanger van 2x een dag 2 verse emmy (tweeling)

(kon de enquete dus niet invullen)

Ze waren beide A kwaliteit.

Linda, waarom denk je dat je cryo maar een kleine kans heeft om goed te ontdooien?

Bij ons zijn tot nu toe alle cryo's mooi ontdooit en zijn direct verder gegaan met delen.

Dus jullie cryo gaat ook mooi ontdooien als je voor een broer of zusje gaat over een tijdje!

Je bent bijna uitgeteld zie ik, veel succes met de bevalling.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb vandaag positief getest! Ben zwanger van een verse 7 cellige embryo ik weet niet of dat À of B kwaliteit is. Heb 3 dagen na de punctie TP gehad.

Geplaatst

Van harte Roossie!!!

Ik twijfel nu wel aan onze kansen. Nog nooit een A-tje gehad en ook nu niet. Maar anyhow, vind ik onze emmie wel lief...

Geplaatst

Ik ben nu 13 weken zwanger van twee embryos: 1 8-cellige (dacht ik) en eentje die zelfs al iets verder was (hoeveel cellen = onbekend). Het waren allebei verse topemmies van 3 dagen oud.

Geplaatst

Ik kan de enquete ook niet invullen omdat er niet gesproken wordt over a,b of c kwaliteit in ons ziekenhuis.

Maar ik had een terugplaatsing van twee 4-celligen op dag drie en ik ben zwanger van 1 kindje.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Ik heb gestemd op dag5 B kwaliteit.. klinkt wel een beetje flauw tegenover het kind.... maar ok, ben wel zwanger dus het was een goede vechter haha.

Dames die zwanger zijn: GEFELICITEERD!!

xx

• 2 weken later...
Geplaatst

Van harte iedereen!

Ik word van de uitslagen niet echt geruster. Altijd maximaal kwaliteit b gehad, niet zwanger en zo te zien ook echt minder kans.

Verder hebben we dan nu wel voor het eerst 2 cryo's, maar die zijn ook dag 3 b-tjes en daar is hier zelfs helemaal niemand van zwanger geraakt!

Zucht.

Geplaatst

Lieve lieve miki...

Hoeveel personen hebben er getest en is dit representatief voor een echt verantwoorde enquete? Voor mijn gevoel niet meis!

Ouwe piekerhannes...kom op, jij gaat straks vol goeie moed je 2 cryo's ontvangen en daar positief over zijn hoor! En ik wil je hier niet mee kwetsen maar ik meen het echt, ik hoop echt dat je dit met vertrouwen kunt doen!

liefs

Geplaatst

Pff ja, ik weet het. Tnx, heb ook ff een positief duwtje nodig.

Vertrouwen komt wel weer hoor, maar daarmee ook de angst voor wederom valse hoop.

Ach, hoe ik jou niet uit te leggen... Xx

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ben nu 28 weken zwanger van een dag 3 A-embryo.

We genieten volop!

@Testr, de kwaliteit zegt niet zoveel. Dit was mijn 6e A Embryo die teruggeplaatst werd (3e keer vers en ook 3 x cryo teruggeplaatst gekregen)

Buitenkant zegt echt niets, als het aan de binnenkant maar goed zit! ken genoeg mensen die van een B zwanger geworden zijn met prachtige kids tot gevolg! Houd moed!!!

Groetjes Pauline

Geplaatst

He testr,

Ik weet niet welke kwaliteit de embryo's hadden... Maar er zijn 2 cryo's terug geplaatst en ik ben inmiddels bijna 29 weken zwanger van een tweeling.....en de kinderen doen het super goed. Kwaliteit zegt niet alles, je moet een beetje geluk hebben. Je kunt van een 4 cellige embryo ook prima zwanger worden.

Hou vol, houd moed en geef niet op!

Marjo

• 3 weken later...
Geplaatst

Het is nog pril ( 6 weken), maar ik ben zwanger geraakt van een 4-cellig embryo. Dit was 2 dagen na de punctie ( Duitsland). Dus precies op schema en geen fragmentatie.

Geplaatst

Toevallig heb ik vorige week de brief opgezocht van het ziekenhuis.

Ik heb toen op woensdag de punctie gehad en op zaterdag de terugplaatsing van een 8 cellig embryo.

Ik ben hier zwanger van geworden maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit goed is of niet.

De andere 3 embryo's waren ook 8 cellig en zijn ingevroren in 3 rietjes stond er.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden