Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aan iedereen hier, van harte gefeliciteerd.

Hoop dat de onzekerheid bij iedereen van jullie na bloedtesten, lichamelijke kwaaltjes en het belangrijkste een goede/mooie echo langzaamaan zal gaan verdwijnen.

Succes allemaal!

Geplaatst

Moki gefeliciteerd! Het blijft voorlopig eng en onwerkelijk, maar dat delen we hier gelukkig ook.

Dorst herken ik wel, ook snachts, heel irritant omdat ik tóch al vaker eruit moest om te plassen. En zonder te drinken viel ik dan niet weer in slaap. Dat werd een hele fijne cirkel van plassen en drinken ;-)

Geplaatst

kwaaltjes: als ik ze niet heb, baal ik en word ik onzeker, maar afgelopen weekend had ik ze bij de vleet en baalde ik ook: moe moe moe!!! en misselijk. zat er opeens echt doorheen, gelukkig dat ik ondertussen mijn zus kon bellen (omdat ze het nu weet) en die zei: ja, maar zwanger is niet altijd leuk, net als kinderen hebben: af en toe wil je ze ook wel even wegbrengen. O, gelukkig, zo'n realistische kijk, ik voelde me al zo ondankbaar.

Geplaatst (aangepast)

Haha mijn moeder heeft vier kinderen en die zei ook ronduit: zwanger zijn is niks aan, maar het is wel nodig om kinderen te krijgen en dat is over het algemeen wel heel leuk (op van die momenten na dan he ;-)) Ik krijg er soms ook wel opmerkingen over als ik 'klaag': 'je wilde dit zelf toch graag', of nog erger: "je moet er wat voor over hebben" met zo'n dom lachje...grrrr..... Op die laatste opmerking antwoord ik standaard: "goh ik dacht dat ik er met vier jaar wachten, drie ziekenhuizen, twintig gynaecologen, twee iui's en vijf icsi's al wel genoeg voor over had gehad, dom van me....". Ja sorry, ik kan daar écht niet tegen hoor hihi.

aangepast door Henne
worden aangepast in zijn. zwanger worden kán natuurlijk heel leuk zijn ;-)
Geplaatst

Hoi allemaal,even een berichje van mij

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ik heb gehuild maar niet van blijschaap......

Ze hebben het vruchtzakje in de baarmoeder gezien,maar hij is heel erg hoog ingenest...dus moeilijk te bereiken,volgens mijn arts hij is niet leeg maar ze hebben ook hart niet zien kloppen.....Was even slikken......De arts kon niet defenietief zeggen dat er over is,het kan nog....klein kans,maar wel bestaat,dus ik moet volgende week maandag middag weer voor een echo.

Ik ben kapot van,ik weet dat het niet defenitief shlecht nieuws is,maar dit was voor mij geen optie....zulke nieuws had ik echt niet verwacht....

Dus nu moeten we wachten.....ik heb de hoop opgegeven.Volgens de echo ben ik 7 weken 0 dagen,dus overal waar ik lees er moet een haartje kloppen tot de tijd....

Maar ja...wat doe jij dan....nog wachten....

Ik ga nu even niks doen,even op de bank tv kijken,ik weet dat er nog niet voorbij is maar ik voel me zo rot....

Geplaatst

Jeetje violeta dit ga je niet menen wat verschrikkelijk!!!Hopelijk is jou kindje gewoon een laat lopertje en krijg je maandag toch een kloppend hartje te horen!!

Duim voor je lieverd dit gun ik je zo niet!!!Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Dank je Bianca,ik zag net dat je tp het gehad.

Ik heb je bij het wachtbankje succes gewenst,maar ik doe het nog een keer.....

Heel veel succes!!!!!

:goodluck1:

Ik kan innees niet rustug liggen ik zit nog steeds achter internet en ik zoek naar verhalen waar mensen later een haartje zien kloppen....

Geplaatst

Ohh, Violeta, ik hoop zo dat het goed komt, ik had vanmiddag het zh aan de lijn en ze zeiden dat ik een vroege echo krijg, met 6 weken, en meteen zeiden ze; Het hartje MOET met de 9 WEKEN echo kloppen!! Dus alles kan nog! Houd moed, ik duim voor je dat het er maandag heel goed uitziet!!!

Geplaatst

Violetta,

Wat balen zeg, maar misschien is de kleine er wel gewoon, maar is het goed verstopt? Maar kan me voorstellen dat je graag een mooie echo had gehad. Mocht je ook bloed prikken?

Wie heeft de echo gedaan? Ik had bij mijn TP de vervangster van Dr Klijn, weet alleen haar naam niet meer :-S

Liefs Guusje

Geplaatst

Violeta wat heftig meid.

Met 6 weken hoef je ook nog geen hartje te zien kloppen.

Fijn dat je wel weer snel nog een echo krijgt.

Ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent, je verwacht natuurlijk iets anders.

Ik hoop dat je maandag een mooie echo krijgt.

liefs

Geplaatst

Violeta, succes, succes, niets is zo erg als de wanhoop. Ik hoop voor je dat je toch nog een lichtpuntje wil zien: mijn collega had met 7 weken een echo: geen hartje. Met 8 weken weer: toen wel een hartje, kind is gezond geboren. :)

Geplaatst

jeetje violeta ook vanuit hier, veel sterkte.

nou aan de reacties te lezen is er nog hoop, ik hoop voor je dat hij inderdaad net even verstopt zat en dat ze het daarom niet konden zien. ik duim voor je

ik heb me gisteren aangemeld voor moeders voor moeders. en ze komen morgen al langs brrrr vind het een beetje eng omdat ze een testje gaat doen. ik voel helemaal niks dus ik ben bang dat hij straks negatief uitkomt....... ik word echt gek van die onzekerheid.

Geplaatst

Ooo meiden wat krijg ik weer de hoop door jullie berichten!Bedankt allemaal!Ik had het echt nodig!

Cato door jou berichje heb ik de vertrouw en de hoop weer teruggekregen.

Guusje,bloed prikken heeft geen zin nu-zeggen ze.We waren met z'n 5-e,de vervangster van Dr Klijn(ik weet haar naam nog steeds niet),co-assistente en dr.Verburg en wij.Ik ben altijd heel erg blij met hem.Ik moest naar een andere kamer voor betere beelden...toen zag ik ze gezichten van....o je dat gaat niet goed,hij is ook heel erg serious en dan zeg ie:we gaan zo naar een andere kamer om te praten...phhh...als je het zo hoort en meemaakt zak je in de grond...

Jij ook nog twee dagjes(gelukkig heb je geen afscheid meer,het kan wel,maar liever niet natuurlijk)

Veel succes straks met testen!

Daniella ook veel succes straks!Ga je eerder testen of wacht je de twee dagen netjes af?

Rachel hij zei dat ik nu op week 7 en 0 dagen zit,maar kan een dag eruit en als de innesting wat later is gegaan....het kan,maar hij was niet echt positief (tenmiste zo vond ik hem)

Ik moet gewoon een week wachten,het is niet anders,helaas...

Moki volgens mij heb ik je niet feliciteerd....

Van harte meid en op naar de echo(ik zag je handtekening 7 jaar is er hele lange tijd)Geniet maar ervan!

Een fijn avond allemaal!

Geplaatst

Violet meisje...., ik weet wat je voelt! zie mijn berichtjes van vorige week dinsdag maar....,

Bij mij ook geen hartje met 6.4 dagen....., maar het vruchtje was ook heel moeilijk te zien, net als bij jou.

met 7 weken was er wel een hartje, maar het is maar net hoe de echostaaf gehanteerd werd.

Een hele hoop onzekerheid en gevoelens waar je geen kant mee op kan..., en een hele hoop emoties en vragen..., gaat het goed of niet.

meid bereid je voor op een paar klote dagen. ik denk wel dat je na een tijdje een soort berusting krijgt, omdat je gaat beseffen dat je er niets aan kan doen, hoe frustrerend ook!

Maar ik denk dat je echt de hoop niet op moet geven hoor!! In een paar dagen kan er zoveel gebeuren in je buik.

Alles wat ik hier geschreven heb, voel ik zelf ook nog. ik denk ook omdat mijn beebje zo moeilijk op te meten was, en aan de kleine kant leek. Maar de dokter legde ook uit dat het zo moeilijk meten is, één of 2 millimeter maakt zoveel uit in het aantal dagen die je zwanger bent. En als je een hartje ziet kloppen ben je nu eenmaal meer gerust.

Dat je je suf zoekt op internet naar (eigenlijk positieve) verhalen, heb ik ook gehad, heel normaal.

Ik hoop dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar, en ik blijf duimen dat je maandag een knipperlichtje ziet!

liefs en een knuffel, Joske

Geplaatst

Violeta> pfff moet even slikken bij wat je schrijft. Dan stort je wereld toch even in, al moet je toch wel weer een beetje hoop krijgen aan de hand van de verhalen van anderen. We worden hier echt door elkaar geslingerd door emoties zeg! Heel veel sterkte de komende dagen met wachten. Ik ga duimen dat er volgende week een heel wat vrolijker en positief bericht komt van jou!!!

Moki> Hier precies hetzelfde! Morgenochtend komt bij mij ook de mevrouw van moeder voor moeders. En jeetje wat ben ik sinds een paar uur weer zenuwachtig aan het worden. Stel nou inderdaad dat ze morgen bij de test niets vindt of maar weinig hormoon. Pffffffffff was het maar vast morgenavond...

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

@Violeta: jeetje wat een spanning en onzekerheid. Het wordt ook echt niemand van ons makkelijk gemaakt...... ik hoop met heel mijn hart dat het gewoon nog iets te vroeg was en dat je maandag een mooi hartje gaat zien.

En onzekerheid, ik heb vandaag, hoe gek ben ik, gewoon weer een test gedaan, wilde perse die twee streepjes even zien......

Nog 8 nachtjes slapen (nou ja slapen.....)

Lieve groeten voor allemaal,

Lot

Geplaatst

Violeta, wat vreselijk onzeker voor je. Wij hadden dezelfde testdag, jij positief, ik negatief. En sindsdien draag ik jou extra dicht in mijn hart want ik gun het je zo van harte. Hard duimen samen met de andere meiden voor dat magische knipperlichtje op maandag.

liefs en knuffel

Ellen

Geplaatst

Jeetje Violetta

Wat spannend. Kan me voorstellen dat je enorm schrikt. LAten we inderdaad maar duimen dat er maandag wel mooi knipperlicht zit.

Ik ben gisteren bij een vriendinnetje langsgeweest en die maakte een echo, stevig kloppend hart en ze kon hem me zelfs laten horen. Ondanks de krampen die ik al twee weken af en aan heb, ben ik nu wel iets gerustgesteld. Foetus was 3-4 cm. Aanstaande maandag echo in eigen ziekenhuis, dat is dan ook de officiele termijn echo. ZIn in!!!

Groetjes Pauline

Geplaatst

@Vriezen dat is wel lekker dat zo vroeg kwam kan je inderdaad lekker genieten. bij mij komt ze over een uurtje, en ik hoop dat ze op tijd is want moet om half vijf naar acupunctuur en daarna door naar mijn werk pfff ik moet tot twee uur vannacht.

en ik ben moe bleeeh moet er niet aan denken nog de hele avond te werken

ik ben toch een beetje zenuwachtig voor de test en ik voelde net een beetje krampen in mijn buik en dat ik zo moe ben dan denk ik aan de ene kant een goed teken aan de andere kant, dat voel ik ook altijd als ik ongi moet worden.

@pauline jeetje het is wel fijn als je bij een vriendin terecht kan die echo's kan maken zo kan je af en toe toch voor extra controle dat geeft toch een bepaalde rust. succes met je echo maandag.

Geplaatst

Moeders voor moeders is ook bij mij net weg, Test hartstikke positief ze denkt zelf dat ik al een week verder ben? hoe dat kan weet ik niet. Maar ik mag nu al beginnen. Wat een leuk mens.

nou ja alweer een opluchting. ik ga zo naar acupunctuur en dan werken...........pffffffffffffffff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden