Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb al begrepen dat ze het met 12 weken kunnen zien, indien het een jongetje is dan.

Wel spannend allemaal hoor, ik denk dat wij het wel willen weten en mijn vriend gaat het meteen tegen iedereen roepen. Ten pas en onpas verteld hij dat ik zwanger ben, nu al dus de naam zal ook wel zo bekend zijn haha.

Sandra wat een super goed nieuws, volgende week weer meer info ook, top!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, fijn dat je hcg goed was.

Moto, pas maar op hoor met de naam roepen. Een vriendin van mij had een hele mooie spaanse naam bedacht voor haar zoontje maar zodra ze hem voor het eerst zag zei ze, oh nee, hij heet niet ..... dit is harm. Ze vond hem met zijn bolle blozende wangen en blonde haartjes helemaal een nederlandse jongen en een harm.

Geplaatst

Haha Urs,

Ik zal er aan denken maar voorlopig hebben we al een naam of zeventien.

Maar ik ben een beetje net als jou vriendin hoor.

En jullie gaan jullie voor een Noorse naam nu?

Geplaatst

Merel was eerste en laatste keus, we waren het meteen eens en heel snel. Nuja, ik had hazel als een gedeelde eerste plaats staan. Toen ging ik proberen of de noren het goed uit konden spreken en schrijven en begrepen dat het een meisjesnaam was. Ik vroeg het aan een oude mevrouw waar ik vanwege mijn werk kom. De noorse test was geslaagd, zij sprak en schreef het goed en vond het erg mooi klinken. Tja...ze blijkt de enige in heel trøndelag te zijn. Niemand kan merels naam goed uitspreken, ze leggen de klemtoon verkeerd en schrijven merå.....bleek de oude mevrouw vroeger franse onderwijzeres geweest te zijn. Haha.

We willen in ieder geval een naam die goed wordt uitsgesproken. Ik had al een jongensnaam, otto maar die wordt het niet want ze zeggen oetoe en dat vind ik niet mooi. Jammer want ik vond het zo leuk dat je de naam van voor naar achter en opsekop kon schrijven en lezen. Een meisjesnaam hebben we al, waren het meteen al weer eens. Maar die moet ik nog testen.

Moto, hoe bedoel je dat je net zoals mijn vriendin bent, dat je wacht totdat je het kindje ziet of dat je konstant van mening veranderd?

Vandaag 2,5 uur wagentjes door de sneeuw geduwd. Het laatste kwartier terug, bergop, voelde ik steken bij mijn baarmoeder. Ik herkende ze gelukkig, dat zijn banden oid die trekken dus niets engs maar een beetje pijnlijk.

Geplaatst

Meiske11, de vk heeft bij mij met 16 weken het geslacht gezien, maar ik wil het niet weten, het is overigens niet zo dat ze een jongetje eerder kunnen zien, meisjes hebben een langere urinebuis waardoor het ook snel duidelijk is.

Geplaatst

ok erg bedankt moeders voor jullie antwoorden. ik wil het graag weten zodat ik kleertjes kan kopen haha . ik heb nog steeds geen last van bandenpijn komt het nog? ben nu bijna 11 weken

Geplaatst

Ik heb sinds vanacht ook "banden"pijn. Steekjes richting de liezen en een vol gevoel in de onderbuik. Ons spruitje is goed aan het groeien als mijn gevoel goed is.

Ik heb ook ontdekt dat ik 's middags vanaf ongeveer 15 uur misselijk ben en dat het avondeten niet echt prettig naar binnen gaat. Ik omarm de kwaaltjes, dan weet ik dat de hormonen hun werk nog doen.

Geplaatst

O ja de uitspraken. Ik weet er alles van en wij gaan voor een zuid-europese naam welke hier ook goed moet zijn qua uitspraak.

Nu hebben we er inmiddels genoeg maar soms surf ik op faceboek weer verder en kom vanalles tegen haha.

Ik denk dat ik het kindje idd. eerst moet zien dus net als de vriendin van Ursela. Maar stel dat je het dan ineens niet weet....oeh!

Geplaatst

@Ursela, grappig dat je inderdaad zo rekening moet houden met namen daar. Is je man Nederlands of Noors? Of kom jij er vandaan.

Wij durven nog helemaal niet aan namen e.d. te denken. Zit ook pas op 6 weken dus stelt nog niet zo veel voor.

@Witje, is het bloeden helemaal gestopt?

Geplaatst

Hoi allemaal. lekker druk is het hier zeg. Gelukkig dat het met iedereen weer zo'n beetje goed gaat. Hier ook, aan de misselijkheid te meten.... bwèk! Heb nog niet boven de pot gehangen maar ik voel me goed beroerd zeg! De hele tijd een gevoel alsof ik achteruit rijdend in een bus die door een druk stads gebied rijdt met veel bochten, remmen en optrekken, zit te lezen. Soms heb ik het ineens heel warm, dan weer ijskoud. En moe.... na één trap loop ik al te hijgen.

Na mijn tweede mislukte icsi voor brusje had ik verdriet dat er misschien nooit een brusje zou komen, en ook dat ik het gevooel van een kindje in m'n buik nooit meer zou voelen. Ik was even vergeten hoe rot ik me die eerste weken zwangerschap heb gevoeld! haha! Natuurlijk heb ik t er voor over, maar klagen mogen we toch wel een beetje, toch?

Morgen 1e echo! ik ben zo benieuwd!

Ik ga even kijken of ik ons lijstje weer naar boven kan halen. Kunnen jullie t dan weer aanvullen?

Geplaatst

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan, 3e echo 25 jan

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. afspraak gyn en 3e echo!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo?

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo 14 januari!

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari

Ursela, 12 wk = ? 1e echo 18 jan.

Gevonden!

Nanoes, succes morgen! Hoe laat ben jij aan de beurt? ik al 8.45, dus ik laat denk ik 'sochtends al wel wat weten.

Geplaatst

Ben ik weer...

Hard gewerkt, gisteren voelde ik niets (paniek!) en vandaag weer wel (zucht). Het wachten op de eerste echo morgenmiddag valt me veel zwaarder dan het wachten op de uitslagen van de zwangerschapstesten. Komt de meesten bekend voor, zo lees ik.

Dit voelt dan ook als onze laatste kans (3de IVF, geen cryo's, ik ben 40). Is niet helemaal waar - maar tóch.

Gelukkig geen bloed, zoals Sandra. Het houdt maar niet op voor jou, he? Ja, natuurlijk hoef je je niet zo groot te houden. Huilen helpt! Ik zou het echt niet meer weten als ik in jouw schoenen stond. Fijn dat de ha zo snel een mooie waarde kon vaststellen.

Voor de meiden die er naar vroegen: mooi zwart-paars geheel wordt het inmiddels op mijn dijbeen. En ja, de uk zit nog goed ingepakt dus no problem. De manueel therapeut zorgt morgen voor de rest, hoop ik.

Dus jullie zijn al lekker met namen bezig! Bij ons is er een wonder gebeurd: we kwamen een meisjesnaam tegen die we allebei mooi vinden. Tot nu toe leek dat onmogelijk. Ik ben van de aparte namen en mijn lief wil het simpel houden (hoewel hij Arsenio een mooie naam vindt - maar volgens mij houdt hij dat vol om mij te plagen). Natuurlijk is het nog veel te vroeg. eerst maar eens een werktitel verzinnen. Eerst maar eens een mooie echo! :gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Yola, ik ben benieuwd. Ik mag pas om 16.00 uur. Mijn lief heeft een congres morgen dus we hebben het zo laat mogelijk gezet. Ik hou alleen geen nagels meer over denk ik :happy8:

Veel sterkte met je :throw_up: Jouw verhaal helpt me het ineens niet zo erg te vinden dat ik zo weinig last heb van kwaaltjes :happy11:

Geplaatst

Nanoes en Yola veel plezier morgen en sterkte met wachten tot het zover is.

Hier is het bloeden nog steeds niet gestopt. Wel verminderd maar het blijft helder roze. Probeer me zo rustig mogelijk te houden, kan geen rust vinden. Zit mezelf echt in de weg. Ach waaid wel weer over. Ongerustheid is weer even gezakt, maar zal ongetwijfeld wel weer terugkomen.

Namen daar zijn we nog niet mee bezig, wel hebben we de papieren van 1 van de 2 kinderdagverblijven binnen om ons te oriënteren binnen.

We hebben een leuk 2e hands kamertje gezien, het is alleen nog zo vroeg.........

Geplaatst

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan, 3e echo 25 jan

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 19 jan 1e afspraak gyn en 3e echo!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo?

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo 14 januari!

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari

Ursela, 12 wk = ? 1e echo 18 jan.

Even de datum erbij geschreven dat ik naar de gyn mag...

Geplaatst

Yola, en...hoe was het? Pff, over de pot hangen, dat heb ik gelukkig nog niet gehad, lijkt me geen pretje. Ondanks dat het voor een goed doel is.

Minoes, veel plezier vandaag en succes. Hoe gaat het met je nagels?

BAH BAH BAH witje, Ik wilde dat ik wat kon doen, een toverstokje afsteken en toveren dat die rotbloedingen nu en meteen op moeten houden.

Met mijn vorige zwangerschap durfde ik pas dingen te gaan kopen toen ik de 24 weken gepasseerd was. Het enige wat we gekocht hadden was een geluidsbeertje wat ik iedere avond op mijn buik legde. Merel draaide net voor het eerst een dubbele rol, ooh goed he!

Ik heb geen idee of een vk of een gyneacologe de echo zal doen. Het enige wat ik weet is dat het bij de diagnostische afdeling van foster (ongeboren kind) onderzoek is.

Geplaatst

Jippie jippie jippie!

Echo was goed! mooi dooierzakje gezien, en heel klein knipperlichtje en netjes op schema. onze spruit is nu 7 mm. Van de gynaecoloog mocht ik meteen door naar de verloskundige. Zij maken kennelijk ook echo's. Vind ik op zich wel raar, vorige keer mocht ik pas bij 12 wk door naar de vlos, omdat t vanaf dat moment gezien werd als een 'gewone' zwangerschap. Grote voordeel van kliniek: meer echo's! :-D.

Die moet ik dan nu misschien missen.

Vanochtend bijna kotsend bij de gyn (zo erg heb ik t nog nooit gehad) en vriendlief kneep m gigantisch. Was zo blij en ontroerd na zien hartje! heel schattig om te zien.

Nou, Nanoes, succes vanmiddag! hoop voor jou ook een mooi resultaat. En Witje: nog maar een paar dagen dan weet jij ook meer. Sterkte meis!

Geplaatst

Yola; gefeliciteerd met je mooie echo!

Sandra; sterkte nog met afwachten, dit is soms nog erger dan die wachtweken....

Ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan voor je.

Nanoes; succes vanmiddag!

Geplaatst

@Yola: wat goed! Gefeliciteerd, wat een mooi gevoel zal het zijn. En idd schattig dat je vriend zo geroerd was.

Weten jullie of je eigenlijk ook bloed moet prikken bij de echo? ik heb daar niets over gehoord namelijk.

@Meiske: sorry, kan je niet helpen - ik weet nog niets van bandenpijn.

Heb geen nagels meer over en er geheid een paar grijze haren bij. nog een paar uurtjes...

Geplaatst

Nee hoor volgens mij hoef je geen bloed te prikken. Pas bij 12 weken ergens om je ijzergahlte te checken geloof ik.

Nog eventjes volhouden!!!!!

Meiske je hoeft helemaal niks te voelen hoor. Alles kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden