Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gelukkig ben ik niet de enige hihi

vandaag had ik eigenlijk ongi moeten worden miss daar wel van

mik ja vandaag nog getest en hij is beter als maandag....

[ATTACH=CONFIG]837[/ATTACH]

heb trouwens ook vandaag mvm gebeld en ze komt 2maart langs

en dan mag ik als het goed is de week er op starten..

liefs

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het twaalfwekenwachtbankje

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2: bewegend beebje en perfect hartje, 21-2 combitest uitslag

Valesca, tp 16-1, 12 wk = 31 maart 1e echo 22-2 hartje klopt!!

Doortje, tp 26-1, 12 wk = 3 april, 1e echo op 1 maart

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =11 april, 1e echo 7 maart

Norali, tp ?, 12 wk =?

Toverstafje, 28-1? 12 wk = 12-4, echo op 25/2

TK, tp , 12 wk =

Lafina, tp ? 12 wk =? , 1e echo 17-3

Violeta80, tp 08-02, 12 wk =15-04,14-03 eerste echo

Angel, tp 14-2, 12 wk = 20-4 1e echo op??

Geplaatst

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2: bewegend beebje en perfect hartje, 21-2 combitest uitslag

Norali, tp ?, 12 wk =?

TK, tp , 12 wk

Lafinah, tp 03-02, 12 wk = 09-04, 1e echo 01-03, 2e 17-3

Angel, tp ? 12 wk =?

@mik en witje; ja ik dacht ook al 6 wkn is mss weer té vroeg maar goed, als we dan iig een vruchtzakje kunnen zien ben ik al heel blij.. is dan toch weer een bevestiging

@valesca; fijn lijkt me dat je een mooi kloppend hartje heb gzien

@violetta; gefeliciteerd welkom

@toverstafje en angel; behalve me boobs voelde ik tot vandaag ook bijna niets hoor, ook ik twijfelde 1st of het wel goed zat..eergister voor het 1st sinds de ww met utrogestan..migraine aura;s.. dus me hcg stijgt denk ik..

@yola en Nanoes fijn dat julli 'over' mogen, gweldig dat jullie de 'magische' grens over bent. Djw voor je uitleg

Heb mn 1e echo volgende week dinsdag :) Ik vraag dan ook of die van 17-3 blijft staan.. neem aan van wel. las ook over de steekjes en 'ongi-gevoel' dat heb ik ook.. Voel m'n eierstokken duidelijk zitten en had vanmiddag dat zo zwaar dat ik amper vooruit kwam tijdens het uitlaten van mn hondje.. Maar langzaam een klein" rondje gemaakt (ze moest er toch uit..) en daarna met een boek op de bank.. kreeg vandaag m'n 1e kado van een vriendin; het 9 maandenboek, was helemaal ontroert (in tranen) en ook de CB digitaaltest (die had ze vorig jaar (1e poging) al gekocht voor me en nu dan mee gestuurd :)) zwanger 3+ (was nu eigenlijk geen verrassing maar wel heel leuk als bevestiging ook voor mn vriend die het sinds het weekend pas begon te beseffen. hij merkte vandaag overigens op dat ik al stemmingswisselingen had waar ik mezelf nog niet écht bewust van was :O

Liefs

Geplaatst

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2, 21-2 combitest 1:5545

Norali, tp ?, 12 wk =?

TK, tp , 12 wk

Angel, tp ? 12 wk =?

Geplaatst

Norali, tp ?, 12 wk =?

TK, tp , 12 wk

Angel, tp 14-2, 12 wk = 20-4 1e echo op??

was er weer afgevallen heb me er weer tussen gezet haah

Geplaatst

@Angel, je test is duidelijker :-) goed teken meid. Ik was voor die test van MvM echt nerveus hi hi. Zij hebben een test die een hogere dosering van het hormoon waarneemt voor er een streep verschijnt. Echt suf, ik had s morgens nog getest omdat ik bang was haha.

@Lafinah, nog een kleine week en dan je echo. Denk dat die van 17 maart wel blijft staan. In welk ziekenhuis loop je?

Weet iemand trouwens of je tot je 16e week plast bij MvM, dus tot en met 15e?

Geplaatst

@ MIk0705: ze doen met MvM een gewone zwangerschapstest hoor. Ik heb haar gevraagd hoe dat zit, maar er is niks bijzonders met die test. Ze vroeg zich ook af waar dat verhaal vandaan komt dat ze vanaf een hogere hormoonwaarde meten want dat is helemaal niet zo

Ze hebben mij trouwens gewoon een datum gegegeven en volgens mij is dat tot de 16e week, dus tot en met de 15e weeek

Geplaatst

Ik hoef noet maar 1 weekje voor MvM te plassen. Heerlijk straks weer gewoon in de wc. Maar gedaan voor het goede doel natuurlijk.

Ik geniet nu ook wel van de kleine dingetjes hoor. Komt allemaal vanzelf. Had bij mij gewoon even de tijd nodig. Komt helemaal goed!!!

Geplaatst

hoi allemaal

heb vanmorgen nog een digitale test gedaan en zwanger 2-3...

heb gelijk ook het zh gebeld en we hebben 18-3 onze eerste echo spannend.... nog 3 weken in spanning hihi

mik je bent vandaag 12 weken joehoeeee.

Norali, tp ?, 12 wk =?

TK, tp , 12 wk

Angel, tp 14-2, 12 wk = 20-4 1e echo op 18-3

Geplaatst

Jaa mocht van de huisarts bloed gaan prikken

En maandag ook kijken of de waarde dan gestegen zijn

Als hij vandaag de uitslag zou hebben stuurd hij mij een mail

Maar moes er maar vanuit gaan dat het maandag of anders dinsdag zou zijn ivm het weekend.

Liefs

Geplaatst

Hoi,

wil me hier graag toevoegen!!

Gister positief getest ('s morgens gewone test, 's avonds clear blue digitaal haha voor de zekerheid)

kan het nog niet helemaal geloven.

Ik had op 10-02 de terugplaatsing... weet alleen niet precies hoeveel weken ik nu dan ben omdat er vooraf geen echte

menstruatie heeft plaatsgevonden. Moet ik nu dan op ongeveer 4 weken tellen? help!

heb op 18-03 de eerste echo

Groetjes Marlie

Geplaatst

@Angel, meid gefeliciteerd hoor. Hoop dat je er vertrouwen in krijgt. Fijn dat je huisarts je helpt.

@Marlie, gefeliciteerd!! Je telt 2 weken voor de punctie, dus 8 feb en dan 2 weken ervoor = 25 jan als laatste dag van je menstruatie.

Meiden, ik ga van het bankje af en naar uitgerekend. Heel veel succes, sterkte...

Liefs Mik

Geplaatst

Marlie, van harte gefeliciteerd!!

Het ziekenhuis telt vanaf de punctiedatum, plus 2 weken ervoor, dus op de dag van de punctie ben je al 2 weken zwanger zeg maar, dus jij bent nu 4 weken en 3 dagen als het goed is.

Geplaatst

hoi hoi

nu krijg ik net een mail op me tel..

staat er uitslag dokter.. ik denk huh op een zaterdag

hij zou het alleen vrijdag door mailen of anders na het weekend..

me hart sloeg gelijk op hol hahahhaah

maar nu komt het

HCG is 253.0

dat wilde ik ff laten weten

liefs

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik kom me hier ook melden.. We hebben 7 feb IUI gehad en vorige week positief getest. (mijn vrouw is zwanger).

Nu is het zo dat ze zó ziek is. En niet van de kwaaltjes maar een flinke buikgriep, dit is begonnen donderdag avond. Vanochtend maakt we ons veel zorgen omdat allea er binnen het half uur weer uit was, en aangezien ze zwanger is moet ze toch voedingsstoffen binnen krijgen/houden. Ik heb nu echt een heel naar gevoel mbt de zwangerschap. Ze hebben ons verzekerd dat zo'n virus er geen invloed op heeft. Dat stelde me wel enigszins gerust, maar nu zijn de pijnlijke borsten weg. :-(

Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar dat tovert mijn zwangerschaps hormonen naar boven. Die onzekerheid, het is bijna nog moeilijker dan de wachtweken..

De echo stond gepland op 17 mrt maar dit ga ik maandag verzetten naar de 14e. Die 3 dagen extra kan ik niet volhouden. Daarbij hebben we de 18e een bruiloft en daar wil ik liever niet naartoe als evt. slecht nieuws gehad hebben een dag ervoor.

Ik heb me nog niet helemaal ingelezen hier, dat zal ik morgen eens doen, maar ik moest mijn onzekerheid kwijt..

Geplaatst

hoi pippe

allereerst gefeliciteerd met jullie zw schap..

dat is minder dat je vrouw ziek is beterschap..

het heerst wel hoor.. hoop dat ze snel wat opknapt.

er zullen vast wel meer zwangere een griep hebben gehad hoor.

wij hebben 18 maart onze echo spannend hoor kan bijna niet meer wachten.

je wilt gewoon zo snel mogelijk weten of alles goed is.

en dan kan het echte genieten gaan beginnnen..

ik voel ook nog helemaal niks hoor op wat steekjes na dan..

liefs

Geplaatst

Hoi Pippe,

Allereerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Genieten is nu voorlopig nog niet aan de orde, met zo'n flinke buikgriep en ik wens haar dan ook heel veel beterschap. Zelf had mijn vriend ook buikgriep net na mijn eigen positieve test, dus was ik als de dood dat ik het zelf zou overkrijgen. Let voor jezelf goed op dat je het dus ook niet krijgt, want het is erg besmettelijk (vooral veel handen wassen!). Gelukkig heb ik het niet gekregen. Natuurlijk heb ik mezelf suf geGoogled over het (pril) zwanger zijn en buikgriep krijgen, voor in het geval dat.. Maar in principe kan het helemaal geen kwaad voor de ukkie. Ze moet wél heel veel water proberen te drinken. Eerst met hele kleine teugjes en dan bouillon of andere soorten vocht zoals thee, eventueel met citroensap om haar weerstand te verhogen met vitamineC. Vocht is in feite het allerbelangrijkste want de voedingsstoffen die het ukje nodig heeft, neemt het wel hoor. De mama mag het met de overschotjes doen haha.

Succes in elk geval, en hou ons maar op de hoogte.

Mag ik wat vragen, als ik zo rechtuit mag zijn? Ik ken de naam 'Pippe' niet (domme Belg hier, die schrijft), is dat een vrouwen of mannennaam? Je mag ook met een pb antwoorden als je geen zin hebt om het hier te schrijven.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellen,

Het is een nickname en niet mijn echte naam, maar ik ben wel een vrouw. :-)

Lena (mijn vrouw) is gelukkig weer aan de betere hand. Ze had gisteren van de huisarts tabletten gekregen ter voorkoming van uitdrogen. Die helpen heel goed want ze houdt alles binnen nu. De HA had ons al verzekerd dat de griep geen kwaad kon, maar toch maak je je zorgen!

Voor alle zwangeren gefeliciteerd! En dat we allemaal hartje mogen zien kloppen!

Geplaatst

angel

sterkte meid,en kop op,maar ik snap je gevoel,zit nog in de ww weken dag 12,al twee dagen roze/bruine afscheiding,maar niks zet door,zal misschien door de bollen komen,heb heel af en toe ook buikpijn,we zitten allemaal in spanning,wat een vreselijk traject is dit

ik zal voor je duimen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden