Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden, mag ik al heeeeeel voorzichtig op jullie wachtbankje mee aanschuiven?

:sofa:

Ik heb gisteren een mini licht streepje zien verschijnen, vandaag al een stuk duidelijker en morgen krijg ik de officiële uitslag. Maar ik denk, hoop, vermoed dat het wel goed zit.. Tis toch spannend allemaal he..

Ellen

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen GEFELICITEERD!!!!!! Een streep is een streep, maar ik snap dat nog heel voorzichtig bent.

Op naar een mooie uitslag morgen....

Geplaatst

Inderdaad!!! Voor zoveel vrouwen is zwanger worden de normaalste zaak van de wereld, maar wij zien dit anders he.. Ben al blij dat het streepje nu écht zichtbaar is wat wijst op vooruitgang hihi.

Witje, ik heb je af en toe wel meegevolgd, bij jou was het regelmatig best wel spannend, hoe is het met je bloedingen? Is dit nu gedaan? Ben je er wat geruster in?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Na een paar dagen schoon te zijn geweest had ik vanmorgen weer oud bloed bij het afvegen. Klinkt raar maar ben er wel aan gewent geraakt, kijk er niet meer van op. Was vorige week met mijn flinke bloeding ook pas in "paniek" na een 3 kwartier toen ik stolseltjes bleef verliezen.

50% van de zwangere vrouwen heeft bloedverlies in de zwangerschap, heel vervelend en onzeker maar zeker niet abnormaal dus.

Geplaatst

hoi meiden

ik ben niet zo heel actief geweest hier in dit topic maar ik lees af en toe wel mee

Miki, fijn dat de echo zo goed was!

Valesca, groot gelijk dat je weer getest hebt maar ik kan me nog herinneren dat iemand vrij laat nog een test deed, met 8 weken of zo en toen was de test negatief....wellicht dat ie de hoeveelheid hcg niet verwerkt kreeg???

wat betreft de kans op een miskraam....ik wordt er altijd een beetje kriegel van als artsen zeggen, je hoeft er nu niet bang meer voor te zijn...inderdaad, naarmate je verder komt neemt de kans af maar helaas zijn er ook dames die nog met 12 a 13 weken schokkend nieuws kregen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand bang maken!!!! en we moeten er ook echt vanuti gaan dat het goed gaat maar ik vind juist dat artsen erg voorzichtig moeten zijn met dergelijke uitspraken....

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi San

ik lees net dat jij weer wat bruin verloor, ik kan me voorstellen wat je bedoelt met dat je er bijna aan gewend raakt.....

gelukkig kun je jezelf goed onder controle houden, en maandag weer een ech he?

Geplaatst

Yep maandag weer een echo. Ben echt wel onzeker hoor van het (oude) bloedverlies, maar geen paniek meer. Nou ben ik van nature nogal nuchter dus dat speelt ook mee. Hoewel ik het geweldig vind om naar spruitje te kijken, hoop ik dat ik na maandag toch weer een beetje "gewoon" de controle's kan volgend zo elke maand en niet meer elke week. Ik wil genieten!!!!!!!!!!!!!

Iedereen zegt ook altijd dat je met 12 weken het miskraam periode voorbij bent, dat is pas met 16 weken. Na 12 weken is de kans wel een stuk kleiner. Er kan altijd iets gebeuren alleen neemt idd de kans erop af naarmate de tijd verstrijkt. Helaas kennen we de ervaringen van de dames op het forum.

Geplaatst

Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het bij 13 weken nog steeds fout kan gaan. Gelukkig gebeurd dit maar in heel weinig gevallen en is de kans op een miskraam na een kloppend hartje als best klein. Maar het is inderdaad nog niet weg... (was te maar zo... pff).

Ik merk dat ik steeds iets blijer kan zijn met onze prille zwangerschap en dat niet alleen de angst dat het misgaat overheerst. De kwaaltjes zijn in volle overtuiging aanwezig, dus ik hoop maar dat dat een goed teken is.

Ik heb een best opgezette buik, ik lijk al wel 4 maanden zwanger zeg maar... is dit normaal aan het begin van een zwangerschap? Trekt dit eerst nog weer bij of moet ik er vanuit gaan dat het zo blijft en steeds meer wordt?

Groetjes Dorien

Geplaatst

Doortje door de hormonen worden je darmen luier en gaan ze opzetten. Mijn schoonmoeder zei toen ik mijn broeken niet meer dicht kreeg met 9 weken zwangerschap "van het kind kan het nog niet zijn" dat klopt wel want de kleine is nog maar een paar milimeter groot nu je bijna 5 weken zwanger bent en je vruchtwater begint pas toe te nemen bij ongeveer 13 weken zwangerschap. Je lichaam is zich al goed aan het voorbereiden op de groei van je kindje. Bij mij is de bolle buik niet meer weggetrokken, wel dat hij constant even groot bleef nu al zo'n 3 weken. Fijn dat je al zo goed kan genieten en dat de kwaaltjes in volle overtuiging aanwezig zijn.

Geplaatst

Hoi meiden

Ook ik mag aanschuiven op het wachtbankje, heb op 25 jan een terugplaatsing gehad,op 7 feb bloedtest en ja het was gelukkig positief.

Alleen ben ik nu heel erg zenuwachtig heb de laaste tijd heel erge hoofdpijn dat best wel lang aanhoudt.

Wie weet hoe ik moet berekenen wat mijn bevaldatum is.

Groetjes Norali

Geplaatst
Hoi meiden

Ook ik mag aanschuiven op het wachtbankje, heb op 25 jan een terugplaatsing gehad,op 7 feb bloedtest en ja het was gelukkig positief.

Alleen ben ik nu heel erg zenuwachtig heb de laaste tijd heel erge hoofdpijn dat best wel lang aanhoudt.

Wie weet hoe ik moet berekenen wat mijn bevaldatum is.

Groetjes Norali

norali gefeliciteerd. spannend allemaql he.

de hoofdpijn heb ik geen ervaring mee maar volgens mij is t wel een zwangerschapskwaal. wat betreft de datum.. die heb ik via de website van freya uitgerekend. het is volgens mij 38 weken na de punctie. waarschijnlijk dus 15 oktober want ik had 26 januari de terugplaatsing.

groetjes dorien

Geplaatst

@ Ellen > gefeliciteerd :):) Wat iedereen al zegt, een streepje is een streepje... en helemaal als je 'm al 2 keer hebt gehad!!

@ Norali > ook gefeliciteerd!!! Super joh, een goede test! Ik had ook vrij veel last van hoofdpijn, werd aan de hormonen geweten (en kon ook door stress komen... uhm..) Veel drinken zeiden ze tegen mij en lekker rust nemen. Vooral dat laatste bevalt nog steeds goed :p Op www.babybytes.nl kun je berekenen hoe lang je zwanger bent, zijn 2 manieren te vinden op de site.

@ Doortje > ik heb ook zo'n opgezette buik maar het wordt wel wat minder als ik normaal eet. Ben nog al van de snelle hap aangezien we allebei werken en 's avonds vaak weg waren.. Als k tussendoor ook iets eet, gaat het een stuk beter!

@ Babeth > idd raar dat artsen dat nog durven te zeggen. Garanties kun je natuurlijk nooit afgeven. Bij ons zeiden ze dat de kans een stuk kleiner was toen we het hartje hadden gezien.. Heb zelf wel een veel beter gevoel erover na de 2e echo trouwens...

@ Mik > super dat je zo'n mooie echo had!! Lekker om weer te zien dus, en nu mag je al snel weer. Scheelt een mooie tijd wachten. Wij mogen 2 maart weer, zit een vakantie tussen dan gaat het vast sneller. Ben dan precies 13 weken dus dat voelt wel als een mijlpaal... Vanavond met m'n vriendin mee naar de verloskundige, ben best benieuwd hoe dat gaat eigenlijk!

@ Witje > hopen dat het bloedverlies nu eens stopt, lijkt me wel een lekker gevoel! Maar jullie kleine is al zo bijdehand dat ie beide keren verkeerd lag :) dat gaat wat worden als ie straks door het huis hobbelt :p

Geplaatst

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo 17-2

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 3e echo 28 jan

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Valesca, tp 16-1, 12 wk = ?

Doortje, tp ?, 12 wk =?

Ellentrik, tp ?, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Zo, jonge aanwas! mooi! Vullen jullie zelf de datum van jullie tp aan en de uitgerekende datum?

er zijn veel websites waarop je de uitgerekende datum kunt berekenen: google maar op uitgerekende datum en zwanger. Vaak moet je de eerste dag van je laatste menstruatie opgeven. Bij ons is die datum natuurlijk een beetje anders, vanwege hormoonstimulaties etc. Als datum neem je dan de dag van de bevruchting (dat is de iui datum of de punctie), daar haal je twee weken af en die datum vul je in op de betreffende site. Het lijstje kun je overnemen door gewoon te selecteren en te kopieren (rechtermuisknop), of evt reageren met citaat en dan alles weghalen behalve het lijstje.

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden!!

Ik heb me bij Sanne ook veel druk gemaakt,blijft het wel goed gaan

maar mijn moeder heeft me gezegd dat ik moet genieten van wat ik nu heb

nu ben je zwanger....zodra je een kindje hebt in je buik of geboren beginnen de zorgen

je kunt een miskraam krijgen,het kan met 24 weken mis gaan of met de geboorte,maar ook met een jaar....of als ze 12 zijn...

wil niemand hier pijn mee doen hoor maar je kunt niet altijd bang zijn.....ik vind het ook moeilijk hoor ben ook bang dat het nu niet goed is

maar me moeder heeft wel gelijk.....

@Doortje ik heb ook zo'n buik...heb ook mijn positiekleding weer aan een ouder op het werk vroeg met 5 weken al zo er komt een 2e bij pfff ja....

Geplaatst

Ik maak morgenavond een ticker aan! Ik weet zelfs al welke haha. Maar eerst die bloedtest uitslag afwachten (morgenavond).. wil het lot hier even niet tarten!

Dan maak ik het lijstje wel mee aan :-)

tot gauw!

Ellen

Geplaatst

Valesca je hebt helemaal gelijk, maar het is toch best wel eng. Ik ben nu sinds gisteren gestopt met die bollen en heb nu nog steeds wat van die vieze afscheiding, maar ben elke keer bang dat ik nu misschien toch ongesteld wordt. En elke keer bij het toilet blijkt het alleen maar wat afscheiding te zijn. vet irritant in elk geval want het maakt me super onzeker. Ik ben nog steeds niet fit (heel verkouden) en voel me misselijk/weeig en als ik me even iets te veel inspan word ik behoorlijk licht in mijn hoofd (als of ik ieder moment flauw kan vallen zeg maar). Tja.. en dat buikje is natuurlijk prima.. maar wil het nu nog niet tegen iedereen zeggen dus dat is wel even lastig.

Ik zal blij zijn als de 7 weken echo geweets is. Dat geeft toch al iets meer zekerheid als het hartje klopt, maar goed.. daar moet ik nog 2,5 week op wachten helaas..

Dus ik ik geloof dat ik ook maar ga proberen te genieten van elke dag dat het goed is

Geplaatst

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1

Doortje, tp 26-1, 12 wk = 3 april, 1e echo op 1 maart

Ellentrik, tp ?, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Geplaatst

Voelen jullie ook zoveel? het gaat bij mij van links naar rechts, boven en onder dat ik steken voel of andere spanningen. Soms denk ik 'oei' ik voel mn rechtereierstok, sebiet heb ik bbz, maar dan verplaatst het zich weer naar net boven mn schaambeen en dan weer wat meer links. Het houdt gewoon niet op!

Mn lichaam zal wel hard aan het werk zijn zeker?

groetjes,

Ellen

Oh ja, mn tp was 30 januari en punctie 27 januari. De rest kan ik vanavond wel vertellen.

Geplaatst

@Norali: gefeliciteerd en welkom! Hoofdpijnklachten heb ik af en toe ook, hoort er bij. Je moet natuurlijk wel opletten of het niet al te hevig wordt, in de zin van ondraaglijk.

Ik heb het met de gyn besproken en die gaf aan dat je gewoon paracetamol mag slikken, maximaal 2 tabletten per keer en dat maximaal 3 keer per etmaal indien nodig. Ik zorg er wel voor dat het de cafeïnevrije versie is. Geen andere pijnstillers zoals advil, ibuprofen enzo gebruiken.

@Ellentrik: ook welkom en van harte. Spannend he, die eerste dagen!

Gisteren heb ik de collega's van mijn divisie op de hoogte gebracht tijdens een etentje. Allemaal vrouwen, dus iedereen juichen en applaus en zo. Ze wisten dat we in de MM zaten. Was erg leuk en ik ben blij dat ik niet meer geheimzinnig hoef te doen.

En eergisteren voor de intake bij de verloskundige geweest: een flinke lijst vragen beantwoordt en natuurlijk weer bloed geprikt. De bepaling van de ijzerwaarde - zo'n prik in je vinger - was nog net zo gemeen als vroeger (als kind had ik bloedarmoede). De assistente die bloed ging afnemen vroeg of ik al eerder was geprikt tijdens deze zwangerschap. Wij: "nou, uh... we hebben ongeveer een halve kilo naalden verbruikt!" Maar ze bedoelde natuurlijk voor de screening. :-)

Straks ga ik nog een keer bloed geven voor de combinatietest en volgende week staat de nekplooimeting op het programma. Ik zal de echo in het lijstje zetten.

Geplaatst

Ja Norali en Ceece, NATUURLIJK ook van mij van harte gefeliciteerd en jipee mee op het wachtbankje! Het begin is gezet.

Waar zijn mijn manieren he, om meteen over mn eigen kwaaltjes te beginnen :-)

Ik had een dag beginnende hoofdpijn, op wd9. Dit had ik ook bij de vorige verse poging, toen ik negatief testte, maar dan 3 dagen aan één stuk door. Gelukkig ging het deze keer voorbij en nu voel ik me soms wel licht in het hoofd of lichte hoofdpijn, maar al bij al nog goed meevallen. Ik denk dat nu het vooral komt van de vermoeidheid, al 3 dagen om 6u opgestaan. Ben ik niet gewend he :-)

groetjes!

Ellen

Geplaatst

Het twaalfwekenwachtbankje

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1, nekplooimeting 18-2

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Geplaatst

Het twaalfwekenwachtbankje

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1, nekplooimeting 18-2

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2: bewegend beebje en perfect hartje, 21-2 combitest uitslag

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Geplaatst

@Gefeliciteerd alle positieve testers!! Op naar de 1ste echo!

Doortje, over het afbouwen van die bollen. Bij mij in het zkh adviseren ze van 3xd 2 bollen, naar 2xd 2 bollen en dat 3 dagen, dan 1x(s avonds)2 bollen en dat 3 dagen en dan klaar. Ik heb nergens last van gehad. Begrijp dat die bollen ook menstruatie tegen houden zeg maar.

Als je terugleest zie je ook dat we het hier over hebben gehad, zo vreemd dat alle ziekenhuis het anders doen. Bij ons is vanaf dag na punctie tot 1ste echo bollen gebruiken.

Tja het kan inderdaad altijd misgaan, Valesca, je zegt het helemaal goed. Mijn buurmeid had bij 20 weken echo ineens geen hartje meer, terwijl week ervoor bij de vlos alles prima leek. Vertrouwen hebben, alleen is dat voor ons heel moeilijk omdat we allemaal het nodige hebben meegemaakt. En inmiddels weten we ook 'teveel'.

Dus we gaan er gewoon van genieten en er vanuit dat we ergens aug/sept/okt ons beebje in onze armen mogen houden.

Geplaatst

Ja daarom het is en blijft altijd een moeilijke lange weg en inderdaad het is moeilijk

ik heb nu ook 3 keer een heel klein beetje bruin gehad minimaal maar toch je word er onzeker van.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden