Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee ladies,

Blijft inderdaad vreemd van de bollen. Ik ben inmiddels volledig gestopt en gelukkig nog geen bloedverlies als gevolg. Woensdag ochtend waren de laatste.

Alleen mn darmen zijn flink van slag, ben doodmoe en heb erg pijnlijke borsten. Echt een zwanger gevoel ook, dus ik probeer er maar gewoon op te vertrouwen al is dat soms moeilijk

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik heb ook wel schrik voor de afbouw van de bolletjes, moet ze voorlopig nog nemen tot en met de 1ste echo ergens begin maart.

Vraagje! M'n vriend heeft vannacht plots buikgriep gekregen en nu zit de schrik er helemaal in dat ik dit ga overkrijgen.. getver. Ik heb er zoveel medelijden mee. Hij is al de hele nacht op de wc-pot aan het doorbrengen, en ik ben in de zetel gaan slapen. Zo kon ik tenminste ook wat slapen (en het zelf niet krijgen) en hem vandaag verzorgen. Maar hopelijk kan het geen kwaad voor mn mini'tje???? Vanaf wanneer is het besmettelijk? Vanaf hij het heeft, of ervoor al? Gisteren voelde hij zich al niet te goed, dus heb ik 2 kusjes op de mond gekregen en dat was het. (was ook een hele dag weg) En sindsdien heb ik steeds mn handen gewassen. Ik vraag het ook even in het 'uitgerekend' topic..

Geplaatst

Heeeee allemaal! hoe is het met de misselijken?

ik ben gelukkig stukkie minder misselijk maar wel heeeeeeeeeel moe. Gister tegen vrienden verteld (een paar wisten het al, een paar nog niet) blijdschap en felicitaties! Ik denk nu dat ik t misschien ook op mn werk ga vertellen maandag. Of misschien nog weekje wachten. Heb ook geen zin meer in geheimzinnigheid..

Tja die bollen.. Heb daar zelfs een heel topic over geopend. Ik had nl de indruk dat ik zodra ik stopte met de bollen, kramp kreeg en bloedverlies. Gyn zei tegen me: dan gewoon blijven gebruiken tot 12 weken. Het kan nl zijn dat je follikel kapot is gegaan bij de punctie, waardoor die de productie van progesteron niet meer kan overnemen. in de 12e week is de placenta zo ver dat die het kan. Dus: voorzichtig minderen, als je rare dingen voelt, doorgaan en ff met de gyn overleggen. Misschien kunnen ze je progesteronwaarde wel meten of zo.

Geplaatst

ik mocht altijd gewoon meteen stoppen als ik de testdag had en getest had...ook bij sanne dus dat is ook gewoon goed

wel vreemd dat er zoveel manieren van zijn

ik ben soms lichtjes misselijk maar verder niet!!Bij sanne wel vanaf 6 erg misselijk dus wie weet nu niet

Wel zere borsten hihi

Geplaatst

Meiden, ik mag jullie verlaten want de twaalf weken zijn voorbij.

Het is en blijft een spannende tijd en ik zie het nog steeds als een wonder.

Dit zeker gezien mijn leeftijd van 44 jaar en dan nog een kindje mogen ontvangen.

We gaan nu d combinatie test tegemoet en ik hoop dat jullie duimen voor ons.

Alle zwangere, proficiat en doe vooral rustig aan!!

Lfs Moto

Geplaatst

Fantastisch Moto! Je hebt een belangrijke mijlpaal gehaald. Heel veel succes nog en geniet van dat wondertje in je buik!!!!

Ik moet nog een lange weg gaan eer mn 12 weken, maar heb toch al mn eerste echo op 3 maart!!

liefs,

Ellen

Geplaatst

@Moto, 12 weken alweer!! Super joh voor jullie. Ik hoop dat de combi test ook helemaal top is.

Geniet van je zwangerschap! Zal af en toe eens kijken bij het Topic augustus

Geplaatst

Hoi allemaal,

Kijk al een paar dagen mee hier, maar had nog geen reden om te schrijven. Nu wel...zie handtekening. Het was een verwarrende tijd met dat hevige zware bloedverlies, maar na 7 dagen blijkt er dan toch echt nog een vruchtje te zitten en ben ik zwanger. Het is echt maar superkort nog, 4 weken en 6 dagen en ik kan volgens mij pas echt blij zijn na 26 weken maar toch...ik wil graag op dit wachtbankje zitten! 25 februari hebben wij de echo om te kijken of er ook een hartje klopt. Tot die tijd ben ik iedere dag zonder bloedverlies blij.

Ik hoop dat iedereen dit wachtbankje kan verlaten om verder te gaan naar een ...uitgerekend in... forum. Ik wens iedereen heel veel sterkte en gezondheid en geluk (vooral dat laatste!).

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje, wat een spannende tijd heb je achter de rug! Hoop dat je nu iets meer rust kan krijgen... en dat je een super echo krijgt de 25e! De 2e echo gaf bij mij de doorslag dat ik kon genieten, voor jou hoop ik hetzelfde!

Geplaatst

Toverstafje, wat goed nieuws! Heb je topic gevolgd en het was best spannend tot op het laatste moment zeg. Zou het ooit geweten zijn wat het bloedverlies nu betekende? Want voor de rest zag alles op de echo er toch goed uit? Ook niet van een eventueel tweede vruchtje?

Welkom op het bankje alleszins, de eerste stap is gezet!!!

liefs,

ellen

Geplaatst

Goedemorgen zwangere dames,

Ik hèb een vraagje;

Wat voelen jullie allemaal tijdens jullie zwangerschap.

Ik ben zwanger van 2 cryo's. Ik moet doorgaan met utrogestAn en progynova.

Ik ben lichtelijk misselijk, gespannen borsten en zeurderige krampen pijn in mijn onderbuik, net een menstruatie maar toch weer anders. Herkend iemand dit??

Ik vind het zo eng..

Door de progynova voel ik me al moe dus ik wet niet of het ook aan mijn zwangerschap ligt...

Geplaatst

@T.K Gefeliciteerd, wat je beschrijft klinkt erg bekend. Die zeurderige pijn maakt het erg spannend en verwarrend, maar die had ik ook en anderen zullen het ook herkennen. Net alsof je bijna gaan menstrueren. Doodeng, maar eigenlijk een goed teken: er groeit iets daarbinnen.

Ik gebruikte geen progynova maar ben de eerste weken zowat niet van de bank gekomen: hondsmoe.

Dus: fingers crossed, diep ademhalen en welkom hier!

@Toverstafje: ook welkom! Wat zul jij in een achtbaan hebben gezeten (en misschien nog steeds). Ik wens je alle goeds hier.

Geplaatst

T.K.

Ik voel vooral een soort spanning op mn buik de hele tijd, en ook erg aanwezig (maar misschien is dit wel hetzelfde van wat jij voelt). Een beetje alsof ik nog steeds in de stimulatie zit met megaveel follikels. Voor de rest grotere borsten (jipieee), en steekjes maar voorlopig geen andere kwaaltjes. Mn moeder vertelde dat ze bij ons beide (2 kinderen) geen enkele misselijkheid heeft gekend, dus dat zou wel handig zijn hehe.

Ik ben wél zenuwachtig de hele tijd en vind het moeilijk om rust te vinden in het feit dat ik zwanger ben!!! Daardoor ben ik ook vaak erg vroeg wakker, en dat is ook niet gezond natuurlijk.. Het is inderdaad eng, nietwaar.:-)

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Bedankt voor de meelevende reacties. Idd een spannende tijd en emotionele achtbaan maar nu gaat het weer prima. Ik probeer 'in het moment' te leven in dit moment ben ik zwanger, dus vooralsnog goed.

T.K. heeeeel herkenbaar hoor, wat jij hebt. Eigenlijk wel goed dat je dat allemaal voelt, jouw baarmoeder is heel hard aan het werk en je hormonen ook. Ik voel hier precies hetzelfde. Hoop dat je er van kunt genieten.

Ellentrik, hoe kom ik aan zo'n banner :-) volgens mij ben ik min of meer net zo ver als jij.

Liefs,

Toverstaf

Geplaatst

TK, jou gevoel is heel herkenbaar hoor. Ik voel ook van alles in m'n buik. Een collega van mij zei dat dat ook helemaal niet zo raar was omdat je darmen vaak iets langzamer gaan werken als je zwanger bent en ook nog eens van plek veranderen om je baarmoeder ruimte te geven. Er gebeurd natuurljik van alles in onze buiken.

Verder ben ik ook hondsmoe iedere avond en ben dan ook blijk dat ik op woensdag's vrij ben. Verder heb ik echt super pijnlijke borsten en krijg een misselijk gevoel als er niet genoeg eten in mijn maag zit.

Ik denk inderdaad ook maar van iedere dag is er één die we zwanger zijn en probeer daar ook van te genieten. Het blijft natuurlijk doodeng tot aan de echo, maar gelukkig gaat het in 9 van de 10 gevallen goed, dus daar focus ik eme dan maar op

Toverstafje: welkom hier. Spannende tijd heb je gehad hoor! Nu wordt het tijd om langzaam toch te proberen te genieten. En zo'n banner kun je trouwens op verschillende sites maken. Meestal kun je wel klikken op één die je leuk vind en kom je automatisch op de site. Dan is het gewoon instructies volgen en de link in je handtekening zetten.

Geplaatst

Ellen: dat vroeg wakker worden heb ik ook last van trouwens. Volgens mij is dat ook deels hormonaal, want een vriendin van mij had daar in het begin van haar zwangerschap ook heel veel last van terwijl zij helemaal in in de MMM zat

Geplaatst

Dorien,

je bedoelt dat ze helemaal niet in de mmm zat en toch vroeg wakker?

Ik ook misselijk aan het worden, maar ik vrees eerder door de buikgriep die mn vriend net heeft gehad.. damn..

Ik had al aan Toverstafje een pb verzonden over hoe een ticker aan maken. :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ja, ze werd ineens standaaard om 5 uur 's ochtends al wakker terwijl ze dat er voor helemaal niet had. Na de 13e week werd dat bij haar overigens wel beter

Ze is gewoon spontaan zwanger geraakt dus aan hormonen van een behandeling kon het bij haar niet liggen

Geplaatst

@TK, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Klopt hoor dat we van alles voelen, we zijn er ook veel meer mee bezig dan bij een spontane zwangerschap. En ik spreek uit ervaring want ik heb een zoontje van 6 uit een spontane zwangerschap, nou dan kom je er zowiezo veel later achter en zit je er heel anders in.

Ik merk dat het bij mij heel erg wisselt, ben al veel rustiger en soms ineens weer onzeker.

Leef van echo naar echo vrees ik..

Geplaatst

Ik denk dat ik ook zo ben. Ik denk dat ik ook van eco tot echo ga leven. Ik ben zwanger 3 x getest haha. Maar ik ben zo bang dat het verkeerd gaat. Zo moet ik eigenlijk niet denken maar ja. Het is geen spontane zwangerschap we willen dit al zo lang. En veel meiden of bijna alle meiden hier ten zo veel..

Ik ga echt na de echo geloven dat ik zwanger ben denk ik. Eerst een hartje horen...

Geplaatst

@TK, zo voel ik dat ook hoor. Het zijn steeds wachtweken met spannende momenten, dat begint al bij de FM. Dan de punctie, bevruchting, tp, enzzzzz....

Wij zijn ons er veel meer van bewust hoe bijzonder en niet vanzelfsprekend het is, het is en blijft een wonder. En we hopen dat het ons gegund is en goed gaat.

Wanneer is jouw eerste echo? Hoeveel weken bne je nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden