Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend toch he Angel. Volhouden he meid!!

Ik heb ook regelmatig buikpijn en hoop niet dat het krampen zijn, maar tot nu toe is dit nog niet geweest. Ik vind het wachten ook tergend lang haha.

Pippe,

bedankt voor je berichtje. Goed dat Lena weer aan de beterhand is!!!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Angel wat een onzekerheid nu he? Ik heb ook constant buikpijn gehad in het begin, zo frustrerend. Dit hield pas op met een week of 13.... Vandaag mocht je toch weer bloedprikken??? Al een uitslag ontvangen????

Geplaatst

Hoi Angel, ik heb dit ook regelmatig en ben nu 6 weken en 6 dagen. Morgen de echo..

Het schijnt er echt bij te horen.... Zet 'm op he?

gr Zomer

Geplaatst

dank je wel voor jullie berichtjes

idd frustrerend hoor pfff

je hoort het idd zoveel. maar toch is het eng

en normaal heb ik af en toe wat steekjes zeg maar

maar vandaag was het echt de hele middag en nu ook nog wel...

ja heb vanmorgen bloed geprikt maar nog geen uitslag zal heel miss morgen wel zijn via de mail

of anders bel ik woensdag....

woensdag kom ook mvm ook weer spannend.

succes zomer met de echo morgen spannend zeg

janine duim voor je hoor. altijd spannend die ww..

liefs

Geplaatst

Oke meiden, ik lees al weken mee met dit toppic en die van het wachtbankje in februari.

Op 7 februari een positieve test (WD 10) en steeds een soort van ongeloof gehad... Elke keer als ik mij in het verleden op een wachtbankje had gezet, dan donderde ik daar zo hard van af... En dat trok ik dus niet meer. Als ik mijn naam dan niet groen maar rood moest maken, dat was echt teveel!

Deze afgelopen weken heb ik mij wel ingelezen in dit toppic en werd er blij van! Ik leef met jullie mee en werd ook blij om te zien dat een paar oude bekeneden van het IUI forum hier te zien zijn! En als ik dan las dat iemand een mooie echo had, dan werd ik daar ook zo blij van!

en toch....... ik durfde niet mijzelf of dit wachtbankje te zetten, ondanks de 4 positieve testen en de kwaaltjes. Ik was te bang...

Vanmorgen hebben mijn vriend en ik de echo mogen bewonderen en nu durf ik het wel uit te schreeuwen! We zijn echt hardstikke zwanger en wel van 2!!!!! (ja van TWEE!!!!!)

De arts gaf ook aan dat het er goed uit ziet en dat we nu moeten gaan proberen te genieten. Over 2 weken weer een echo, nu eerst maar van de schok bijkomen. Vriend en ik kijken elkaar af en toe nog wat ongelovig aan, na 3 jaar, veen onderzoeken, testen, IUI's en in de 4e IVF poging (3e is afgebroken net voor de punctie) is het dan echt zo... Ik ben ZWANGER!

Nu maar eens gaan kijken hoe ik ook zo'n mooie ticker aan kan maken.

Gr Zomer

Meiden, ik ga jullie dus gezelschap houden.

Geplaatst

:woohoo: Zomer wat een bericht!:confettistars:

Wat ben ik blij voor jullie! Lijkt mij hartstike leuk een tweeling! Ook een beetje eng! Maar super leuk!!!!!!! Ik heb 1 cryo tp,maar ik hoop stikem ook voor een tweeling haha....

Had je 1 of 2 embryo's bij de tp. Nu moet je niet alleen wennen dat je super ZWANGER bent,maar ook da ze met zijn tweee in je buik zitten :laugh:

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hoi Toverstafje, ik ben op 19 oktober uitgerekend, dus kan mij inderdaad ook wel gaan laten zien in het oktober forum....

Ja Violeta, dat heb je helemaal goed, superblij met het goede nieuws, maar ook wel een beetje eng. Vooral het idee van een zwangerschap met een tweeling, maar dat komt vast goed!

Wij hebben 2 terug laten plaatsen.

groetjes Zomer

Geplaatst

Dank je wel voor jullie berichtjes

Zomer wat een goed nieuws gefeliciteerd

En dan nog wel 2 super hoor

Ja wij zaten bij de iui hangplek haha.

Liefs

Geplaatst

Zomer,

Wat een goed nieuws zeg! En nog wel 2 kloppende hartjes, wat een verrassing zeker? Een geweldige welkom op dit bankje, en natuurlijk ook op het uitgerekend oktober topic!!!! Nu eindelijk genieten, nietwaar!

Angel,

wat een fantastische hcg stijging zeg!

Ik heb vanochtend nog es getest en ja hoor, de teststreep verscheen gelijk met het nat worden van de strook en is donkerder dan de controlestreep. Geweldig gevoel nietwaar.. Nog een weekje en dan ben ik eindelijk ook van mijn eigen onzekerheid af. Ik wil ook dat knipperlichtje zien!:icon_king:

Pippe,

Hoe is het met je vrouw?

Geplaatst

nog een weekje in spannig ellen

zal voor je duimen op een mooie echo..

ik mag vrijdag over 2 weken pas hahha dat worden 2 lange weken

liefs

Geplaatst

Hoi Angel, ik mag 18 maart weer voor een tweede echo, dat is dan ook een voordeel van een tweeling...

Wel lang wachten nog he? Deze afgelopen 2,5 week leken wel jaren te duren!

Ellen: WHOOHOO!!!! Fijn dat het weer zo duidelijk is. Nog 1 weekje wachten...

Gr Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook graag aanmelden, als dat mag?

Ik heb maandag gebeld met het zh en ik heb de 1e echo afspraak,

op dinsdag 22 maart.

Ik was erg onzeker en begin nu zo langzamerhand rustiger te worden

en er een beetje aan te wennen.

Maar nu ben ik net naar de toilet geweest en verloor wat druppels bloed

en begin ik weer van voren af aan.

Dat geeft je niet echt een rustig gevoel......maar we moeten maar afwachten!!

Ik wil bij deze iedereen feliciteren met de zwangerschap en voor diegene die nog

in ww zitten heel veel sterkte en succes!!

Geplaatst

Hoi allemaal.

Hermien dat is niet zo mooi dat je bloed bent verloren

Denk aaan je meid.

Hier gaat het ook niet helemaal lekker.

Ben na huis gekomen met buikpijn

Het zh gebeld en moet langskomen

Ze willen zeker weten dat het goed zit en geen bbz is

Pfff word hier zo onzeker van.

In het verleden heb ik dit ook gehad in een vroeg stadium maar is toen zelf losgekomen om het zomaar te zeggen.

Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Liefs

Geplaatst

Angel, sterkte! ik hoop dat het goed komt.

Hermien, een beetje bloed kan (meestal) geen kwaad (eigen ervaring en verhalen o.a. hier). Schijnt vaak voor te komen, bij ivf/icsi vrouwen nog meer vanwege de medicijnen. ook je baarmoedermond is extra doorbloed, waardoor er snel een adertje kan springen als je bv wat moeite hebt met poepen, of na gemeenschap of zelfs het inbrengen van bolletjes.. goed in de gaten houden en bij twijfel de gyn bellen! sterkte

Geplaatst

Angel,

Och dat meen je niet zeg, ik hoop dat alles goed is.

Kun je vandaag nog langskomen dan?

Ik zat zelf nog te denken om de ha te bellen om alsnog

te vragen om bloed te laten prikken.

Maar zou dan zin hebben?

Onzekerheid is killing!!

Geplaatst

Trouwens wat voel je dan precies?

Ik heb namelijk zo'n raar stekend gevoel linksonder in mijn buik

en dit straalt door in mijn rug.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Geplaatst

Oh jee Angel, ik hoop dat alles goed is met je en je geen bbz hebt!!!!

Ja, nog een weekje en ben zelfs al halfweg deze lange laatste wachtweek.

Hermien, bloed verliezen is echt niet leuk en laat nooit ontspannen (ik zit zelfs nog steeds met angst op het toilet) maar zoals Yola zegt: bij ivf icsi kan het vaker voorkomen en het gebeurt zelfs bij 1 op 3 vrouwen, ivf/icsi niet eens in beschouwing genomen. Maar in elk geval van harte gefeliciteerd en welkom!

Ik heb best ook wel af en aan rugpijn die mijn hele bil meetrekt waardoor ik soms amper kan rechtstaan. Het zou best wel een kwaaltje kunnen zijn, met de spieren die verslappen en dat bekken dat een beetje morrelt.

liefs,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden