Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Lot! Juist omdat ik dit toen zo'n fijn plekje vond ben ik het weer op gaan zoeken. Een uitgerekend topic moeten verlaten is zo triest, juist ook omdat je nog maandenlang met dat topic geconfronteerd wordt. Deze tussenstap maakt dat, vind ik, wat makkelijker. Dus jij nog bedankt voor het bedenken en openen destijds :-)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Henne, wat heerlijk om te lezen dat je zwanger bent!! Ik ga me rot duimen dat je hier op een manier afscheid mag gaan nemen en dat is als je 12 weken zwanger bent!

Liefs Elke

Geplaatst

Hilde kom je er gezellig bij? Of wacht je tot je officiële testdatum! :-)

Hier gelukkig ietsje minder panisch en onzeker, vandaag geen gekleurde rommel meer verloren. Wel veel last van misselijkheid vandaag. Is bijna hilarisch, want m'n vent vindt dat aan de ene kant geweldig (want goed teken denkt hij gelijk) aan de andere kan moet hij nu wel voor het een zorgen en dat is niet zijn sterkste punt hihi. Als ik eenmaal eet en zeker na het eten gaat het wel, maar ervoor....bllluughhh...

Geplaatst

Hey Henne,

Nou, schuif alvast bij je aan hoor. Hier heeft het ook niet meer gerommeld... Maar dat zou dinsdag weer kunnen gaan beginnen ;).

Fijn dat je er rustiger over wordt! Hier ook vlagen van misselijkheid. De ene keer en ene dag erger dan de andere keer en dag. Meestal probeer ik dan even wat te eten. Hoe tegenstrijdig dat ook voelt. Maar vaak helpt het wel. Heb mijn mannetje ook al weer opdracht gegeven om sultana's te halen... Kan ik makkelijk in mijn tas stoppen om even tussendoor te knabbelen en het is niet te ongezond.Vanmiddag ook even een flinke tuk gedaan. En.... we hebben het ons meisje ook alvast maar verteld. Die kan, als ze bij mij op schoot zit zo ontzettend haar elleboogjes in mijn toch wel gevoelige borsten porren!!! Ze vindt het leuk! Een brede grijns op dat koppie. Ze wilde meteen voelen. Maar ja, dat kan natuurlijk voorlopig nog niet! Gisteren waren we bij mijn ouders en het daar ook verteld. Vandaag even met mijn schoonouders geskyped. Die wonen aan de andere kant van Nederland en we wilden vanmiddag nog even naar ze toe gaan, maar ze konden pas aan het eind van de middag... Werd voor ons te laat. Omdat ze morgen op vakantie gaan het toch maar even gemeld. Iedereen is ook nog voorzichtig... inclusief wij. Maar de blijdschap begint te overheersen. Dinsdag officieel nog een keer testen en dan het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de 1e echo!

Maar ik ben heeeeeeeel blij dat je wat rust hebt gevonden!!!!

Groetjesssss

Geplaatst

Klein beetje rust maar hoor ;-) alles wat fout kan gaan spookt toch nog door m'n hoofd. Zonet weer een ieniemiene druppeltje vaag gekleurd, grrr....dan knijpt m'n maag gelijk samen. Maar goed, elke dag is er weer eentje. Zit te twijfelen of ik morgen nog een keer zal testen. Vond de test vrijdag niet briljant donker en dat maakte me onzeker. Had bedacht maandag laatste test te doen, maar twijfel nu. Als ie niet echt dikker is, schiet ik gelijk weer in de paniek denk ik. Dus misschien maar gewoon afwachten tot de echo...

Ik word vooral misselijk al ik moe ben. Vannacht slecht geslapen en vandaag de hele dag hommeles. Terwijl ik gisteravond lekker stond te kokkerellen.

Leuk de jullie het ook al verteld hebben. Bij ons weet de directe familie het, ouders, broers en zussen. Alleen m'n schoonouders nog niet. Die wonen aan de andere kant van de wereld en we wachten toch liever even tot we dan iets meer zekerheid hebben. Weer slecht nieuws moeten brengen over de telefoon of Skype is gewoon niet leuk. Ze weten ook niet dat we weer bezig zijn.

Geplaatst

* Breek in*

Meiden help! ik moet vandaag BREVACTID spuiten en heb dinsdag de punctie, de

verpleegkundige zei dat ik 2 poeder en 1 vloeistof moest gebruiken maar volgens mij

dacht ze dat ik PREGNYL had, de BREVACTID is 5000 I.E. is dat het zelfde bij pregnyl?

Ik krijg het ziekenhuis niet te pakken en moet 21.30 prikken!

*breek uit*

Geplaatst

En wachten is soms zo moeilijk......Kan me met je bbz verleden ook voorstellen dat je wilt weten dat dat niet weer aan de hand is. En dan nog een missed abortoir met 12 weken.... Ik mag dan in mijn handjes knijpen met mijn toch wel wat makkelijkere verleden. Nu ben ik wel weer rustig. Maar kan me voorstellen dat jij wel een slaapje zou willen halen tot een week of 12 in eerste instantie...

Dit is trouwens wel het begin van moeder worden hè? Vanaf nu zorg voor de kleine. En dat houdt, heb ik wel eens begrepen, nooit meer op ;)! Maar goed, wat ik al heb gezegd... ik heb de vorige zwangerschap ook ruim een week oud bloed verlies gehad, totdat ik 2 dagen met die bollen was gestopt.

Kan me nu al verheugen op de volgende stappen dinsdag: ziekenhuis bellen, opgeven voor moeders voor moeders, alvast een aanmeldingsformulier voor de verloskundige uitdraaien en invullen... Merk dat ik wel vooruit begin te kijken. En aan de andere kant heb ik ook al wel nagedacht over hoe we het het meisje gaan vertellen mocht het toch nog fout gaan....

Ga het dinsdag denk ik ook op facebook en hyves delen... Het is weer een heel proces geweest en het belangrijke 1e begin is er!!! Als het nu mis gaat, is het ook echt afgelopen voor ons.... Dan kunnen we dat ook gelijk vertellen.... Maar het gaat niet mis (zegt ze heel optimistisch!)

Sterkte.... en ik wens jullie ook zo een goede zwangerschap toe!!!!

Geplaatst

Moeders voor moeders wil ik na de eerste echo doen, of misschien pas als we een kloppend hartje hebben gezien. Hangt er beetje vanaf hoeveel tijd ze tussen die twee echo's plannen.

En kinderopvang.... Vorige keer kreeg ik op m'n kop toen ik met zes weken aan ging melden dat ik te laat was :-/ we wonen in een nogal kinderrijke vinexwijk haha. Maar vind net gewoon echt te eng om dat eerder al te doen. Heb de vorige keer alles af moeten zeggen, kinderopvang, kraamzorg.... Niet meer aan denken, deze keer gaat het vast goed.

Geplaatst

nee 10.00 totaal. alleen die flesjes lijken veel groter dan die van pregnyl vandaar dat ik

nu even in de war ben.

( bedankt voor jullie hulp)

Geplaatst

Hilde het is dinsdag!! Yeah! Hoop dat je we een mooie test had en het ziekenhuis al gebeld hebt etc.

Ik heb zelf gisteren moeders voor moeeders gebeld om te vragen of je mee kunt doen als je prednisolon slikt. Was geen probleem, dus binnenkort dan maar aanmelden. De dagen duren hier verder er lang.

Er zitten overigens ook al aardig we meiden in het uitgerekend feb topic, misschien toch maar de moed verzamelen om over te stappen...?

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom me ook melden. Heb vandaag van het ziekenhuis te horen gekregen dat ik zwanger ben. Echter, de hormoonwaarden waren wel erg laag, dus het blijft de komende tijd nog even spannend of het door gaat zetten. Over twee weken hebben we de eerste echo, dus het wachten gaat bij ons nog even door. Ene kant heel blij (het is onze laatste poging) andere kant een beetje verdrietig omdat ik zo bang ben dat het alsnog mis gaat.

Geplaatst

Oei Matroosje, dat is wel heel spannend ja. Weet je ook wat de waarde was? En gaan ze nog tussendoor checken of het voldoende gestegen is? Vind het best wel zwaar dat ze je anders twee weken in onzekerheid laten zitten zeg! Ik duim voor je dat het gewoon een trage start is.

Geplaatst

Henne: Ik geloof dat de verpleegkundig het over 18 had. Nu moet ik eerlijk zeggen dat die waarden mij weinig zeggen, maar ik heb uiteraard de hele dag lopen googelen. ;-)

Ik ben er achter gekomen dat het wel een lage waarde is, maar dat dat inderdaad helemaal niet hoeft te betekenen dat het niet goed komt. Dat geeft mij weer een beetje rust. Ik heb inmiddels de wereld aan zwangerschapstesten gekocht, maar durf niet echt te testen omdat ik bang ben dat er dan niets meer is... Dilemma's, dilemma's......

Hoe gaat het verder met jou????

Geplaatst

Ik ben nog steeds erg onzeker en bang, naar het bloedverlies lijkt gestopt en dat scheelt enorm. Heb zelf ook niet meer durven testen uit angst dat de streep niet dikker wordt.

18 is idd niet erg hoog, maar als het goed gaat stijgen.... De ellende me nu testen is dat die streep niet meteen snel dikker zal worden vanwege de lage waarde. Een test van 100 en 200 zal veel meer van elkaar verschillen dat 18 en 36. Ellendig hè, dat je eigenlijk alleen maar af kan wachten....

Geplaatst

Henne: Fijn dat het bloedverlies gestopt lijkt. Ik kan me voorstellen dat dat dood eng is. Begrijp ik het goed dat jij een waarde van 36 hebt? Dan zitten we zo goed als in het zelfde schuitje. Wanneer was je officiële testdag? Ik zie dat er bij jou over 2 dagen wat meer te weten krijgt. Kunnen ze dan al zien of en waar er wat zit? of alleen een bbz uitsluiten?

Geplaatst

Heb vanochtend weer een testje gedaan. er is nog wel een streepje, maar hij is haast niet meer te zien zo vaag. Mijn buik is niet meer even opgezet als een paar dagen geleden, en het lijkt of mijn lichaam helemaal rustig is geworden. Ik denk dus dat het voorbij is.

Ik ga zaterdag en maandag nog een keer testen, en als er dan niets te zien is, ga ik het ziekenhuis bellen.

Pfff.... wel balen zeg. Dit vindt ik helemaal geen leuke geintjes van mijn lichaam

Geplaatst

Ook Matroosje wat ontzettend balen :-( Heb er zelf helaas ervaring mee, positief testen maar toch geen zwangerschap. Zo gemeen als je even die hoop mag hebben en die dan meteen weer ziet vervliegen. Sterkte de komende dagen!

Mijn hcg waarde weet ik niet, wordt nooit gemeten. Ik had dit keer een redelijk duidelijke test en ben inmiddels een week overtijd. De keren dat het snel fout ging was dat altijd binnen een paar dagen al.

Op de echo vrijdag kunnen ze als het goed is iets van een vruchtzakje oid zien, nog geen hartje. Het gaat er vooral om dat het in de baarmoeder zit.

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Matroosje, wat berespannend. Inderdaad: geen leuke geintjes! En ik kan me voorstellen dat je hier heel onzeker en wantrouwig van wordt...

Roxanne&Marcel.... gefeliciteerd!

Hier al wel iemand die er maar een heel positief in gaat staan... Als het nog mis gaat ga ik dan wel heeeeeeeeeel erg verdrietig worden. Wil het gewoon nu ook positief zien. Al is het dan alleen maar om de kleine nog wat extra positiviteit mee te geven. Moet eerlijk bekennen dat ik wel elke dag bid voor weer een dag van optimale ontwikkeling voor de kleine(n). Wonderbaarlijk hoeveel er allemaal al is aangelegd en is voorbereid in die bijna 5 weken!

Vandaag hier de dame van moeders voor moeders hier gehad. Eergisteren had ik me opgegeven, gisteravond belde ze voor een afspraak en vandaag had ik haar al op de koffie. En toch is die test dan stiekem toch wel weer reuze spannend! Wat nou als het 2e streepje nu niet komt? Maar gelukkig, het kwam wel. En volgens de papieren van haar was ze eigenlijk nog een dag te vroeg om te testen.... Maar de streep stond er, dus de kannen staan er. Volgende week donderdag ga ik weer beginnen met kannen vullen. Als dank heb ik een mooie ketting gekregen met mooie symbolieken erin (je kan ook kiezen voor een armband). En je kan je dan nog bij een site aanmelden van hun, waar je elke week een mailtje krijgt met de ontwikkeling van de kleine. Niet commercieel...

Vandaag ook de zwangeragenda opgehaald van Why's. Is leuk! Elke week een boel schrijfruimte, ruimte voor echo-foto's.. Voorin pagina voor personalia en belangrijke telefoonnummers etc. voor zwangere dames. Al met al kan dat een heel leuke documentatie worden voor de kleintjes!

En... heb gisteren ook al de verloskundigen gebeld. Had de assistente aan de lijn. Heb gewoon open en eerlijk de vraag gesteld of het handig was dat ik me al aanmeldde. Zij geven aan dat ze graag hebben dat je je in ieder geval rond 6 weken zwangerschap aanmeldt, om rond 8 a 10 weken de eerste afspraak te maken. Heb aangegeven dat ik nog in de medische molen zit en de 25e voor de eerste echo naar Zwolle ga en dat ik dan weet of het er 1 of 2 zijn. Ze gaf aan dat een 2-ling zwangerschap door een gynaecoloog begeleidt wordt. Toen zei ik: nou, dan bel ik dan de afspraak wel weer af. En zij had zoiets van: maar we komen dan t.z.t. wel aan het kraambed. Dus we vinden het wel fijn om van te voren ook contact te hebben. Als het allemaal goed blijft gaan wordt het voor mij sowieso in het ziekenhuis bevallen, omdat onze dochter met een keizersnee ter wereld is gekomen. Ze gaf aan dat vanaf 36 weken zwangerschap ze dan me sowieso zullen doorverwijzen naar een gynaecoloog. Maar ik heb het de vorige keer als erg plezierig ervaren om naar de verloskundige te gaan. Is toch anders als in het ziekenhuis (heb ik me de laatste 1,5 week van mijn vorige zwangerschap een keer of 3 moeten melden).

Kortom, ik heb met haar afgesproken dat ik ze weer bel als het er weer 2 zijn over hoe en wat, en dat ik anders lekker de 29e ook nog eens bij hen ga spieken met echo, nog voor de afsluitende echo in Zwolle.

Erg ben ik he?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden