Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Pff Roxane, toch even schrikken lijkt me. Wel een beetje flauw dat je niet een weekje eerder mag komen. Ik heb nu zelf twee keer met 6w2d een kloppend hartje gehad, dat is een week eerder dan jij nu mag. Maar we slepen je er wel doorheen! Die eerste twaalf (oké acht) weken zijn gewoon zenuwslopend.

Ja zeker schrikken.. we hebben ook nagedacht over een bloedtest maar we wachten het gewoon af.. tot volgende week donderdag..

Ja ik vind het ook wel raar dat ik nu niet mag komen, maar straks heb ik een echo gehad en kunnen ze nog niets zeggen en moet ik alsnog volgende week

terugkomen.. dus weer een week in spanning..

Maar ik MOET positief blijven!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja en weet je, uiteindelijk heb je natuurlijk nooit zekerheid. Klinkt als een enorme dooddoener, maar ik merk zelf ook dat ik twee dagen na een goede echo alweer in de zenuwen schiet.

Waarom MOET je trouwens positief blijven? Ik was vorige week bij een psychologe, vanwege combi overspannen en 'beladen' zwangerschap en zij gaf aan dat we nu letterlijk tussen hoop en vrees leven. Je moet die hoop vooral toelaten, dat zijn helpende gedachten. Maar je mag ook de vrees een plekje geven, ook al voelt het als doemdenken. In de psychologie moet je ireële gedachten altijd omvormen tot reële gedachten, maar feit is gewoon dat de angsten die je nu misschien hebt reëel zijn dus die kun je niet altijd omvormen. Je kunt alleen zoveel mogelijk de positieve, helpende gedachten toelaten. Bijvoorbeeld dat een test nu niet alles zegt en dat je geen krmapen hebt etc. Maar je mag echt ook wel even een flinke jankbui hebben en tegen je man zeggen dat je bang bent oid. Wees niet te hard voor jezelf!

Geplaatst
Ja en weet je, uiteindelijk heb je natuurlijk nooit zekerheid. Klinkt als een enorme dooddoener, maar ik merk zelf ook dat ik twee dagen na een goede echo alweer in de zenuwen schiet.

Waarom MOET je trouwens positief blijven? Ik was vorige week bij een psychologe, vanwege combi overspannen en 'beladen' zwangerschap en zij gaf aan dat we nu letterlijk tussen hoop en vrees leven. Je moet die hoop vooral toelaten, dat zijn helpende gedachten. Maar je mag ook de vrees een plekje geven, ook al voelt het als doemdenken. In de psychologie moet je ireële gedachten altijd omvormen tot reële gedachten, maar feit is gewoon dat de angsten die je nu misschien hebt reëel zijn dus die kun je niet altijd omvormen. Je kunt alleen zoveel mogelijk de positieve, helpende gedachten toelaten. Bijvoorbeeld dat een test nu niet alles zegt en dat je geen krmapen hebt etc. Maar je mag echt ook wel even een flinke jankbui hebben en tegen je man zeggen dat je bang bent oid. Wees niet te hard voor jezelf!

Maar als ik niet positief blijf ga ik daar aan onder door, dus ik moet gewoon positief blijven.. ik merk zelf als ik even de positieve moed verlies,

wat ook gebeurd en ik laat het ook toe.. ik mezelf helemaal gek maak.. maar daarna is er weer ruimte voor de positiviteit.. en dat wil ik volhouden

ik heb geen buikpijn/krampen, geen bloedverlies of ik heb geen koorts.. dus niets wijst erop dat er iets mis is..

MAAR natuurlijk hou ik ook rekening met het feit dat het niet goed zit..

Een stukje relativeren en motiveren is zeker wat ik nu aan het doen ben..

Mijn zus had ook pas bij 8 weken een positieve test in handen, toen was haar HCG pas goed meetbaar terwijl eerdere testen NEGATIEF aan gaven..

Misschien maak ik wat minder HCG aan.. tja daar ga ik nu maar vanuit..

Geplaatst

Hey meiden!

De schrik is er hier toch effe ingeschoten!

Gisteravond bij het naar het toilet gaan zat er wat bruinrood prut in mijn slipje... Geplast... afgeveegd... 2x een toiletpapiertje bruinrood. Toch maar een maandverbandje voor.... Is het nu mis???? En ja, er kwam nog wel wat... Maar in totaal denk ik ruim een inlegkruisje vol.....

Vanmorgen zat er nog weer een klein streepje in het maandverbandje....

Mijn gezonde verstand zegt dat het misschien wel komt door de krampaanval van zaterdagmorgen... Het is niet helderrood. En er is geen kramp en bloedverlies op dezelfde tijd... Het hoeft nog niet mis te gaan... Misschien is er gewoon een ader effe gesprongen?

Mijn angst gilt: laatste poging... het is toch niet mis? We moeten straks de mensen die we het al verteld hebben toch niet zeggen dat het mis is??? Ik moet toch niet als nog de garage gaan opruimen???

Toch even met het ziekenhuis gebeld. De verpleegkundige redeneerde hetzelfde als ik. Het is niet veel (meer en later als ik destijds bij mijn dochter gewend was). Het krampt niet en je vloeit niet tegelijk (helderrood), dus het lijkt er nog niet op dat het vruchtje is afgestoten. Ze zei: we kunnen je wel nu laten komen voor een echo, maar dan kan daarna de bloeding als nog wel gaan beginnen... Je kan niets dan afwachten wat er gebeurd. Het kan 2 kanten op, en je hebt er geen invloed op. Wij kunnen het ook niet tegenhouden.

Dus... we wachten af wat er gaat gebeuren. We hebben een amerikaan te logeren op het moment. Gisteravond hebben we nog even gebeden voor wat er gaande is in mijn baarmoeder... We gaan het beleven... Ik hoop dat ik volgende week met een glimlach aan deze uren terug kan denken.....

Geplaatst

Hè gatsie zeg, dag gaat zo wel lekker hier.... Ja ik weet het, die eerste twaalf weken...maar je hoopt toch altijd dat iedereen die zonder zorgen en gekke dingen door komt. En Hilde, gezond verstand en gevoel gaan in dit geval gewoon niet samen, angst slaat gewon heel hard toen als er ook maar iets mis lijkt.

Het zou bij jou ook nog kunnen dat er twee ingenesteld zijn en zaterdag eentje is afgestoten... Hoop het niet voor je, maar in wel een verklaring zijn.. Ach we weten het toch niet. Bah, konden we maar naar binnen kijken hè.

Ik hoop, duim en bid met jullie mee. Hou je taai!

Geplaatst

Hildever,

Pff dat was zeker schrikken.

Probeer positief te blijven meid. Misschien is het niks. Gewoon oude bloed van innesteling.

Liefs Marloes

Geplaatst

@hilderver.. jeetje is dat schrikken.. maar gelukkig kan jij het goed relativeren en niet gelijk helemaal in paniek schieten..

Goed dat je gebeld heb dat stelt toch gerust..

Hier gaat alles goed.. afgezien van een paar ongemakken; erg erg erg veel plassen, enorm moe.. en af en toe gespannen borsten.

Geplaatst

Eh, Roxanne, mijn verstand is heel reëel, maar mijn gevoel niet altijd helemaal. Dus die blijven voorlopig nog even in gevecht. Over het algemeen wint mijn rede nu.

Geplaatst

Hilde rede of een rede, je wilt gewoon geen bloed zien nu. Niet rood, niet roze maar ook niet bruin. Punt. En het is een rotgevoel, je verstand dat telkens blijft zeggen dat het niets hoeft te betekenen maar dan gelijk dat kleine stemmetje er telkens achteraan dat zegt 'het gaat vast fout, straks gaat het fout, wat als het fout gaat'. En dat wil je niet denken en niet toelaten want 'dan roep je het vast over je af'. Bleegh. Fei is dat je idd niks kunt doen. Evt wat rustig aan als dat kan, maar verder ben je machteloos. Dat maakt het juist zo moeilijk.

Maar meiden, houd moed, we komen er wel!

Geplaatst

Even een update..

Ik voel me goed! Ik ben weer in zo'n euforische stemming! :clap2: ben echt even aan het genieten van mijn zwangerschap..

Wel nog de bekende kwaaltjes; veel plassen, erg moe, aan het einde van de dag gigantische last van me onderrug

en wat gespannen borsten.. alleen nu heb ik al sinds 5 dagen dat mijn borsten erg warm zijn.. hebben jullie dit ook?

Soms merk ik oh me bh zit te strak en dan weer niet..

Verder gisteren mijn avondeten laten staan, normaal vindt ik het heerlijk gebakken aardappels met slavink en witte bonen

in tomatensaus maar nu smaakte het zo vies, net ook weer een voorbereiding voor het eten gedaan, eigenlijk mijn

lievelingseten; Kip Siam.. maar het rook ook weer zo vies... men o men.. hahahha wel grappig..

Verder hoop ik dat ik snel aan het werk kan, zodat ik echt even andere gedachten heb.. hoe komen jullie je dagen door?

Werken jullie, of ?

Liefs Roxanne

Geplaatst

Klinkt goed Roxanne. Ik doe met je mee, voel me even helemaal zwanger doordat MvM er net was. Ben natuurlijk ook al bijna zeven weken, de echo was goed (wat veel meer zegt dan zo'n test), maar toch deed de knaltest me goed. Ik ben ZWANGER, het is net of het nu pas begint door te dringen. Plak m nog even hieronder, hij is zo mooi :-)

[ATTACH=CONFIG]4244[/ATTACH]

Ik werk op het moment niet. Mijn contract liep eind april af en is niet verlengd. Op zich niet erg want ik was eigenlijk ook hartstikke overspannen. Maar dat maakt het nu niet makkelijk. Ik ben moe van de zwangerschap, kan echt de hele dag wel slapen, maar dus ook nog wel moe van het overspannend zijn. Afleiding zoeken is lastig. Normaal zou ik wel wat op pad gaan naar vriendinnen enzo, lekker in huis rommelen etc. maar ik heb er domweg de puf niet voor. Ik slaap veel, probeer elke dag een klusje te doen in huis, boodschappen, strijken dat soort dingen en verder lig ik op de bank met een boek, de ipad en een dvd. Sommige dagen kan ik daar prima van genieten, andere dagen loop ik tegen de muren op. Zit niet voor niks zoveel op het forum ;-0

Als ik me weer beter voel wil ik aan de slag met een ondernemingsplan voor mijn eigen bedrijfje. Die plannen had ik al, maar zijn door overspannen en zwanger nu even op de lange baan geschoven. Wordt wel spannend straks, zwanger voor mezelf beginnen. Maar zwanger solliciteren is ook niet echt makkelijk dus ach.

Pfff, moe moe moe alweer. Ga nog even de oogjes dicht doen denk ik.

Geplaatst
Klinkt goed Roxanne. Ik doe met je mee, voel me even helemaal zwanger doordat MvM er net was. Ben natuurlijk ook al bijna zeven weken, de echo was goed (wat veel meer zegt dan zo'n test), maar toch deed de knaltest me goed. Ik ben ZWANGER, het is net of het nu pas begint door te dringen. Plak m nog even hieronder, hij is zo mooi :-)

[ATTACH=CONFIG]4244[/ATTACH]

Ik werk op het moment niet. Mijn contract liep eind april af en is niet verlengd. Op zich niet erg want ik was eigenlijk ook hartstikke overspannen. Maar dat maakt het nu niet makkelijk. Ik ben moe van de zwangerschap, kan echt de hele dag wel slapen, maar dus ook nog wel moe van het overspannend zijn. Afleiding zoeken is lastig. Normaal zou ik wel wat op pad gaan naar vriendinnen enzo, lekker in huis rommelen etc. maar ik heb er domweg de puf niet voor. Ik slaap veel, probeer elke dag een klusje te doen in huis, boodschappen, strijken dat soort dingen en verder lig ik op de bank met een boek, de ipad en een dvd. Sommige dagen kan ik daar prima van genieten, andere dagen loop ik tegen de muren op. Zit niet voor niks zoveel op het forum ;-0

Als ik me weer beter voel wil ik aan de slag met een ondernemingsplan voor mijn eigen bedrijfje. Die plannen had ik al, maar zijn door overspannen en zwanger nu even op de lange baan geschoven. Wordt wel spannend straks, zwanger voor mezelf beginnen. Maar zwanger solliciteren is ook niet echt makkelijk dus ach.

Pfff, moe moe moe alweer. Ga nog even de oogjes dicht doen denk ik.

KOLERE wat een test.. die knalt zeker.. is nog dikker en duidelijker dan de controle streep .. nice :)

Geplaatst

Nou, Henne, die streep knalt er echt wel uit! Zo duidelijk was de mijne niet ( met 5 weken en 6 dagen en urine van 12:30 uur).

En je hebt gelijk, je wil alleen maar witte afscheiding zien en geen andere kleurtjes. Maar guess what.... Vanavond rond dezelfde tijd weer bruinrode afscheiding met wat witte flubbertjes (tja met die opvang kan van MvM zie je nog eens wat :().

Mijn darmen gaan weer enorm te keer, net als gisteravond. En ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het morgenochtend zo ongeveer klaar is. Morgen rond 18:00 uur weer?

Geplaatst
Nou, Henne, die streep knalt er echt wel uit! Zo duidelijk was de mijne niet ( met 5 weken en 6 dagen en urine van 12:30 uur).

En je hebt gelijk, je wil alleen maar witte afscheiding zien en geen andere kleurtjes. Maar guess what.... Vanavond rond dezelfde tijd weer bruinrode afscheiding met wat witte flubbertjes (tja met die opvang kan van MvM zie je nog eens wat :().

Mijn darmen gaan weer enorm te keer, net als gisteravond. En ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het morgenochtend zo ongeveer klaar is. Morgen rond 18:00 uur weer?

Volgens mij ben jij aan het daten met die bruinrode afscheiding :) Same place.. same time :)

Lekker hé .. het voelde super.. :happy: vanavond een strandwandeling gemaakt ondanks de rugpijn.. voor het

eerst samen "zwanger" over het strand gelopen, en de zonsondergang gezien heerlijk..

Ik ga zo douchen en lekker slapen .. truste!

Geplaatst
Dat is een mooie afsluiting van de dag Roxanne!

Hm, heb liever een andere date waarbij ik me meer op m'n gemak voel ;)

Dat was het zeker.. heerlijk.. alleen jammer dat ik zo moeite heb om in slaap te komen.. dat heb ik noooitt.. dus korte nacht!

Ik ken ook wel leukere dates hahaha..

Nu lekker gaan werken in een gezin, een alleenstaand "meisje" ongepland zwanger.. wel gewenst.. lastig maar wel heel leuk!

Fijne dag lady's!

Geplaatst

Hilde wel typisch dat het weer op dezelfde tijd is. Je was gestopt met de bollen toch? Misschien komt het toch door je darmen, dat die tegen je baarmoeder duwen. Ik dacht zelf gisteren dat mn eierstok pijn deed, maar toen ik goed voelde waren het toch echt mn darmen. Alles ligt zo dicht bij elkaar en je baarmoeder is natuurlijk extra goed doorbloed.

Roxane heerlijk een strandwandeling! Pfff, ik heb dan toch wel heel weinig puf hoor, kom nog net tot de appie heijn haha. Gelukkig is mn man heel lief, die stuurt 'ons' op tijd naar bed :-)

Ik heb vanochtend voor het eerst in het kannetje geplast, is wel even wennen hoor, maar ach. Hoe doen jullie dat trouwens? Ik heb de potten boven in de badkamer staan, maar dan moet ik overdag telkens naar boven om te plassen. Misschien de pot maar meeverhuizen, alleen even opletten als er visite is :-)

Verder werd ik om half zes wakker met rommelende maag en darmen, leek wel een hol vat. Gisteravond had ik dat gevoel zelfs na het eten. We zullen zien hoe dat zich ontwikkelt.....

En ja, weer een nieuwe dag he. Morgen 7 weken. Ik tel de dagen en de uren, nog steeds...

Geplaatst

Dan was de mijne bijna een week verder (6w5d) en met ochtendurine, dus dat knalt wel ja....en dat wisten we ook wel na de goede echo, maar voor de leuk ben ik er erg blij mee ;-))

Geplaatst

Hier is het afgelopen. Er zijn al flinke stolsels gekomen. De krampen heb ik niet echt gehad. Maar vloei goed.

Was vanmorgen mee met het schoolreisje van de peuterspeelzaal... Was blij dat ik een reserveluier voor mijn dochter in de tas had. Die heb ik maar voor gedaan als maandverband.

Geen broertje of zusje voor ons meisje, geen 2e kindje...

Ziekenhuis gebeld. Ze bellen nog terug.

Geplaatst

Oh nee Hilde wat vreselijk... En zomaar uit het niets, bah zeg, wat afschuwelijk. Veel sterkte, weet niet meer te zeggen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden