Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, nee ik ga niet verhogen. Denk jij dat dit zou moeten?? misschien dat ik wel wat later ga afbouwen, dan ik van plan was.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb geen idee Dion, ik had mezelf voorgenomen dit aan Pf te vragen mochten het er twee zijn.

En verder snap ik je volledig hoor. Toevallig raadde een buurvrouw vandaag dat ik zwanger ben. Zij stond helemaal blij te stralen en ik stond erbij van 'ja leuk, fijn' alsof het ook niet over mij ging. Ik geloof absoluut dat ik zwanger ben, valt ook moeilijk te ontkennen, maar ik geloof nog steeds niet dat ik een kindje krijg. Eerst zien....

Dus ga jij er ook gewoon op jouw manier mee om, jij moet ermee dealen nu! En dan hebben wij hier af en toe gewoon een leuke verassing :-)

Geplaatst

Henne een printgesprek is een gesprek voor de combinatietest. Daarin kwam ineens ook kg onderzoek naar voren.

Je kunt voor de combitest al op 9 wkn bloed laten testen, die heb je dan al mooi binnen. Hoef je daar na de 12 wkn ook niet op te wachten.

Dus Vandaag onverwacht ook kg gesprek en onderzoek gehad, klinische genetica, ivm leeftijd en 2 mk.

Over 2 wkn pas uitslag. Best spannend. Maar vandaag voor het eerst een beetje besef dat er een echt levend wondertje in mij zit. Nu nog mooie uitslagen :).

Ik ben blij xx

Geplaatst

Dion wat geweldig meid! JEEJ!

Cham: wat verdrietig om dit te lezen, ik weet niet eens wat ik moet zeggen.. heel veel sterkte..

ik vind het heel rot voor jullie, eerst die onzekerheid en nu een MK.. veel liefst en een cyber hug van mij!

Geplaatst

Naam 12 Weken grens Eerstvolgende echo

Ymkeh 17 Juli 11 juli combitest (12 wkn)

Henne 25 Juli 12 juli (10w1d)

Pucca 7 Augustus 6 juli (8w1d)

Star83 13 Augustus 19 Juli (9w4d)

Loesje21 15 Augustus 6 Juli (7w1d)

Mijnbaby 19 Augustus 10 Juli (7w1d)

Bloempje 12 Augustus 10 juli

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb een paar weken volgens mij niets geschreven: maar iedere dag meegelezen hoor! Ik vind het soms lastig mijn eigen onzekerheid niet te ventileren op de verhalen die ik lees... Dan lees ik liever even mee dan dat ik zelf schrijf....

Haha gek mens ben ik af en toe!

Champietal, ik leef met je mee, wat naar joh meis! Sterkte met de verwerking.

Star, dion, ymkeh, wat een mooie dag is het voor jullie!!!

Henne, ik ben nog steeds zo blij voor je, al baal je vast van de kwaaltjes... Hihi

Ik zal jullie verklappen, ik ben stiknerveus: ik heb morgen 15.00 (PAS) mijn echo! :-D en nog steeds negens last van dus zit met heel dubbele gevoelen s zoals jullie vast wel begrijpen ;-)

Pucca, jij moest ook morgen toch? Of ging je nu woensdag??? Ik ben even abbuis!

Geplaatst

Verwarrend he @inflame....sterkte en veel plezier morgen!!

Ik heb as vrijdag weer een echo....spannend hoor ik ben benieuwd of allebei de hartjes nog kloppen...?!

Voel me af en toe beroerd vanmiddag zelfs zo erg dat ik bijna ging flauwvallen kon gelukkig de koele ah naar binnen!! Kan denk niet meer zo goed tegen de zon terwijl ik er voorheen niet uit te slaan was bij wijze van spreken ;-) hopelijk gaat dat over een poosje weer beter!!

Geplaatst

Ha ha inflame ik miste je al!was je niet vergeten hoor!. Ik weet ongeveer nog wie ongeveer de zelfde datum aan het testen waren. Heb ook al een tijdje niets van miems gehoord. Enne ik voel ook niet zoveel bijzonders hoor! Af en toe wat. Veel succes vanmiddag!

Geplaatst

Hoi Inflame,

Ieder doet het op zijn eigen manier, dus toch helemaal niet erg dat je de afgelopen tijd alleen hebt meegelezen. Maar dat wil niet zeggen dat wij niet meelezen. Dus ik zeg, heeeel veel succes vanmiddag, ik duim voor een mooie echo. Ik voel ook niet veel, alleen pijnlijke borsten en wat darmkrampen en had gister een heel mooi kloppend hartje. Wie weet kom je er gewoon erg goed vanaf!

Zet 'm op meid, en laat je ons de uitslag wel even weten. Ik duim!!

Liefs

Geplaatst

Inflame succes vandaag! En ik herhaal: ik ben misselijk en beroerd genoeg voor het hele bankje, dus doen jullie het maar lekker zonder die ellende ;-)

Slechte nacht gehad, darmen rommelen en diarree (leuk onderwerp altijd). Nu net ontbeten en word alweer misselijk dus kruip terug in bed.

Star, Dion en Ymkeh nog aan het nagenieten?

Geplaatst

Hey meiden,

Dion, jj hebt een goed geheugen! :-D

Star, je hebt helemaal gelijk hoor! Thanks.

Henne, hahahahahaha nou meid, dan houden we daar maar op, whahaha.

Geplaatst

Nou we hebben een hartje gezien, maar we moeten volgende week terugkomen omdat we nu op 7.1 zouden zitten en het embryo zit op 6.5 ....

En ik was zwanger van een tweeling, maar het ene vruchtje is al gestopt met groeien.

Pffff ik knijp hem behoorlijk nu!!!! Zweet zweet....

Geplaatst

Oh infame dat is nou net weer waar je niet op zit te wachten, weet helaas hoe het voelt. Bij ons is het overigens wel bijgetrokken, met acht weken keurig op schema. Maar goed, daar heb jij nu niks aan... Sterkte deze week, bedenk dat drie dagen in dit stadium niet zoveel is en dat meten millimeterwerk is, bovendien zegt elk boek en elk lijstje iets anders over hoe groot het moet zijn, ik heb twee apps en die verschillen voor week acht een halve centimeter....ik bedoel maar.... We gaan duimen!

Hier opeens weer zwaar onzeker door buikpijn. Je zou denken dat ik daar toch middels aan gewend ben, maar doordat het nu soms weg is, valt het des te meer op als het er wel is. Logisch hè? Wat zijn die eerste drie maanden zenuwslopend zeg!

Geplaatst

Jeetje wat spannend Inflame. Van de andere dames heb ik al eens gelezen dat het aantal dagen niet zoveel hoeft te zeggen nu. Maar gezien de hele situatie kan ik me.voorstellen dat je nog niet helemaal gerust gesteld bent. Hoop voor je dat de.week snel voorbij gaat en blijf vior je duimen!

Krijgen jullie trouwens allemaal hij de eerste echo al te horen hoever jullie precies zijn? Bij ons gister gaven ze nl aan dat dit pas bij de termijn echo gedaan wordt, in ons geval rond 9,5 week. Simpel omdat op de ferti poli het apparatuur daar niet voor geschikt is. Moet volgende keer ook ergens anders heen. En weten jullie of de echo bij 9,5 wk al uitwendig is?

Geplaatst

Star bij mij is afgelopen echo officieel een uitgerekende datum gegeven, daarvoor nog niet. Bij ons zijn alle echo's tot 12 weken op de ivf afdeling en inwendig.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou inderdaad, daar zaten we niet echt op te wachten! En dan ook horen dat je eerst zwanger was van een tweeling, pfff dat had ik echt nooit verwacht!

Nou ik probeer er maar een positieve draai aan te geven dat het hartje sterk was volgens de arts!

Ik houd jullie op de hoogte en lees weer vrolijk mee..... Pffff zweet zweet hAhaah

Geplaatst
Nou we hebben een hartje gezien, maar we moeten volgende week terugkomen omdat we nu op 7.1 zouden zitten en het embryo zit op 6.5 ....

En ik was zwanger van een tweeling, maar het ene vruchtje is al gestopt met groeien.

Pffff ik knijp hem behoorlijk nu!!!! Zweet zweet....

Inflame, het komt veel voor hoor dat ze met deze termijnen "achterlopen", en meestal lopen ze niet eens achter omdat het meten heel erg moeilijk is, omdat het milimeterwerk is. Mijn dokter zegt dat ze niet eens officieel "mogen" meten onder de 8 weken,. Pas daarna kunnen ze het namelijk goed meten en een conclusie trekken.

Als het natuurlijk mega achterloopt is het wat anders! Mijn beebjes zijn ook niet helemaal op schema, maar mijn dokter zag daar helemaal geen probleem in. En daar luister ik dan maar naar, kan er toch niet veel aan doen.

Overigings heeft Djanne ook een echo gehad gisteren of vandaag, en haar beebje loopt dus ook 3 dagen achter, en was ook bij haar geen probleem!

Dus meis, wel fijn dat je gauw weer een echo hebt, want ik kan wel nog veel meer voorbeelden noemen, maar weet dat dit soms niet helpt.

Maar misschien voor nu wel een heel klein beetje!

Wat was het commentaar van de gyn die de echo deed? Want ik weet ook uit ervaring dat de een het soms op een minder subtiele manier brengt dan de ander.

Geplaatst

Hey Dion,

Wat fijn je verhaal te lezen!

Ik ben wel blij dat ik idd snel een echo heb, weet ik waar ik aan toe ben! En het meten was volgens mij inderdaad erg lastig, doordat er duidelijk 2 vruchtzakjes te zien waren, maar het ene kindje ook, dat al vroeg gestopt was met groeien. Hierdoor was het kindje met de hartactie lastig te meten volgens mij, ze heeft het wel 10 keer overgedaan voor mijn gevoel. Ook moest er ineens een andere arts bijkomen om dit ook nog te beoordelen. Zij kwam wel op hetzelfde, 6.5 weken ipv 7.1.

De arts (sorry maar is dit dan de gyn??) die de echo deed (er was maar een arts/gyn bij) zij dus dat ze willen dat ik volgende week weer kom, het embryo moet dan opnieuw gemeten worden, maar als het achterbleef in de groei moesten we "hierover praten". Ze zei "deze week dus nog spannend, ja spannend dat vind ik wel"! En zo gingen we weer naar huis...

Ik was zo beduust over de tweeling en daarna dat het te klein was dat ik bijvoorbeeld ben vergeten te vragen of het kan komen dat dit embryo wat achterloopt doordat het eerst een twin was?!

Pfff ik krijg wel wat meer lucht van jouw verhaal! Thanks.

al blijft het zenuwslopend... :-D

Liefs Jeanine

Geplaatst

Weet je ook hoe groot het was, hoeveel mm ze gemeten hebben? En er kan echt zoveel verschil tussen zitten. Even ter vergelijk, bij mijn eerste zwangerschap maten ze met 6w2d 4,8mm nu met precies dezelfde termijn 4,3mm. En beide keren vonden ze het prima. Is natuurlijk ook nauwelijks verschil, maar dat kan ook niet als het zo klein is :-)

Kan me ook goed voorstellen dat je zelf nog verblijft bent en dan niet gaat vragen. Zie zondag van die extra echo moesten we nog even wachten daarna en heb ik er dus wel naar gevraagd. Toen heeft die arts me op het hart gedrukt dat het echt, echt niet erg is en heel vaak voorkomt dat het in het begin wat kleiner is.

Natuurlijk wil je het liefste dat alles precies volgens het boekje klopt, praat me er niet van, maar boekjes zijn gemiddelden hè. En daar zit altijd een max en min curve onder.

We slepen je wel door deze week heen :-)

Geplaatst

Nog maar een bevestiging. De eerste twee echo's liep onze beeb achter. De arts zei dat het niet erg was. De derde echo liep onze beeb voor bij 10 wkn. Dus ook dat is goedgekomen. Snap wel de angst die had ik ook. Sterkte met alle onzekerheden.

Geplaatst

@Inflame, misschien is dat het nadeel van een 'vroege' echo. Bij ons in het ziekenhuis krijg je pas met 9 weken een echo. Dan is de kleine goed op te meten en te zien.

Maar je hebt veel te verkroppen gehad, eerst van de tweeling en dan achterstand in de groei, maar zo'n kleintje kan het vast inhalen hoor. Bij mijn vorige zwangerschap was de kleine 22,1mm bij 9 weken, nu is hij 25mm bij 9 weken. Ik zal voor je duimen en heel veel succes volgende week!

@Star, mij werd al gelijk aan de telefoon toen ik vertelde dat ik zwanger ben en een echo afspraak wilde maken verteld wat de uitgerekende datum is. Want daarvan uit berekenen ze wanneer ik 9 weken ben en dan een echo mag komen laten maken. Je kunt het ook zelf uitrekenen, uit je onderschrift lees ik dat je een cryo tp gehad hebt. Als je de datum van je tp neemt, bij mij was dat bijv. 19 mei, mijn embryo was 4 dagen oud tijdens de tp. Je gaat dan 4 dagen terug tellen, je komt dan op 15 mei, dat nemen ze dan als bevruchtingsdag. Als je dan nog 2 weken terug telt, dan kom je op 1 mei, dat is dan mijn laatste eerste dag van mijn ongi cyclus. Ik kom dan uit op 5 febr., de vrouw die ik aan de telefoon had, had het verkeerd die zei 4 febr. maarja vandaag gaf de echo aan 9 weken en 3 dagen. Maar je weet het dan ongeveer, bij mijn vorige zwangerschap klopte het helemaal, alleen is ze 4 dagen eerder geboren. Na ik de echo van 9 weken gehad heb, mag ik verder onder behandeling van de verloskundige. Volgende week heb ik een afspraak met de verloskundige, krijgen we weer een echo! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou meiden, bedankt allemaal voor de reacties!

Henne, het embryo was 8.4 mm ipv 1 cm.

Roossie, ja echt een bizarre dag was het! Jj had toch ook je echo, hoe verliep die? Als ik je verhaal zo lees goed toch???

Ik ga geruster naar bed dan eerst, dus allemaal onwijs bedankt!!!!!

GRoetjes Jeanine

Geplaatst

@Inflame, ja ik heb een goede echo gehad. De kleine is 25mm en hartje zag ik kloppen. Ik mag volgende week naar de verloskundige.

Je bent nog vroeg in je zwangerschap, kan me wel voorstellen hoe dat je onwijs druk maakt zou ik ook doen, het heeft zo z'n voor en nadelen zo'n vroege echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden