Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Oh gelukkig Ymkeh! Nu hopelijk rustig slapen. En de vk was waarschijnlijk net zo blij als jij ;-) Truste meiden!
Ja dat denkIk ook. Ik ben zo blij. Bloeding is dus niet altijd verkeerd. :)
Geplaatst

Hé, ik heb een heel aantal berichtjes gemist toen ik postte, hoe kan dat nou? Hennes bericht van 18.30 uur was de laatste die ik had staan hier. Ondertussen is er een heleboel gebeurd zie ik; ik ga gauw lezen!

Toegevoegd: O, wat fijn, Ymkeh, dat alles goed is! Ik hoop dat je lekker ligt te slapen inmiddels!

Geplaatst

Hi meiden!

Een nieuwe week, met nieuwe echo's.... het blijft hier spannend.

Ymkeh een beetje kunnen slapen vannacht?

Bloempje wat vervelend dat je man net nu met een dikke voet zit. Ik weet uit ervaring hoeveel je dan opeens voor iemand moet doen. Hoop dat het snel beter gaat.

Wat betreft opvang e.d. als je niet werkt. Volgens mij kunnen je kindjes vanaf ca 2 jaar een of twee dagdelen naar de peuterspeelzaal. Geen idee hoe vroeg je ze daarvoor op moet geven, maar lijkt me niet al voor geboorte :-) Ik werk op het moment ook niet, erg lastig om dan te bedenken wat je aan kinderopvang nodig hebt enzo.

Ik heb bar slecht geslapen, dus ga nog even terug naar bed. Zou deze dagen toch het liefst slapend doorbrengen geloof ik, de pre-echo-stress-en-twijfel zijn weer flink toegeslagen, brrrr.... Het was echt niet fijn om elke dag uitgeteld en beroerd op de bank te hangen, maar nu het beter gaat vind ik dat gewoon eng. Stom he?

Henne

Geplaatst

Hoi henne blijft spannend. Terwijl je alleen maar wilt genieten. Maar dat komt hopelijk snel.

Dank voor alle lieve berichten! Ik heb goed geslapen. Dwz een paar uur. Altijd vroeg wakker. Dan kan ik niet meer slapen en wil nu niets liever maar heb zo afspraak.

Alvast oefenen voor over 6 maanden :)

Geplaatst

Hallo,

Zeker spannend, Henne. Ik snap je twijfel hoor. Ik heb nooit een miskraam gehad, maar heb het ook al.

Donderdag heb je weer een echo, toch?

Wij gaan morgen voor het eerst naar de verloskundige, voor een intake. Ik ben dan precies 9 weken. Weten jullie of ze dan al een hartje kunnen horen via de buik? Ik wil zo graag weer bevestiging. Pas 16 juli hebben we weer een echo.

Door jullie verhalen ben ik ook wat gaan nadenken over opvang. Ik werk volgens een onregelmatig rooster (die weet ik dan 3 maanden van tevoren), mijn vriend heeft wel vaste dagen. Ik weet niet zo goed waar wij het beste af zijn. Kinderdagverblijf, gastouder.. Soms gaat het maar om een paar uur per week dat ons werk overlapt. Soms wel twee tot drie dagen. Iemand ervaring hiermee? En moet je, als je je nu al opgeeft bij een kdv ook al meteen de dag(delen) doorgeven dat je er gebruik van wilt maken? Nou ja, we hebben wat uit te zoeken!

Zet 'm op allemaal!

Geplaatst

Geen idee Suzanne, van het hartje.. Volgens mij is negen weken vrij vroeg.

Voor opvang weet ik dat je met de meeste Kdv wel hele dagen af moet nemen. Je kunt bij sommigen wel flexibel met die dagen omgaan. Ik werkte zelf geen acht uur op een dag, maar 4x6, en vond het best onvoordelig op die manier. Wat dat betreft zijn gastouders misschien gunstiger. Misschien kun je ook een 'normale' oppas vinden die flexibel is. Wij hebben jarenlang regelmatig op onze neefjes gepast als diensten van schoonzus en zwager overlapten. Het is denk ik toch een kwestie van uitzoeken en rondvragen. Misschien hier een topic openen voor tips en ervaringen? Oh en ik moest idd al dagen aangeven, maar dat kon je geloof ik evt nog wijzigen.

Wij hebben idd donderdag weer een echo's gelukkig maar. Langer dan twee weken is voor mij nu echt te zenuwslopend. Nog drie dagen... En die twijfels zijn idd ook normaal, misschien bij ons een beetje versterkt door angst maar bevestiging zoeken we allemaal.

Geplaatst

Henne, fijn dat je zo vaak voor een echo kan. Zenuwen zijn niet fijn. Ik denk dat de angst dat het mis kan gaan wel groter is als je een vruchtbaarheidstraject hebt doorlopen. En als je daarbij dan ook meerdere miskramen hebt gehad, nou heel begrijpelijk dat je dan nog zenuwachtiger bent. Bij ons zitten er nu drie weken tussen de laatste en de volgende echo. Vind ik wel lang, maar ben niet echt zenuwachtig. Meer wat neerslachtig zo nu en dan. Bang voor een harde klap denk ik. Mijn vriend heeft dat helemaal, die is zooo bang dat het misgaat. Er zijn gelukkig helemaal geen aanwijzingen voor, maarja, we hebben er gewoon helemaal geen controle over of garanties in. Afwachten is gewoon slopend.

Ik hoop voor jou dat de komende dagen tot donderdag voorbij vliegen. Heb je 's ochtends een afspraak?

Wat betreft opvang gaan we maar beginnen met rondvragen in onze omgeving hoe anderen het doen. En even informeren bij een kdv hier in de buurt. Maar hele dagen is voor ons niet handig, tenminste ik ben ook wel bang voor de kosten. Dus ook maar vast toeslagen berekenen e.d. Mijn ouders zouden heel graag oppassen, maar die wonen helaas twee uur rijden bij ons vandaan.

@inflame, wanneer mocht jij nu weer voor een controle? Ook deze week toch? Ik duim voor je!

Geplaatst

Ymeke: fijn dat alles goed is.. wat een geruststelling.

Suuz: wij hebben met 9 weken bij de VK via de buik het hartje gehoord :) ( voorgaande zwangerschap)

kan dus wel!

Geplaatst

Ja wij hebben een zwangerschap allemaal met zoveel moeite verkregen, dan is de angst dat je het weer kwijtraakt denk ik wel groter dan wanneer je in een vloek en een zucht zwanger bent geraakt. Misschien sta je er dan ook helemaal niet eens bij stil hoe makkelijk het nog mis kan gaan. En in het hele ivf traject ben je juist zo vaak teleurgesteld dat je er bijna rekening mee gaat houden dat het 'wel weer mis zal gaan'. Dat is gewoon een hele andere start.

Nuchter gezien weet ik dat als donderdag de echo goed is, de kans dat het nog mis gaat heel klein is. Maar ja, dat was het de vorige keer ook. Een kleine kans is ook een kans. En zo kan ik het dan helemaal dood analyseren. Net als het wel en niet aanwezig zijn van kwaaltjes.

Mijn ouders wonen ook te ver om op te passen. Zouden ze denk ik ook niet willen. Mijn moeder heeft altijd gezegd: een kleinkind wil ik verwennen, niet opvoeden :-) En mijn schoonouders wonen aan de andere kant van de wereld dus wij zullen het wel echt van de opvang moeten hebben. Ik zit nu in de ww/ziektewet, dus ik ga eerst maar eens kijken wat er qua werk op mn pad komt. Denk erover voor mezelf te beginnen, dus dan wordt het helemaal gokken wat er aan opvang nodig is.

Moest trouwens nog lachen om de gratis meditatie bij de kraamzorg Bloempje haha. Zou ook mijn ding niet zijn. Ik had de vorige keer al een organisatie uitgezocht, dus neem die gewoon maar weer. Geen idee waar ik op zou moeten letten. Is allemaal echt een ver van mn bed show.

Geplaatst

Henne zo is het idd, wij zijn al zo vaak teleurgesteld en onzeker geweest over het tracject..

dat het gewoon dood eng is.. veel mensen die ik ken die ''normaal'' zwanger worden vertellen het

gerust met 6 weken...

Meiden heeft iemand tip voor mij, ik ben sochtens tot een uurtje of 18.00 misselijk en dizzy,

ik neem dan crackers en waterijs, meer lukt gewoon niet.. alleen kan ik niks drinken vind alles vies

maar wil zo graag wat lekker fris drinken maar lukt niet... PFFF heb zo een dorst..

Avond eten gaat gelukkig wel ( veel minder dan normaal) maar drink zo weinig...

Heb geen zin in prik of spiroop heb ook water met een smaakje geprobeert maar ook dat

vond ik vies GRRR

Geplaatst

Mijnbaby drinken is wel heel belangrijk. Misschien anders ook iets vragen tegen de misselijkheid? Heeft mij goed geholpen. Ze geven het niet snel, maar als drinken niet lukt.... Zou even het ziekenhuis bellen voor overleg hoor!

En wat je zou kunnen proberen: fruit met veel vocht (watermeloen), komkommer, tomaat, koude thee, koud water (smaakt anders dan zo uit de kraan), ijsblokjes zuigen, vers vruchtensap....

Geplaatst

Hoi neiden, kan jullie misschien op weg helpen met opvang ed. Je schrijft je kindje in voor de peuterspeelzaal als deze ongeveer een jaar oud is. Bij ons is de psz open op ma, woe en vrijdagochtenden. Mijn dochtertje gaat straks twee ochtenden naar de psz. Ze leren daar met andere kindjes omgasn, samen liedjes zingen, in een kringetje zitten, spelen etc. Zo worden ze een beetje voorbereid voor de kleuterschool. Je hoeft je kindje natuurlijk niet heen te brengen, maar het is wel goed voor ze. Meestal gaan ze hierheen als ze 2-2,5 jaar zijn. Er zijn wel kosten aan verbonden en deze krijg je niet vergoedt via de kinderopvangtoeslag. Ik betaal straks 45,00 per maand geloof ik.

Geplaatst

Als je werkt zou ik al optijd zijn met het inschrijven van je kindje op een kinderdagverblijf. Al voordat je bevallen bent iig. De dinsdag en donderdagen zijn bij ouders favoriete werkdagen en zitten als eerste vol.

Voorheen kon je per dagdeel (ochtend en/of middag) of een hele dag je kindje brengen. Wat ik om mij heen hoor is dat je dan vaste dagdelen afneemt. Dus iedere week de bijv maandag, dinsdag en vrijdag. Je hebt dan recht op ongeveer 6 ruildagen. Als je wisselende diensten draait kijkt me dat erg vervelend.

Wij hebben voor een gastouder gekozen. Zij is gelukkig erg flexibel. Als ik een dagje ruilen moet op mijn werk, kan ik dat ook meestal met haar regelen. Wij brengen D bij haar thuis en halen haar daar weer op. Er zijn ook gastouders die bij jou thuis komen.

De kosten kun je meestal wel berekenen op de sute van een kinderopvangbureau. Je vult daar je gegevens in, het aantal dagen, het gezamenlijk inkomen en je zuet direct de kosten.

Succes!

Liefs Natasja

Geplaatst

Hallo ik breek even in over de kinderopvang.

Mijn man werkt doordeweeks alle dagen en ik heb een wisselend rooster van gemiddeld 28 uur per week. Ik heb flexibele opvang. Ik geef dus een maand van tevoren op welke dagdelen ik nodig heb. De ene keer is het 12 dagdelen en de andere maand kunnen het er 16 zijn. Bij ons is het zo dat het gemiddelde van 3 maanden op die 14 dagdelen uitkomen.

Onze zoon gaat alleen naar de opvang als ik moet werken. De dagen die ik thuis ben is hij dat ook. En papa is voor de avonden en weekenden. Het lijkt een hoop geregel zo maar dat valt heel erg mee.

Er wordt idd gezegt zo snel mogelijk je aan te melden voor een kdv ivm wachtlijsen. Zeker in de randstad. Succes met het kiezen van een voor iedereen een juiste keuze, maar eerst proberen deze onzekere weken door te komen en daarna proberen te genieten van de zw.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb veel ervaring in de kinderopvang, dus vragen zijn welkom! :-)

Zuuz: whaaaaaaa ik moet morgen op controle! Ben sjenuwatiggg joh! Hahaha ik * peultjes eerlijk gezegd, maar probeer positief te blijven, hihi

Geplaatst

Hier gaat Jane niet naar de kinderopvang, ik werk als zelfstandige en doe mijn werk in de avonduren of als Jane eens slaapt in de middag. Op woendag werk ik buiten de deur en dan is het papadag. KDV vind ik erg duur, ik kan er zelf niet tegenop werken, bovendien gaat mijn werk qua drukte op en neer. Maarja zo kan niet iedereen het regelen.

Hier net geschrokken, heb licht bloedverlies. Manlief zei dat had je de vorige zwangerschap ook, dat is zwaar maar dat was aan het begin van de zwangerschap rond de innesteling. Ik ben blij dat ik morgen een echo heb bij de vk.

Ook heb ik irritatie van onderen sinds de inwendige echo, heb vandaag de huisarts maar gebeld, daar kan ik morgenochtend ook terecht. Dus morgen weet ik een hoop meer. Ik ben beduusd van die bloeding, hoop dat het zo ophoudt, voel me nog even zwanger als voorgaande weken, zelfs misselijke momenten vandaag en ook erg moe.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou zeg, blijft dat zo hier.... Dat is niet de bedoeling hoor! Lukt het wel om tot morgen te wachten Roossie? Anders nu vk bellen voor overleg hoor.

Geplaatst

Inflame, Roosie, Mijnbaby en Bloempje veel succes en plezier morgen!

Marloes wat is jouw nieuwe datum?

Ik vraag me trouwens af of bij iedereen de twaalf weken grens klopt als ik kijk naar de termijnen. Pucca loopt volgens de echodata zes dagen op mij achter, maar de twaalf weken ligt bijna twee weken verder? Denk dat een aantal de grens van get eerste trimester heeft genomen met dertien weken? Kunnen we ook doen, is al een week langer ;-p

Zelf tel ik echt af, nog zestien dagen.... De echo dan hopelijk met 12w1d en dan gaan we het iedereen vertellen! Begin ik toch wel naar uit te kijken.

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]11 Juli combinatietest (12w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]10 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]10 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Morgen veel succes Inflame, Roosie, Mijnbaby en Bloempje op naar een mooie echo

Hoop voor jou ook roosie dat het goed is. Ik heb gister vk gebeld en blij dat ik dat gedaan heb. Ook doen hoor als je jevecht zorgen maakt.

Ik ben wat stiller maar lees wel mee! Probeer wat te werken rust te bewaren maar denk aan iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden