Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

@henne en dion: ik lees mijn berichtje terug, vol spelfouten hahah. Vast door de spanning :-).

ja ik baal ook ontzettend, ze zei enerzijds dat het embryo zich nu ontwikkelde zoals zou moeten, anderzijds dat het dus nog steeds 1 a 2 dagen achterloopt. Hierdoor eerste reden dat we terug moeten komen. Tweede reden is dus dat het 2e vruchtzakje niet meer te zien is en het voor kan komen dat het embryo met de goede hartactie dan ok verdwijnt... Ik zat net de foto's nog even te bekijken, het embryo is nog wel te zien, maar geen hartactie (5,2 weken gestopt met groeien) en nu dus geen vruchtzakje meer.

Inderdaad is het dus bijna verdubbeld met groeien. Ik ga de link zo even bekijken, super bedankt meiden. Ik baal ook wel echt hoor. Ik zei ook zo, nou dat wordt dus weer weinig slaap. Zegt ze "dat zal nog wel even zo blijven". Pffff

Misschien is het heeeeel stom om te zeggen, maar ik heb een heel goed gevoel over de zwangerschap, ik wordt nu alleen zo onzeker gemaakt, maar als ik jullie berichten zo lees (de woese spat eraf, haha) denk ik dat ik maar gewoon bij mijn eigen (moeder-) gevoel moet blijven (hihi).

Dion, jij hebt het erover dat je bij nog een vk loopt, heb je die gewoon gebeld ofzo? En wanneer? En zeg je dan wel tegen haar dat je nog in t ziekenhuis loopt?

Henne, ik duim echt voor jou meis!!!! Nog 2 nachtjes slapen :-P

Bedanktvoor jullie reactie he!!!!!! Lucht eigenlijk best wel op zo even te kunnen chatten!

toegevoegd: heb de website bekeken van dion, pfff lucht op :-)

En hier n website over t verdwijenee tweeling syndroom, zo heet t klaarblijkelijk: http://www.meerling.nl/moeder/zwangerschap/verdwijnende_tweeling_syndroom.htm

Ik zie alleen niet echt staan dat ze allebei kunnen verdwijnen, maar hier had de arts het dus wel over.... Pffffff spannend dit zeg!

aangepast door Inflame
Website toegevoegd
Geplaatst
Hallo Allemaal.. Hallo Mede zwangeren :)

Na stiekem met jullie meegelezen te hebben (ook op andere wachtbankjes ;)) kom ik me toch voorzichtig melden.

Ik ben vandaag 5.5 weken zwanger!

Over 3 weken hebben wij pas onze eerste echo (op hoop van zegen.. als alles goed gaat!) omdat wij volgende week met vakantie zijn..!

Dit de aller eerste keer dat ik zwanger ben geworden na de 6e tp.. wij hebben 2 verse emmy's terug laten plaatsen en zijn dus erg benieuwd of er ook 2 zijn blijven zitten :)

Ik heb nog weinig last van misselijkheid of vermoeidheid maar wel gevoelige darmen, zere borsten zo nu en dan en wat kleine dingetjes waaraan ik voel dat het wel anders is.

Volgens mij ben ik nu de "korst zwangere" hier, jaloers dus op jullie!

Dat de komende 6,5 week maar voorbij vliegen!!!!!

Waarschijnlijk schrijf ik weer niet zo actief mee, maar lees ik wel dagelijks mee..

Henne succes donderdag met jullie volgende echo, ik heb veel van je gelezen. Respect!

Andere dames ook succes en veeeeeeeeeeeeeeeeeel geluk!

Wauw, gefeliciteerd meis!!!!!

Geplaatst

Ik breek eveb in

Inflame dat is gewoon onzin dat deze 2de daardoor ook zou verdwijnen ik ben ook TOT 6 weken zwanger geweest van 2 toen is er 1 gestopt met groeien en de andere ligt nu heerlijk te spartelen in de buik en zit alweer bijna op 25 weken

Hopelijk geeft dat je iets rust want vind het echt een rare opmerking van die arts en 1 dag zegt niks zolang er maar niet meer als een week in zit is er nog niks aan de hand en groeit die kanjer. gewoon verder

Succes ook voor de rest ik weet hoe slopend die eerste weken zijn

Geplaatst

Ik kom weer even binnenvallen. Alweer een drukke dag... pfff! Morgen hoop ik wat rustiger! Heb net op de bank liggen slapen toen manlief de echofoto scande en bewerkte, zodat het nog een beetje zichtbaar was. Ik weet niet hoe het hier overkomt, maar er is een dooierzakje te zien rechtsonderaan. De afstand stuit-kruin is 8,8 mm. De geschatte bevaldatum is naar 27-2 geschoven. Nog net februari dus, anders moest ik nog naar maart!

[ATTACH=CONFIG]4330[/ATTACH] (Klik)

Geplaatst

Hi Bloempje, is dat ver naar achteren verschoven dan? Nee toch? Je loopt dacht ik een week of drie op mij achter en ik ben de 6e uitgerekend. Dus ook de vierde echo van de dag goed nieuws :-)

Enne...Inflame...als je goed op de echo van Bloempje kijkt, dan zie je naast de termijn van 6w6d staan: +- 5d. Nu weet ik natuurlijk niet zeker wat dat betekent, maar ik vermoed dat ze hiermee een marge aangeven...ik bedoel maar ;-)

Pfff, heb vannacht een 'cracker moment' genegeerd omdat ik echt niet goed wakker kon worden. Moet ik nu bezuren. Misselijk. En komt slecht uit want over twee uurtjes trouwt mn schoonzusje en moet ik feestelijk, vrolijk en opgetut in het stadhuis zitten.

Ymkeh heeeel veel succes vandaag en ik hoop plezier. Want volgens mij ben jij na een mooie echo vandaag de eerste die hier nu de twaalf weken grens bereikt dus het bankje mag/kan (hoeft niet ;-)) verlaten!!

Geplaatst

Klopt hoor; ze gaven een marge van vijf dagen. Ik ben inderdaad drie dagen achteruit gezet, ze nam eerst de datum van de laatste menstruatie en kwam op 1 maart uit. Toen zei ik dat ik dat een beetje vreemd vond, omdat ik met die berekening eerder uitkwam. Toen berekende ze het nog eens en was het weer februari. Nou, ze doen maar; ik ga eigenlijk nog een beetje uit van de blastocyste bij terugplaatsing. Ik vroeg me ook af of ze wel de complete baby mat toen ze het begin- en eindpunt op het scherm neerzette, want aan de onderkant was hij volgens mij iets langer. Maar goed, dat kindje weet lekker niet wat er van hem/haar verwacht wordt, dus die trekt z'n/d'r eigen plan!

Geplaatst

🎈🎈de eerste uitslag is goed 1.3.😃😃 brief duurt nog een week. Met mijn leeftijd wel belangrijk. Ik wilde graag bevestiging maar ze zei dat dat echt niet kon omdat bloed heel anders kan uitpakken dan meting. Maar goed. Eerste test is perfect! Nu nog de brief en tel van kg uitslag :). Lees net weer van iemand op ander bankje dat ze slechte uitslag had na goede meting. Blijft spannend!

De placenta ligt bij mij aan de voorkant. Wil zeggen dat ik minder snel de baby zal voelen 😞. Maar ja. Je kunt niet alles hebben ☺.

Geplaatst

Ymkeh fijn zeg!

Roxanne succes met de nieuwe tp.

Ik ben afgedraaid, vandaag bruiloft schoonzusje gehad. Morgen echo, ondanks de duidelijke zwangerschapskwaaljes toch weer spannend.

Geplaatst
Ben blij dat het hier nog zo goed gaat.. Ik ga weer meedoen op het Juli bankje.. daar zal ik me verhaaltje schrijven.. Lieve meiden zoveel succes met deze kleine beeb of beebs :D
Heel veel succes. Ik duim voor jullie! X
Geplaatst

Dank je Noor! Ben toch weer zenuwachtig al kan ik me echt haast niet voorstellen dat het niet goed zou zitten als je kijkt hoe ik me voel. Maar ja....er zijn bij ons wel gekkere dingen gebeurd dus ik vertrouw nog nergens op.

Geplaatst

Wat ik wist heb ik aangepast, als er iets niet klopt hoor ik het wel :-)

Bloempje klopt jouw twaalf weken grens nog als je uitgerekende datum verschoven is?

Onedream en Zuuz ik heb vast een regel voor jullie aangemaakt. Met quoten kun je dan zelf de data aanpassen/aanvullen als je daaraan toe bent. Dion jij geeft wel aan wanneer je erbij wilt he?

Ik heb er ook van gemaakt '12 (13) weken', voor wie de grens van het eerste trimester aan wil houden ipv de twaalf weken.

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 (13) Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Henne hoop dat je geniet Vd echo. Succes met het wachten in de wachtkamer :). Eerstvolgende echo 25 juli bij Vk. (14 wkn)

Geplaatst

Henne,

Veel succes vandaag. Moet je lang wachten of mag je vanochtend al?

Roxanne,.wat fijn dat je gelijk door mag. Succes meid!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Roxanne: suc6 met jullie tp, hoop dat het gauw raak mag zijn :)

Henne: suc6 en hoop veel plezier straks bij de echo..

Ymke: WOW 12 weken! nu echt gaan genieten!

Gisteren bijna flauwgevallen PFFF was zo dizzy en misselijk.. vandaag heb ik een betere dag gelukkig..

maakt je dan ook weer onzeker.. maar geniet er wel van..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden