Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ymkeh doen wat goed voelt, we denken ook aan jou!

Dank je. De nekplooimeting komt eraan en dat vind ik zo spannend ...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben even weg geweest.anderhalve dag en wat is er een hooo gebeurd!! Dank aan iedereen die kdv ervaringen hebben gedeeld, handig on wat info vooraf te geven.

Ymkeh, wat was dat even schrikken maar blij dat alles nog steeds goed is.

Bloempje, mybaby en Roossie, heel veel.succes en plezier vandaag!

X

Geplaatst

pff Roosie, wat is dat weer schrikken!!! Ik zou ook graag direct gerustgesteld worden, en heel waarschijnlijk is er niets aan de hand. Gelukkig dat het gestopt is.

Inflame, Roosie, Mijnbaby en Bloempje, ik lees dat jullie vandaag echo's hebben, veel succes!! ha ha ik schrijf niet "plezier" want ik vindt persoonlijk de echo's niet plezierig...., nou ja, dat wil zeggen als je direct ziet dat het goed is, ja dan wel met plezier.

Maar vooraf in de wachtkamer, pff niet te filmen. Voorheen stond ik er ook heel onbevangen in, nu weet ik inmiddels wat er allemaal fout kan gaan en hoe groot het wonder is als er weer een stap "gehaald" is.

Hebben jullie dat ook??...,je hebt een goed echo gehad, en het gevoel van"Yes het is goed gevoel", verdwijnt na een paar dagen. Dan begin ik weer te twijfelen of het nog goed zit.

Zal misschien ook wel te maken hebben omdat ik nu in de gevaren zone kom, voormijn gevoel (ben nu 8 weken).

Ik heb meerderen miskramen gehad tussen de 5 en 10 weken, maar heb maar 1 keer een hele goede echo met 7.4 weken gehad en die is geëindigd in een MA met 9.4 week. ( Nu dus ook gelukkig weer 2 goede echo's gehad!)

Dus zolang ik die termijn niet gehaald heb, blijf ik nog zooo voorzichtig.

Maar tegelijkertijd bedenk ik me ook, dat hoe ik me ook opstel, het niets uitmaakt hoe het gaat. En als het mis zou gaan ben ik net zo verdrietig dan dat ik me er tegen wapen.

Geplaatst

Oef, wat was ik gisteren moe! Zelden zo moe geweest; ik had ook geen tijd om tussendoor even te slapen. Ik kom nu gauw even m'n neus laten zien en heb deze pagina nog niet kunnen lezen. Ik ga zo manlief van z'n werk plukken en dan gaan we voor de echo!

Geplaatst

Dion ik het exact hetzelfde. De dagen naar de echo toe word ik steeds onzekerder. Na een goede echo ben ik even heel blij en redelijk gerustgesteld, al blijven we terughoudend, maar dat ebt na een paar dagen alweer weg in 'we zullen zien'. Ik denk dat een miskraam/ma daar zeker in meespeelt, maar ook zonder dat denk ik dat genoeg meiden die onzekerheid houden.

Mijn man maakt nu telkens filmpjes van de echo, die kijk ik regelmatig terug en dan krijg ik ook dat blije gevoel wel weer een beetje. Maar de dagen dat ik twijfels heb, helpt ook dat niet.

En natuurlijk, in theorie maakt het niet uit of je nu op een roze wolk gaat zitten of het allemaal nog wat afhoudt. Zal het misgaatbben je kapot. Klaar. Maar ik merk de het in de praktijk gewoon niet lukt om die roze wolk te vinden. Ik heb die buffer van zelfbescherming echt nog nodig om deze weken door te komen. Want laten we wel wezen, die twaalf weken grens is er niet voor niets en het zou domweg naïef zijn om nu te doen alsof het niet mis kan/zal gaan ofzo. Vertrouwen moet groeien, dat kun je niet afdwingen. En als je vertrouwen een deuk heeft opgelopen, dan is dat nog veel lastiger.

Gewoon in je eigen tempo, op je eigen manier. Ik merk zelf dat ik nu al af en toe veel meer blij ben dan in het begin. In ben aan het nadenken over hoe we het willen gaan vertellen en wie eerst enzo. Ik kijk af en toe een tijdschrift in of zoek wat online. Het zijn momentjes, maar ze komen wel... Vanzelf, als je eraan toe bent.

Geplaatst

@Dion, erg hé die moeheid, heb er ook zo'n last van. Als ik met Jane nu de trap op loop moet ik heel langzaam gaan, anders red ik het niet. Als manlief thuis is vraag ik regelmatig of hij haar naar boven wil brengen, kom ik er wel achteraan.

@Henne en Dion, ik hoop dat jullie ook een beetje kunnen genieten van het moois in jullie buik. Hopelijk in ieder geval na die 12 weken, lijkt me ook moeilijk hoor als je een miskraam gehad hebt en zo'n lang traject achter de rug hebt. Hopelijk hebben jullie snel vertrouwen erin. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap intens kunnen genieten, voelde me zo bijzonder en ik ben ook tot rust gekomen van de MMM.

We hebben een mooie echo gehad! We zijn weer helemaal blij, de kleine was flink aan het bewegen, we zagen zelfs de teentjes. Het was ook erg leuk om bij de vk te zijn die we vaak hebben gehad. Ze zag ons zitten, ze keek op de lijst en toen

riep ze me.

Was ook leuk om met Jane te showen.

De de huisarts die invalt was ook erg aardig en een leuke vrouw, blijkt wat ik al vermoedde een schimmelinfectie te zijn. Klinkt erg vies hé, maar schijnt vaak voor te komen bij zwangere vrouwen. Heb een zetpil meegekregen, dan moet het over een tijdje

wel over zijn.

Ohja de vk kon nergens vinden waar die bloeding dan vandaan

moest komen, ze zei het kan ook door die infectie komen, je huid is dan toch aangetast, dat zou ook kunnen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Fijn Roosie, dat alles goed is!!! Lijkt mij onwijs gaaf om de teentjes al te kunnen zien.

Ik vraag me af wanneer is nu de 12 weken grens, is dat op het moment dat je 12 weken bent of de dag dat je 13 weken bent?

Geplaatst

Super Roossie! Ik heb donderdag de echo met 10w1d dus dan zouden we een beetje hetzelfde beeld moeten hebben.....teentjes....smelt.... :-) (en gelijk slaat de angst en onzekerheid toe...als het hartje nog maar klopt...als IE maar goed gegroeid is...)

Dion de twaalf weken grens is gewoon echt als je twaalf weken zwanger bent (dus twaalf weken achter de rug), het eerste trimester eindigt als je dertien weken bent want dat is gewoon die 40 gedeelt door 3.

Nu nog wachten op bericht van drie andere goede echo's.

Geplaatst

Hi allemaal,

Roossie, wat een schrik, bloedverlies. Gelukkig had je vandaag een mooie echo. Gefeliciteerd!

Ik hoop op alleen maar goede berichten vandaag!

Wij zijn vanmorgen voor een intake bij de verloskundige geweest. Nou, tijdens het gesprek kwam de spanning er bij mij wel uit zeg. Flinke huilbui. We bespraken onze behoefte aan bevestiging dat het nog goed zit. Ze zei dat we vanaf 12 weken altijd langs kunnen komen om naar het hartje te luisteren. Heel fijn dat ze zo begripvol is. Verder veel info meegekregen, folders, tijdschrift. Het wordt steeds 'echter', wel leuk.

Bedankt voor alle kinderopvang-verhalen.

@witje, jouw situatie lijkt op die van ons. Heb jij een kdv gevonden die zo flexibel is, of maken jullie gebruik van een gastouder?

@inflame, jij werkt in de kinderopvang? Ik zal mijn vragen voor je gaan verzamelen ;-) Succes met je echo vandaag. Hoop dat het kleintje mooi op schema ligt nu!!

Geplaatst

En ik wil er volgende week wel bij op het lijstje :-) Maandag hebben we een termijnecho, heb ik meteen wat duidelijke data!

Geplaatst

Ik zet mezelf er ook even bij

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]11 Juli combinatietest (12w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie

Henne[/TD]

[TD]24 juli

25 Juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)

12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]10 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]10 juli[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hier is de echo met 7 weken en 1 dag super verlopen liep precies volgens planning,

schrok wel de arts zei gelukkig sluit ik met jou positief af met een zwangerschap,

ze zei ik had vandaag alleen dames bij wie het niet meer goed zat..

Geplaatst

Wat goed dat paar echo's van jullie goed zijn !

Mijn volgende tweede echo is op 24 juni bij verloskundig. Weer heel spannend.

Liefs Marloes

Geplaatst

Wat fijn allemaal mooie echo's, dames ik geniet mee!!

En ook ik herken de molen van emoties en het nog niet blij kunnen zijn, maar dat wisten jullie volgens mij al, soms kan ik even genieten maar echt beseffen doe ik het nog niet.

Fijne avond, knuffel

Geplaatst

Ymkeh begrijp precies wat je bedoelt zeker door de opmerking van de arts vandaag( tijdens mijn echo)

blijf je echt bang...

Loes ik heb ook 24e een echo ben dan 9 weken en 1 dag :) en als alles goed is mag ik naar de VK

Geplaatst

Nou meiden, mijn echo was weer heel dubbel;

het embryo met de hartactie (hartactie was goed) is nu 16,1 mm, dus ik zou o 8 weken zitten ipv 8.1 weken. het kindje loopt dus nog steeds achter in de groei en heirdoor moeten we WEEr volgende week terug.... maar ook doordat het andere embry zonder hartactie nog wel te zien is, maar niet meer 2 vruchtzakjes. dit komt niet zo vaak voor (noemen ze een verdwijnende tweeling) en het komt dan dus ook wel eens voor dat het andere embry ook verdwijnt....

nou meiden ik wordt hier niet echt gelukkig van hoor! Onanks dat het ene kindje goed is gegeoried, maar nog wel achterloopt, kan ik dus na dit te hroen nog steeds niete cht genieten... pffffff

Zuuz; vraag maar raak, ik ben locatiemanager geweest in de kdv en werk nu asl docent kinderopvang ;-)

Geplaatst

Inflame, bedoel je nou dat ze zich zorgen maken omdat het 1 dag achterloopt??? Of komt dat meer doordat het andere vruchtje gestopt en verdwenen is? Want persoonlijk vind ik het echt raar om over een dag, een millimeter, jou nu onzekerheid te geven!!

Heb zelf natuurlijk ook twee van die rottige dubbele echo's gehad, dus weet hoe naar dat voelt. Maar om een dag....Daar kan ik mn pet niet bij.

Geplaatst

Inflame wil deze link nog even met je delen, dan zie je dat je keurig zit voor de termijn. Mij stelde het enorm gerust om te zien dat de afmetingen per lijstje verschillen, pak een willekeurig boek en het zegt iets anders dan het vorige. De Nederlandse app die ik heb verschilt op negen weken een centimeter (!) met de Amerikaanse.... Oké, Hollanders zijn langer dan Amerikanen maar toch... Natuurlijk gaat het ziekenhuis uit van z'n eigen waardes en gemiddelden, maar wie is er tenslotte gemiddeld?

http://www.ob-ultrasound.net/crl.html

Geplaatst

Breekt in

Het verschil in lengte bij verschillende bronnen kan ook komen doordat de gyn van kop tot kont meet en sommige apps van kop tot teen (om t maar bot te zeggen) maar ben het mer je eens,zorgen om 1 mm vind ik echt overdreven! Een van mijn kindjes looPt trouwens vanaf t begin een dag achter en daar heb ik niks over gehoord..?

Breekt Uit

Geplaatst

Helemaal mee eens!

Eigenlijk merk ik dat ik zelfs pissig ben op jou ziekenhuis/dokter....,! Echt 1 dag achter is echt onzin. Dat je beebje waarvan het hartje het goed doet kan stoppen door die andere, daar weet ik niets van.

Wat ik wel heel vreemd vindt is dat ze die uitlatingen doen en iemand wel heel erg in onzekerheid laten zitten. Echt raar om dat nu al te zeggen!

Ik zou lekker naar een ander ziekenhuis of verloskundige gaan (hoeft het ziekenhuis waar je nu loopt niet te weten) en het laten zien wat die ervan zeggen. Ik loop ook niet alleen bij het ziekenhuis die mij behandeld heeft, en heb dus op deze manier second opinion.

Mocht je er een reden voor moeten hebben dan bedenk je maar wat.

Geplaatst

O ja, en nog wat.....,

Als ik het met goed herinner zat je beebje vorige keer op 6.5 en moest 7.1 zijn, dat zou betekenen dat het al een achterstandje heeft ingehaald. En dat heeft het gedaan zelfs toen het ander embryo'tje geen hartslag had.

Dus als je het zo bekijkt lijkt mij dan niet logisch dat je gezonde beebje daardoor zou gaan stoppen.

Sorry, hoor dat ik fel overkom, maar ik kan me daar ontzettend over opwinden!

@ Mijn baby, gefeliciteerd met je goede echo. Het is toch wel een belangrijke echo, en de kans dat het fout gaat wordt steeds kleiner. Idd slikken als ze zeggen dat er bij veel dames niet MEER goed was. Dat woordje MEER...hmm niet teveel aan denken nu!

Wel bijzonder mooi dat het zo goed is uitgepakt bij je, na die punctie die eigenlijk te vroeg was ingpland.

@Henne, heb je link ook ff bekeken, grappig. Nog 2 nachtjes voor jou, ik ga mega voor je duimen!!! Ben je morgen 10 weken, al bijna bij de 12 :) :)

Geplaatst

Hallo Allemaal.. Hallo Mede zwangeren :)

Na stiekem met jullie meegelezen te hebben (ook op andere wachtbankjes ;)) kom ik me toch voorzichtig melden.

Ik ben vandaag 5.5 weken zwanger!

Over 3 weken hebben wij pas onze eerste echo (op hoop van zegen.. als alles goed gaat!) omdat wij volgende week met vakantie zijn..!

Dit de aller eerste keer dat ik zwanger ben geworden na de 6e tp.. wij hebben 2 verse emmy's terug laten plaatsen en zijn dus erg benieuwd of er ook 2 zijn blijven zitten :)

Ik heb nog weinig last van misselijkheid of vermoeidheid maar wel gevoelige darmen, zere borsten zo nu en dan en wat kleine dingetjes waaraan ik voel dat het wel anders is.

Volgens mij ben ik nu de "korst zwangere" hier, jaloers dus op jullie!

Dat de komende 6,5 week maar voorbij vliegen!!!!!

Waarschijnlijk schrijf ik weer niet zo actief mee, maar lees ik wel dagelijks mee..

Henne succes donderdag met jullie volgende echo, ik heb veel van je gelezen. Respect!

Andere dames ook succes en veeeeeeeeeeeeeeeeeel geluk!

Geplaatst

Haha Dion ik was eigenlijk net zo boos als jij maar hield me nog in. Klopt idd dat ze niet altijd hetzelfde meten. En ze houden ook echt niet altijd dezelfde normen aan. Ons ziekenhuis gaat uit van eigen metingen over de jaren heen en heeft een nette curve met gemiddelde, hoogste en laagste waarden. Op onze echobeelden zie je, tot nu toe, ook nooit een termijn staan, alleen een afmeting.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden