Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag even naar de huisarts geweest met kortademigheid, wat ik anders nooit heb. Die liet me bloedonderzoek doen, waarna ze me opbelde dat ik toch even langs de longarts moest. Dus de halve dag bij huisarts en ziekenhuis gezeten. Ze dachten even aan longembolie, maar om daar achter te komen moeten ze een CT-scan maken, en dat doen ze liever niet als je zwanger bent. Nu houden ze het erop dat het door m'n verkoudheid komt. Maar die kwam pas dagen na m'n benauwdheid en zó verkouden ben ik nou ook weer niet. Nou ja; ik blijf maar lekker rustig aan doen voor zolang het duurt. Wie weet gaat het toch vanzelf weer over. Als ik me koest houd, lukt het ademen best...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vandaag even naar de huisarts geweest met kortademigheid, wat ik anders nooit heb. Die liet me bloedonderzoek doen, waarna ze me opbelde dat ik toch even langs de longarts moest. Dus de halve dag bij huisarts en ziekenhuis gezeten. Ze dachten even aan longembolie, maar om daar achter te komen moeten ze een CT-scan maken, en dat doen ze liever niet als je zwanger bent. Nu houden ze het erop dat het door m'n verkoudheid komt. Maar die kwam pas dagen na m'n benauwdheid en zó verkouden ben ik nou ook weer niet. Nou ja; ik blijf maar lekker rustig aan doen voor zolang het duurt. Wie weet gaat het toch vanzelf weer over. Als ik me koest houd, lukt het ademen best...

Tjeeh meis wat heftig!!! Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat het niet meer terug komt!!!!

Geplaatst

Hoi Bloempje, ik heb ook veel last van kortademigheid. Heb daarover contact gehad met mijn verloskundige en het is een bekend zwangerschapskwaaltje. Op zich 'hoort het erbij'. Ik heb het ook tijdens gewoon rustmomenten, soms zelfs met tintelend gevoel in mijn gezicht. Het kan zijn dat je een laag ijzergehalte hebt, daar gaan ze bij mij ook nog extra naar kijken. Bloedarmoede kan ook kortademigheid met zich meebrengen. Ik kreeg de tip om af en toe extra erop te letten dat ik goed naar de buik ademhaal. Mijn ademhaling is al snel te hoog en te oppervlakkig.

Hoop dat het bij jou ook gewoon een zwangerschapskwaaltje is, en niet een teken van longembolie.

Geplaatst

Bloem dat is schrikken. Ik herken wel het verhaal van Marieke: als een hijgend paard bovenaan de trap ed. Hoop voor je dat het bij jou ook 'gewoon' een zwangerschapskwaal is. Krijg je nu trouwens dan iets van bloedverdunners ofzo? lijkt me niet prettig om rond te lopen met het idee dat...

Geplaatst

Leuk toch hè, zwanger zijn :toppie:

Lig hier nog in bed, al een half uur te denken dat ik nu toch echt moet gaan douchen en bloed moet gaan prikken. En dan te weten dat ik vanochtend wakker werd en dacht, goh ik voel me best fit en zelfs nog even bang was dat het weer mis aan het gaan was...afnemende kwaaltjes enzo. Zal nooit meer zoiets denken, wordt onmiddellijk afgestraft.

Doen jullie overigens de combinatietest? Wij hebben een info folder meegekregen, moeten het mog lezen maar neigen naar nee. Ik zou nooit het risico van een vruchtwaterpunctie durven nemen, dus wat hebben we dan aan kansen die ons misschien alleen weer onzekerheden geven. Weet ook dat leeftijd zwaar meeweegt in de berekening en ik ben inmiddels wel 37 dus tja... Toch lastig.

Geplaatst

Wij hebben hem woensdag. Daarbij ook kg onderzoek gehad. Omdat het maar niet lukte en 2 mk kan het liggen aan chromosomen, wat mede iets kan zeggen over levensvatbaarheid. Over 2 wkn alle uitslagen hopelijk binnen hopelijk goed nieuws. Spannend

Geplaatst

Ymkeh is dat dan bloedonderzoek, van die chromosomen? Bij ons is zoiets nagekeken na de eerste miskraam, weet niet of het hetzelfde is.

Geplaatst

Ik denk het wel. Wij waren eerst bij geertgen en daar vonden ze het niet nodig. IVF kliniek vu ook niet waar we nu zijn maar verloskunde vu wel. Dus nu met spoed, lees 2 wkn wachten , omdat we al best ver zijn.

Geplaatst

Ja dat duurde bij ons ook lang, geloof zelfs drie maanden. Meestal komt er overigens niets uit zeiden ze bij ons. En het is ook een goed teken dat je nu dik voorbij die zeven weken bent waarbij het eerder mis ging.

Geplaatst

Dat probeer ik mijzelf ook voor te houden. Wat een wonder is het ook :)

Ja dat duurde bij ons ook lang, geloof zelfs drie maanden. Meestal komt er overigens niets uit zeiden ze bij ons. En het is ook een goed teken dat je nu dik voorbij die zeven weken bent waarbij het eerder mis ging.
Geplaatst

Een onderzoek? Met het doel het weg te laten halen mocht er iets mee aan de hand zijn? Na zo'n lange weg? Echt niet! Elk kindje is bijzonder en het waard om te komen. (Mijn mening hoor!)

Ons kindje heeft, wegens "ervaring in het verleden" een grote kans op een fikse stapel allergieën, een enorm hoge kans op autisme, op van alles en nog wat. (Maar ook op een slim koppie, lieve sproetjes en véél liefde.) Dat wisten we voordat we begonnen. Er kan natuurlijk ook nog iets anders, iets "nieuws" mee aan de hand zijn. Maar welkom is het. :knuf:

En ervaringen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst...:icon_flower:

Geplaatst

Oh, sorry...

Ik besef nou trouwens ook dat ik je uitleg van 2 juli 2012, 19:24 niet begreep. Wat is een kg-onderzoek? Wat doen ze dan en met welk doel?

En wat willen ze dan nu snel doen, omdat jullie al ver zijn? (Gisteren, 16:03) Ik denk dat ik hierdoor ook een beetje op het verkeerde been gezet werd, (mede door een vroegere buurvrouw die volgens mij al te laat iets verschrikkelijks liet doen).

Maar als je al ver bent, is het toch al best lang goed gegaan en is het dus juist al heel positief?

Maar ik hoop voor je dat alle onderzoeken goed zullen gaan en jullie kindje prima zal blijven groeien! :-)

Geplaatst

Zeggen jullie het al tegen mensen om je heen dat je zwanger bent?

Alleen mijn ouders weten het nog niet, voor hen heb ik een speciaal plannetje in petto volgende week zaterdag. Verder weten al heel veel mensen het.

Ik krijg ook al aanbiedingen van mensen met spulletjes. Ik heb al twee wiegjes aangeboden gekregen, heb hier al een campingbedjes staan en een flinke zak luiertjes maat 2, een speentje, Vitamine K, en m'n zusje kwam gisteren een gigastapel dikkebuikenbroeken brengen. Zo lief van iedereen!

Geplaatst

Mijn ouders en onze broers/zussen wisten dat we weer bezig waren, net als een goede vriendin van me, dus die wisten het meteen. Verder zijn we dit keer wat minder open. We merken dat mensen in onze omgeving net zo terughoudend zinn als wij, dus we wachten liever tot twaalf weken zodat iedereen ook echt blij durft te zijn.

Na de vorige echo hebben we ook de ouders van mijn man gebeld. Zij wonen in het buitenland en komen komend weekend voor vijf weken naar Nederland. Omdat ze komen voor de bruiloft van hun dochter wilden we het toch vast vertellen. Anders gaat de aandacht naar ons ipv naar de trouwerij en dat vonden we toch ook niet leuk voor mijn schoonzus en zwager.

En als mensen er direct naar vragen dan geven we wel eerlijk antwoord, dus er zijn inmiddels al best wat mensen op de hoogte, maar officieel houden we het nog stil haha ;-) Ach genoeg mensen over om nog te verassen!

Geplaatst

Loesje en Pucca veel succes vandaag! Hoe laat mogen jullie?

ymkeh moet jouw 12 weken grens nu aangepast worden?

Bloempje hoe is het met de benauwdheid?

Volgende week ook weer veel echo's!

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]11 Juli combinatietest (12w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]6 juli (8w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]10 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]10 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het hier? hier gaat het wel goed, heb weinig eetlust en ben in de ochtend erg misselijk..

vandaag heb ik gelukkig een betere dag :) ik kan niet wachten tot vlg din :)))))

Geplaatst

Nee is goed zo henne. Over 2 wkn hopelijk uitslagen binnen maar grens blijft hetzelfde.

Loesje heel veel succes. Hopelijk mooie echo!

Geplaatst

Bedankt allemaal......

Me vriend was superzenuwachtig heeft vanacht geen oog dicht gedaan door de zenuwen ik daardoor ook nie ben nu versleten! Maar we hadden een super mooie echo waarop we dus 2 embryo's met kloppende hartjes hebben gezien allebei super goed en mooi gegroeid helemaal op schema en het blijkt dus een eeneiege tweeling te zijn.....dus ik heb 2 cryo's tp gekregen en 1 daarvan is dus blijven plakken en is dus een tweeling geworden!! Zit niet bij ons in de familie....apart hé kunnen het nog steeds niet geloven maar zijn zooo blij :happy3:

Ik voel me de laatste dagen af en toe wat beter maar wat voel ik me af en toe beroerd!! Maar ja voor een heeel mooi doel!!

Nu de 19e een gesprek over de risico's ik word augustus 36 en wat testen en uiteraard weer een echo en de 25e voor het eerst naar de verloskundige.....dus we zijn nu officieel klaar op de ivf-afdeling!!

Geplaatst

Pucca wat bijzonder zeg! Heerlijk dat alles goed was. Wat mogen jullie allemaal al snel naar de vk, wij pas na 16 weken!

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]11 Juli combinatietest (12w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]12 juli (10w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]10 Juli (7w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]10 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Pucca gefeliciteerd!! Hoe oud en hoe groot waren ze? Luek een 2ling!

Inflame..., dit berichtje is speciaal voor jou!! (natuurlijk ook voor meiden die over hetzelfde inzitten, nl. groeiachterstand vroeg in de zwangerschap)

Wij hadden gisteren ook weer een echo, pff wat is dat toch steeds spannend!! Maar mijn beebjes die afgelopen maandag ongeveer 3 dagen achter liepen....,nu dus 2 dagen VOOR op schema liggen.

Dus ik heb gevraagd hoe dat nu kan?? Idd het opmeten is lastig..., en ze kunnen echt een enorme groeispurt maken. Ook gevraagd hoe het nu zit met die zogenaamde achterstand en wanneer ze nu echt zorgen gaan maken. Het blijkt dat als het een week achter loopt, het ze zorgelijk vinden, en ze dat ook zeggen. 1 mm is ongeveer 1 dag, dus als het maar een beetje moeilijk meten is, dan scheelt dat zo een dag!!

Loesje hoe is het met jou??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden